Etiket: Defacto

  • DeFacto yerli yazılımla cari açığın azaltılmasına destek olacak

    DeFacto, iş süreçlerindeki ana yazılımlarını Ar-Ge şirketi DeFacto Teknoloji bünyesinde geliştiren şirketin dijital dönüşüm yolculuğunun temelini yerli yazılımlar oluşturacak.

    Hazır giyim ve moda sektörünün önemli markalarından DeFacto, ulaşılabilir modada dünya markası olma stratejisi doğrultusunda tüm iş süreçlerinde kullandığı ana yazılımlarını Ar-Ge şirketi DeFacto Teknoloji bünyesinde geliştirdiğini açıkladı. Şirket; çok kanallı perakendecilik uygulamalarını kapsayan omnichannel’ı yaygın olarak uygularken, dijital dönüşüm yolculuğunun ana unsurunu yerli yazılım vurgusu oluşturdu.

    Yerli yazılımlarla cari açığı azaltılmasına destek oluyoruz

    Kullandıkları ana yazılımları DeFacto Teknoloji bünyesinde geliştirdiklerini ifade eden DeFacto Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cengiz Gürer, “Bunlardan en önemlisi ERP (Kurumsal Kaynak Planlaması) yazılımı. Sektördeki pek çok firma yurtdışı kaynaklı ERP yazılımlarını kullanıyor. Rekabette esneklik ve hız sağlaması, maliyet avantajı oluşturması ve teknoloji alanında Türk mühendislerine istihdam oluşturması için kendi geliştirdiğimiz ERP uygulamasını kullanmaya başladık” dedi.

    “ERP yazılımı olarak geliştirdiğimiz ’DFStore’ uygulamasını tedarik zinciri, depo yönetimi, mağazacılık, finans, ürün yönetimi, planlama, insan kaynakları gibi şirketimizin ana fonksiyonları için kullanıyoruz” diye konuşan Cengiz Gürer, “Ayrıca, e-ticaret online satış platformumuzun ve online-offline satış kanallarımızın tek bir kanal gibi yönetilmesini sağlayan çok kanallı perakendecilik uygulamamız olan ROAR’ı da DeFacto Teknoloji’de geliştirdik. Böylece kullandığımız yabancı kaynaklı çok kanallı perakendecilik yazılımından Ağustos ayında vazgeçerek yerli çok kanallı perakendecilik uygulamamız ROAR’ı devreye aldık. Bu sayede hem dövizde dalgalanmaların yaşandığı bu dönemde yurtdışına döviz ile ödeme yapmamış olduk, hem de entegrasyonlarımızı 14 kat hızlandırdık” ifadelerini kullandı.

    Geliştirdikleri perakendecilik yazılımlarını ürün haline getirdiklerini vurgulayan Gürer, “DeFacto’nun 100 ülkede faaliyet gösteren global bir moda markası olma sürecini yerli teknolojileri kullanarak hızlandırmak istiyoruz. Müşterilerimizin ihtiyaç ve beklentilerini daha iyi anlamaya odaklandık. Bu doğrultuda ürün yönetimi, planlama, üretim ve dağıtım gibi gelişmiş perakende analitiği uygulamalarına yatırım yapıyoruz. Bu anlamda yeni ve yerli uygulamamız olan müşteri ilişkileri yönetimi, büyük veri ve gelişmiş perakende analitiği uygulamalarımızı 2019 yılının ilk çeyreğinde devreye almayı planlıyoruz” şeklinde konuştu.

    “Yeni mezunlar için bir teknoloji okuluyuz”

    DeFacto Teknoloji bünyesinde her sene yeni mezunlara dönük işe alım programı düzenlediklerini söyleyen Gürer, “İş hayatına ilk adımını atan genç yetenekler için istihdam oluşturuyoruz. Oryantasyon, teknik iç eğitimler ve iş başında öğrenme şeklinde sistematik bir gelişim süreci izliyoruz. Geleceğin başarılı mühendislerini ülkemize ve şirketimize kazandırmak için yeni mezunların iş hayatına kazandırılmasını sağlayan Yeni Mezun İşe Alım Programı’mıza çok önem veriyoruz ve özen gösteriyoruz” diye konuştu.

