Etiket: E-ticaret

  • Bolu TSO’da dijital dönüşüm, e-ticaret ve e-ihracat eğitimi yapılacak

    Bolu TSO’da dijital dönüşüm, e-ticaret ve e-ihracat eğitimi yapılacak

    Bolu Ticaret ve Sanayi Odası, üyelerinin e-ticaret ve e-ihracat konusundaki bilgi ve becerilerini geliştirmeye yönelik çalışmalarına yeni bir eğitim programı ile devam ediyor.

    Edinilen bilgiye göre, Bolu Ticaret ve Sanayi Odası, üyelerinin e-ticaret ve e-ihracat konularındaki bilgi ve becerilerini geliştirmeye yönelik eğitim gerçekleştirecek. Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Türker Ateş, günümüz iletişim dünyası içinde her alanda olduğu gibi satın alma yöntem ve süreçlerinde de ciddi bir dijital dönüşüm yaşandığını, işletmeler açısından e-ticaretin öneminin giderek arttığı ifade etti. Ateş, bu noktadan hareketle Oda üyelerine e-ticaret ve e-ihracat kanallarında daha fazla bilgi ve pratik kazandırmaya yönelik çalışmaları öncelikler arasına aldıklarını söyledi.

    Ticaretteki bu dijital dönüşüm kapsamında, üyelerine yönelik e-ticaret alanındaki eğitimlere hız kazandırmayı amaçladıklarını dile getiren Ateş, bu doğrultuda 5 Nisan 2019 Cuma günü Ticaret ve Sanayi Odası’nda “Dijital Dönüşüm/E-Ticaret ve E-İhracat Eğitimi” gerçekleştirileceğini belirterek tüm Oda üyelerini ücretsiz eğitime katılmaya davet etti.

    5 Nisan 2019 Cuma günü 09.30’da Ticaret ve Sanayi Odası’nda başlayacak ve gün boyu devam edecek olan “Dijital Dönüşüm/E-Ticaret ve E-İhracat Eğitimi” TOBB E-Ticaret Meclis Başkan Yardımcısı ve E-Ticaret Merkezi A.Ş. CEO’su Merter Özdemir, E-Ticaret Merkezi Direktörü Mehmet Erdemi, 3Gen Teknoloji CEO’su Engin Özgen, İdeasoft Satış Direktörü Zekeriya Ateş ve Eres Medya CEO’su Yılmaz Eres’in katılımıyla gerçekleştirilecek. Eğitim programı kapsamında katılımcılara dijital iş yapış biçimleri ve e-ticaret ekosistemi, sektör, kategori ve ürünlere göre ulusal ve uluslararası satış platformları seçimi, e-ticarette temalar, fotoğraf ve görsel optimizasyon, e-ticaret ödeme yöntemleri, kargo ve lojistik, pazarlama ve dijital reklam yönetimi, sosyal medya pazarlama ve içerik yönetimi, ulusal ve uluslararası pazaryerlerinde satış, e-ihracat/e-ticaret saha operasyonu, depo ve iptal/iade yönetimi gibi başlıklarda bilgiler verilecek.

    Söz konusu ücretsiz eğitime katılmak isteyenler, (dijitalyolculuk.com/bolu) adresi üzerinden online olarak veya Oda Genel Sekreterliği ile iletişime geçerek kayıtlarını yaptırabilecek.

  • BTO’dan üyelerine E-Ticaret eğitimi

    BTO’dan üyelerine E-Ticaret eğitimi

    Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan’ın uyarısı üzerine üyelerinin E-Ticaret hakkında bilgilerinin arttırılmasını amaçlayan Balıkesir Ticaret Odası’nın E-Ticaret Eğitimleri devam ediyor.

    Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan’ın “Dünyada bir e-ticaret ve teknolojik dönüşüm yaşanırken bunu kaçırma şansımız yok. Bu treni kaçıramayız. Bu trenin lokomotifi olmak zorundayız. Burada bizlere iş düştüğü kadar size de iş düşüyor. İş adamlarımızın yanındayız” sözünden yola çıkarak, Balıkesir ticaretinin nabzını tutan Balıkesir Ticaret Odası, Türkiye’nin önemli e-ticaret siteleri ile başlatmış olduğu iş birlikleri doğrultusunda n11.com “E-Ticaret Eğitimi” ile başlayan eğitim serisine hepsiburada.com “E-Ticaret ile Büyümenin Altın Kuralları Eğitimi” ile devam edecek. Balıkesir Ticaret Odası düzenlemiş olduğu e-ticaret eğitimleri ile giderek dijitalleşen dünyada, üyelerine farklı bakış açılarından e-ticaret bilincini kazandırmayı ve üyelerinin iş hacimlerini arttırmalarına katkı sağlamayı hedefliyor.

