Etiket: Dijital

  • Müşteri ile acenteleri dijital ortamda buluşturan proje

    Müşteri ile acenteleri dijital ortamda buluşturan proje

    Hem yurt içinde hem de yurt dışında dijital alandaki başarıları ile adından söz ettiren Quick Sigorta, yine bir ilke imza atarak müşterileri ve acenteleri dijital ortamda buluşturdu.

    Projenin detaylarını anlatan Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar, “1.5 yıldır üzerinde çalıştığımız bir projeydi. Geçen Mart ayında pandeminin ilk haftasında ’Agent Değil Acente’ projemizin ilk etabı olan ‘Evdeyiz, Hizmetinizdeyiz’ yazılımımızı devreye almıştık. Sigortalı ve acentelerimizi evlerinden çıkmadan online ortamda buluşturmayı amaçlayan bu uygulama sayesinde sigortalımız evde, acentemiz evde ama hizmetlerimiz aksamadan devam etmişti” dedi.

    Projenin ikinci fazı olan ‘Agent Değil Acente’ uygulamasını da pandemi döneminde hayata geçirdiklerini ifade eden Yaşar, “Agent Değil Acente projemiz ile Quick Sigorta olarak gerçek çoklu kanal deneyimini daha ileri aşamaya taşıyarak, dijital deneyimine dönüştürmeyi amaçlıyoruz. Agent Değil Acente sistemimiz, web sitemize gelen ve analiz ettiğimiz davranışlarından bir uzmana ihtiyacı olduğunu anladığımız sigortalımızı fark edip, ona bir uzman desteği isteyip istemediğini soruyor. Tamamen Quick Sigorta bünyesindeki insurtech firmamız ile geliştirdiğimiz machine learning teknolojileri sayesinde sigortalımız ile ona en uygun kriterdeki acenteleri eşleştiriyoruz. Sigortalımız acentelerin bu proje için çekilmiş videolarına ve diğer tüm detaylarına, fotoğraflarına, konumlarına ulaşabiliyorlar. Sanki bu pandemi dönemimde acentenin ofisinden içeri girmişçesine ya da acentemiz sigortalımızı evinde ziyaret etmişçesine her iki taraf online ortamda eşleşiyor. Sigortalımız sonra kendine en uygun olduğunu düşündüğü acentesini kendi seçiyor. Böylece sigortalımıza adını bilmediği, yüzünü görmediği, herhangi bir çağrı merkezi agenti değil, konusunda uzman, kendi seçtiği bir acente tarafından hizmet ediliyor. Projenin ismi de buradan geliyor; Agent Değil Acente. Biz ilk günden itibaren acentelerimize dijitalleşme yönünde adımlar atacağımızı söylemiştik. Bu sistem sayesinde sigortalılarımıza gerçek omni channel deneyimini yasatıyoruz. Projemiz ile dijital ve geleneksel yöntemlerin artılarını birleştirerek, var olan iş modelinin verimliliğini arttırdık. Projemizi geçen hafta açmamıza rağmen ilk günden itibaren hem müşterilerimizden hem de acentelerimizden yoğun ilgi gördü. Çok sayıda müşterimiz acentelerimiz ile online ortamda buluştular” açıklamasında bulundu.

    Projenin ilk fazının yurt dışında da oldukça ilgili gördüğünü belirten Yaşar, “Dünyanın en büyük kâr amacı gütmeyen bankacılık ve sigortacılık kuruluşu olan EFMA projemiz ile yakından ilgilendi. Şu an dünyada örneği olmayan bu uygulamayı bir case study olarak üye kuruluşları ile paylaşmamızı istediler. Biz de bu sayede Japonya’nın en büyük sigorta şirketlerinden olan Dai-ichi Life firması ile hem Agent Değil Acente projemizle müşterilerimize sunduğumuz omni channel deneyimini hem de Avrupa’da bir Türk sigorta şirketi kurmayla ilgili planlarımızı değerlendirdik” diye konuştu.

