Etiket: Defacto

  • DeFacto, yurt dışı faaliyetlerini genişletti

    Ulaşılabilir modada dünya markası olma hedefiyle Asya pazarına yelken açan DeFacto’nun Malezya ve Pakistan’daki ilk mağazaları hizmete açıldı. Şirket bu adımla hizmet verdiği ülke sayısını 23’e, yurtdışı mağaza sayısını ise 125’e yükseltti.

    Türkiye hazır giyim ve moda sektörünün lider markaları arasında yer alan DeFacto, sınır ötesi mağazalarına yenilerini ekleyerek yurtdışındaki büyümesine devam ediyor. Ulaşılabilir modada dünya markası olma hedefiyle Asya pazarına yelken açan DeFacto’nun Malezya ve Pakistan’daki ilk mağazaları hizmete açıldı.

    Şirketten yapılan açıklamaya göre DeFacto, Pakistan’nın Lahor kentinde bulunan Amanah Mall’daki yeni mağazasında müşterilerine hizmet verecek. Malezya’da açılan yeni mağazası ile Uzak Doğu pazarına ilk defa giren DeFacto, ülkenin önemli şehirlerinden Johore’daki Paradigm Mall’da faaliyet gösterecek. DeFacto, iki yeni mağazasında da kadın, erkek ve çocuk giyiminden, aksesuar, aktif spor ve iç giyime kadar her tarza ve yaş grubuna uygun geniş ürün yelpazesine sahip koleksiyonlarını müşterilerinin beğenisine sunuyor.

    “Global marka olmak için tüm yetkinliklere sahibiz”

    Demografik yapıları ve ekonomik potansiyelleri nedeniyle Uzak Doğu ve Orta Asya ülkelerinde var olmanın öneminin her geçen gün artığını belirten DeFacto CEO’su İhsan Ateş, “Globalleşme artık büyümenin doğal bir parçası. Sahip olduğumuz iş modeli sayesinde uluslararası alanda başarılı olmak için gereken yetkinliklere sahip olduğumuza inanıyoruz. Özellikle dünya moda trendlerine uygun olarak tasarlanan yenilikçi ürünlerimizle kararlı bir şekilde küresel marka olma yolunda ilerliyoruz. DeFacto olarak Pakistan ve Malezya’daki ilk mağazamızı açtık ve yurtdışında hizmet sunduğumuz ülkeler arasına iki yeni ülke daha eklemenin gururunu yaşıyoruz. Bu pazarlardaki yatırımlarımıza hızla devam etmeyi planlıyoruz. Pakistan ve Malezya’daki mağazalarımız Uzak Doğu ve Orta Asya pazarıyla ilgili büyüme hedeflerimiz konusunda bize önemli avantajlar sağlayacaktır” dedi.

  • DeFacto, ilk altı ayda yüzde 34 büyüdüğünü açıkladı

    DeFacto, 2017 yılının ilk yarısında 1 milyar TL üzerinde ciro elde ederek, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 34 büyüdü.

    Global moda markası olma vizyonuyla yatırımlarına devam eden DeFacto, 2017 yılının ilk yarısında 1 milyar 190 milyon TL ciro elde ederek, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 34 büyüdüğünü açıkladı Şirket, altı aylık dönemde 41 yeni mağaza açarak toplam mağaza sayısını 439’a çıkardı.

    “Hedef 30 ülkede 500 mağaza”

    2017 yarıyıl finansal sonuçlarını değerlendiren DeFacto CEO’su İhsan Ateş, geleneği bozmayarak bir kez daha hedeflerinin üzerinde büyüme sağladıklarını ve 1 milyar 190 milyon TL ciro elde ettiklerini belirtti. Ateş, sözlerine şöyle devam etti: “Piyasalardaki belirsizliğe rağmen ilk altı ayda yatırımlarımıza devam ederek yüzde 34 büyüme sağladık. Yurt içinde 329, yurt dışında 110 mağazaya ulaştık. Sene sonuna kadar toplam 137 milyon TL’lik yatırım yaparak, 100’den fazla yeni mağaza açmayı ve mağaza sayımızı 500’ün üzerine, hizmet verdiğimiz ülke sayısını ise 30’a çıkarmayı hedefliyoruz. Kazakistan, Irak, Mısır, Belarus, Kosova, Fas, Arnavutluk, Gürcistan, Rusya, Ürdün, Lübnan ve Suudi Arabistan’da yeni mağazalar açarak genişlemeye devam ederken, Türkiye dışında 32 ülkede de e-ticaret sitesi ile satış yapıyoruz. Özellikle mağazalarımızın olmadığı ülkelerde, Türkiye’den online satış yapmayı planlıyoruz. Bu yıl sonuna kadar e-ticaret sitemize 31 milyondan fazla ziyaretçi gelmesini bekliyoruz ve yaklaşık 3 milyon ürün satmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda Kazakistan’daki dağıtım merkezimizin kapasitesini artırdık. Fas, Güney Irak, Mısır ve Belarus’ta açılacak 4 yeni dağıtım merkezinin açılışını da yılın sonuna kadar tamamlamış olacağız”.

