Etiket: Çıkartıyor

  • Eruhlu Kadınlar, Ressamlara Taş Çıkartıyor

    Siirt’in Eruh ilçesinde Çok Amaçlı Toplum Merkezi (ÇATOM) bünyesindeki kurslara katılan kadınlar, ressamlara taş çıkartıyor.

    Çoğu evli ve çocuk sahibi olan kadın kursiyerlerin açılan kurslarla becerilerini sergilediklerini belirten ÇATOM Koordinatörü Leyla Demirbilek, “Kursiyerler bu sayede öz güvenlerini sağlıyor ve kendi yaşadıkları ilçenin tüm güzelliklerini resimlere döküyorlar. Resim yapan kadınların başlarında hocalarımız bulunuyor ve resimdeki yanlışların kendilerine gösteriliyor. Bu sayede kadınlar daha düzgün resim yapma imkanı buluyorlar. Resim kursunun yanı sıra ahşap, cam boyama ve takı gibi kurslara katılan kadın kursiyerler hem meslek öğreniyor hem de kazandıkları para ile aile bütçelerine katkı sunuyor” dedi.

    Kadınların el emeği eserleri yılsonu yapılacak sergide tanıtılacak.

  • KKTC’nin İlk Ve TEK Araba Müzesi Tarih İçinde Yolculuğa Çıkartıyor

    Yakın Doğu Üniversitesi (YDÜ), akademik çalışmalar kapsamında 2007 yılında kurulan ve 100’ün üzerinde klasik ve spor arabanın bulunduğu KKTC’nin ilk ve tek araba müzesi asırlık arabaları ile ziyaretçilerini adeta tarih içinde bir yolculuğa çıkartıyor.

    KKTC’nin başkenti Lefkoşa’daki YDÜ kampüsü içinde yer alan YDÜ Araba Müzesi düzenlenen resepsiyonla basına tanıtıldı. Müzede üretimine ilk yıllarında başlanan ve dünyada sayıları bir elin parmağını geçmeyecek sayıda kalan o yılların tarih kokulu araçları sergileniyor. Müzenin en eski aracı olan 1899 model Crest Mobile, dünyada tek olma özelliğine sahip. Müzede Buick, Crest Mobile C ve Wolseley olmak üzere 100 yaşın üzerinde üç tane araba bulunuyor.

    MÜZENİN PAHA BİÇİLMEZ ARABASI DR. FAZIL KÜÇÜK’ÜN AUSTİN PRİNCESS’İ

    Koleksiyonun en önemli arabalarından biri ise cumhuriyetin kurucularından Dr. Fazıl Küçük’ün 1960 yılında kullandığı, cumhurbaşkanı muavini makam arabası Austin Princess. İngiliz arabası olan Austin Princess’in iki toplumlu Kıbrıs Ortaklık Cumhuriyeti’nin Cumhurbaşkanı Makarios ile Cumhurbaşkanı Muavini Dr. Küçük’e İngiliz Elçisi tarafından hediye edildiği belirtiliyor. Müzede, ülkeye İngiltere’den getirilen ve kasası tamamen ahşaptan Kıbrıs’ta üretilerek Kıbrıs tarihine damgasını vuran ve Kıbrıs Türkleri nezdinde de ayrı bir öneme sahip Bedford Bus da bulunuyor.

    Müzede pek çok hızlı ve seçkin yeni modern ve spor arabanın içinde yine otomotiv tarihine mal olmuş 1950’lerin efsane arabası Ford GT’nin 2005 yılında yeniden üretilmiş modeli de yer alıyor. Müzede 4 Ferrari ile pek çok spor araba da bulunuyor. 1980 model Ferrari Mondial 8, 1993 imalatı Ferrari 348 TB, Ferrari 355 ile Ferrari F360 Modena F1 modeli de yer alıyor. Müzede ayrıca Mercedes SLR, Dodge Viper gibi pek çok spor araba da bulunuyor.

    Müzede YDÜ Kurucu Rektörü Dr. Suat İ. Günsel’in öğrencilik yıllarında kullandığı ilk arabası da yıllar sonra oğlu İrfan S. Günsel tarafından bulunarak, Suat İ. Günsel’e doğum gününde büyük bir sürprizle hediye edilerek müzedeki yerine konuldu.