  • Aslı Enver yeni sezonda DeFacto ile anlaştı

    DeFacto, yeni sezonda güzelliği ve sıcakkanlılığı ile gönülleri kazanan oyuncu Aslı Enver ile anlaştı.

    DeFacto, yeni yılda reklam yüzü olarak oyuncu Aslı Enver ile anlaştı. Güzel oyuncu, iki yıldır markanın reklam yüzü olan Aras Bulut İynemli ile kamera karşısına geçti. Daha önce bir sinema filminde birlikte rol alan ikili, bu kez marka için bir araya geldi.

    İynemli’nin, Enver’e “Artık beraberiz, hoş geldin” dediği film büyük beğeni topladı. İkilinin uyumlu enerjisi de dikkat çekerken, genç yıldızlarla markanın iş birliği bir yıl boyunca sürprizlerle devam edeceği belirtildi.

  • DeFacto Academy’ye mükemmellik ödülü

    DeFacto, Brandon Hall’ın düzenlediği İnsan Kaynakları Mükemmellik Ödülleri’nde Sosyal Farkındalıkla Yetkinlik Gelişim Programı ile ödüle layık görüldü.

    Türkiye hazır giyim ve moda sektörünün lider markaları arasında yer alan DeFacto, dünyanın en saygın danışmanlık şirketlerinden biri olan Brandon Hall tarafından düzenlenen İnsan Kaynakları Mükemmellik Ödülleri’nde Sosyal Farkındalıkla Yetkinlik Gelişim Programı ile bronz ödülü almaya hak kazandığını duyurdu.

    Yapılan şirket açıklamasına göre DeFacto Academy tarafından yönetici ve yönetici adayı çalışanların yetkinlik gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla hayata geçirilen Sosyal Farkındalıkla Yetkinlik Gelişim Programı ile çalışanların şirket değerlerini benimseyen, sosyal sorumluluk bilinciyle duyarlı ve takım bilinci yüksek bireyler olması hedefleniyor.

    “Çalışanlarımızın sosyal sorumluluk bilincini içselleştirmelerini istiyoruz”

    Açıklamada görüşleri bulunan DeFacto Academy ve Mutluluk Direktörü Yeşim Çokeker Yurtsever, “Hızla değişen bir sektörde faaliyet gösteriyoruz ve dinamik bir şirket yapımız var. Ortalama 11 binin üzerinde çalışanımız bulunuyor. Kurumsal hedeflerimize, şirketimize gönülden bağlı ve yüksek performans gösteren çalışanlarımızla ulaşabileceğimizi biliyoruz. Yönetici ve yönetici adayı çalışanlarımızın gelişimine katkı sunmak üzere, odak alanlarımız ve organizasyonel ihtiyaçlarımız doğrultusunda çeşitli eğitim programları yürütüyoruz. Amacımız; iş hayatları boyunca kendi özgün benliklerinden gelen gücü keşfetmeleri ve özgün birer lider olarak içinde yaşadığımız topluma katkı temelli bir vizyona sahip olmaları. Sosyal Farkındalıkla Yetkinlik Gelişim Programı da bu açından üzerinde durduğumuz önemli projelerimizden bir tanesi. Çalışanlarımızın iş hayatları boyunca sosyal sorumluluğu en temel değerlerden biri olarak içselleştirmelerini istiyoruz. Brandon Hall’ın düzenlediği İnsan Kaynakları Mükemmellik Ödülleri’nde Sosyal Farkındalıkta Yetkinlik Gelişim Programı ile ödüle layık görülmemiz doğru yolda olduğumuzu gösteriyor. Bu açından bizim için mutluluk ve gurur verici olduğunu söylemek istiyorum” dedi.

  • DeFacto yurtdışındaki 150’nci mağazasını Malezya’da açtı

    Ulaşılabilir modada dünya markası olma stratejisi doğrultusunda yatırımlarını sürdüren DeFacto’nun yurtdışındaki 150’inci mağazası Malezya’da hizmete açıldı.

    Türkiye hazır giyim ve moda sektörünün lider markaları arasında yer alan DeFacto, büyüme stratejileri doğrultusunda dünyanın farklı ülkelerinde yeni mağaza yatırımlara devam ediyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre, özellikle ulaşılabilir modada global bir marka olmayı hedefleyen DeFacto’nun yurtdışındaki 150’nci mağazası Malezya’da hizmete açıldı. Ocak-Ağustos dönemine Afganistan, Moldova, Malezya ve Ukrayna gibi yeni pazarlara giren şirketin faaliyet gösterdiği ülke sayısı Türkiye ile birlikte toplam 26’ya yükseldi.

