Etiket: Coğrafi

  • Kestane Üreticilerinden BTSO’ya ‘coğrafi işaret’ teşekkürü

    Kestane Üreticilerinden BTSO’ya ‘coğrafi işaret’ teşekkürü

    Bursa’da kestane şekeri üretimi yapan firmalar, Bursa kestane şekerinin coğrafi işaret sahibi olmasında katkılarından dolayı Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’na (BTSO) teşekkür ziyaretinde bulundu.

    BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, Oda Hizmet Binası’nda kestane şekeri üreticilerini ağırladı. Başkan Burkay, Bursa’ya özgü ürünlere coğrafi işaret tescili almak için çalışmalar yapmaya devam ettiklerini söyledi. Cevizli lokum, cantık, tahinli pide, döner kebabı, süt helvası ve üzüm şırası için de coğrafi işaret çalışmalarının sürdüğünü kaydeden Burkay, ilk olarak Bursa Kestane Şekeri’nin Türk Patent ve Marka Kurumu’ndan onay aldığını ifade etti. Başkan Burkay, “Kestane şekeri Bursa’mız ile özdeşleşmiş bir ürün. Sektör temsilcilerimizin de talepleri doğrultusunda Bursa kestane şekerinde güzel bir gelişme yaşadık. Türk Patent ve Marka Kurumu’ndan kestane şekeri için coğrafi işaret tescili alınması ürünün korunmasına büyük katkı sağlayacak. Yakın zamanda Avrupa Birliği’nden de coğrafi işaret alınması için çalışmalara başlayacağız” diye konuştu.

    İlka Şekerleme Genel Müdürü ve BTSO 27. Meslek Komitesi Başkan Yardımcısı Mümin Akgün, kestane şekeri coğrafi işaret başvuru sürecinin 3 yıl önce başladığını ifade etti. Bursa’da 40’a yakın kestane şekeri üreticisinin bulunduğunu kaydeden Akgün, “Bursa kestane şekerinde renk, koku, tat ve kalite birimleri titizlikle belirlendi. Kestane şekeri coğrafi işareti ile kalitesi ve lezzeti standartlara uygun olarak üretilecek. Odamız bu süreçte bizlerin yanında oldu. Hedefimiz Bursa Kestane Şekeri için Avrupa Birliği’nden de tescil almak. Başkanımız İbrahim Burkay’ın desteğiyle inşallah sektörümüz için gelecekte önemli çalışmalar gerçekleştireceğiz” dedi.

  • GTB coğrafi işarette zirvede

    GTB coğrafi işarette zirvede

    Gaziantep Ticaret Borsası (GTB) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Akıncı, Türkiye’nin 627 coğrafi işaretli ürününden 261’inin tescilinin TOBB’a bağlı oda ve borsalar tarafından alındığını belirterek, GTB’nin 14 ürünle Türkiye’de bulunduğu şehir adına en fazla coğrafi işaret tescili yaptıran ticaret borsası olduğunu ifade etti.

    2020 yılı itibariyle Türkiye’de coğrafi işaretli ürün sayısının 627’ye ulaştığını, Gaziantep’in ise toplan 37 ürünle bu sıralamada ilk sırada yer aldığını vurgulayan GTB Başkanı Akıncı, gastronomi kenti Gaziantep’i bu listede 30 ürünle Şanlıurfa ve 22 ürünle İzmir’in takip ettiğini söyledi. Tescil çalışmalarında TOBB’a bağlı oda ve borsaların önemli bir görev üstlendiğine işaret eden Akıncı, “Ülke genelinde korunmak üzere kayıt altına alınan 627 coğrafi işaretli üründen 261’inin tescili oda ve borsalarımız tarafından alındı. Bu rakam toplam tescilli ürün sayısının yüzde 42’sine tekabül etmekte. 2021 yılı içerisinde bu sayının katlanarak artmasını bekliyoruz” dedi. Gaziantep’in yeni coğrafi işaret tescil başvurusunda da ilk sıralarda yer aldığını vurgulayan Akıncı, “Türk Patent ve Marka Kurumuna coğrafi işaret tescili için şu ana kadar yapılan yeni başvuru sayısı 675 oldu. Bu başvuruların 236 adeti oda ve borsalarımız tarafından gerçekleştirildi. Gaziantep Ticaret Borsası olarak 14 tescilli ürünümüze ek olarak şehrimizin geleneksel ürünlerinden 9’u için de başvuruda bulunduk. Yeni tescil başvurusu sayısı bakımından da Gaziantep Ticaret Borsası olarak ilk sırada yer almaktayız” diye konuştu.