  • Fiziki mağazalar ile e-ticaret bir arada düşünülmeli

    Akakçe Genel Müdürü Koray Karataş, Perakende Günleri’nde fiziki mağazalar ile online mağazaların bir arada düşünülmesi gerekliliğine vurgu yaparken TAMPF Başkanı Kubilay Özerkan ise artan e-ticaret ile perakendeci maliyetlerinin baskılandığının altını çizdi.

    2018 Perakende Günleri, sektör profesyonellerinin gerçekleştirdikleri oturum ve sunumlarla devam ediyor. Sektöre dair tüm konuların masaya yatırıldığı organizasyonda e-ticaret ile fiziki mağazalaşma konularına da değinildi. ‘İndirim ve Kampanyaların Geleceği’ oturumunda sektöre dair açıklamalarda bulunan Akakçe Genel Müdürü Kubilay Karataş, fiziki mağazalar ile e-ticaretin aynı doğrultuda ilerlemesinin gerekliliğine vurgu yaparak, “İnternet kanalı ile fiziki kanalı birbirlerine yaklaştırmak çok, bir arada görmemiz lazım. Biz ayrı olarak varsaydığımız için arayı bağlamak ile uğraşıyoruz. ‘Mağazadan alındı, internetten satıldı bu kimin kotası olacak’ şeklindeki doğal olmayan nedenlerle bir türlü gerekli potansiyele ulaşamıyoruz” dedi.

    Sektörün geleceği için internet ile mağazacılık kanallarının bir arada çalıştırılmasına önemle değinen Karataş, “Tüketicinin tek bir deneyimi var. Mağazaya bakıyor, internetten bakıyor, otobüsten sipariş veriyor. Bunları ayrı yönetmeye çalışırsak, adresleyemeyiz. Benim mesajım şu; ‘İnternet ile mağazacılığın ayrı gayrı olmaması lazım, bir arada bu kanalları çalıştırmalıyız” ifadelerini kullandı.

    Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu (TAMPF) Başkanı Kubilay Özerkan, 2018 Perakende Günleri etkinliği kapsamında düzenlenen Perakende’nin Geleceği İçin Notlar konulu panelde açıklamalarda bulundu.

    Perakende sektörünün büyüklüğünün 905 milyar TL

    Özerkan, Türkiye’de perakende sektörünün büyüklüğünün 905 milyar TL olduğunu kaydederek Avrupa ülkelerinde bu rakamın kat be kat daha fazla miktarda bulunduğunu söyledi. Perakende sektörünün Türkiye’de 2 milyon kişiye iş imkanı sağladığını belirten Özerkan, sektörün toplam istihdamdaki payı yüzde 13,5-13,7 arasında yer aldığını dile getirdi.

    Dünyaca ünlü iki kuruluşun yaptığı araştırmaya göre Türkiye’de müşterilerin yüzde 60’ının alışverişlerinde interneti kullandığını dile getiren Özerkan, “Müşteriler ya satın alırken ya da bilgilenirken interneti kullanıyor. Bu oran Türkiye’de çok yüksek” diye konuştu.

    “E-ticaretin artmasıyla mağaza ciroları azalıyor”

    Özerkan, mağazaların artık alışverişte, merkez değil ayaklardan bir tanesi olarak varlığını sürdürdüğünü belirterek, ürünü müşteriye sunuş noktasındaki yeniliklerin önem kazandığını aktardı. Özerkan, e-ticaretin artmasıyla mağaza cirolarının azaldığını, azalan ciroların da perakendeci maliyetleri üzerinde baskı oluşturduğunu vurguladı.

  • Dünyada e-ticaret hacmi 700 milyar doları geçti

    Dünya ticaretinin globalleşme serüvenine hız kazandıran e-ticaret hacminin 700 milyar doları geçtiği belirtildi. Uzmanlar, ticarette yer ve zaman kısıtlarını ortadan kaldırarak tüketicinin ürünlere erişimini kolaylaştıran e-ticaretin ülkemizde de gittikçe yaygınlaştığına dikkat çekti.