    “Tüm ihtiyaçlar aynı mağazada”

    Hemen her sektörde globalleşmenin büyümenin doğal bir parçası haline geldiğini belirten DeFacto CEO’su İhsan Ateş, “Mart ayında Malezya’da açılan ilk mağazamız müşterilerimizin yoğun ilgisiyle karşılaştı. Şimdi de ikinci mağazamızı açmanın gururunu yaşıyoruz. Yeni mağazamız, Kuala Lumpur şehrinde bulunan Puchong Mall’da bin 130 metrekarelik alana sahip. Kadın, erkek ve çocuk gibi her yaş grubu tüketicilerimizin, giyim, aksesuar ve kozmetik ile ilgili tüm ihtiyaçlarını aynı anda tek bir mağazamızdan karşılayabiliyoruz. Amacımız, ürün çeşitliliği sağlayarak tüm kategorilerde müşterilerimizi memnun etmek. Malezya’daki mağazalarımız Uzak Doğu pazarıyla ilgili büyüme hedeflerimiz konusunda bize önemli avantajlar sağlayacaktır” dedi.

    Her yıl ortalama 100’ün üzerinde yeni mağaza açma hedefi

    Ateş, sözlerine şöyle devam etti: “Türkiye’de kanıtlanmış başarılı iş modelimizi 2012 yılında yurtdışına taşıyarak iki ülkede başlattığımız operasyonlarımızı 150 mağazaya yükseltmeyi başardık. Bugün itibariyle yurtiçi ve yurtdışında toplam 450’den fazla mağazamız bulunuyor. Dünyanın farklı noktalarındaki fırsatları değerlendirerek yurtdışı operasyonlarımızı genişletmeyi planlıyoruz. Önümüzdeki üç yıl boyunca yurtiçinde ve yurtdışında her yıl ortalama 100’ün üzerinde yeni mağaza açmayı hedefliyoruz.”

  • DeFacto halka arz için hazırlıklarını tamamlamak üzere

    Türkiye’nin en önemli giyim markalarından DeFacto, SPK onayını takiben Mayıs ayında ek satış dahil yüzde 29,81 hissesini halka arz etmeyi planlanıyor. Konuyla ilgili olarak DeFacto CEO’su İhsan Ateş, “Ülkemizin potansiyeline inanıyoruz. Türkiye ile beraber büyümek istiyoruz” dedi.

    Dünyanın 24 ülkesinde faaliyet gösteren Türkiye’nin önde gelen giyim markası DeFacto halka arz için hazırlıklarını tamamlamak üzere. Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) onayını takiben şirketin, Mayıs ayında ek satış dahil toplamda yüzde 29,81 hissesinin halka arz edilmesi planlanıyor. DeFacto CEO’su İhsan Ateş, Türkiye’nin sahip olduğu potansiyele güvendiklerini belirterek “Hedefimiz ülkemiz ile beraber büyümek” diye konuştu.

    “2017’de karlılığımız yüzde 39 arttı”

    Defacto 2017 yılını 22 ülkedeki 447 mağazasıyla 2 milyar 649 milyon TL ciroya ulaşarak kapattı. Şirketin hedefi önümüzdeki üç yıl boyunca her yıl ortalama 105 yeni mağaza açmak. Son 7 yılda cirosunu 8 kat büyüten DeFacto, mağaza sayısını ise son 10 yılda 20’den 447’ye yükselterek 2017 yılında yaklaşık 265 milyon ziyaretçiyi mağazalarına çekmeyi başardı.

