Etiket: Dubai’de

  • TAV, Dubai’de ’Yılın Ulaştırma Projesi’ ödülünü kazandı

    TAV-Al Arrab Contracting ortak girişimi tarafından Riyad’da yapımı gerçekleştirilen King Khaled Havalimanı Terminal 5 Projesi, MEED Dergisi tarafından Dubai’de düzenlenen ’MEED Quality Awards for Projects’ yarışmasında ’Yılın Ulaştırma Projesi’ ödülüne layık görüldü.

    Havalimanı inşaatında dünyada önemli bir konumda yer alan TAV İnşaat, sektörün saygın yayınlarından MEED tarafından Dubai’de düzenlenen MEED Quality Awards for Projects yarışmasında ödüllendirildi. TAV-Al Arrab Contracting Ortak Girişimi tarafından gerçekleştirilen Riyad King Khaled Havalimanı Terminal 5 Projesi ’Yılın Ulaştırma Projesi’ ödülünü kazandı. Terminal 5 Projesi, Suudi Arabistan’ın başkenti Riyad’ın giriş kapısı olan havalimanının gelişiminde önemli bir köşe taşı oldu.

    TAV Grubu CEO’su Sani Şener, “Dünyanın en rekabetçi bölgesi olan Körfez Bölgesi’nde gerçekleştirdiğimiz projelerle sektörün saygın yayınlarından MEED tarafından üç yıl üst üste bu ödüle layık görülmekten gurur duyuyoruz. Daha önce Hamad Havalimanı ve Medine Havalimanı projeleri nedeniyle verilen ödülü ve bu kez TAV-ACC Ortak Girişimi olarak gerçekleştirdiğimiz Riyad Havalimanı Terminal 5 Projesi kazandık. Körfez Bölgesinde altı ülkenin başkent havalimanında imzamız bulunuyor. Havalimanı yapım ve işletmeciliği alanında ülkemizi temsil etmeye, Türk gençlerine hem istihdam sağlamaya, hem de onları küresel piyasada etkin bir oyuncu olmaları için eğitmeye devam edeceğiz” dedi.

  • Harran Üniversitesi GAP zeytinciliğini Dubai’de tanıttı

    Harran Üniversitesi, zeytin ve zeytinden üretilen ürünlerde yine farklılığını ortaya koydu. 2016 yılına ait yeni ürünler Dubai’de yetkili satıcı, sektör profesyonelleri ve tüketicilerin beğenilerine sunuldu.

    Türkiye’deki üniversiteler içerisinde ilk ve tek zeytinyağı üretim tesislerine sahip ve Ebrulim markasıyla ünü ülke sınırlarını aşan Harran Üniversitesi, Birleşik Arap Emirlikleri’nde uluslararası etkinlik çerçevesinde tanıtım yaptı.

    GAP-BKİ tarafından desteklenen GAP Bölgesi yerel zeytin çeşitlerinin çoğaltılması alt yapı projesi kapsamında bölgesel, ulusal ve uluslararası işbirliklerinin ve GAP zeytinciliğinin geliştirilmesi ve tanıtılması için bölge zeytinciliğinin tanıtımını üstlenen ve ülkemizden kendi alanındaki tek davetli olarak katılan Harran Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dekan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Ebru Sakar, Dubai’de en yeni ürün ve üretimlerin sergilendiği, sektörün en önemli dinamiklerinden kabul edilen ’International Conference on Sciences, Technology and Social Sciences’ konferansına konuşmacı olarak davet edildi.

    Konferansta Güneydoğu Anadolu zeytin çeşitleri ile ilgili sözlü sunum yapan, sektörün uluslararası alandaki potansiyelinin daha iyi anlatılması yönünde bir sürece dikkat çeken Yrd. Doç. Dr. Ebru Sakar, etkinlik hakkında şunları söyledi:

    “Zeytin ve zeytinyağının tanıtım elçisi olarak, dünya pazarlarındaki tanıtımımızı güçlendirmek için Dubai’de yerimizi aldık. Dubai özellikle Ortadoğu ve Afrika ülkeleri başta olmak üzere tüm dünya pazarları açısından oldukça önemli bir konuma sahiptir. Fuarda, ihracatta ülkemizin pazar payını arttırabilecek bir noktaya gelmek için gerekli tanıtım ve sunumlarımızı gerçekleştirdik. Konferans sonunda Harran Üniversitesi Ebrulim zeytinyağı, zeytin ve sabunlarından ziyaretçilere hediye ettik. Ayrıca dünyanın en büyük organik fuarı olan Almanya-Numberg’de geçtiğimiz hafta Harran Üniversitesi zeytin ve zeytinyağı, sabunlarını yine GAP-BKİ tarafından desteklenen bir organizasyonla organik ürün çeşitliliğimizi sergiledik. Almanya ve çevre ülkelerden bayiler, sektör profesyonelleri, Harran Üniversitesi standını ziyaret ederken, birçok ülkeden araştırmacılar da standımızı ziyaret ederek fuara katılım gösterdiler.”