    Resepsiyonun açılış konuşmasını yapan YDÜ Mütevelli Heyeti Başkanı Doç. Dr. İrfan S. Günsel, “Yaklaşık on yıl önce Suat Hoca’nın yıllar önce öğrenciliğinde Ankara’da kullandığı otomobili uzun araştırmalar sonucu bulduk. Haliyle oldukça yıpranmış durumdaydı. Bu arabayı, ki bugün onu da diğerleri arasında göreceksiniz, restore ettik ve eski sahibine doğum gününde hediye ettik. Suat Hoca’nın zaten çocukluktan gelen bir araba merakı vardı. Kilden araba modelleri yapardı. Toprakta başlayan çocukluk oyunları, Kıbrıs’ta bir araba fabrikası kurmak ve kendi modellerini üretmek gibi bir hayale dönüştü. Kendisine hediye edilen eski arabasıyla birlikte bu hayal yeniden canlandı. Ancak bu kez, bu hayalin kültürel ve teknolojik boyutu ele alındı, bu hayal farklı bir boyuta taşındı. Bugün teknoloji savaşlarının yaşandığı, binlerce farklı model arabanın üretildiği bir dünyada yeni bir araba modeli üretmek belki de çok dikkat çekmezdi. Öncelikli olarak araba üretmek yerine olayın kültürel boyutuna önem vermek ve araba tarihinde adı efsaneleşmiş klasik ve spor arabalardan oluşan bir müze oluşturmak, ülkemize kültürel ve turistik çok daha büyük katkı sağlayabilirdi. Bu inançla yola çıkıldı. Önce bir projeksiyon çalışması yapıldı ve araba tarihinde üretilen arabalar tek tek gözden geçirildi. Sonra, yıllar sürecek ve dünyanın dört bir yanını kapsayacak meşakkatli bir araştırma ve restorasyon dönemi başladı. Dünyanın dört bir köşesinde araba tarihinin ilklerini ve üretildikleri dönemlerde isimleri efsaneleşmiş arabaları sabırla aradık, bulduk, ülkemize getirdik. Bu arabaların bazılarının varlığı bile unutulmuştu ve bir köşede atıl vaziyette kaderlerine terk edilmişlerdi. Özenle taşınarak ülkemize getirildiler. Her biri özel olarak hazırlanmış atölyemizde sabır ve itinayla restore edildi, tam çalışır duruma getirildi. Bazılarını orijinal haline getirmek için yapılan çalışmalar birkaç yıl sürdü. Zaman içinde Yakın Doğu Üniversitesi Araba Müzesi yavaş yavaş oluşmaya, zenginleşmeye başladı. Bugün son halini verdiğimiz Yakın Doğu Üniversitesi Araba Müzesi’nde yüzden fazla klasik ve spor araba bulunmaktadır. Bugün araba müzesinde bulunan arabaların bazıları bu dünyada bulunan ilkler ve sonlardır. Dünyada ilk üretilen ve ilk üretilenlerin son kalan yegane örnekleridir. Bu arabaların herbiri, üretildiği dönemlerin ve ülkelerin kendine özgü teknoloji ve tasarım anlayışlarını yansıtmaktadır. Bu bakımdan her bir arabaya bakarken üretildiği dönemin ve ülkenin kendine özgü karakteristiklerini de göreceksiniz” dedi.

    Öte yandan müzede bulunan ve tamamen uçak parçalarından tasarlanan toplantı odası da büyük ilgi gördü.

  • Kara Yolundaki Trafik Işıkları Sırası Şoförleri Çileden Çıkartıyor

    Çanakkale’nin Lapseki ilçesinden geçen İzmir-Bursa kara yolu üzerinde yer alan iskele kavşağındaki trafik ışıklandırma sırasındaki bekleyiş şoförleri çileden çıkarttı.

    Çanakkale’nin Lapseki ilçesinden geçen İzmir-Bursa kara yolu üzerinde yer alan iskele kavşağındaki trafik ışıklandırma sırasındaki bekleyiş şoförleri çileden çıkarttı. İskele meydanında Bursa istikameti ile Çanakkale istikametinden gelen araçlara karşılıklı geçiş sağlanamaması uzun bekleyişlere neden oluyor. 5 faklı noktada bulunan trafik lambalarının belirli bir düzende ayarlanamamasına sürücüler tepki gösterdi. Yaz aylarında feribot iskelesine giriş-çıkış yapan araçların da trafiği olumsuz yönde etkilediğini savunan vatandaşlar yetkilileri göreve çağırdı. İlçe Emniyet Müdürlüğü Trafik ekiplerinden edinilen bilgiye göre trafik ışıklarındaki düzensizliğin kara yollarına resmi yazı ile bildirildiği fakat olumlu cevap alınamadığı belirlendi. Vatandaşlar Lapseki Şoförler Odası Başkanı İbrahim Ergin ile İl Genel Meclis Üyelerini göreve davet etti.