    “Tasarrufu yaşam şekline dönüştüren bir şirket olmak istiyoruz”

    Ulaşılabilir modada dünya markası olma hedefiyle yatırımlarına devam eden DeFacto’nun her şeyden önce iyi ve sorumlu bir kurumsal vatandaş olmak için de çalışmalarına devam ettiğinin altını çizen Ateş, şirket olarak yaşanabilir bir doğa mirası bırakmak için doğal kaynakları korumayı amaçlayan çözümler ürettiklerini söyledi. Ateş, “Tasarrufu yaşam şekline dönüştüren bir şirket olmak için geliştirdiğimiz uygulamalarımızı anlattığımız ikinci kapsamlı sürdürülebilirlik raporumuzu yayınladık. Hayata geçirdiğimiz bu çalışmalar kapsamında; mağazalarımızda tercih ettiğimiz LED armatürleri ve verimlilik uygulamaları ile 2016 yılında elektrik tüketimini bir önceki yıla oranla yaklaşık yüzde 14 azalttık. Ürünlerimize yumuşaklık kazandırmak için gerçekleştirilen yıkama işlemi yerine, kumaş imalatı sürecinde uygulanan bir teknikle, yaklaşık 4 milyon 700 bin adet susuz pantolon ürettik ve satışa sunduk. Böylece 6 bin 220 ton civarında su tasarrufu sağlamış olduk. Toplam 1688 ton karton ve 338 ton ambalajı doğaya geri kazandırdık ve TEMA’ya 970 kg elektronik atık bağışladık. Ürün imalatı sırasında ortaya çıkan kırpıntıları dahi yeni ürünlerimizde değerlendirerek yine 2016’da yaklaşık 313 ton kırpıntıyı doğaya yeniden kazandırdık. Organik pamuk kullanımıyla da pamuk üretimindeki kimyasal gübre ve ilaçlamayı sıfıra indirerek toprağın rahatlamasını ve daha uzun yıllar verimli olmasını sağladık. Pet şişe gibi doğaya zarar veren atıkları geri dönüştürerek elde ettiğimiz hammaddelerden tişörtler ürettik. Bundan sonraki dönemde de çevresel sürdürülebilirlik odaklı uygulamalarımızı arttırarak doğayı koruyan, tasarruf ve verimlilik sağlayan sistemsel çözümlerimizi geliştirmeye devam edeceğiz” dedi.

    “DeFacto Baby ile bebek pazarına hızlı bir giriş yapıyoruz”

    Ürünlerinin, dünya modasına ve trendlere uygun tasarımlarıyla hizmet verdikleri tüm ülkelerde büyük beğeni topladığının altını çizen İhsan Ateş, müşterilerinin uzun zamandır beklediği “bebek koleksiyonu”nu da satışa sunduklarını açıkladı. Ateş, “Bebek kategorisi çok hızlı büyüyen bir segment. Pazarda çok ciddi bir talep, dolayısıyla büyük bir potansiyel var. Biz de iddialı hazırlandık ve 0-2 yaş grubunu yüzde 100 organik pamuk kullanarak ürettik. Bayram öncesi satışa başladık ve bebek ürünlerimiz de ilk günden itibaren büyük bir ilgi ile karşılandı” diye konuştu.

