Etiket: çeyrek

  • Beytüşşebap’ta 5 kitap okuyana çeyrek altın hediye

    Beytüşşebap Kaymakamı ve Belediye Başkan Vekili İsmail Pendik, ‘Okumak Altındır Projesi’ kapsamında 5 kitap okuyan öğrencilere çeyrek altın hediye edecek.

    Şırnak’ın Beytüşşebap Kaymakamı ve Belediye Başkan Vekili İsmail Pendik, Okumak Altındır Projesi kapsamında 5 kitap okuyarak, iki sayfa özet çıkaracak olan öğrencilere çeyrek altın hediye ediyor. İlçe Alay Komutanı Albay Tahsin Saruhan ve İlçe Jandarma Komutanı Binbaşı Serdar Atakan ile birlikte Pirinçli, Kavaklı ve Boğazöğren köylerindeki okulları ziyaret eden Kaymakam Pendik, öğrencilere kitap hediye ederek proje hakkında bilgiler verdi. Kaymakam Pendik, okumanın önemini vurgulayarak, “Bilgi en önemli hazinedir. Türkiye’nin hiçbir yerinde bu proje yok. Beytüşşebap’ta faaliyet gösteren Okumak Altındır Projesi’ni hayata geçirdik. Amacımız gençlerimize okumanın önemini aşılamak, aynı zamanda terör örgütü PKK ve dinimizi kullanan FETÖ ve DEAŞ gibi örgütlerden çocuklarımızı korumak. 5 kitap okuyup özet çıkaran öğrencilere çeyrek altın hediye ediyoruz. Öğrencilerimiz sürekli kitaplar okuyarak alışkanlık haline getirdi” dedi.

  • Allianz, üçüncü çeyrek sonuçlarıyla yıl sonu hedeflerine yaklaştı

    2018 yılının üçüncü çeyreğinde kur farkı ve konsolidasyon etkilerinden arındırılmış ciro büyümesi yüzde 9,8 artan Allianz Grubu’nun üç aylık faaliyet kârı, 3 milyar euro olarak gerçekleşti. Allianz Grubu CEO’su Oliver Baete, Allianz’ın 2018’in ilk dokuz ayında ciddi bir verimlilik artışı ile güçlü bir performans sergilediğini belirterek “Bu yıl da hedeflerimize ulaşacağımızdan eminim” dedi.

    Allianz Grubu, tüm iş segmentlerindeki güçlü büyüme sayesinde yıl sonu hedeflerine doğru ilerliyor. Gruptan yapılan açıklamaya göre 2018 yılının üçüncü çeyreğinde kur farkı ve konsolidasyon etkilerinden arındırılmış ciro büyümesini bütün segmentlerin desteğiyle yüzde 9,8’e ulaştıran Allianz, 2017’nin üçüncü çeyreğinde 28,3 milyar euro olan toplam gelirlerini yüzde 7,9’luk artışla 30,5 milyar euroya yükseltti. Üçüncü çeyrekteki faaliyet kârını, doğal afet kaynaklı hasarların azalması, daha iyi hasar gelişimi ve genel gider oranındaki düşüşün desteğiyle, yüzde 20,6 artırarak 3 milyar euroya ulaştıran Allianz’ın ilk dokuz aylık faaliyet kârı ise yüzde 4,8’lik artışla 8,7 milyar euro oldu. Bu başarıda elementer sigortalar branşında teknik kâr sonuçlarının daha yüksek olmasının yanı sıra fon büyüklüğü (AuM) kaynaklı gelirlerdeki artış da etkili oldu. 2018’in tamamında 11,1 milyar euroluk faaliyet kârı hedefleyen Allianz, üçüncü çeyrek sonunda yıl sonu hedefinin yüzde 79’unu şimdiden gerçekleştirmiş oldu.

