Etiket: Coca-cola

  • Coca-Cola Türkiye’de üst düzey atama

    Coca-Cola’nın İtalya ve Arnavutluk’tan sorumlu Genel Müdürü Evguenia Stoichkova, Coca-Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölge Başkanı olarak atandı.

    Coca-Cola Şirketi’nde 2004 yılından itibaren çeşitli sorumluluklar üstlenen, son olarak Coca-Cola’nın İtalya ve Arnavutluk’tan sorumlu Genel Müdürü olarak görev yapan Evguenia Stoichkova, Coca-Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölge Başkanı olarak atandı. 23 yıllık profesyonel iş deneyimi bulunan ve Coca-Cola bünyesinde pazarlama ve operasyon alanlarında çeşitli görevler üstlenen Evguenia Stoichkova’nın, hem gelişmekte olan hem de gelişmiş pazarları kapsayan geniş bir coğrafyada tecrübesi bulunuyor.

    2012’den itibaren Coca-Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölge Başkanlığı görevini yürütmekte olan Galya Frayman Molinas, kısa bir süre önce Global Stratejiden Sorumlu Başkan Yardımcısı olarak atanmıştı. Kariyerine ABD, Atlanta’da bulunan genel merkezde devam edeceği açıklanan Molinas yeni atandığı görevinde, Coca-Cola şirketinin global büyüme stratejisi için kritik alanların belirlenmesi konularına liderlik edecek.

    Evguenia Stoichkova kimdir?

    1992 yılında Sofya Maden ve Jeoloji Mühendisliği Üniversitesi Jeoloji Mühendisliği bölümünden mezun olduktan sonra, aynı üniversitede Mineraloji alanında yüksek lisans programını da tamamlayan Evguenia Stoichkova, 1994 yılında, Fransa devleti tarafından yürütülen Kopernik programı kapsamında ekonomi lisansüstü eğitimini tamamladı. Stoichkova, 2004 yılında Bulgaristan Ülke Müdürü olarak başladığı Coca-Cola Şirketi’ndeki kariyerine, pazarlama ve operasyon alanlarında farklı yöneticilik pozisyonlarında devam etti.

  • ’Köyde Yeşil Ekonomi’ projesine Coca-Cola desteği

    Coca-Cola Şirketi, Çankırı’nın Eldivan ilçesinde hayata geçirilen Köyde Yeşil Ekonomi Projesi’ne destek verdi.

    Coca-Cola Şirketi ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP)/New World tarafından desteklenen, Temiz Enerji Vakfı tarafından (TEMEV) yürütülen Köyde Yeşil Ekonomi projesi, Eldivan Kaymakamlığı, Eldivan Belediyesi ve Güneş Enerjisi Derneği (GÜNDER) işbirliği ile gerçekleştiriliyor. Eldivanlı 7 kadın ile kurulan ve üye sayısı 50’ye ulaşan Eldivan Kadın Girişimi Üretim ve İşletme Kooperatifi; ‘Güneşin Eliyle Kadın Emeğiyle’ sloganıyla güneş enerjisi kullanarak reçel, marmelat, salça, yöreye özgü tarhana, erişte, turşu, sirke gibi ürünler ve kuru sebze-meyve üretimi gerçekleştiriyor. Bu ürünler, KÜLÇE markası altında yine kadınların diktiği, işlediği, ördüğü, el yapımı ve çevreci ambalajlarla pazarlanıyor.

    Minimum karbon iziyle üretim

    Üretim süreçleri, atıkların organik gübre olarak değerlendirildiği, yıkama sularının geri kazanıldığı ve elektriğinin güneş enerjisinden sağlandığı minimum karbon ayak iziyle gerçekleştiriliyor. Köyde Yeşil Ekonomi Projesi, kadınların sürdürülebilir bir iş modeli kurarak ekonomik ve sosyal hayatlarını geliştirmesini hedefliyor. Proje kapsamında ayrıca, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi hocaları tarafından kooperatif üyesi kadınlara ve yörede yaşayan çiftçilere kooperatifçilik, hijyen, tohum, gübre, iyi tarım uygulamaları konularında eğitimler verilerek, bölgede bilinçli tarım konusunda farkındalık oluşturuluyor.

    Ödüllü proje

    İstanbul Karbon Zirvesinde dev firmalarla birlikte Düşük Karbon Kahramanı Ödülü alan proje kapsamında, Nisan 2017 sonu itibarıyla 8655 kWh enerji güneş enerjisinden sağlandı ve 3980 kg karbondioksit tasarrufu yapıldı.

  • Coca-Cola İçecek ilk çeyrek sonuçlarını açıkladı

    Coca-Cola İçecek (CCI), 2017 ilk çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Konsolide satış hacminin geçen senenin ilk çeyreğine göre yüzde yüzde 5,1 artarak 233 milyon ünite kasaya ulaştığını, satış gelirlerinin yüzde 19,5 arttığını söyleyen Coca-Cola İçecek CEO’su Burak Başarır, “Yıla iyi başladık. Yılın geri kalanında 2017 hedeflerimizi gerçekleştirmeye odaklanacağız” dedi.