    İlkbahar-Yaz 2017 sezonundan itibaren modaya kendi yorumlarını da katarak müşterilerine her hafta ‘Floral Etki’, ‘Glam Sport’, ‘Bohem Şıklık’ gibi farklı temalarda seçenekler sunduklarını vurgulayan İhsan Ateş şunları söyledi: “Yılın 52 haftası müşterilerimizi yepyeni ürünlerle buluşturmaya devam edeceğiz. Hande Erçel ve Aras Bulut İynemli gibi gençlerin sevdiği isimlerle gerçekleştirdiğimiz işbirlikleriyle çok dikkat çektik. Hande ve Aras’la hazırladığımız reklam filmlerinin aldığı olumlu tepkilerden dolayı son derece mutluyuz. Hande ve Aras, markamızın enerjisine mükemmel uyum sağladılar. Hande ve Aras ile tanıttığımız Jeanlerimiz, ilkbahar ve yaz sezonu ürünlerimiz, İnci koleksiyonumuz, Eylül ayında ikinci koleksiyonunu sunacağımız NBA lisanslı ürünlerimiz, hepsi müşterilerimizce çok sevildi. Hem yeni işbirlikleri hem de özel koleksiyonlarla sürprizlerimize devam edeceğiz. Biz genç bir markayız. Gelişip büyürken heyecanlı, dinamik ve coşkulu yanımızı da korumaya özen gösteriyoruz. Müşterilerimizin mutluluğunu çok önemsiyoruz. Önümüzdeki dönemde de kendimizi yenilemeye devam edeceğiz. Trendleri dünyayla eş zamanlı sunan tarzımızı yansıtacak yeni projelere imza atacağız”.

  • DeFacto pet şişeleri tişörte dönüştürecek

    DeFacto, üretimden son tüketiciye kadar tüm operasyonlarda ürünlerin çevresel etkilerini azaltmayı hedefiyle, doğa dostu sistemler geliştirerek geri dönüşümle pet şişeleri bile tişörte dönüştürecek. Bu kapsamda 2017 yılında 15 bin adet tişörtte yaklaşık 4,5 ton peti geri kazandırmayı planlıyor.

    DeFacto, doğal kaynakları korumak ve sürdürülebilirlik faaliyetlerine katkı sağlamak amacıyla özel bir teknolojiyle pet şişeleri ve tekstil atıklarını birlikte değerlendirerek tişörte dönüştürecek. Şirketten yapılan açıklamaya göre; yeni tasarruf yöntemleriyle Türkiye’deki mağazalarda metrekare başına aylık ortalama elektrik tüketimini bir önceki yıla oranla yaklaşık yüzde 14 azaltacak. Susuz pantolonlarıyla bir yılda en az 4 bin 500 ton su tasarrufu elde ediyor. Kullandığı organik ve geri dönüşümlü pamuk sayesinde kimyasal gübre ve ilaçlamayı sıfıra indirerek toprağın rahatlamasını, sınırlı olan doğal kaynakların daha uzun yıllar verimli kullanılmasını sağlayacak. DeFacto, bu çalışmalar kapsamında mağazaları aracılığıyla bugüne kadar bin 688 ton karton ve 338 ton ambalaj atığını geri dönüşüme kazandırdı. 2016 yılında da ÇEVKO ile gerçekleştirdiği iş birliğinde 187 ton kağıt karton topladı, e-atık kampanyası sayesinde de TEMA’ya 970 kg elektronik atık bağışladı.

    1 yılda 4,5 ton PET’i dönüştürerek 15 bin adet tişört üretecek

    Çevreye duyarlılık ve sürdürülebilirlik çalışmaları kapsamında ’ekolojik ürünler koleksiyonu’ da hazırlayan şirket pet şişe gibi doğaya zarar veren atıkları geri dönüştürerek elde edilen tişörtler ve susuz üretilen pantolonlarla sürdürülebilir yaşama katkıda bulunuyor. Örneğin, bir tişört için ortalama 7,5 adet pet şişe geri dönüştürülerek tişörtlerin üretiminde kullanılan ipliklere katılıyor ve doğaya zarar vermeleri engelleniyor. DeFacto, 2017 yılında mağazalarında müşterilerinin beğenisine sunacağı 15 bin adet tişört yaklaşık 4,5 ton PET’i geri kazandırmayı hedefliyor.

    “2016 yılında 4,7 milyon adet susuz pantolonu satışa sunduk ve yaklaşık 6 bin 220 ton su tasarrufu sağladık”