    “Bu yıl da hedeflerimize ulaşacağımız konusunda kendimize güveniyoruz”

    Allianz Grubu CEO’su Oliver Baete, Allianz’ın 2018 yılının ilk dokuz ayında grup genelinde ciddi verimlilik artışı ile güçlü bir performans sergilediğini belirterek “Müşteriler, özellikle zor zamanlarda, sigorta ve yatırım gereksinimleri için, mali açıdan sağlam bir ortak arıyorlar. Allianz, yıllardır güvenilir bir ortak olmuştur. Bu yıl da hedeflerimize ulaşacağımız konusunda kendimize güveniyoruz” değerlendirmesinde bulundu.

    Üçüncü çeyrek sonuçlarına ait rapora göre Allianz Grubu’nun hissedarlara ait net kârı, faaliyet kârındaki artış sonucunda, yüzde 23,6’lık artışla 1,9 milyar euro oldu. Hisse başına kâr (EPS), 2018 yılının ilk dokuz ayında yüzde 12,0 oranında artış kaydederek 13,4 euro tutarına ulaşırken, yıllıklandırılmış özsermaye kârlılığı (RoE) yüzde 13,8 olarak gerçekleşti (2017 tam yıl: yüzde 11,8). 2018 yılının ikinci çeyreği sonunda yüzde 230 olan Solvency II sermaye yeterlilik oranı ise yılın üçüncü çeyreğinde yüzde 229 olarak gerçekleşti. Hissedarlara ait net kâr 5,8 (önceki dönem 5,4) milyar euroya yükselirken; Tayvan’daki birikimli hayat portföyünün satılması negatif etki yaptı ancak faaliyet karındaki artış ve düşük gelir vergisi bu durumu ziyadesi ile telafi etti. Allianz, en son 1,0 milyar euro değerindeki hisse geri alışını Eylül 2018’de gerçekleştirdi ve satın alınan tüm hisseler iptal edildi.

    Elementer sigortalar branşında güçlü performans devam etti

    Elementer sigortalar branşı faaliyet kârında yüzde 44,6’lık artış kaydeden Allianz, bu branşta yılın üçüncü çeyreğinde brüt prim üretimini 12,0 (önceki dönem 11,5) milyar euro olarak gerçekleştirdi. Kur farkı ve konsolidasyon etkilerinden arındırılmış dönemsel büyüme, yüzde 4,3’lük hacim ve yüzde 1,8’lik fiyat etkilerinin de katkısıyla toplamda yüzde 6,1 oldu. Büyümede AGCS, Allianz Almanya ve kredi sigortalarındaki olumlu gelişmelerin etkisi yüksekti. Yılın üçüncü çeyreğinde bileşik rasyo; doğal afet kaynaklı zararların normal düzeye inmesi, daha iyi hasar gelişimi ve genel gider oranının düşmesinin etkisiyle iyileşerek yüzde 93,1’e (önceki dönem 96,9) indi. Yılın üçüncü çeyreğinde elementer sigortalar branşında faaliyet kârını 1,503 (önceki dönem 1,039) milyon euro tutarına yükselten Allianz Grubu CFO’su Giulio Terzariol sonuçlarla ilgili değerlendirmesinde, “Elementer sigortalar branşında, ana pazarlarımızda güçlü bir performans sergileyerek başarılı bir üçüncü çeyrek geçirdik. Yılın ilk dokuz ayının sonunda, Yenilenme Ajandası’ndaki yüzde 94 bileşik rasyo hedefimizi tutturduk ve dolayısyla branşın genel gelişiminden memnunuz” dedi. Elementer sigortalar branşında yılın ilk dokuz ayında brüt prim üretimi 41,9 (önceki dönem 40,9) milyar euro tutarına yükseldi. Kur farkı ve konsolidasyon etkilerinden arındırılmış büyüme AGCS, Allianz Almanya ve Allianz Partners’ın katkılarıyla yüzde 5,9 olarak gerçekleşti. Daha yüksek gerçekleşen teknik kâr sayesinde faaliyet kârı önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 13 oranında artışla 4,232 milyon euro tutarına ulaştı. Bileşik rasyo yüzde 1,4’lük iyileşmeyle yüzde 94,0 oldu.