  • MTOSB sanayicileri Dubai’de fuara katıldı

    Mersinli sanayiciler, Mersin-Tarsus Organize Sanayi Bölgesi (MTOSB), Dubai’de ‘International Autumn Trade Fair Fuarı’na katıldı.

    MTOSB tarafından düzenlenen program çerçevesinde Dubai’ye giden Mersinli sanayiciler, ilk resmi temaslarını Türkiye’nin Dubai Başkonsolosluğu Ticaret Ataşesi Hasan Önal, Dubai Türk İş Konseyi Başkan Yardımcısı Av. Ali Çetinkaya ve Orient World Şirketi CEO’su İdris Demirkan ile gerçekleştirdiler. Ziyarette, MTOSB Bölge Müdürü Halil Yılmaz’ın konuşmasının ardından MTOSB’yi tanıtan bir kısa film izlendi.

    Ziyarette, Dubai’deki işleyişi ve iş fırsatlarını anlatan Dubai Ticaret Ataşesi Önal, “Dubai ekonomik olarak istikrarlı bir ülke. Dolar kuru 3,67’de sabitlenmiş durumda, aynı zamanda enflasyon oranı ise yüzde 2-4 arasında değişiyor. Dış ticarette petrolden sonra altın birinci sırada. Lüks otomobillerden dolayı da otomotiv sektörü ikinci sırada yer alıyor. Dubai aynı zamanda Körfez İş Birliği üyesi. Gümrük vergisi yüzde 5, şu an KDV uygulanmıyor fakat 2018 yılında yüzde 3 gibi bir oranın uygulanması öngörülüyor” dedi.

    Ataşe Önal, Dubai’nin tam bir kurallar ülkesi olduğunun altını çizerek, “Burada küçük bir tartışma sonucunda bile sınır dışı edilebilirsiniz. Tam manasıyla bir kurallar ülkesinde bulunuyorsunuz. Bundan dolayı da insanlar daha rahat hareket edebiliyorlar. Ülkenin pazarlaması çok yüksek. İnşaat sektörü hızla ilerliyor. Pazarlama gücünden dolayı da kiralar ve emlak değerleri çok yüksek bir ülke” diye konuştu.

    “Dubai’yi cazip kılan en önemli nokta gelir vergisinin olmaması”

    Dubai Türk İş Konseyi Başkan Yardımcısı Çetinkaya ise Dubai’nin modern bir anayasaya sahip olduğunu belirterek, yabancı yatırımcının yatırımının hukukun koruması altında olduğunu söyledi. Dubai’nin modern mahkemeleri ve 3 tane uluslararası tahkim merkezi bulunduğu bilgisini veren Çetinkaya, “Serbest bölgeler ise iç hukuka tabi değil. Her serbest bölgenin kendi yönetmeliği var. Birleşik Arap Emirlikleri’nde yatırım yapmanız için öncelikle burada bir şirket kurmanız gerekmektedir. Türkiye’de kurduğunuz bir şirket ile burada faaliyet göstermeniz imkansız, fakat ürün satışı yapabilirsiniz. Gümrük vergisi yüzde 5. Burada kurulan şirketlerin gelir vergisi yok. Zaten Dubai ya da Birleşik Arap Emirlikleri’ni cazip kılan en önemli nokta gelir vergisinin olmaması. Türkiye’de bir şirket kurarak birçok dalda faaliyet gösterebilirsiniz; fakat Dubai’de belli lisanslar var. Bu lisansların izin verdiği iş kollarının dışında herhangi bir sektörde ticaret yapamazsınız. En önemli konulardan birisi ise burada bir şirket kurmak istediğiniz zaman yüzde 51 yerli ortağınız olmak zorunda. Buna da resmi olarak kefil deniliyor. Bu yerel ortağınıza yıllık olarak belli bir ücret ödüyorsunuz. Yerel ortak bulundurma zorunluluğunuz serbest bölgelerde yok. Bunun dışında şirketinizin şubesini açma gibi bir opsiyonunuz da var. Bu aşamada ise yerel bir kefil değil de yerel bir vekil bulundurmak zorundasınız. O kişi şirketinizin üzerinde herhangi bir hakka sahip değildir, sadece yasal bir zorunluluk bu. Fakat bu vekile de yıllık bir ücret ödemek zorundasınız. Dubai’nin en önemli ticaret faaliyetlerinin başında inşaat sektörü gelir. Ama bu anlamda da belli yasal şartlar var” ifadelerini kullandı.