    Şirket olarak doğaya dost teknoloji ve uygulamaları tüm operasyonel süreçlerinde hayata geçirdiklerini belirten DeFacto CEO’su İlhan Ateş; “Uyguladığımız tasarruf ve verimlilik çözümlerimizi sadece altyapı ile sınırlandırmayarak bunu yaşam şekline dönüştüren şirket olma yolunda hızla ilerledik. Bu kapsamda, mağazalarımızda tercih ettiğimiz düşük elektrik tüketimli iklimlendirme sistemi ve yeni nesil LED armatürleri sayesinde enerji tüketimimizi benzer büyüklükteki bir mağazaya göre yüzde 35 altına indirdik. Şirket olarak hem çevre korumasına hem de Türkiye’nin enerji sarfiyatının azalmasına katkı sağlamak için sistemlerimizi geliştirmeye devam ediyoruz. Örneğin, ürünlerimizin yumuşaklık kazandırılması için gerçekleştirilen yıkama yerine kumaş imalatı sürecinde uygulanan bir teknikle susuz pantolonlar ürettik. Bu sayede, 2016 yılında 4,7 milyon adet susuz pantolonu satışa sunduk ve yaklaşık 6 bin 220 ton su tasarrufu sağladık. Lojistik faaliyetler kapsamında, hacim olarak yüksek satışı olan yurtdışı lokasyonlarımızda yerel depo kurarak üreticilerimizin ürünlerini doğrudan bu depoya yönlendirdik. Böylece, hem yakıt tasarrufu hem de operasyonel verimlilik elde ettik” dedi.

    1 milyon üründe 430 ton kırpıntıyı değerlendirilecek

    Üretimden kalan kırpıntıları dahi değerlendirmeye aldıklarının altını çizen Ateş sözlerine şöyle devam etti: “Tedarikçilerimizin atölyelerinde ürün imalatı sırasında ortaya çıkardığı kırpıntıları dahi yeni ürünlerimizde değerlendirerek yine 2016’da yaklaşık 700.000 üründe 313 ton kırpıntıyı yeniden kullanarak doğaya atık olarak gitmesini engelledik. Şirket olarak, 2017 yılında ise geri kazanılmış liflerden üretilen kumaşlar ile yaklaşık 1 milyon üründe 430 ton kırpıntıyı değerlendireceğimizi öngörüyoruz. Gelecek yıllarda da çevresel sürdürülebilirlik odaklı uygulamalarımızı arttırarak doğayı koruyan, tasarruf ve verimlilik sağlayan sistemsel çözümlerimize ve bu çözümleri geliştirmeye devam edeceğiz”.

    Geri dönüşümlü pamuklardan selüloz bazlı liflere

    Yapılan açıklamada; şirket, organik pamuk kullanımıyla da pamuk üretiminde, kimyasal gübre ve ilaçlamayı sıfıra indirilerek toprağın rahatlaması ve daha uzun yıllar verimli olması sağlanıyor. Geri dönüşümlü pamukların kullanıldığı ürünlerde ise tekstil üretim atıkları ve kullanılıp atılmış tekstil ürünleri yeniden elyaf ve iplik haline dönüştürülerek kumaşlar dokunuyor. Böylece, sınırlı olan doğal kaynaklar da daha verimli hale getiriliyor.

    Bununla birlikte DeFacto, ağaçlardan elde edilen yenilenebilen ham madde selüloz ile selüloz bazlı lif kumaşları üretiyor. Pamuk üretiminde kullanılan suyun sadece yüzde 7’si kullanılarak üretilen selüloz bazlı lifler ile şirket, su tüketimini azaltıyor.

  • DeFacto Tunus’ta ilk mağazasını açtı

    DeFacto, büyüme hedefleri kapsamında Kuzey Afrika’yı pazarları arasına alarak bölgedeki 9’uncu mağazasını Tunus’ta açtığını duyurdu.

    Yurt dışında yatırımlarına devam eden DeFacto büyüme hedefleri kapsamında Kuzey Afrika’yı pazarları arasına alarak bölgedeki 9’uncu mağazasını Tunus’ta açtığını açıkladı. Şirketten yapılan açıklamada Kuzey Afrika’da 2017 yılı içinde 13 mağaza daha açmayı planlayan DeFacto’nun yıl sonunda bölgede 20 mağazaya ulaşmayı hedeflediği bildirildi. Şirketin, faaliyet gösterdiği tüm pazarlarda dünya trendlerine uygun tasarımları ve geniş ürün yelpazesinden oluşan koleksiyonlarını moda severlerle buluşturmaya devam edeceğini aktardı.

    “Sahra Altı’nda yaygınlaşacağız”

    Kuzey Afrika’nın en önemli merkezlerinden biri olan Tunus’a yatırım yapmaktan mutluluk duydukları dile getiren DeFacto CEO’su İhsan Ateş, yıl sonuna kadar Tunus’ta ikinci mağazayı açacaklarını ve Sahra Altı’nda yaygınlaşacaklarını söyledi. Ateş, “Kuzey Afrika’nın merkezi konumundaki Tunus, nüfus, finansal veriler ve lokasyon gibi avantajları barındırıyor. Stratejik planımız çerçevesinde Kuzey Afrika hattında yatırımlarımız devam edecek. Özellikle Fas ve Mısır’da derinleşip mağaza sayılarımızı her yıl artırmayı hedefliyoruz. Örneğin 2015 yılında Fas’ta 1 mağazamız vardı, 2016 yılını 5 mağaza ile kapattık” dedi.