    “Hayat ve sağlık sigortaları branşlarında yeni işlerle verimlilik arttı”

    Giulio Terzariol, hayat ve sağlık sigortaları branşlarında güçlü performans gösterildiğini ve gelirlerini artırdıklarını söyledi. Yeni işlerden elde edilen gelirin (VNB), 2018’in üçüncü çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 16 arttığını belirten Terzariol, yeni iş kârlılığının (NBM) ise yüzde 3,5’e (önceki dönem 3,4) yükseldiğini kaydetti. Allianz, yılın üçüncü çeyreğinde hayat ve sağlık sigortaları branşlarında yeni işlerden elde edilen gelirini, sermaye verimliliği yüksek ürünlerin satışlarının güçlü olması ile 476 (önceki dönem 410) milyon euro değerine çıkarırken, aynı branşların faaliyet kârı ufak bir düşüşle 1,052 (önceki dönem 1,069) milyon euro oldu. Yeni iş primlerinin bugünkü değeri (PVNBP), Amerika Birleşik Devletleri’ndeki sabit endeksli anüite ürünlerinin ve Almanya’daki hayat sigortası branşında sermaye verimi yüksek ürünlerin satışlarının artmasının etkisiyle üçüncü çeyrekte 13,4 (önceki dönem 12,0) milyar euro olarak gerçekleşti. Hayat ve sağlık sigortaları branşlarında yılın ilk dokuz ayında yeni iş primlerinin bugünkü değeri, Almanya’daki hayat sigortaları branşında sermaye verimliliği yüksek ürünlerin satışlarının daha yüksek olmasının da etkisiyle, 42,4 milyar euro değerine yükseldi. Faaliyet kârı, 2017’nin ilk dokuz ayına göre, olumsuz kur farkı etkisi ve Amerika Birleşik Devletleri’ndeki yatırım marjının normalleşmesinin sonucunda bir miktar azalarak 3,197 milyon euro olarak gerçekleşti. Ancak bu durum, İtalya ve Tayvan’daki birikimli ürünlerin satışının artmasıyla kısmen dengelendi. Yeni iş kârlılığı, yüzde 3,4’e (önceki dönem 3,3) yükselerek, yeni işlerden elde edilen geliri 1,456 (önceki dönem 1,332) milyon euroya getirdi.

    “Fon yönetiminde sonuçlar mükemmel”