    Orient World Şirketi CEO’su İdris Demirkan da Ortadoğu’nun en büyük Serbest Bölgesi olan Jebel Ali Serbest Bölgesi’nin (JAFZ) Dubai’de bulunduğunu dile getirerek, “Dubai Serbest Bölgeleri dış ticaret ve yatırımı desteklemek için kurulmuştur. 1985’te JAFZ’ın açılışı düzenlemeler ve teşvikler için standartlar yaratarak o kadar başarılı oldu ki, bu model Dubai’de ve diğer Emirliklerde de uygulandı. Bununla birlikte Dubai çok kısa süre içerisinde bir ticaret merkezi haline geldi. Dubai çok küçük bir ülke, 2,2 milyon nüfusa sahip fakat dünya ticaretinin dev markalarını ülkeye getirmeyi başardı. JAFZ’da 144 bin kişi çalışıyor, Dubai’de 17, Birleşik Arap Emirlikleri’nde ise 40 tane serbest bölge bulunuyor. Serbest bölgelerde faaliyet göstermek istiyorsanız en az 5 bin metrekare arsa, 500 metrekare depo kiralama zorunluluğunuz var. Kira bedeli ise arsanın yıllık metrekare fiyatı 10 dolar, deponun ise metrekare fiyatı 120 dolar” şeklinde konuştu.

    Toplantının sonunda MTOSB Başkan Vekili Güral Savaştürk tarafından konuşmacılara birer hediye takdim edilirken, Mersin Valisi Özdemir Çakacak adına Mersin Valiliği Özel Kalem Müdürü Mete Gürhan Daşçı tarafından Dubai Başkonsolosluğu Ticaret Ataşesi Hasan Önal’a bir hediye sunuldu.

    Programın ikinci gününde ise MTOSB üyesi sanayiciler ‘International Autumn Trade Fair Fuarı’na katıldılar. Burada ikili görüşmelerde bulunan MTOSB sanayicileri, yeni teknolojiler hakkında bilgi alırken, fuara katılan firmalar ile birebir görüşme imkanı buldular. Daha sonra ise Jebel Ali Serbest Bölgesi’ni ziyaret eden MTOSB sanayicileri burada bölge ile ilgili incelemelerde bulundular.

  • Türk çipurası ve levreği Dubai’de tanıtıldı

    Dünya genelinde Türk su ürünlerinin tanıtımını yapan Su Ürünleri Tanıtım Grubu, Ortadoğu’nun cazibe merkezlerinden Dubai’de 5. kez düzenlenen Seafex-2016 Fuarı’na katılarak Türk su ürünleri şovu yaptı. Dubai’de Türk Şef İbrahim Önen’in özel soslarla pişirdiği Türk çipurası ve levreği ziyaretçilerden tam not aldı.

    Dubai World Trade Centre da düzenlenen Ortadoğu’nun en önemli gıda ve gıda teknolojileri fuarlarından biri olan Seafex 2016 Fuarı’na 2016 yılında 3. kez katıldıklarını belirten Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği ve Su Ürünleri Tanıtım Grubu Başkanı Sinan Kızıltan gerek Ortadoğu, gerek Uzakdoğu, gerekse Afrika ülkeleri için transit konumunda olan Dubai’de Türk su ürünlerinin tanıtımını yaptıklarını, başarılı bir fuarı geride bıraktıklarını kaydetti.