    “Globalleşme çalışmalarında örnek markayız”

    Dünyanın pek çok yerinde faaliyet gösterirken, farklı bölgelerdeki tüketici taleplerine cevap verebilmek için yerel şartlara uygun üretim, pazarlama ve yönetim süreçleri geliştirdiklerini dile getiren Ateş, “Globalleşme, sadece yurt dışında mağaza açmak demek değil. Global pazarlama stratejileri geliştirerek her coğrafyada müşteri beklentilerini iyi anlamak, yerel pazarın ihtiyaçlarına uygun ürünleri sunmak, hatta iletişim çalışmalarını da yerel medya tüketimine göre planlamak demek. Bu sayede birbirinden farklı dinamiklere ve kültürlere sahip yeni ve çeşitli pazarlarda geleneklere, alışkanlıklara, yaşam tarzına göre ürünleri belirleme, operasyon süreçlerini verimli yöneterek, doğru kanaldan ve doğru tonda iletişim yaparak, çevik hareket ederek ve sonuçta girdikleri pazarlarda sürekli başarıyı yakalayarak, Türkiye’deki ilk başarılı globalleşme hikayelerinden birini yazdık” diye konuştu.

  • DeFacto 2017 hedeflerini açıkladı

    DeFacto CEO’su İhsan Ateş, şirketin 2016 yılı finansal sonuçlarını değerlendirirken 2017 yılı hedef ve stratejilerini açıkladı.

    DeFacto, 2016 yılı finansal rakamları ve 2017 yılı hedeflerini açıkladı. Şirket, 2016 yılında toplam 241 milyon TL yatırım yapan şirket, mağaza sayısının 400’ün üzerine çıkarıldığı ve yıl boyunca istihdamda artış sağlayan şirketin çalışan sayısının 10 bin 520’ye ulaştığı belirtildi. Yurt dışında yeni pazarlara açılmaya ve var olduğu pazarlarda derinleşmeye devam edeceğini belirten DeFacto, 2017 yılında 10’dan fazla yeni ülkeye daha girmeyi, böylece hizmet verdiği ülke sayısını 30’a çıkarmayı planlıyor. Yıl boyunca toplam 137 milyon TL yatırım planlayan şirket, 100’ün üzerinde mağaza açmayı hedeflerken, toplam mağaza sayısını da 500’ün üzerine çıkarmayı amaçladığı, ayrıca önceki yıllarda olduğu gibi 2017 yılında da yurt dışında büyüme stratejisini öncelikli olarak MENA (Ortadoğu ve Kuzey Afrika) ve CIS (Bağımsız Devletler Topluluğu) bölgeleri üzerinde kurguladığı açıklandı.

    Toplam 17 ülkede hizmet verdiklerini, 10 binden fazla kişiye istihdam sağladıklarını söyleyen DeFacto CEO’su İhsan Ateş, 2016’da büyüme ivmesini korumayı başardıklarının ve yılı yüzde 24 büyüme ile kapattıklarının altını çizerek, “2017 yılında yurt içindeki zorluklara, yatırımlara devam ederek ve yurt dışında büyüyerek aşmayı planlıyoruz. Karlılığımızı artırmak odağımızdaki noktalardan biri olacak. 2017 yılında yapacağımız 137 milyon TL’lik yatırımın 50 milyon TL’sini yurt dışına ayırmayı hedefliyoruz. Yıl sonuna kadar yurt dışında 10’dan fazla yeni pazara giriş yapmayı, 70’ten fazla yeni mağaza açmayı ve böylece DeFacto ürünleriyle toplam 2 milyarlık bir nüfusa ulaşmayı planlıyoruz. Geçen yıl yurt dışında 40 yeni mağaza açtık ve yurt dışındaki mağaza sayımızı ikiye katladık. Bu sayede farklı ülkelerde de istihdam oluşturarak hem bireysel olarak çalışanlarımıza hem de genel anlamda ülke ekonomilerine katma değer oluşturuyoruz” diye konuştu.