    Türkiye’deki e-ticaret platformları hakkında bilgi veren İWT Web Tasarım Ajansı Satış Direktörü Levent Tunalı, Türkiye’de de e ticaretin her geçen gün hızla yükseliş gösterdiğini söyledi. Tunalı, “Türkiye’de e-ticaret platformları aracılığıyla ticaret gittikçe gelişiyor. Türkiye e-ticaret hacminde 43 milyar liralık büyüklüğe ulaştı ve bu rakam gittikçe artıyor. Bu noktada hala dünya ortalamasının gerisinde olsak da gelişmeler umut verici. Tabii ki e-ticaret uygulamaları için platform arayanlara bir kaç ipucu ve tavsiye vermekte fayda var. Öncelikle e-ticaret platformu olsa da aslında temel konu yani müşteri memnuniyeti değişmez bir şart. Aslında müşterinizin e-ticaret sitenizi beğenmesi, hızlı gezinebilmesi, kullanırken zaman kaybetmemesi, kolay kargo ve ödeme erişimi sağlaması çok önemli. Unutmayın ki sanal platformlarda müşterinizin sitenizi terk etmesi ve başka bir alternatife kayması çok daha kolay. Bizler e-ticaret platformu oluştururken kullanıcı dostu ve al benisi yüksek e-ticaret siteleri kurmaya dikkat ediyoruz. İkinci konu da e-ticaret platformu tercih ederken nelere dikkat etmelisiniz konusu. Platform tercihi yaparken ücretsiz deneme şansınız olup olmadığını, çeşitli ve büyük e-ticaret siteleri ile entegre edilip edilmediğini, tasarım desteği alıp alamadığınızı, tasarım yönetimi yaparak kolay şekilde ticaretinizin yüzünü sergileyip sergileyemediğinizi, sizi tercih eden müşterilerinize sunacağınız kolay ve gelişmiş ödeme sistemi entegrasyonu olup olmadığını, sınırsız tedarikçi ekleme ve hızlı stok güncellemesi yapabilme durumunuzu, arama motoru optimizasyonunun sağlanıp sağlanmadığını, çoklu dil seçeneğinin olup olmadığını, yedekleme yapılıp yapılamadığını ve bulut sunucu desteği sunulup sunulmadığına çok dikkat etmeniz gerekir. Dünya çapında gittikçe büyüyen e-ticaret hacmini Türkiye’de uluslararası standartları gözeterek büyütebilirsek ülkemizin ekonomisine büyük destek sağlayabilir ve ticarette sınırları, mesafeleri ve fiziki mekanları ortadan kaldırabiliriz” dedi.

  • Dünyada e-ticaret hacmi 700 milyar doları geçti

    Dünya ticaretinin globalleşme serüvenine hız kazandıran e-ticaret hacminin 700 milyar doları geçtiği belirtildi. Uzmanlar, ticarette yer ve zaman kısıtlarını ortadan kaldırarak tüketicinin ürünlere erişimini kolaylaştıran e-ticaretin ülkemizde de gittikçe yaygınlaştığına dikkat çekti.

    Türkiye’deki e-ticaret platformları hakkında bilgi veren İWT Web Tasarım Ajansı Satış Direktörü Levent Tunalı, Türkiye’de de e ticaretin her geçen gün hızla yükseliş gösterdiğini söyledi. Tunalı, “Türkiye’de e-ticaret platformları aracılığıyla ticaret gittikçe gelişiyor. Türkiye e-ticaret hacminde 43 milyar liralık büyüklüğe ulaştı ve bu rakam gittikçe artıyor. Bu noktada hala dünya ortalamasının gerisinde olsak da gelişmeler umut verici. Tabii ki e-ticaret uygulamaları için platform arayanlara bir kaç ipucu ve tavsiye vermekte fayda var. Öncelikle e-ticaret platformu olsa da aslında temel konu yani müşteri memnuniyeti değişmez bir şart. Aslında müşterinizin e-ticaret sitenizi beğenmesi, hızlı gezinebilmesi, kullanırken zaman kaybetmemesi, kolay kargo ve ödeme erişimi sağlaması çok önemli. Unutmayın ki sanal platformlarda müşterinizin sitenizi terk etmesi ve başka bir alternatife kayması çok daha kolay. Bizler e-ticaret platformu oluştururken kullanıcı dostu ve al benisi yüksek e-ticaret siteleri kurmaya dikkat ediyoruz. İkinci konu da e-ticaret platformu tercih ederken nelere dikkat etmelisiniz konusu. Platform tercihi yaparken ücretsiz deneme şansınız olup olmadığını, çeşitli ve büyük e-ticaret siteleri ile entegre edilip edilmediğini, tasarım desteği alıp alamadığınızı, tasarım yönetimi yaparak kolay şekilde ticaretinizin yüzünü sergileyip sergileyemediğinizi, sizi tercih eden müşterilerinize sunacağınız kolay ve gelişmiş ödeme sistemi entegrasyonu olup olmadığını, sınırsız tedarikçi ekleme ve hızlı stok güncellemesi yapabilme durumunuzu, arama motoru optimizasyonunun sağlanıp sağlanmadığını, çoklu dil seçeneğinin olup olmadığını, yedekleme yapılıp yapılamadığını ve bulut sunucu desteği sunulup sunulmadığına çok dikkat etmeniz gerekir. Dünya çapında gittikçe büyüyen e-ticaret hacmini Türkiye’de uluslararası standartları gözeterek büyütebilirsek ülkemizin ekonomisine büyük destek sağlayabilir ve ticarette sınırları, mesafeleri ve fiziki mekanları ortadan kaldırabiliriz” dedi.