    Anadolu Grubu’nun ana hissedarı olduğu Türkiye, Orta Doğu, Orta Asya ve Pakistan’da 25 fabrika ve 10 bini aşkın çalışanıyla faaliyet gösteren Coca-Cola İçecek (CCI), 2017 yılı ilk çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. CCI CEO’su Burak Başarır yaptığı açıklamada, yılın ilk çeyreğinde satış gelirlerini satış hacminin, FAVÖK’ü ise satış gelirlerinin üzerinde arttırdıklarını söyledi.

    CCI’ın uzun vadeli stratejik planları çerçevesinde konsolide satış hacmi yüzde 5.1 artışla 233 milyon ünite kasaya ulaştı. Türkiye satış hacmi yüzde 2,7, uluslararası operasyonların satış hacmi yüzde 7,6 arttı. Konsolide satış gelirleri yüzde 19,5 artarak 1.556 milyon TL’ye ulaştı. Konsolide FAVÖK yüzde 24,5 yükselirken, FAVÖK marjı ise yüzde 12,4 olarak gerçekleşti.

    Türkiye’de gazlı içecek kategorisi büyüdü

    CCI CEO’su Burak Başarır, 2017 ilk çeyrek sonuçlarını şöyle değerlendirdi: “Türkiye operasyonları ilk üç ayda zayıf tüketici güvenine rağmen gazlı içecek kategorisinde güçlü büyüme kaydetti. Başarılı yeni paket ve ürün lansmanları gerçekleştirdik. Hem gazlı hem de gazsız içecek kategorisinde yeni 330 ml uzun kutular geleneksel kutuların yerini alırken, tüketici tabanımızı genişletmek amacıyla ekonomik küçük paketler sunmaya devam ediyoruz”.

    Pakistan’da yeni fabrika inşası başladı

    Başarır, yurtdışı operasyonlarıyla ilgili de şu bilgileri verdi: “Pakistan’da güçlü pazar büyümesine paralel olarak büyüme ivmesi devam etti. Pakistan’da satış noktalarında bulunurluğumuzu artırmaya ve marka değerimizi daha da güçlendirmeye devam ediyoruz. Diğer yandan, yatırım planlarımıza paralel olarak, artan talebi karşılamak üzere Faysalabad’daki yeni fabrikamızın inşasına başladık. Orta Asya ve Orta Doğu operasyonlarımızda ise ekonomideki olumlu gelişmelere ve iyileşen pazar uygulamalarımıza paralel olarak beklentilerimizin üzerinde bir performans gösterdik” dedi.

  • Coca-Cola 64 ülkede 1,7 milyon kadının güçlenmesini destekledi

    Coca-Cola, 2020 yılına kadar tüm dünyada 5 milyon kadının ekonomik ve toplumsal hayatta güçlenmesi hedefi doğrultusunda 2010 yılında hayata geçirdiği 5by20 girişimi ile bugüne kadar 64 ülkede 1,7 milyondan fazla kadına ulaştı.

    Coca-Cola’nın 5by20 girişimi, 2020 yılına kadar 5 milyon kadının ekonomik olarak güçlenmesi hedefi doğrultusunda önemli ilerleme kaydetmeye devam ediyor. Konuyla ilgili Walmart Kadınların Ekonomik Olarak Güçlenmesi Zirvesi’nde konuşan Coca-Cola Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Muhtar Kent, girişimin hayata geçirildiği 2010 yılından bu yana 64 ülkede 1,7 milyondan fazla kadına ulaşıldığını açıkladı.

    2016 yılında 500 bin kadına daha ulaşan 5by20 girişiminin kapsamı geçtiğimiz yıl yüzde 40 arttı. Sunulan eğitimler, finansal destekler ve mentorluk desteğinin yanı sıra 5by20 programları kadınların özgüven kazanmalarına da yardımcı oluyor. Girişim tarafından Güney Afrika’da yürütülen iki yıllık bir araştırma sonuçları, çalışmaya katılan kadınların yüzde 95’inin işletmesini açık tutacağına, yüzde 94’ünün ise şirketini büyüteceğine inandığını ortaya koyuyor. Sonuçlar ayrıca kadınların çocuklarının eğitim masrafları, sağlık ve giyim harcamaları gibi kendileri ve ailelerinin temel masraflarını karşılama imkanlarının arttığını gösteriyor. Katılımcıların üçte ikisi, program sonrasında her ay tasarruf için para ayırabildiğini belirtiyor.

    Türkiye’de Kız Kardeşim Projesi ile kadınlar güçleniyor

    Coca-Cola, 5by20 global hedefi kapsamında Türkiye’de ise 2015 yılında Kız Kardeşim Projesi’ni hayata geçirdi. Kız Kardeşim Projesi, kadınların kendilerini geliştirerek toplum içinde daha aktif rol almalarını amaçlıyor ve ekonomiye katılımlarının önünü açmayı destekliyor. Coca-Cola ve Anadolu Vakfının desteği ve Boğaziçi Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi (BÜYEM) işbirliği ile hayata geçirilen eğitimler ile 2015 Ekim-2016 Mayıs döneminde 7 ay gibi kısa bir sürede bine yakın kadına ulaşıldı.