    Antep Lahmacununun Avrupa Birliği tescili alması için gerekli başvuruları tamamladıklarını anımsatan Akıncı, amaçlarının Antep Baklavasından sonra Antep Lahmacununu da AB tescilli ürünler arasına katmak olduğunu söyledi.

    Akıncı, ayrıca Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ve diğer kurumların iş birliğiyle Gaziantep’ten 57 geleneksel ürün için tescil başvurusu yapıldığını sözlerine ekledi.

    Coğrafi işaret tescil belggesi GTB tarafından alınan ürünlerin listesi ise şöyle:

    “1-Antep Tırnaklı Pidesi (Mahreç İşareti), 2- Gaziantep Lahmacunu (Mahreç İşareti), 3-Antep Fıstık Ezmesi (Mahreç İşareti), 4-Antep Firiği (Menşe Adı), 5-Antep Bulguru (Mahreç İşareti), 6-Antep Köy Kahkesi (Mahreç İşareti), 7-Antep Peyniri (Menşe Adı), 8-Antep Muskası (Mahreç İşareti), 9- Antep Kuruluk Patlıcanı (Menşe Adı), 10- Antep Kurabiyesi (Mahreç İşareti), 11- Antep Meyan Şerbeti (Mahreç işareti), 12-Antep Oğuzeli Narı (Menşe Adı), 13- Antep Pekmezi (Mahreç İşareti) 14-Antep Urmu Dut Şurubu (Menşe Adı).”

  • Coğrafi işaret tescilinde lider Gaziantep

    Coğrafi işaret tescilinde lider Gaziantep

    Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından 2020 yılına ilişkin coğrafi işaret tescili alan illerin açıklandığı listede, Gaziantep’in ilk sırada yer aldı.

    Gaziantep Sanayi Odası (GSO) Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Ünverdi, daha önce GSO tarafından tescili alınan Antep Baklavası ile Gaziantep’in listede AB tesciline sahip 5 ilden birisi olduğunu söyledi.

    Odalar, borsalar ve tüm kurumlarıyla Gaziantep’in değerlerine sahip çıktığını kaydeden Adnan Ünverdi, “Üst kuruluşumuz TOBB tarafından 2020 yılında en fazla coğrafi işaret tescili alan iller ve ürünleri açıklandı. Gaziantep 2020 yılında en fazla coğrafi işaret tescili alan il olurken, şehrimizi Şanlıurfa, İzmir ve Kastamonu takip etti. En fazla başvuru ise sırasıyla Diyarbakır, Konya, Gaziantep ve Ankara’dan yapıldı. Gaziantep Sanayi Odamızın girişimleri ile AB tarafından tescil edilen ilk Türk ürünü olan Antep Baklavası ile Gazi şehrimiz, ülkemizin AB’de coğrafi işaret tescili olan listedeki 5 il arasında yerini aldı. AB tescili alan ürünler arasında Antep Baklavası ile birlikte Aydın İnciri, Malatya Kayısısı, Aydın Kestanesi ve Milas Zeytinyağı bulunuyor” dedi.

    TOBB’un coğrafi işaret konusunda göstermiş olduğu başarı ve çabaya dikkati çeken Adnan Ünverdi, “2020 yılı itibariyle, Türkiye’de 627 coğrafi işaret koruma altına alındı. Bunların 261’i oda ve borsalar tarafından tescil ettirildi. Coğrafi işaret konusunda göstermiş oldukları hassasiyet ve rehberliklerinden dolayı TOBB Başkanımız Sayın Rifat Hisarcıklıoğlu’na, şehrimizden coğrafi işaret tescili alan Gaziantep Ticaret Odası, Gaziantep Ticaret Borsası, Nizip Ticaret Odası’na, belediyelerimize, derneklerimize, vakıflarımıza, ilgili kurumlarımıza ve emeği olan herkese teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.

