Etiket: E-ticaret

  • Ünlü e-ticaret şirketine FETÖ operasyonu: 4 gözaltı

    Samsun’da Fetullahçı Terör Örgütü (FETÖ) operasyonu kapsamında ünlü bir e-ticaret şirketinde çalışan 4 yönetici “FETÖ terör örgütüne üye olmak, örgüt adına halkı isyana teşvik ve kasten yaralama” suçundan gözaltına alındı.

    Edinilen bilgiye göre, şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Tozlu’nun Samsun’da devam eden FETÖ operasyonları kapsamında tutuklanmasının ardından aynı firmada yönetici pozisyonunda olan Genel Sorumlu S.D. (48), yardımcıları A.A. (31), E.K. (28) ve Y.Y. (28), firmada yaklaşık 800 çalışan işçilere örgütün gücünü kullanıp, işçilere “Artık demokrasi nöbeti bitiyor. Pazartesi gününden sonra bizim nöbetimiz başlıyor” diye baskı ve tehdit ederek işçileri isyan ettirmeye çalışıldığı, hatta karşı çıkanları da tartakladıkları iddia edildi. Daha sonra Samsun Emniyet Müdürlüğü’ne gelen ihbar üzerine harekete geçen Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri, çevik kuvvet ekiplerinden de destek alarak 11 ekip ve 70 polis memuru ile birlikte eş zamanlı olarak Organize Sanayi Bölgesi Sanayi Caddesi’nde bulunan firmanın deposuna ve 4 kişinin evine baskın düzenledi. Düzenlenen baskında S.D., A.A., E.K. ve Y.Y. iş yerinde yakalanarak “FETÖ terör örgütüne üye olmak, örgüt adına halkı isyana teşvik ve kasten yaralama” suçlarından gözaltına alındı. Evlerde ve iş yerlerinde yapılan aramada da bazı belge ve dokümanlar ele geçirildi.

    Olayla ilgili soruşturma sürüyor.

  • BTÜ’de “E-ticaret Ve Dijital Pazarlama” Paneli

    Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi (ABTÜ) İnternet Haftası Etkinliklerinin son gününde Çukurova Bilişim Teknolojileri Eğitim ve Araştırma Derneği’nin (ÇÜBİTED) katkılarıyla “E-Ticaret ve Dijital Pazarlama” konulu bir panel yapıldı.

    Yeşiloba Yerleşkesinde üniversite personeli ve öğrencilerin geniş katılımıyla gerçekleştirilen panelde ABTÜ Rektörü Prof. Dr. Aykut Gül ve ÇÜBİTED Başkanı Gürkan Yakın da hazır bulundu.

    Moderatörlüğünü T-Soft E-ticaret Hizmetleri kurucusu Ömer Arıkan’ın yaptığı panele sefamerve.com alışveriş sitesinin kurucusu Mehmet Metin Okur ve Dijital Pazarlama ve revolution DM’nin kurucusu Yılmaz Bozan konuşmacı olarak katıldı.

    Panelde yapılan konuşmalarda gün geçtikçe rekabetin arttığı e-ticaret piyasasında ayakta kalmanın yolları örneklerle anlatıldı. Farklı bakış açılarıyla ele alınan konu hem satan, hem pazarlayan hem de tüketen kesimin gözünden değerlendirildi. Yapılan tespitlerde, internette alışveriş yapan tüketicilerin ihtiyaçları doğrultusunda fark oluşturan ürünlere yöneldiği ve güvenilirlik faktörünün önemi vurgulandı.