    Kız Kardeşim Projesi 2017 yılı eğitimlerine ise Şubat ayında Denizli ile tekrar başladı. Proje kapsamında geçtiğimiz sene sunulan eğitim programı bu yıl bir adım öteye taşınarak, iş fikirlerini hayata geçirmek isteyen kadınlara mentorluk desteği de verecek. Kız Kardeşim Projesi’nin 2017 Şubat-2018 Mayıs dönemi boyunca Türkiye’nin dört bir yanındaki 15 ilde verilecek eğitimler ile kadınlar ile buluşması planlanıyor.

  • Coca-Cola İçecek ’3.2.1 Başla!’ projesi ile ’En Yenilikçi Sosyal Sorumluluk Ödülü’nü kazandı

    Türkiye’nin 15 ilinde 131 devlet okulunda başlattığı kurumsal sosyal sorumluluk projesiyle, 4 yılda 90 bin gencin fiziksel aktiviteye katılımını sağlayan Coca-Cola İçecek (CCI), TİSK’in ’Yenilikçilik Ödülü’ne layık bulundu

    Anadolu Grubu’nun ana hissedarı olduğu; Türkiye, Orta Doğu, Orta Asya ve Pakistan’da 10 ülkede 25 fabrika ve 10 bini aşkın çalışanıyla faaliyet gösteren Coca-Cola İçecek (CCI), gençlerin aktif yaşam konusunda farkındalığının artırılması, yaşam boyu spor yapma alışkanlığının ve kültürünün geliştirilmesi amacıyla başlattığı ’3.2.1 Başla!’ projesiyle, Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu (TİSK) Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ödülleri’nde, ’Yenilikçilik Ödülü’ne layık bulundu.

    Ödülü, CCI İcra Kurulu Üyesi ve Kurumsal İlişkiler Direktörü Atilla D. Yerlikaya alırken, yaptığı konuşmasında, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Mehmet Müezzinoğlu’nun konuşması sırasında vurgu yaptığı ’marifet iltifata tabidir’ sözünün altını çizdi. Müzezzinoğlu’nun sözüne ithafen Yerlikaya: “İltifata tabi olan, projenin gerçek kahramanları ve gönülden destekçileri beden eğitimi öğretmenlerimizdir” dedi.

    2013 Eylül ayından bu yana; İstanbul, Bursa, Mersin, Elazığ, Sakarya, Ordu, Van, Hatay, Erzincan, Muğla, Erzurum, İzmir, Balıkesir, Aksaray ve Tekirdağ’da sürdürülen program ile beden eğitimi öğretmenlerinin liderliğinde hayata geçirilen projelerle 10-17 yaş arası 90 bin gencin fiziksel aktivitelere katılmaları sağlandı. Kısıtlı imkânlara sahip, dezavantajlı bölgelerde uygulanan sosyal sorumluluk projesi ile 5’i özel eğitim statüsünde olan 131 devlet okuluna destek verilerek, 152 beden eğitimi öğretmeni ile çalışmalar gerçekleştirildi.

    Uygulama nasıl yapıldı?

    3.2.1 Başla! Projesi kapsamında, pilot illerde yaklaşık 400 beden eğitimi öğretmeni bilgilendirildi. Programın temel değerleri olan fiziksel aktiviteye katılım, olimpizm ve gönüllük konularında atölye çalışmaları yapılarak beden eğitimi öğretmenleriyle ortak bir dil ve yaklaşım oluşturuldu. Bilgilendirme toplantılarının ardından beden eğitimi öğretmenleri, gençleri fiziksel aktivitelere yönlendirecek proje fikirleri ve okullarının ihtiyaçları doğrultusunda, programa gönüllü olarak başvuruda bulundu. Program kapsamında 250’den fazla proje başvurusu alındı, 131 proje desteklenerek hayata geçirildi.

    Projenin uygulandığı 12 ildeki 131 okula; 28 adet çok amaçlı salon, 60 adet çok amaçlı saha, 13 bin 656 adet spor malzeme bağışı gerçekleştirilerek, öğrencilere 30 farklı spor branşını deneyimleme fırsatları oluşturuldu. Gerçekleştirilen çalışmaların sonucunda 131 okulda 248’i kız, 290’ı erkek olmak üzere toplam 538 yeni okul takımı oluşturulması sağlandı. Programın bir diğer kazanımı ve başarısı da beden eğitimi öğretmenlerini ana paydaş olarak belirlemek oldu. Bu yaklaşım beden eğitimi öğretmenlerinin motivasyonunu önemli ölçüde artırdığı gibi, 3.2.1 Başla! sosyal sorumluluk projesini ve kendi projelerini sahiplenmelerini sağladı.