    5 kilometre ileride Çardak beldesinde yer alan iskele meydanındaki kavşakta Çanakkale ve Biga istikametinden gelen araçların karşılıklı geçiş sağlayarak rahat bir trafik akışına sahip olduğuna vurgu yapan vatandaşlar, “Lapseki’deki iskele kavşağına bakıyorsunuz, karşılıklı geçiş yok. 5 kilometre ilerideki Çardak beldesinde yer alan iskele kavşağına bakıyorsunuz karşılıklı geçiş var. Teknoloji beldeye geliyor da ilçeye mi gelemiyor. Trafik polislerine soruyoruz. Resmi yazı yazdık, elimizden bir şey gelmiyor diyor. Buradan yetkililere sesleniyoruz. Yaz aylarında yoğunlaşan feribot trafiğine birde sebze ve meyve kamyonları eklenince sağlıklı bir trafik akışından söz etmek mümkün müdür?” diyerek dert yandı.

  • Büyükşehir, Gaziantep’in Sosyal Risk Haritasını Çıkartıyor

    Toplumda var olan sosyal sorunları tespit ederek değerlendirmek ve ihtiyaçlar temelinde hizmet sunumunu gerçekleştirmek amacıyla Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Sağlık ve Sosyal Hizmetler Daire Başkanlığı tarafından şehrin Sosyal Risk Haritası oluşturuluyor.

    Sağlık ve Sosyal Hizmetler Daire Başkanlığı bünyesinde oluşturulan Sosyal Araştırma Merkezinde profesyonel bir kadro ile risk unsuru oluşturabilecek alanlarda anket formu oluşturularak saha çalışmaları başladı. Risk haritası için 30 mahallede çalışma yapan Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, devamında 23’ü Şehitkamil’de 22’si Şahinbey’de olmak üzere 45 mahallede çalışmalara başladı. Yaklaşık 90 bin haneye ve 405 bin kişiye ulaştı. Bu çerçevede Gaziantep’te bulunan kurum ve kuruluşlardan veri talebinde bulunan Büyükşehir Belediyesi, alınan veriler ışığında Gaziantep’te risk unsuru oluşturabilecek başlıkları belirleyecek.

    Kadın ve şiddet, çocuk ve eğitim, ekonomi, yaşlı, engelli, öksüz, yetim, şehit, gazi, suç, madde kullanımı ve satışı, erken evlendirilen kız çocukları, yerleşim yerindeki sosyal sorunlar, yerleşim yerindeki altyapı sorunları, sağlık sorunları, Suriyeli mülteciler gibi ana konularda çalışmalar yapan Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, çıkan sonuçları bir rapor haline getirdi.

    Gaziantep’in toplam kalite değerini artırmak, marka değerini yükseltmek için ellerinden gelen gayreti göstereceklerini belirten yetkililer, sosyal risk haritası çıkartmak için ilk etapta 30 mahallede sosyo-ekonomik durum değerlendirme çalışması yaptıklarını kaydetti. 30 mahallede 63 bin 303 hane ziyaret edilerek 284 bin 365 kişiye ulaşıldı. Öncelikli olarak ulaşılan bu verilerden 30 mahallede yapılan çalışmada 2 bin 79 fiziksel engelli, 807 zihinsel engelli, 563 fiziksel ve zihinsel engelli, 518 tutuklu, 826 asker, 668 yetim, 244 öksüz, 5 bin 219 65 yaş üstü ve 190 madde kullanan bireye ulaşıldı. Ekipler, 4 bin 498 Suriyeli aile ile de görüştü.

  • Yılki Atlar Karayolunda Kazalara Davetiye Çıkartıyor

    Samsun’da yılki atlar karayolunda başıboş dolaşarak kazalara davetiye çıkartıyorlar.

    Samsun-Ordu karayolu Terme ilçesi ile Göğütlü mevkii arasında karayolu üzerinde dolaşan yılki atlar trafik kazalarına davetiye çıkartıyor. Atları yol üzerinde gören Samsun Emniyet Müdürlüğü Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ekipleri, gerekli önlemi alıp atları yol üzerinden kovalarken, vatandaşlar ise yetkililerin her an yola çıkan bu atlara çözüm bulup faciaya sebep olmadan toplatılmasını istediler.