    DeFacto CEO’su İhsan Ateş, yurtdışı gelirlerinin gelecek yıl genel ciro içerisinde yüzde 24 paya sahip olacağını kaydederek, “Bu oranı orta vadede yüzde 50’ye çıkaracağız. Şu anda 10 bin 520 kişiye iş imkânı sağlıyoruz. Bunun bin 725’i yurtdışında görev alıyor. 2017 yılında da yurt içi ve yurt dışı dâhil toplam bin kişiye daha istihdam yaratarak, sektöre olduğu kadar ülkemizin kalkınmasına da katkı sağlamaya devam edeceğiz. Ayrıca bu yıl Kazakistan’daki dağıtım merkezimizin kapasitesini artıracağız. Kazakistan dışında Fas, Güney Irak, Mısır ve Rusya’da açılacak 4 yeni dağıtım merkezini de 2017 yatırım planımıza aldık” dedi.

    “E-ticaret’le de dünyaya açılıyoruz”

    Perakendeciliğin dinamiklerini değiştiren e-ticareti de stratejik öncelikleri arasına aldıklarını belirten Ateş, “E-Ticareti önemli yatırım alanlarımızdan biri olarak görüyoruz. Türkiye dışında hizmet verdiğimiz ülkelerde de kendi e-ticaret sitemiz üzerinden satışları başlatmayı, omnichannel uygulamalarını genişletmeyi ve Amazon, e-bay gibi global sitelerle de satış ağımızı büyütmeyi planlıyoruz. 2016 yılında 25 milyondan fazla ziyaretçi alan 2,3 milyon adet ürün satışı gerçekleştirilen e-ticaret sitemizde 2017 yılında da yaklaşık 3 milyon ürün satışını ve 31 milyondan fazla ziyaretçiyi hedefliyoruz. 2025 yılına geldiğimizde 100 ülkede online satış yapacak şekilde yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Özellikle mağazalarımızın olmadığı ülkelerde, Türkiye’den online satış yapmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda ilk adımlarımızı attık ve Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Avrupa’da kargo anlaşmalarını imzaladık. 2016’da ABD’de 46 eyalete ürün gönderdiğimiz Amazon’daki satışlarımızın yanı sıra bu yıl Lamoda ile de Rusya’da online satışlara başlayacağız” ifadelerini kullandı.

    2016 yılının DeFacto için hedeflere ulaşmada çok kritik projeleri hayat geçirdikleri, son derece verimli bir yıl olduğunu dile getiren İhsan Ateş, “Yeni konsept mağaza yatırımlarımızın yanı sıra Çerkezköy’de hizmet veren tam otomatik akıllı depomuzun ikinci fazını da faaliyete soktuk ve kapasiteyi 3 katına çıkardık. İnorganik büyüme planları çerçevesinde satın aldığımız C&A mağazalarını devraldık ve DeFacto markasıyla yeniden açtık. Çalışanlarımızın kişisel ve mesleki eğitimlerini desteklemek amacıyla DeFacto Academy’yi kurduk. Uçtan uca dijitalleşme hedeflerimiz kapsamında DeFacto Teknoloji bünyesinde 100 mühendisle çalışarak, kendi ERP yazılımımızı hayata geçirdik. Her yaş grubuna uygun 4D t-shirtler ve LED ayakkabılarla müşterilerimizi şaşırtmaya devam ettik. 11 yıl sonra ilk jean koleksiyonumuz ile pazara iddialı bir giriş yaptık ve ’Arkasında Amerika yok DeFacto var’ dedik. One-stop-shop kavramını sahiplenmeye devam ettik, ürün gruplarımızın yanı sıra, mağazalarımızda su ve şeker de satmaya başladık” dedi.

    “2017’de her konuda daha hızlı koşacağız”

    2017 yılında da yeni dönem hedefler doğrultusunda ilerlemeye devam ettiklerini söyleyen Ateş sözlerini şöyle tamamladı: “2016’da ciromuzun yüzde 16’sını yurt dışından yaparken, 2017’de bunu yüzde 25’e çıkarmayı hedefliyoruz. Bu yıl ses getirecek isimlerle işbirliklerimiz sürecek. Ayrıca gençleri mutlu edecek sürpriz bir koleksiyon üzerinde çalışıyoruz. Yoğun talep üzerine bebek koleksiyonu da sunmaya hazırlanıyoruz. Şirket içinde mutluluk müdürümüz ile başlattığımız çalışmaları, artık mutluluk elçileri grubumuz ile topluma ulaştıracak yeni bir proje hazırlığındayız. 2017 bizim için hız yılı olacak ve her konuda daha hızlı koşacağız”.