    Allianz’ın, fon yönetiminde bir kez daha mükemmel sonuçlar elde ettiğini vurgulayan Giulio Terzariol, “Allianz Global Investors da, PIMCO da, üçüncü çeyrekte 15 milyar euro tutarına ulaşan net girişler sağladılar. Yönetilen fon büyüklüğü, çift haneli faaliyet kârı büyümesiyle, Allianz’ın kârlılığına bir kez daha önemli katkıda bulundu” dedi. Fon yönetimi cephesinde 2018 yılının ikinci çeyreğinin sonuna kıyasla, grup dışı fon büyüklüğü, 23 milyar euro artarak 1,487 milyar euroya ulaştı. Böylece grup dışı net girişler, 2018’in ikinci çeyreğindeki net çıkışlar sonrasında 15 milyar euro olarak gerçekleşti. Bu olumlu gelişmede piyasa koşulları ve kurlardaki değişimler de etkili oldu. Yönetilen fon büyüklüğü, 2.,015 milyar euro ile rekor bir düzeye çıktı. Bu döneme özgü gerçekleşen tek seferlik giderler ve iş hacmini artıran yatırımlar nedeniyle gider-gelir oranı (CIR), 2018’in üçüncü çeyreğinde, 2017 yılının aynı dönemine göre yüzde 0,6 puanlık bir artışla yüzde 62,5’e ulaştı. Faaliyet kârı ise 2018’in üçüncü çeyreğinde, fon yönetimi kaynaklı gelirlerin artması, grup dışı fon büyüklüğünün daha fazla olması, kâr marjının az da olsa iyileştirilmiş olması ve performans ücretlerinin artmasının etkisiyle, 2017’nin aynı dönemine göre yüzde 10,6’lık artışla 650 (önceki dönem 588) milyon euroya ulaştı. Fon yönetiminde ilk dokuz aylık sonuçlara bakıldığında; faaliyet gelirleri yüzde 7,2 oranında artarak 5 milyar euro olurken faaliyet kârı yüzde 8,8 artışla 1,897 (önceki dönem 1,743) milyon euro tutarına ulaştı. Faaliyet gelirlerindeki artışta, ortalama grup dışı fon hacminin büyümesi ve hem PIMCO’da hem Allianz Global Investors’ta grup dışı fon yönetimi kâr marjlarının yükselmesi etkili oldu. Ayrıca Allianz Global Investors’taki geçen yılın aynı dönemine göre daha yüksek gerçekleşen performans ücretleri, faaliyet gelirlerindeki büyümeyi destekledi. Gelirlerde giderlerdekine göre daha yüksek bir artış sağlanması sonucunda gider-gelir oranı, yüzde 0,6 azalarak yüzde 62,0 gerçekleşti. Olumlu kur farkı etkilerinin ve grup dışı net girişlerin, olumsuz piyasa koşullarını telafi etmesiyle birlikte, grup dışı fon büyüklüğü 2017 yıl sonuna göre 40 milyar euro artış gösterdi.

  • Burgan Bank üçüncü çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

    Burgan Bank, 2018 yılının üçüncü çeyreğinde vergi öncesi kârını 190 milyon TL, net kârını ise 2017’nin aynı dönemine göre iki katın üzerinde artışla 147 milyon TL olarak açıkladı. Burgan Bank Genel Müdürü Murat Dinç, “Ürün ve hizmet çeşitliliğimizi üst seviyeye çıkarmak için hizmet kanallarımıza her geçen gün bir yenisini ekliyor ve daha iyisi için çalışıyoruz” dedi.

    Sürdürülebilir büyüme hedefiyle hızlı, esnek ve çözüm odaklı bankacılık hizmeti sunan Burgan Bank, 2018 yılının üçüncü çeyreğinde vergi öncesi kârını 190 milyon TL, net kârını ise önceki senenin aynı dönemine göre iki katın üzerinde artışla 147 milyon TL olarak açıkladı. Yapılan açıklamaya göre banka, geçen yıla göre konsolide mali tablolarında aktif büyüklüğünü yüzde 53 artışla 26 milyar TL’ye, nakdi kredilerini yüzde 37 artışla 19 milyar TL’ye, müşteri mevduatını yüzde 36 artışla 12 milyar TL’ye yükselterek 2018 yılının üçüncü çeyreğinde de büyümesini sürdürdü.

    Eylül ayı itibarıyla Burgan Bank’ın özkaynakları dönem içerisinde gerçekleşen sermaye artışı ile 1,9 milyar TL’ye, katkı sermaye dahil özkaynakları ise 3,7 milyar TL’ye ulaştı. Sermaye yeterlilik oranı konsolide bazda yüzde 21,17, solo bazda ise yüzde 23,41 seviyesine yükseldi.

