Etiket: dubai

  • Doğal taş ihracatçıları Dubai ve Muskat’tan Orta Doğu pazarına odaklanacak

    Doğal taş sektöründe ihraç pazarlarını çeşitlendirerek, 2023 yılı hedeflerine ulaşmak isteyen Ege Maden İhracatçıları Birliği, petrol zengini Orta Doğu pazarındaki konumunu güçlendirmek, Orta Doğu ülkelerindeki projelere işlenmiş Türk doğal taşı ihraç etmek için Dubai’deki fuara adeta çıkarma yapacak.

    Birleşik Arap Emirlikleri’nin ve içinde bulunduğu bölgenin yapı ve inşaat sektöründeki önemli fuarlardan biri olan Dubaı Bıg 5 Show 2018 Fuarı’na başta; Türkiye, Çin, İtalya, BAE, Almanya, Suudi Arabistan, İspanya, Fransa, Belçika, Mısır ve Hindistan olmak üzere 62 ülkeden katılım sağlanıyor.

    Türk firmaları fuara yapı; malzemeleri, inşaat, panel, mermer, kauçuk ürünler, hazır beton elemanları, prefabrik, iş makineleri, ısıtma, soğutma, havalandırma gibi yapı sektörünün tüm alanlarındaki ürünleri ile katılım sağlarken, Türkiye ziyaretçiler için önemli bir ülke konumunda bulunuyor.

    26-29 Kasım 2018 tarihlerinde düzenlenen Dubai Bıg 5 Show 2018 Fuarı ile eş zamanlı düzenlenecek olan “Dubai Sektörel Ticaret Heyeti” ile Türk doğal taş sektörünün bu fuara katılan ithalatçılarla ikili iş görüşmeleri yapması, Orta Doğu pazarında rekabetçi gücünün artırılması ve 2023 yılı ihracat hedeflerine ulaşılması için Türk doğal taşının tanıtılması, firmaların mevcut pazar payının artırılması, katma değerli ürün üretiminin teşvik edilmesi hedefleniyor.

    Orta Doğu ülkelerinde projelere Türk doğal taşı satmak istiyoruz

    Türkiye’nin dünya doğa ltaş rezervlerinin yüzde 35’ine sahip olduğunu belirten Ege Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Mevlüt Kaya, dünya doğal taş ihracatının 20 milyar dolar seviyesine ulaştığını kaydetti. Kaya, “Türkiye doğaltaş rezervleri ile kıyaslandığında 7-8 milyar dolar ihracat rakamına ulaşabilecek potansiyele sahip. Mevcutta ise 2.2 milyar dolar ihracatımız var. Bu ihracatımızı 7 milyar dolara çıkarmak için belirlediğimiz hedef pazarlara yönelik tanıtım organizasyonlarımızı sürdürüyoruz. Petrol zengini Orta Doğu pazarında yatırımlar devam ediyor, inşaat sektörü canlılığını koruyor. Bu ülkelerdeki projelere işlenmiş ürün ihraç edeceğimize inanıyoruz” diye konuştu.

    2018 yılı mart ayında Çin’in Xiamen şehrinde düzenlenen Xiamen Doğal taş ve Teknolojileri Fuarı’nın Türkiye Milli Katılım Organizasyonu’nu gerçekleştirdikleri bilgisini veren EMİB Başkanı Kaya, Türkiye’nin doğal taş ihracatını arttırmak için 2018 yılı içinde gerçekleştirdikleri diğer önemli organizasyonları ise şöyle sıraladı:

    “İzmir Marble Fuarı kapsamında ’Ticaret Heyeti Organizasyonu’ yaptıktan sonra; İngiltere, Avustralya ve İtalya’ya başarılı ticaret heyeti organizasyonlarımız oldu. Dubai ve Muskat Ticaret Heyeti Organizasyonları ile katılan ihracatçı firmalarımızın ihracat hacimlerini artırmaları, orta vadede ise çarpan etkisi yaratarak deneyimlerini diğer sektör paydaşlarına aktararak sektörün rekabetçi gücünü artırmaları için itici güç oluşturmalarını bekliyoruz.”

    Orta Doğu’ya doğal taş ihracatı 280 milyon dolara ulaştı

    Türkiye’den Orta Doğu ülkelerine 2017 yılının ocak-ekim döneminde 271 milyon dolarlık doğal taş ihraç edilmişken, 2018 yılının 10 aylık döneminde Orta Doğu’ya gerçekleştirilen doğal taş ihracatı 280 milyon dolara ulaştı.

    Suudi Arabistan 85 milyon dolarlık Türk doğal taşı tercihi ile zirvede yer alırken, Irak’a 51,5 milyon dolarlık Türk doğal taşı gönderildi. İsrail 49,6 milyon dolarlık doğal taş ihracatı ile üçüncü sırada yer alırken, bu ülkeleri Birleşik Arap Emirlikleri, Kuveyt, Katar, Lübnan, Ürdün, Suriye, Umman takip etti.