  • Coğrafi işaret, Milas zeytinyağında markalaşma yarışı başlattı…

    Coğrafi işaret, Milas zeytinyağında markalaşma yarışı başlattı…

    Milas Ticaret ve Sanayi Odası tarafından, ilçe sınırları içindeki “memcik” türü zeytin ağaçlarından erken hasat/soğuk sıkım yöntemiyle elde edilen polifenol değerleri yüksek zeytinyağına Türk Patent ve Marka Kurumu’ndan 2016 yılında coğrafi işaret tescili alınmasından bu yana geçen sürede Milas zeytinyağında adeta bir markalaşma yarışı yaşanıyor. Coğrafi işaret alınmazdan önce 10’u bulmayan Milas’taki zeytinyağı markası kısa süre içinde 62’ye yükseldi.

    Öte yandan Milas’ta zeytinyağı üretiminde markalaşmanın hızla artmasının yanı sıra kendi markalarını alarak üretime geçenlerin, geleneksel üreticilerin dışında, farklı mesleklerden yükseköğrenim görmüş, kariyer sahibi kişiler olması da dikkat çekiyor. Bunlara en son örnek olarak İktisat Fakültesi mezunu olan Mümtaz Altuntaş ve oğlu Cenk Altuntaş katıldılar. Baba / oğul Altuntaş’lar bir yandan muhasebecilik mesleklerini sürdürürlerken diğer yandan Milas’ın Bafa yöresindeki Garandere mevkiindeki zeytinliklerinden elde ettikleri zeytinyağlarını markalaştırdılar. Kendilerine “Garandere” markasını seçen Altuntaşlar “Bafa’da aslında ’Karadere’ diye bir mevki var. Yöre halkının deyişiyle ’Garandere’ deniyor. Biz de kendimize bu adı marka olarak seçtik. Hedefimiz, coğrafi işaret standartlarına uygun bir şekilde Milas zeytinyağı üretmek ve internet ortamında satışa sunmak” dediler. Zamanla coğrafi işaretli sofralık Milas yağlı zeytinin de üretimini başlatacaklarını belirten Cenk Altuntaş “Zeytin ve zeytinyağı insan sağlığı için çok yararlı bir iksir. Bizim de amacımız tüm evlere bu iksirin bir damlasını olsun sokabilmek. Her eve bir damla zeytinyağı sokmayı başarırsak hem insan sağlığına çok önemli bir katkı sağlamış olacağız hem de yöremizin ve ülkemizin ekonomisine katkıda bulunmuş olacağız” diye konuştu.

    Milas Ticaret ve Sanayi Odası’nı ziyaret ederek Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer’e “Garandere” markalı zeytinyağlarını tanıtan Mümtaz ve Cenk Altuntaş, MİTSO’nun Milas zeytinyağının tanıtımı için yaptığı çalışmalar için de teşekkür ettiler.

    Milas’ta zeytinyağında markalaşmanın giderek artmasının kendilerini sevindirdiğini belirten MİTSO Yönetim Kurulu Başkanı Reşit Özer, “Milas zeytinyağının coğrafi işaretini aldığımızda zeytinyağı markası sayımız 10’u bulmuyordu. Coğrafi işaret aldıktan sonra zeytinyağına marka almak adeta bir yarışa dönüştü. AB’den de coğrafi işaret aldığımızda marka sayımız çok daha fazla artacak. Üstelik İstanbul’dan, İzmir’den Antalya’dan, Karadeniz’den Milas’a gelip zeytinyağı üretimine girenler giderek artıyor. Zeytinyağı üretiminde artık daha bilinçli, dışa açık bir üretici yapısı oluşuyor. Milas zeytinyağının geleceği çok parlak görünüyor. Çok daha iyi olacak” dedi ve baba oğul Altuntaş’lara başarılar diledi.