    sefamerve.com alışveriş sitesinin kurucusu Mehmet Metin Okur, e-ticaret’e atılmayı planlayanların riskleri göze alması gerektiğini belirtirken, sitenin tanıtımının iyi yapılması gerektiğini; reklama harcanan bütçenin kazanç olarak geri gelmesinin şart olduğunu vurguladı. Okur ayrıca e-ticaret sisteminde tüm verilerin daha kolay saklanıp raporlandığını, bunun da satıcı için büyük kolaylık olduğunu söyledi. Burada devreye giren dijital pazarlama ve e-ticaret danışmanı revolution DM’nin kurucusu Yılmaz Bozan, yapılan reklamların hedef kitleye ulaşmasının e-ticarette başarıyı sağlayacağını belirtti. İnternette herhangi bir ürün aratıldığında o ürüne daha sonra gezilen sitelerde de karşılaşılması durumunun bir reklam stratejisi olduğunu belirten Bozan, böylece nokta atışı yapılarak hedef kitlenin yakalandığını belirtti. E-ticarette başarıyı yakalamış firmaların da örnek gösterildiği panelde ürünün tanıtımı ve satılması kadar tüketiciye ulaşımında geçen lojistik sürecin de önemli olduğu vurgulandı.

    Sosyal medya üzerinden salondaki katılımcıların sorularını alan panelistler, e-ticaret ile ilgili merak edilen noktalara açıklık getirdi. Panelin sonunda ABTÜ Rektörü Prof. Dr. Aykut Gül, ÇÜBİTED Başkanı Gürkan Yakın’a ve konuşmacı olarak katılan panelistlere katkılarından ötürü teşekkür belgesi verdi.

    ABTÜ İnternet Haftasının son gün etkinliği olan panelin ardından sosyal medyada düzenlenen fotoğraf yarışmasını kazanan öğrencilere ödülleri verildi. Ayrıca panele katılan öğrencilere çekilişle çeşitli hediyeler verildi.

  • Turkcell, E-ticaret Müşterilerine Tercihlerini Sordu

    E-ticaretle ilgili müşterilerinin tercihlerini öğrenmek isteyen Turkcell, mobil alışverişteki beklentileri sordu.

    Turkcell her geçen yıl yüzde 50’nin üzerinde büyüme kaydederek hayatın bir vazgeçilmezi haline gelen mobil ticaret alanında müşterilerin beklentilerini anlamak için Ipsos işbirliği bir e-ticaret araştırması yaptı. Şirketten yapılan açıklamada, Nisan 2016 itibariyle 375 Mbps süper hızlı mobil internet sunacağını, bu hızını e-ticarette de müşterileri için avantaja dönüştüreceğini, araştırmada çıkan sonuçlara göre güven, uygun fiyat ve iade koşulları müşterilerin önceliğini oluşturduğunu bildirdi.

    E-ticaret araştırması ile ilgili bilgi veren Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Murat Erkan, “Dijital dönüşümümüzü tam manasıyla gerçekleştirmek için önemli bir araştırmaya imza attık. Bu araştırmayı yaparken de e-ticaretin dinamikleri neler, müşteriler nasıl davranıyor, pazardan beklentileri neler bunların üzerinde durduk. Araştırmamıza baktığımızda online alışveriş tercihlerinde değer tekliflerinin, kategori zenginliğinin ve iade koşullarının en önemli kriterler olduğu görülüyor. Biz bu işte gerçekten önemli bir oyuncuyuz ve Türkiye’nin bu dijital dönüşümünde etkin bir rol oynamayı hedefliyoruz. Turkcell.com.tr’deki trafiğin yüzde 63’ü mobil üzerinden geliyor. 1 Nisan’dan itibaren 375 Mbps süper hızlı internet sayesinde mobile uyumlu platformların sayısı artacak” dedi.

