Etiket: Defacto’nun

  • DeFacto’nun halka arzında fiyat aralığı belli oldu

    DeFacto’nun 3-4 Mayıs’ta halka arzına SPK’dan onay çıktı. Şirketin halka arz edilecek payları için 12,50-15,00 TL fiyat aralığında talep toplanacağı duyuruldu.

    Ulaşılabilir modada dünya markası olma hedefiyle faaliyet gösteren DeFacto’da halka arz fiyat aralığı belli oldu. Şirketten yapılan açıklamaya göre halka açıklık oranı yüzde 25,93 olarak belirlenen ve ek satış dahil yüzde 29,81 hissesi halka arz edilecek olan DeFacto için 12,50-15,00 TL aralığında talep toplanacak. Halka arz kapsamında ek satış dahil 68,5 milyon adet hisse yatırımcılara satılacak. Belirlenen fiyat aralığı doğrultusunda şirketin piyasa değeri 2,87 milyar ile 3,45 milyar TL arasında hesaplanıyor.

    Yüzde 20’si yerli, yüzde 80’i ise yabancı yatırımcılara

    DeFacto halka arzında 59 milyon 539 bin 648 TL nominal değerli, sermayenin yüzde 25,93’üne karşılık gelen paylar halka arz edilecek. Payların yüzde 1’i DeFacto yurtiçi çalışanlarına, yüzde 9’u yurtiçi bireysel yatırımcılara, yüzde 10’u yurtiçi kurumsal yatırımcılara ve yüzde 80’i ise yurtdışı kurumsal yatırımcılara gerçekleştirilecek satışlar için tahsis edildi. Toplanan kesin talebin satışa sunulan pay miktarından fazla olması halinde halka arz edilen payların yüzde 15’ine denk gelen 8 milyon 930 bin 947 TL nominal değerli paylar da halka arz edilebilecek. Bu durumda halka açıklık oranı yüzde 29,81 olacak.

    Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) tarafından 27 Nisan Cuma günü onaylanan DeFacto’nun halka arz izahnamesi kapsamında 3-4 Mayıs tarihlerinde talep toplanması planlanıyor. Ak Yatırım ve İş Yatırım liderliğinde oluşturulan bir konsorsiyum tarafından gerçekleştirilecek halka arz sürecinin ardından 11 Mayıs’ta hisselerin Borsa İstanbul’da işlem görmesi bekleniyor.

    “Halka arz ile kurumsallaşma sürecimizi devam ettireceğiz”

    Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan DeFacto CEO’su İhsan Ateş, “Halka arz ile beraber kurumsallaşma sürecimizi devam ettirerek uluslararası piyasalardaki kredibilitemizi arttırmayı hedefliyoruz. İhraç edilen yeni paylar sonucundaki halka arz kaynaklarını ise yurtiçinde ve yurtdışında büyüme fırsatlarının değerlendirilmesinde ve borç kaldıraç oranının düşürülmesinde kullanmayı planlıyoruz” dedi.

    Ateş, “Defacto olarak, son 7 yılda 8 kat büyüdük ve 2017 yılında 2 milyar 649 milyon TL ciroya ulaştık. Ayrıca son üç yılda 592,4 milyon TL yatırım yaptık. 2007 yılında 20 olan mağaza sayımızı, 31 Mart 2018 itibarıyla 464’e yükselttik. Geçtiğimiz yıl 70 milyonu online olmak üzere tüm mağazalarımız toplam 335 milyon kez ziyaret edildi. Orta ve uzun vadede yurt içinde ve dışında büyümeye devam etmek istiyoruz. Bu yılın ilk 4 ayında Malezya ve Moldova’da açılan mağazalarla yeni ülkelerde ayak izimizi büyütme konusundaki kararlılığımızı sürdürdük. Önümüzdeki 3 yıl boyunca da Türkiye’de yıllık yaklaşık 38 mağaza, uluslararası pazarlarda doğrudan işleteceğimiz yıllık yaklaşık 55 mağaza ile büyümeyi öngörüyoruz. Buna ek olarak, yine önümüzdeki 3 yıl yıllık ortalama 15 franchise mağaza açılışı hedefliyoruz” diye konuştu.

  • DeFacto’nun yeni reklam yüzü İrem Derici oldu

    Popüler müziğin sevilen isimlerinden İrem Derici, DeFacto denim koleksiyonu için kamera karşısına geçecek.

    Türkiye’de hazırgiyim ve moda sektörünün önemli markalarından DeFacto, popüler müziğin güçlü seslerinden İrem Derici ile anlaştı. DeFacto’nun Sonbahar-Kış sezonu koleksiyonu reklamları için kamera karşısına geçecek olan İrem Derici, ilk kez bir reklam filminde oynayacağı açıklandı. Beykoz Kundura Fabrikası’nda çekimlerine başlanan reklamlarının Ekim ayının üçüncü haftası ekranlara gelmesi planlandığı belirtildi.