    Pandemiden dolayı Türkiye’de 8 milyon yeni kredi kartının ilk defa internette kullanılmaya başlandığını söyleyen Quick Sigorta Bütünleşik Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Pınar Güzey ise, “E-ticaret arttı, online kanalların kullanımı arttı. Bu kimse için sürpriz olmadı. Özellikle pandemi döneminde online kanallara alışık olmayan bir müşteri kitlesi ortaya çıktı. Burada önemli olan firmalar bu 8 milyon yeni müşteriye nasıl hizmet etti, nasıl bir müşteri deneyimi sundu? Web siteleri ve teknik alt yapıları buna hazır mıydı? Bunlar çok kritikti. Biz geliştirdiğimiz Agent Değil Acente projemizle web sitemize gelen, belki de pandemiden dolayı ilk defa onlinedan poliçe satın almaya çalışan fakat satın alma sürecinde bir uzmana ihtiyacı olduğunu anladığımız sigortalımızı ona en uygun uzman acentemiz ile eşleştiriyoruz. Eskiden en uygun acente en yakın acenteyken, burada hemşerilik kriterinden, o branştaki deneyime kadar çok sayıda arkada çalışan algoritma var. Böylece sigortalımız evinden çıkmadan uçtan uca kesintisiz bir hizmet alıyor. Acentemiz ise pandemide en büyük sıkıntılarından olan yeni müşteriye ulaşma problemini çözmüş oluyor. İlk fazı ile bu sene hem yurt içinde finans sektörünün en önemli ödüllerinden olan Sardis’ten hem de yurt dışından ödül alan projemizin yine sektörde çok ses getireceğine inanıyoruz” şeklinde konuştu.

  • Uzmanı uyardı: “Dijital kölelik kapıda”

    Uzmanı uyardı: “Dijital kölelik kapıda”

    Doç. Dr. Tuncay Dilci, Dijital kokaine dikkat çekip, dijital köleliğin kapıda olduğunu belirterek Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın “dijital faşizm” uyarısının büyük önem taşıdığını söyledi.

    Dijitalizmin zararlarına yönelik uzun süredir mücadele veren Dijital Bağımlılıkla Mücadele Derneği Genel Başkanı ve Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi Doç. Dr. Tuncay Dilci, yağmurdan kaçarken doluya tutulduklarını belirtip, “Yoğun dijitalleşmeye bağlı olarak son zamanlarda bir Dijitalizm çağına erken geçiş yaptık. Aslında yağmurdan kaçarken doluya tutulmak demek daha doğru olur. Söz konusu durum giderek başımızı ağrıtacak gibi görünüyor çünkü dünyanın birçok yerinde yapılan araştırmalarda bunu tehdit etmektedir” dedi.

    Dijital diyet zamanı

    Dilci, dijital diyetin önemine değinerek, “Biz artık şu noktada toplumumuza, insanlarımıza, milletimize dijital diyet zamanı diyoruz. Dijital diyet yapmak durumundayız aksi halde bu bireysel kimlikten milli kimliğe evirilen bir dönüşümle ipotekli beyinlere dönüşmüş. Beraberinde ipotekli beynin ötesinde tüketim kültürümüzden yaşam doyumumuza ahlaki yapımızdan değer yargılarımıza kadar birçok noktada bizi rahatsız edecek gibi görünmektedir” dile getirdi.

    Dijital kokain

    Dijital bağımlılığının uyuşturucu etkisi yaptığını belirten Dilci, “Akıllı çipler aracılığıyla Korona virüs sonrası insanların bir nevi tutum ve davranışlarının Big data dediğimiz tüm verilerin kaydedildiği hatta insanların özgürlük adına her şeyinin en ince detaylarına kadar DNA, RNA, Kromozom yapısına kadar kişilik ile karakter ölçüleri ve tüketim alışkanlıklarından benlik algısına karakter yapısına kadar orada analiz edilebilecek ve bir toplumun bir milletin yaşam biçimine müdahale noktasına kadar gelebilecektir. Bu şekilde ipotekli yaşam biçimi globalleşmenin, küreselleşmenin bu çağdaş kavramlar etrafında aslında bizim hayatımıza sirayet eden belki de son hali Covid-19 süreci diyebiliriz. Bunun için veri kontrolüyle beraber aslında Dijitalizm çağının getirdiği siber zorbalığın beraberinde siber kokaine dönüşmesiyle yani adrenalin, serotonin hormonunun eşliğinde yoğun dijital temas sürecinin artması insanları artık insanlıktan uzaklaştırmakta, yalnızlaştırmakta, yabancılaştırmakta hatta ve hatta köleleştirmektedir diyebiliriz” diye konuştu.