    “Türkiye’nin markası DeFacto, bugün dünyanın 24 ülkesinde yarın dünyanın her yerinde olacak” sloganıyla faaliyetlerini sürdürmeye devam ettiklerini belirten DeFacto CEO’su İhsan Ateş şirketin 2017 yılı finansal sonuçlarını paylaştı. Bu dönemde 22 ülkede 447 mağaza sayısına ulaştıklarını söyleyen Ateş, “31 Aralık 2017 itibarıyla yüzde 54’ü kadın olan 11 binin üzerinde çalışanımızla dünyaya açıldık. 2017 yılında mağazalarımız ve e-ticaret sitemize 335 milyon ziyaretçi çekmeyi başardık. Toplam ciromuz bir önceki yıla göre yüzde 30 artırarak, 2 milyar 649 milyon TL’ye ulaştı. Bu dönemde karlılığımız ise yüzde 39 arttı. Bu karlılık artışında, yurtdışı mağazacılık gelirlerinin bir önceki yıla göre yüzde 82 artmış olmasının payı dikkate değerdir” dedi.

    Geçtiğimiz yıl 7 yeni pazara girildi

    2017 yılında 7 yeni pazara girdiklerini aktaran Ateş, “2017 yılı içinde 569 yeni istihdam sağladık. 100 milyon adetten fazla ürün sattık ve bunun yüzde 84’ünü Türkiye’den tedarik ettik” şeklinde konuştu. 2018 yılının ilk çeyreğinde ise okyanus ötesine; Malezya’ya mağaza açtıklarını belirtti.

    “Son 7 yılda 8 kat büyüdük”

    Şirketin 2018 hedeflerinden de bahseden Ateş, “Son 3 yılda 592,4 milyon TL yatırım yaptık. 10 yılda 20 mağazadan 2017 yıl sonu itibariyle 447 mağazaya çıktık. Hedefimiz önümüzdeki üç yıl boyunca her yıl ortalama 105 yeni mağaza açmak. Planlarımıza göre bunların 70 tanesi yurt dışında olacak” şeklinde konuştu.

    Mayıs ayında halka arz planlanıyor

    Halka arz için hazırlıkların tamamlanmak üzere olduğunu ve SPK onayını beklediklerini belirten Ateş, “Hedefimiz SPK onayını takiben Mayıs ayında halka arzı tamamlamak. Bu halka arz ile beraber kurumsallaşma sürecini devam ettirerek uluslararası piyasalardaki kredibilitemizi arttırmayı hedefliyoruz. İhraç edilen yeni paylar sonucundaki halka arz kaynaklarını ise yurtiçinde ve yurtdışında inorganik büyüme fırsatlarının değerlendirilmesinde ve borç kaldıraç oranının düşürülmesinde kullanmayı planlıyoruz” şeklinde konuştu.

    “Zaman; kendi dünya markalarımızı çıkarma zamanıdır”

    Şirket’in halka açıklık oranının yüzde 25,93 olması bekleniyor. Ek satış kapsamında halka arz edilebilecek payların tamamının satılması halinde ise halka açıklık oranı yüzde 29,81’e çıkacak. Ortak satışının yanı sıra halka arzda şirkete sermaye artırımı yoluyla fon girişi de olacağını belirten Ateş, “Türkiye’de çok büyük bir tekstil üretim altyapısı var ve ‘made in Turkey’ tüm dünyada çok kıymetli. Dünyadaki birçok markayı marka yapan ülkeyiz. Gerçekten bizim üreticilerimiz atomu parçalamışlar, iki haftada üretim ve tasarım yapabilme potansiyeli var. Dünyadaki markaların birçok koleksiyonunu ve üretimini Türkiye’deki üreticiler yapıyor. Zaman kendi dünya markalarımızı çıkarma zamanıdır. İnsan kaynağımız istekli, dünyanın herhangi bir yerinde çalışmak ve başarılı olma konusunda meraklı, arzulu ve cesur. Şuan da girdiğimiz bütün ülkelere insan kaynağını büyük bir oranını ülkemizden gönderiyoruz. Yönetici kadromuz buradan gidiyor ve aynı zamanda bulunduğumuz pazarlara perakende knowhow’ını da götürüyoruz” ifadelerini kullandı.

    “Türkiye ile beraber büyümek istiyoruz”

    Ateş, Türkiye ekonomisinin, geçtiğimiz yıl yüzde 7,4’lük büyüme oranıyla Avrupa’nın en hızlı büyüyen ekonomisi olduğunu anımsatarak, “Ülkemizin potansiyeline ve dinamizmine inanıyoruz. DeFacto olarak yurt dışında büyüyerek Türkiye markasının gelişimine de katkı sağlamak istiyoruz.” diye konuştu.