    DeFacto’nun denim pazarına iddialı bir giriş yaptığını söyleyen DeFacto Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İhsan Ateş, şıklık ve moda çizgisinden ödün vermeden hazırladıkları yeni ürün grupları arasına son olarak denim koleksiyonunu eklediklerini belirtti. Ateş; “Klasik parçalardan en trendy tasarımlara kadar uzanan modellerle farklı zevklere uygun seçenekler sunduğumuz koleksiyonumuzu tanıtırken, her yaş grubunun severek izlediği, sempati ve hayranlık duyduğu bir sanatçı olan İrem Derici ile anlatalım istedik. DeFacto’nun denim koleksiyonunun kış sezonu boyunca reklam yüzü olacak sevgili İrem’le hazırlayacağımız reklam filminde yine samimi ve cesur bir senaryo ile ekranlarda olacağız” dedi.

    İlk kez bir reklam filmi için kamera karşısına geçtiği için heyecanlı olduğunu söyleyen İrem Derici ise “Günlük giyimde severek tercih ettiğim bir marka olan DeFacto’nun denim koleksiyonu için kamera karşısına geçtiğim için ayrıca çok mutluyum. Biz çekimlerde çok eğlendik, çok keyifli bir iş çıkardık. Bu heyecanımızı reklam filmiyle da ekranlara yansıtacağız” ifadelerini kullandı.

  • Defacto’nun Başarıları ’Hall Of Fame’ İle Ödüllendirildi

    Hazır giyim ve moda sektörünün önemli markalarından DeFacto, Harvardlı profesörler tarafından stratejilerini en başarılı şekilde uygulayan şirketlere verilen ’Hall Of Fame’ ödülüne layık bulundu.

    DeFacto, Palladium Executing Strategy tarafından verilen dünyanın en prestijli strateji ve performans yönetimi ödüllerinden ’Hall of Fame’i alan Türkiye’nin ilk hazır giyim ve moda markası oldu. Son 10 yılda önemli büyüme rakamlarına ulaşan DeFacto, stratejisini başarılı bir şekilde hayata geçirmesi nedeniyle ödüle layık görüldü.

    Uluslararası iş dünyası tarafından Strateji Yönetiminin Oscar’ı kabul edilen “Hall of Fame” ödülü, dünyanın en önemli 50 düşünürü arasında yer alan, Dr. Robert Kaplan ve Dr. David Norton tarafından geliştirilen ’Strateji Odaklı Organizasyon Modeli’ni başarıyla hayata geçirebilen şirketlere veriliyor.

    Palladium Group tarafından törene katılarak ödülü Harvard Üniversitesi profesörlerinin elinden alan Defacto CFO’su (Finans ve Stratejiden Sorumlu Başkan Yardımcısı) Önder Şenol, ödülle ilgili, “DeFacto olarak zoru başardığımız ve dünyanın önde gelen strateji otoriteleri tarafından verilen bu ödülü hazır giyim ve moda sektöründe ilk kez ülkemize getirdiğimiz için gururluyuz. Şu anda sektördeki lider markalardan biriyiz. Elde ettiğimiz bu başarıyı sürdürülebilir kılmak bizim için çok önemli. Yeni dönemde de hep daha ileriyi gösteren hedeflerimize aynı mükemmellikle ulaşmaya ve fark yaratmaya devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.

    Şenol, iş dünyasında başarı için stratejik değişim yönetiminin zorunluluğuna işaret ederek, “Özellikle hazır giyim ve moda sektörü için bu kural olmazsa olmazdır. Değişimin yönetimi konusunda, dünyada örnek gösterilen bir başarıya ulaşan DeFacto, 10 yıl önce Türkiye’de tek bir mağaza ile başladığı yolculukta, dünyanın en önemli otoriteleri tarafından ödüllendirilen bir noktaya ulaştı. Büyüme sürecimiz devam ediyor ve yeni başarı hikâyeleri yazacağımız bir döneme giriyoruz. Hedefimiz, uluslararası düzeyde büyümeyi sürdürerek gerçek anlamda global bir marka olmak. Bu doğrultuda stratejilerimizi, kritik süreçlerimizi, yetkinliklerimizi belirledik, dünyaca ünlü yatırımcı Templeton ile stratejik ortaklık için imzalarımızı attık ve hedeflerimize sağlam adımlar ile ilerliyoruz” dedi.

    DeFacto’nun gelecek 5 yılını sürdürülebilir büyüme dönemi olarak niteleyen Önder Şenol, müşteri eğilimleriyle hazır giyim ve moda sektörünün hızla değiştiğine, Türkiye’yi cazip bir pazar olarak gören uluslararası markalardan kaynaklanan yoğun bir rekabetin yaşandığına işaret etti. Şenol, şirketin 2024 hedeflerini ise 7 kıtada toplam 1.200 mağazalık bir zincir haline gelmek ve hâlihazırda 1 milyar 180 milyon TL olan gelirleri 9 katına çıkarmak olarak sıraladı.