    Dijital kölelik kapıda

    Dilci açıklamalarında dijital köleliğin kapıda olduğuna dikkat çekip, “Yani dijital köle çağını yaşamaya yakın bir zamanda başlayacağız. Şunun altını iyice çizmekte fayda var. Dijitalizmin getirdiği sanal kişilik, sanal kimlik, sanal karaktere dönüşmesiyle beraber insanlığın bu güne kadar üretmiş olduğu tüm medeni ve maddi kültürü ortadan kaldıracak bir tehlikeyi de içermektedir” şeklinde konuştu.

    Cumhurbaşkanın uyarısı dikkate alınmalı

    Dilci Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın “dijital faşizm” açıklamasının önemine değinip şunları söyledi:

    “Sayın Cumhurbaşkanımızın uyarısını ben oldukça manidar görüyorum ve önemli yerinde bir uyarı. Biz bunu 1 yıl öncesinde de gündeme getirmiştik. Her şeyden önce milli varlığımızı milli kültürümüzü ve değerlerimizi tahrip edecek içerik barındırmakta. Şahıs ve kimlik sorunu yaşayacağımız beraberinde güdümlü ipotekli belki de bir takım dijital frekanslar 5G, 5.5G gibi aracılığıyla çeşitli uygulamalar üzerinden insanlık yaşam biçimi tehlikeye girecek durumda. Çünkü burada 5G üzerinden bir takım virüslerin transferi de dile getirilmektedir. Bizim ise milli yazılımlar üzerinde 5G teknolojisi ya da diğer teknolojiler olsun, yerli içerikler olsun her konuda milli yazılımcılara ihtiyacımız var.”

  • Turkcell Dijital İş Servisleri, kurumların uçtan uca dijital dönüşümüne katkı sağladı

    Turkcell Dijital İş Servisleri, kurumların uçtan uca dijital dönüşümüne katkı sağladı

    Turkcell’in Dijital İş Servisleri şirketinin gelirleri, 2020 yılının ilk 9 ayında bir önceki yıla göre yüzde 40 büyüdü.

    Geliştirdiği dijital dönüşüm hizmetleri ile kurumsal müşterilerine uçtan uca çözümler sunan Turkcell’in Dijital İş Servisleri şirketinin gelirleri, 2020 yılının ilk 9 ayında bir önceki yıla göre yüzde 40 büyüdü.

    Konu hakkında değerlendirmede bulunan Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, “Dijital İş Servisleri ile hem özel sektör hem de kamu kuruluşlarının dijitalleşme yolculuklarına eşlik ederek bulut teknolojileri, veri merkezi hizmetleri, siber güvenlik, bilgi teknolojileri ve nesnelerin interneti alanlarında hizmet sağlıyoruz. Dijital dönüşümlerine hız kattığımız sektörler arasında özellikle sağlık alanında önemli adımlar atıyoruz. İlk olarak 2017 yılında Yozgat Şehir Hastanesi ve geçtiğimiz günlerde hizmet vermeye başlayan Tekirdağ Şehir Hastanesi de dahil olmak üzere Türkiye’de 7 şehir hastanesinin dijital altyapısından sorumluyuz. Son dönemde güvenli dijital imza ve dijital evrak çözümlerimiz ile sektörde öncü olmayı sürdürüyoruz” diye konuştu.