  • Keşan Siğilli Bamyası coğrafi işaret aldı

    Keşan Siğilli Bamyası coğrafi işaret aldı

    Trakya Kalkınma Ajansı koordinasyonunda Keşan Ticaret ve Sanayi Odası tarafından başvurusu yapılan Keşan Siğilli Bamyasına coğrafi işaret alındı.

    Trakya Kalkınma Ajansı, tespit edilen ürünlere coğrafi işaret alınması ve hali hazırda başvurusu yapılmış ancak teknik sorun yaşanan dosyaların hızlandırılması amacıyla ilgili kurumlarla iş birliği protokolü imzaladı. Bu kurumlardan biri de Keşan Siğilli Bamyasına coğrafi işaret alınmasıyla ilgili olarak Keşan Ticaret ve Sanayi Odası oldu.

    Protokol kapsamında Ajans, başvuru sahibi kurumlarla iş birliği içerisinde dosyaların hazırlanması ve sürecin yönetimini üstlendi. 2019 yılında başlatılan süreç ile Keşan Ticaret ve Sanayi Odası tarafından hazırlanan başvuru dosyası Türk Patent ve Marka Kurumuna teslim edildi. Keşan Siğilli Bamyasına coğrafi işaret alınması ile ilgili işlemler ise Aralık 2020 başında tescilin yapılması ile tamamlanmış oldu. Keşan Siğilli Bamyası, lezzetini ekildiği bölgenin toprak yapısı ve iklim koşullarından alıyor. Ekim alanlarında organik tarım yapılması, bamyanın tercih edilmesine katkı sağlıyor. Siğilli köyünde üretilen bamya, pazarlarda aynı adla satılıyor.

    “Kurumlarımızla birlikte Trakya’ya değer katmaya devam edeceğiz”

    Konu ile ilgili bir açıklama yapan Trakya Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Mahmut Şahin şunları söyledi: ”Ülkemiz coğrafi işaretli ürünler konusunda büyük bir potansiyele sahip. Geleneksel bilgi ve kültürel değerlerimizin korunması açısından büyük öneme sahip coğrafi işaretler kalitenin korunması ve gelecek nesillere aktarılması açısından önem arz ediyor. Yerel kalkınmanın dinamiği olan üreticilerimizin ürünlerini pazarlama konusunda sıkıntılar yaşadığına şahit oluyoruz. Coğrafi işaret tescili alan ürün hem daha yüksek fiyattan satılabilecek hem de pazar sıkıntısı çekmeyecek. Böylece üreticilerin yaşadığı sıkıntılar sona erecek. Burada hem söz konusu üretici hem de tüketici korunmuş olacak. Trakya Bölgesi’nde coğrafi işaret konusunda farkındalığın artırılması ve yöresel ürünlere coğrafi işaret alınması amacıyla bir dizi çalışma yaptık ve yapmaya da devam ediyoruz. Ajans olarak bu konuyu gündemimize aldığımızda bölgemizde coğrafi işaret tescilli ürün sayımız 6 idi. Bu ürünlerimiz; Edirne Tava Ciğeri, Keşan Satır Et, İpsala Pirinci, Edirne Beyaz Peyniri, Kırklareli Hardaliyesi ve Malkara Eski Kaşar Peyniriydi. Bu sayı Aralık ayı itibarıyla 12’ye yükseldi. Bunların 6’sı Edirne’den, 1 tanesi Kırklareli’den, 5 tanesi de Tekirdağ kaynaklıdır. Hali hazırda başvurusu yapılmış, süreci devam eden ürün sayımız ise 12’dir. Keşan Siğilli Bamyası ile ilgili süreci oldukça iyi yöneten Keşan Ticaret ve Sanayi Odası’nı ve Ajans çalışanlarımızı tebrik ediyorum. Kurumlarımızla birlikte Trakya’ya değer katmaya devam edeceğiz.”