    “Dubai’de levrek ve çipurayı marketlerin rafları yanı sıra seçkin restoranların menülerinde de bulmak mümkün. Bölgede su ürünlerimize olan talep her geçen gün artıyor. Fuar süresince gördük ki, çipura, levrek ve orkinos gibi balıklarımızın yanı sıra karides, yengeç gibi su ürünlerine de yoğun talep var” diyen Kızıltan, “Dubai’de yaşayan Araplar’ın Türkiye’ye ve Türk ürünlerine özel ilgisi var.Özellikle de Türk yemekleri çok seviyorlar. Ayrıca bölgedeki yabancı nüfus yoğunluğu sebebiyle de Dubai su ürünleri için gelişmekte olan önemli bir pazar. STG olarak Dubai’de tanıtım çalışmalarımızı önümüzdeki süreçte de devam ettirmeyi planlıyoruz” diye konuştu.

    Sagun: “STG standı fuarın gözdesi oldu”

    Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu BaşkanıAhmet Tuncay Sagun ise, dinamik, hızla gelişen ve güçlü bir ekonomik potansiyele sahip Dubai’de fuar süresince Türk firmalarından temin edilen çipura ve levrek balıklarının, Dubai Sishfish Restoran Şefi İbrahim Önen’in özel sunumlarıyla pişirilerek STG standına gelen ziyaretçilere ikram edildiğini, STG standına ilginin büyük olduğunu ikram edilen levrek ve çipura, ziyaretçiler tarafından çok beğenildiğini kaydetti. Seafex 2016 Fuarı’nın, Yummex Çikolata ve Şekerleme Fuarlarıyla eş zamanlı olarak düzenlendiğini ve 169 firmanın katıldığını anlatan Sagun, “Çin, Vietnam, Filipinler, Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Kuveyt, Mısır başta olmak üzere Asya ülkeleri ve Avrupa ülkelerinden çok sayıda katılımcı ve ziyaretçi vardı. Ortadoğu, Uzakdoğu ve Afrika’ya ulaşmada jeopolitik olarak önemli konumda olan Dubai, Türk su ürünleri sektörünün 2023 yılı ihracat hedeflerine ulaşmada kilit görevi görecek” şeklinde konuştu.

    Tuncay Sagun sözlerinin devamında: “Birleşik Arap Emirlikleri’ne (BAE) Ocak-Ekim dönemi 2016 yılı ihracatımız 12 milyon dolar civarında ve geçen yıl aynı döneme göre yaklaşık yüzde 23’lik bir artış söz konusu. Fuar kapsamında gelen işbirliği taleplerinin iyi değerlendirilmesi halinde, firmalarımızın 2017 yılında BAE’ye olan ihracatlarını 2016 yılına göre daha da arttıracaklarına inanıyoruz” diyerek sözlerini tamamladı.

    Seafex- 2016 Fuarı’nda, Su Ürünleri Tanıtım Grubu’nu Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği ve STG Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Tuncay Sagun, STG Yönetim Kurulu üyeleri İsmail Aksoy ve Ufuk Atakan Demir; EİB personelleriBarış Koçtürk ile Nehir Balkan temsil etti. STG standını Türkiye’nin Dubai Konsolosu Erdem Ozan ve Ticaret Müşaviri Hasan Önal ziyaret etti.

  • İstanbul Shopping Fest Dubai’de Tanıtıldı

    ATM Dubai 2016 Uluslararası Turizm Fuarı’nda İstanbul rüzgarı esti. 25-28 Nisan tarihleri arasında düzenlenen fuardaki dev İstanbul standı, ziyaretçilerden büyük ilgi gördü.

    Türkiye’nin en önemli turizm, alışveriş ve kentsel markalaştırma projelerinden İstanbul Shopping Fest, ATM Dubai 2016 Uluslararası Turizm Fuarı’nda (Arabian Travel Market 2016) tanıtıldı. Fuar içerisinde İstanbul Ticaret Odası (İTO) ev sahipliğinde açılan 85 metrekarelik İstanbul standında, turizm pazarı açısından büyük değer taşıyan İstanbul Shopping Fest projesi de yer aldı.

    Ortadoğu’nun en büyük turizm fuarı olan ATM 2016, 25-28 Nisan tarihleri arasında Dubai’de gerçekleştirildi. Bu yıl 23. kez düzenlenen ve 86 ülkeden 2 bin 800 firmanın katıldığı Fuar, dört günde 26 bini aşkın ziyaretçiyi ağırladı.

    ATM 2016’da ziyaretçilerin en çok ilgi gösterdiği noktalardan biri, Ortadoğu turizm pazarı açısından cazibe merkezi olan İstanbul standı oldu. Stand içerisinde tanıtılan İstanbul Shopping Fest ise, kente olan ilgiyi büyüten en önemli etkenlerden biriydi. Bu yıl 1-31 Temmuz tarihleri arasında düzenlenecek olan İstanbul Shopping Fest, ATM 2016’da yer alan İstanbul standının en çok ilgi çeken projesi olarak öne çıktı.