    TÜRKİYE’NİN YÜZDE 14’Ü ONLINE ALIŞVERİŞ YAPIYOR

    Turkcell’in müşterilerinin isteklerine kulak vermek amacıyla Ipsos’la yaptığı araştırmaya göre; Türkiye’nin yüzde 14’ü online alışveriş yapıyor. Her 3 online alışverişçiden 1’i 15-25 yaş aralığında. Online alışverişçilerin yüzde 50’den fazlası 15-35 yaş arasında ve erkekler. En fazla alışveriş yapanlar yüzde 22 ile öğrenciler. Öğrenci dışında kalan kitle ise çalışan ve özellikle özel sektörde çalışan kişiler. Bu sene mobil ticaretteki artışın yüzde 50-60 oranında olduğu görülüyor. Bu da teknolojinin gelişmesi, hızın artmasıyla daha çok kişinin mobil üzerinden alışverişe yöneldiğini gösteriyor.

    Mağaza yerine internetten alışverişi en fazla tetikleyen neden ise avantajlı fiyat. En sık alışveriş yapılan internet sitesini tercih nedenlerinde de ’fiyatlarının uygunluğu’ ön planda. Online alışverişçilerin neredeyse tamamı alışveriş yaptıkları internet sitesi dışındaki internet sitelerinden de fiyat araştırması yapıyor. Online Alışverişçilerin yarısından fazlası internetten ürünü almadan önce mağazada ürünü inceliyor. Her 5 alışverişçiden 2’si ise mağaza gezerek fiyatları inceliyor. Mağaza yerine internetten almayı en fazla tetikleyen ise yine fiyat. İnternetten alışveriş yapmayı düşünmeyen perakende alışverişçiler, online alışveriş yapmalarını engelleyen en önemli bariyerin önce ürünü denemek istediklerini söylüyorlar. Bu kategorinin devamında internetten alışveriş yapmayı güvenli bulmayanlar ve internetten alışveriş yaptığında beğenmediği ürünü iade etmenin zorluğundan yakınanlar yer alıyor.

    ALIŞVERİŞTE EN ETKİLİ MECRA SOSYAL MEDYA

    Araştırmada internet alışverişini en fazla tetikleyen mecranın ise sosyal medya olduğu ortaya çıkıyor. Gerekçesi olarak avantajlı fiyat teklifi ve olumlu bir alışveriş deneyimi paylaşımının yapılması gösteriliyor. İnternet sitesi seçiminde ’hızlı iade süreci’ ise en fazla avantaj sağlayan konu. Bunu takiben diğer etkenler arasında iade sürecinin kolay, teslimat sürecinin hızlı olması ve internet sitesinin kullanım kolaylığı yer alıyor.

    Türkiye’de online alışveriş yüzde 15 cep telefonu, yüzde 5 tablet, yüzde 80 oranında bilgisayar üzerinden yapılıyor. Tabletler cep telefonu ve bilgisayarlar kadar yaygın olmadığı için online alışveriş için henüz diğer cihazlara kıyasla daha az popüler. Fakat ekran büyüklüğü ve kullanım kolaylığı sebebiyle daha elverişli olduğu düşünülüyor. Tabletlerin yaygınlığının artmasıyla birlikte, buradan yapılacak online alışveriş oranının da artması bekleniyor.

  • E-ticaret Eğitimleri Tamamlandı

    Ankara Kalkınma Ajansı tarafından düzenlenen e-ticaret eğitimleri tamamlandı.

    Ankara Kalkınma Ajansı’nın konusunda uzman ve deneyimli eğitmenler tarafından gerçekleştirilen seminerlerde girişimciler için e-ticaret, e-ticarete geçiş, e-ticarete giriş ve e-ihracata geçiş olarak 4 farklı başlıkta oluşturulan seminerlere toplam 100 kişi katıldı. Bu seminerlerde dünyada e-ticaretin durumu ele alınırken, karşılaştırmalı örneklerle Türkiye’de e-ticaretin durumuna dair notlar paylaşıldı. Türkiye’deki E-Ticaret Devlet Desteklerine değinilen eğitimler süresince ayrıca internet üzerinden hedef-dış pazarlara giriş, ürün/fiyat arama motorları gibi konular hakkında katılımcılara bilgi verildi. Ayrıca e-ticarette lojistik (tedarik zinciri, nakliye) ve ödeme şekilleri gibi önemli başlıkların ele alındığı eğitim süresince vaka çalışmalarına da yer verildi. Küreselleşen dünyada ticaretin ve ticaret modellerinin değişmesine uygun olarak ele alınan “E-Ticaret İş Modelleri” ve “İnternet ve Yeni Teknolojiler” başlıkları katılımcılar tarafından yoğun ilgi gördü. Hazırlanan ödevler ile öğrenilen konuların pekiştirildiği eğitimler sonrasında karşılaştırmalı olarak örnekler ele alındı.