  • VEAH 6. seviye dijital hastane oldu

    VEAH 6. seviye dijital hastane oldu

    Van Eğitim ve Araştırma Hastanesi (VEAH), HIMSS’in üst düzey yöneticilerinin incelemelerinin ardından ‘HIMSS 6’ sertifikası almaya hak kazandı.

    Bilgi teknolojilerinin sağlık hizmetleri sunumunda ve geliştirilmesinde en uygun düzeyde kullanımını sağlamak amacıyla HIMSS’in üst düzey yetkilileri, bir süredir dijitalleşme yolunda önemli çalışmalar gerçekleştiren Van Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde incelemelerde bulundu. Sahip olduğu ileri teknoloji medikal ekipmanlarıyla sadece Türkiye’nin değil, dünyanın sayılı hastaneleri arasında yer alan Van Eğitim ve Araştırma Hastanesi, HIMSS’in üst düzey yöneticilerinin incelemelerinin ardından ‘HIMSS 6’ sertifikası almaya hak kazandı. Sertifika teslim törenine HIMSS Avrupa ve Latin Amerika Direktörü John Rayner, Türkiye Direktörü Dr. İlker Köse, VEAH Başhekimi Doç. Dr. Sebahattin Çelik ve hastane yöneticileri katıldı. Başhekim Çelik’in sunumunun ardından hastanenin birimleri gezildi.

    Konuyla ilgili açıklamada bulunan HIMSS Türkiye Direktörü Dr. İlker Köse, dijital hastane kavramının önemine dikkat çekerek, tüm koşulları yerine getirip 6’ncı seviye sertifika almaya hak kazanan Van Eğitim ve Araştırma Hastanesi yöneticileri ve çalışanlarını kutladı. Dr. Köse, büyük ölçekli hastanelerde dijitalleşme süreçlerinin daha zor olduğunu vurgulayarak, VEAH Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nin ilerleyen dönemde dijitalleşme sürecinin en üst noktası olarak kabul edilen ”HIMSS Emram Stage 7” sertifikasyonunu da alacağına inandığını belirtti.

  • Gayrimenkul buluşması Aralık ayında dijital ortamda yapılacak

    Gayrimenkul buluşması Aralık ayında dijital ortamda yapılacak

    Gayrimenkul sektörünün önde gelenleri salgın nedeniyle Aralık ayında gerçeklesek olan dijital buluşmayla farklılık, yenilik, sürdürülebilir bir gelecek ve ortak yarar adına bir araya gelecek.

    Pandemi nedeniyle gayrimenkul sektörü 8-9-10 Aralık tarihlerinde dijital ortamda bir araya geliyor. Yeni nesil iş yapış şekillerinin tartışılacağı online platform Digital Network Alkaş’ta gerçekleşecek. “RE360 Gayrimenkul Buluşması” öncesinde online basın toplantısı gerçekleşti. Alkaş Yönetim Kurulu Başkanı Avi Alkaş ve Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer ev sahipliğinde gerçekleşen online basın toplantısında gayrimenkul sektörünün güncel konularına değinildi.

    RE360’ta bu yıl Forbes’a göre 21. yüzyılın en önemli iş düşünürleri arasında yer alan Salesforce Global İnovasyon Lideri Brian Solis de olacak. Konuyla ilgili Avi Alkaş, “Gayrimenkulün Büyük Buluşması olarak adlandırdığımız RE360, gayrimenkulü 360 derecelik bakış açısıyla, her açıdan tüm paydaşlarıyla birlikte irdeleyerek ve ortak akıl bulmaya çalışarak bir araya getirmeyi hedeflediğimiz bir çalışma. 8-9-10 Aralık tarihlerinde RE360 Gayrimenkul Buluşması’nı tamamen online platforma taşıdık. Birçok etkinlikte olduğu gibi ALKAŞ olarak etkinliklerimizi dijitale taşımak adına Digital Network Alkaş’ı geliştirdik. Böylece katılımcıların birbirleriyle iletişim ve ticari ilişkiler kurabilmeleri, birebir görüşmelerle profesyonel ağlarını genişletebilmeleri için önemli bir network ortamı oluşturuldu” dedi.