    Fuar için Dubai’de bulunan Türk heyeti içerisinde, İstanbul Shopping Fest projesini yürüten İstanbul Ticaret Odası da yer aldı. İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı ve İSF İcra Kurulu Başkanı İbrahim Çağlar, ATM 2016’da yaptığı açıklamada, “Devletimizin öngördüğü 2016 Turizm Eylem Planı doğrultusunda İstanbul Shopping Fest bu yıl bizler için ayrı bir önem taşıyor. Turizmde benimsediğimiz proaktif yaklaşım ile festivalimizi İstanbul’un ve Türkiye’nin tanıtımı için değerli bir fırsata dönüştürüyoruz. Bölgenin en büyük turizm fuarı olan ATM Dubai Fuarı, tanıtım faaliyetleri bakımından büyük önem taşıyor. Ortadoğu’nun son dönemde turizm sektöründe yakaladığı başarı grafiği giderek yükseliyor. Üstelik, ülkemize gelen yabancı turistlerin ortalama harcaması kişi başı 756 dolarken Körfez Ülkelerinden gelen turistlerde bu rakam 3 bin dolara kadar çıkıyor. Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da, başta kendi bölgemiz olmak üzere tüm dünyadan turistleri İSF vesilesiyle şehrimizde ağırlamak amacıyla tanıtım faaliyetlerimizi yoğun olarak sürdürüyoruz” dedi.

    “FESTİVAL ŞEHRE BEREKET GETİRECEK”

    Çağlar, İstanbul’un bölgenin cazibe merkezi konumunda olduğunu ifade ederek “Artık İstanbul’a kültürel bir değer olarak mal olan İstanbul Shopping Fest’in (İSF) hem perakende hem de turizm sektörü bakımından ülke ekonomisine katkısı büyük. Festivalimiz, Temmuz ayı boyunca yine şehrimize bereket getirecek. İSF için İstanbul’a gelecek misafirlerimizi, küresel markalar, yerel lezzetler ve medeniyetleri buluşturan muazzam bir kültürle karşılayacağız” ifadelerini kullandı.

    T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı ve İstanbul Valiliği desteği ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve İstanbul Ticaret Odası iş birliğinde düzen İstanbul Shopping Fest, bu yıl altıncı kez gerçekleştirilecek. 1-31 Temmuz tarihleri arasında, alışveriş merkezlerinden tarihi çarşılara kadar pek çok noktada festival havasını yaşamak mümkün olacak.

    İstanbul Shopping Fest’i temsilen Türk heyeti ile birlikte ATM 2016 Fuarı’na katılan İstanbul Shopping Fest Genel Müdürü Hicran Özbük, festivale dair açıklamasında şunları söyledi: “Bu yıl 1-31 Temmuz tarihleri arasında altıncısını düzenleyeceğimiz, artık İstanbul ile özdeşleşen ve şehrin marka değerini büyüten İstanbul Shopping Fest, kent kültürünün önemli bir parçası haline geldi. Tarih boyunca ticaretin en önemli duraklarından biri olan İstanbul’un göbeğindeki Kapalıçarşı, dünyanın en eski alışveriş merkezi olma özelliğini taşıyor. İSF’de, yüzyıllar boyunca ticaretin, alışverişin başkenti unvanını hak eden İstanbul’da, tarihi çok eskilere dayanan, kentin ruhuna işlemiş bir geleneğin canlandırılmasına hizmet ediyor. Hedefimiz tarihi, kültürü ve gastronomisiyle bir alışveriş ve eğlence merkezi olan İstanbul’u tüm dünyaya tanıtarak turist sayısını artırmak, alışveriş hacmini büyüterek dünyanın ilk beş destinasyonundan biri haline getirmek. Modern ile gelenekseli buluşturan, alışverişten öte keyifli bir İstanbul deneyimi müjdeleyen İstanbul Shopping Fest süresince, İstanbul’un çarşı, cadde ve alışveriş merkezlerinde farklı bir rüzgar esecek. İmparatorlukların başkenti olmuş İstanbul, bu yıl 1-31 Temmuz tarihlerinde alışverişin de başkenti olacak”.