  • Dubai polisi hovercraft kullanma eğitimine başladı

    Dubai polisinin Rusya’dan aldığı, yerden 5 metre yüksekte saatte 95 kilometre hızla uçan hava aracı hovercraft dronlar, carbon fiber ve yeni bir pille yeniden tasarlandı.

    Dubai polisinin eğitim uçuşlarına başladığı ’Scorpion’ quadcopter’ (Dört pervaneli akrep) hava aracı hibrit lityum -magnez-nikel pili kullanıyor. Scorpion quadcopter’in hava şartları ve pilotun ağırlığına bağlı olarak 10 ila 25 dakika uçabildiği belirtildi. Uzaktan kumandalı droneların 40 dakika uçabilen modellerinin de olduğu kaydedildi. Yapımcı firma hava motosikletinin normal otoparklarda park edebildiğini, olduğu yerde kalkabildiğini ve normal bir kapıdan sığabildiğini belirtti.

    Satıcı firma hava aracının 10 bin dolar peşinatla siparişin yapılmasının ardından 2 ila 6 ayda teslimatının yapıldığını, aracın fiyatının 150 bin dolar olduğunu aktardı.

    Birleşmiş Milletler Havacılık İdaresinin şartlarını karşılayan hava aracının, pilot lisansı olmadan kullanılmasının mümkün olduğu ultra-hafif hava aracı olduğunun onaylandığı bildirildi.

  • HasTavuk bayilerinin Dubai çıkarması

    Tavukçuluk sektörünün önemli isimlerinden biri olan HasTavuk, Türkiye’nin her bir köşesinden gelen 40 kişilik bayi grubuyla birlikte Dubai’de çeşitli temaslarda bulundu.

    HasTavuk firması ve bayi temsilcileri, Dubai Başkonsolosluğunda Türk Ticaret Ataşesi Hasan Önal’ı makamında ziyaret ederek, ülke ve şehir hakkında bilgi aldı. Önal, katılımcılara ülkenin ekonomisi ve özellikle dış ticareti hakkında ayrıntılı sunum yaptı. Dubai Başkonsolosluğu Ticaret Ataşesi Hasan Önal, tüketime yönelik sağlıklı gıda sunan tavukçuluk sektöründeki bayi temsilcilerinin ziyaretine ilişkin yaptığı değerlendirmede, “Katma değerli ürün sunmak, vizyonu açmak, ihracat odaklı çalışmaları üretmek adına böyle bir ziyaret gerçekleştirdiler. Biz de kendilerine ülke sunumu yaparak, Dubai ve Birleşik Arap Emirlikleri konusunda bilgilendirme yaptık. İnşallah faydalı olmuştur” dedi.

    HasTavuk Genel Müdürü Şahin Aydemir ise, “Ülkeler gelişiyor, ülkeler gelişirken vizyonlarımızı da geliştirmemiz gerekiyor. Dünyanın ulaştığı seviyeleri, bizim rekabet seviyemizi görüp, kıyaslamak açısından bayilerimizin de katılımıyla dünyaya açılan kapı olan Dubai fuarına katıldık. Halkımıza verdiğimiz hizmeti daha da geliştirerek daha neler yapabiliriz diye çalışmalara başladık. Bu çalışmalara başlarken de Ticaret Ataşemiz Hasan Önal’dan da ülkenin ve dünya ticaretinin yapısı hakkında bilgiler aldık” diye konuştu.

    Aydemir konuşmasını, “Sayın Önal’a verdiği değerli bilgiler ve bizleri makamında ağırladığı için teşekkür ederiz” diyerek tamamladı.

    HasTavuk ve bayileri adına teşekkür plaketi sunuldu.

  • Bursalı firmalar Dubai The Big 5 Fuarı’nda

    Bursalı firmalar, Dubai’de gerçekleştirilen The Big 5 Fuarı’nda incelemelerde bulundu.

    İnşaat ve yapı malzemeleri sektöründe faaliyet gösteren BTSO üyesi firma temsilcileri, Dubai’de gerçekleştirilen The Big 5 Fuarı’nı ziyaret etti. 29 Kasım tarihine kadar kapılarını açan ve sektörün en önemli buluşmaları arasında gösterilen The Big 5 Uluslararası İnşaat ve Yapı Malzemeleri Fuarı’nda 59 ülkeden 2 bin 600’e yakın firma yer aldı. 241 Türk firmasının stant açtığı fuara BTSO da önemli bir organizasyon gerçekleştirdi. BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Cüneyt Şener’in de yer aldığı yaklaşık 50 kişilik Bursalı işadamı heyeti, Küresel Fuar Acentesi Projesi kapsamında The Big 5 Fuarı’nda yeni iş birliklerinin yollarını aradı.

    Küresel Fuar Acentesi Projesi ile 130’un üzerinde fuar organizasyonuna imza attıklarını hatırlatan BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Cüneyt Şener, “Projeye başlarken üyelerimizin mevcut ihracat hacmini artırmayı ve yeni firmalarımızın ihracata başlamalarını amaçlamıştık. Bu amacımıza da ulaştığımıza inanıyorum. Bu doğrultuda başta Küresel Fuar Acentesi ve Ticari Safari gibi projelerimizin meyvelerini kısa süre içerisinde toplamaya başladık. Çalışmalarımız sonucunda Bursa 800’den fazla yeni ihracatçı kazandı. Projelerimizin şehir ekonomisine katkısını da buradan görebiliyoruz” diye konuştu.