    Ankara Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Arif Şayık, “Firmalarımızın küresel ölçekte rekabet edebilmeleri için e-ticaret kavramını ve e-ticaretin usul ve yöntemini en iyi şekilde bilmeleri ve uygulamaları gerekmektedir. Bu eğitimler sonrasında e-ticaret yoluyla ürünlerini satışa sunan üreticilerin sayısının artmasını bekliyoruz” dedi.

  • E-ticaret Yeni Dergisine Kavuştu

    Geleneksel alışveriş yöntemlerinin yerini almaya başlayan e-ticaret, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızla büyümeye devam ediyor. Türkiye’deki ve dünyadaki sektörel gelişmeleri yakından takip etmek ve her ay okuyucularına aktarmak için yayın hayatına başlayan “E-ticaret Dergisi”, ikinci sayısını çıkarmaya hazırlanıyor.

    Seyahatten ikinci ele, elektronikten eğlenceye, kozmetikten giyime, gıdadan otomotive kadar hemen her alanda tek tuşla alışveriş imkanı sunan e-ticaret dünyası, büyüklüğüne yakışır bir yayına kavuştu. Afşar Medya’nın medya sektöründeki birikiminin bir eseri olan E-ticaret Dergisi, ilk sayısıyla sektörün önde gelenlerinden ve okuyucudan tam not aldı. E-ticaret sektörünün ortak buluşma platformu haline gelen dergi, zengin içeriği, uzman görüşleri, deneyimli yazar kadrosu ve ele aldığı konularla adından söz ettirmeye başladı.

    E-TİCARET NİTELİKLİ YAYINCILIK İÇİN GEREKLİ OLAN TÜM UNSURLARIN BİLEŞKESİ OLACAK

    E-ticaret Dergisi’ni ‘güncel içerikli, dinamik, vizyoner ve canlı’ olarak tanımlayan derginin Genel Yayın Yönetmeni Meral Doğan, dağınık bir görüntü sergileyen e-ticaret alanının tüm aktörlerini ortak bir platformda buluşturmak amacıyla böyle bir yola çıktıklarını belirterek, “E-ticaret Dergisi hitap ettiği kesim, yayın çizgisi, reklam politikası, konukları ve ele aldığı dosyalar açısından nitelikli yayıncılık için gerekli olan tüm unsurların bir bileşkesi olacak” dedi.

    İlk sayısı ile büyük beğeni toplayan E-ticaret Dergisi’nin sektördeki önemli bir açığı giderdiğini vurgulayan Doğan, “Türkiye’de e-ticaret pazar büyüklüğü 20 milyar lirayı aştı. Her yıl yüzde 35 oranında büyüyen bu alanın basılı bir dergisinin olmaması önemli bir eksiklikti. E-ticaret, sektörün ilk basılı dergisi olma özelliğini taşıyor. Medya alanında elde ettiğimiz bilgi ve birikimleri E-ticaret Dergisi’ne aktardık. Ve ortaya içeriği, mizanpajı, perspektifi, baskı ve kağıt kalitesi ile güzel bir çalışma çıktı. Öncelikli amacımız sektöre nitelikli bir yayın kazandırmaktı, bunu başardık. İlk sayının yayınlanmasından sonra okuyucudan çok güzel geri dönüşler almaya başladık” şeklinde konuştu.