    The Big 5 Fuarı’nın inşaat ve yapı sektöründe dünyanın en önemli fuarları arasında yer aldığını dile getiren Şener, “The Big 5, özellikle Orta Doğu pazarı için ciddi kararların alındığı önemli bir organizasyon. Fuar geçen seneye göre yüzde 30 oranında büyüme göstermiş. Bu da sektörün burada büyüme trendi içerisinde olduğunu gösteriyor. Fuarda ayrıca firmalarımızın hem kalite olarak hem de nitelik olarak ciddi bir gelişim içerisinde olduğunu tespit ettik” dedi.

    Küresel Fuar Acentesi Projesi ile yurt dışı iş gezisi organizasyonuna katılan Bursalı firmalar BTSO ve KOSGEB’in desteklerinden faydalanabiliyor. KOSGEB tarafından proje kapsamındaki organizasyona katılan firmaların ulaşım, konaklama, tercümanlık, rehberlik ve fuar giriş ücretleri için yüzde 50 oranında yakın ülkeler için 3 bin TL, uzak ülkeler için ise 5 bin TL’ye kadar destek veriliyor.

  • Ayakkabı ihracatçıları Dubai yolcusu

    Türkiye’nin deri ve deri mamulleri ihracatının yüzde 51’ini 2016 yılında tek başına gerçekleştirerek ülkeye 708 milyon dolar döviz kazandıran Egeli ayakkabı ihracatçıları, bu başarıyı sürekli kılmak için 12-15 Mart tarihleri arasında Ortadoğu’nun cazibe merkezi Dubai’ye yönelik “Ayakkabı Sektörel Ticaret Heyeti” düzenliyor.

    Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği organizasyonunda düzenlenecek olan “Ayakkabı Sektörel Ticaret Heyeti”ne 9 ayakkabı ihracatçısı firma katılıyor. Türk ayakkabı sektörünün ihracatında; Irak ve Suudi Arabistan başta olmak üzere Ortadoğu ülkelerinin en büyük ihraç pazarları arasında yer aldığını belirten Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkan Yardımcısı Erkan Zandar, Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki pazar paylarının ise potansiyelin altında olduğunu BAE’ye ihracatlarını artırmak için harekete geçtiklerini kaydetti. Zandar, “Birleşik Arap Emirlikleri pazarı, geçmiş yıllarda Ege Bölgesi başta olmak üzere tüm Türk ayakkabı ihracatçılarının dominant olduğu bir pazardı. Tekrar bu potansiyeli yaşatmak için bu organizasyonu devamlı hale getirmeyi hedefliyoruz” dedi.

    Ege’den deri ihracatı 41 milyon doları aştı

    Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği’nin 2016 yılındaki ihracat rakamının 119 milyon 221 bin dolar olarak kayıtlara geçtiği bilgisini paylaşan Zandar, “Ayakkabı sektörü olarak, 2016 yılında Ege Bölgesi’nin ihracatına 41 milyon 148 bin dolarlık katkı sağladık. Son 11 yılda birlik üyelerinin ihracatında ayakkabının payı yüzde 16’dan yüzde 35’e çıktı ve deri konfeksiyon ürünleri ihracatını geçerek deri ve deri mamulleri ihracatında birinci sektör konumuna yükseldi. Amacımız, bu konumumuzu güçlendirmek” diye konuştu.

    Ayakkabı ihracatında Irak ilk sırada

    Türkiye’nin ayakkabı ihracatında 2016 yılında ilk sırayı 81 milyon 293 bin dolarlık tutarla Irak alırken, Almanya 44 milyon 143 bin dolarlık Türk ayakkabısı tercih etti. Suudi Arabistan ise 37 milyon 87 bin dolarlık ayakkabı ihracatı ile üçüncü sırada yer aldı. 2016 yılında Türk ayakkabı sektörünün ihracatını en fazla artırdığı ülkelerin başında ise İran geldi. İran’a ayakkabı ihracatı 2015 yılında 11 milyon 307 bin dolar iken, 2016 yılında yüzde 171.5’luk rekor artışla 30 milyon 702 bin dolara tırmandı.

    Ayakkabı ihraç edilen ülke sayısı 84

    Ege Bölgesi’nden yapılan ayakkabı ihracatında Almanya 6 milyon 579 bin dolarla birinci olurken, İngiltere 3 milyon 671 bin dolarla ikinci, İtalya ise 3 milyon 167 bin dolarlık tutarla üçüncü sırada yer aldı. Ege Bölgesi’nden 2016 yılında Birleşik Arap Emirlikleri’ne 249 bin dolarlık ayakkabı ihracatı yapıldı. Ege Bölgesi’nde ayakkabı ihraç edilen ülke sayısı ise 84 oldu.