    “Stratejik plan ve hedeflerimiz çerçevesinde Türk ekonomisine katkı sağlıyoruz”

    Butik bankacılık anlayışıyla çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Burgan Bank Genel Müdürü Murat Dinç, “Burgan Bank olarak sağlam temeller üzerine inşa edilmiş mali yapımız ve sermaye yeterlilik oranımız ile bankacılık sektöründe sağlıklı bir şekilde büyümeye devam ediyoruz. Bununla birlikte ana hissedarımızın da desteğiyle, stratejik plan ve hedeflerimiz çerçevesinde Türk ekonomisine katkı sağlıyoruz. Bu doğrultuda 2018’in ilk dokuz ayında vergi öncesi kârımızı 190 milyon TL, net kârımızı ise önceki senenin aynı dönemine göre iki katın üzerinde artışla 147 milyon TL’ye çıkardık” dedi.

    Yenilikçi bakış açısı ve ileriye dönük çalışmalarıyla müşterilerinin tüm ihtiyaçlarına efektif çözümler ürettiklerini söyleyen Dinç, “Teknolojik gelişmeleri etkin kullanarak her geçen gün ürün ve hizmet kalitemizi geliştiriyoruz. Bu sayede müşterilerimizin ihtiyaçlarına doğru zamanda, hızlı çözümler üretiyoruz. Kurumsal bankacılıktan ticari bankacılığa, perakende bankacılıktan özel bankacılığa kadar tüm segmentlerde verdiğimiz hizmet ile müşterilerimizle birlikte büyüyor, sürdürülebilir karlılığımızı artırıyoruz. 2017 yılından bu yana dijital dönüşüm çalışmalarımız doğrultusunda kitle bankacılığı tarafında daha aktif olmak için kredi ve mevduat ürünlerinden başlayarak tüm hizmetlerimizi güncelliyor, bu alandaki yatırımlarımızı ve müşteri sayımızı artırmaya devam ediyoruz” diye belirtti.

  • Kerevitaş üçüncü çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

    Yıldız Holding çatısı altında faaliyetlerini sürdüren Kerevitaş, 2018 yılının üçüncü çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Buna göre şirket, Kamu Aydınlatma Platformu’na (KAP) yaptığı açıklamada 2018 yılının üçüncü çeyreğinde 539 milyon TL’lik ciro gerçekleştirdi, Kerevitaş, 2018’in ilk dokuz ayında ise cirosunu geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 10 oranında artırarak 1.8 milyar TL’ye yükselttiğini duyurdu.

    Türkiye’de dondurulmuş gıda ve margarin pazarının önde gelen şirketi olan Kerevitaş Gıda Sanayi, 2018 yılının üçüncü çeyreği itibariyle 539 milyon TL’lik ciro gerçekleştirdi. Kerevitaş, yılın ilk dokuz ayı itibarıyla cirosunu yaklaşık yüzde 10 oranında artırarak 1.8 milyar TL’ye yükseltti.

    Şirketin 2018 yılı başından bu yana süren operasyonel karlılıktaki artış trendi son çeyrekte de devam etti. 2017’nin ilk 9 ayında 130 milyon TL olan FAVÖK bu yılın aynı döneminde 244 milyon TL’ye ulaştı.

    “Sonuçlardan memnunuz”

    Kerevitaş Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Aldemir, üçüncü çeyrek bilanço sonuçlarına ilişkin yaptığı açıklamada “Özellikle maliyet kalemlerindeki ani yükselişlere rağmen, satış gelirindeki çift haneli büyümemizi sürdürdük. Yönetim takımlarımızın isabetli kanal-kategori stratejileri satış gelirindeki büyümeyi sağlarken, Kerevitaş’ın Besler’i satın almasının oluşturduğu sinerji, maliyet tasarrufları ve operasyonel verimlilikler sayesinde faaliyet karında sene başından bu yana sürekli bir artış yakalandı. İş yapış şeklimizde hızlı değişen piyasa hareketlerine cevap verecek esnekliği gösterdiğimiz bir dönem oldu. Ayrıca bu dönemde ekonomik gelişmeler ışığında ilave sermaye ihtiyacı oluşturmamak ve risk-teminat dengesini korumak adına gereken tüm önlemleri almaya çalıştık. Değişmeyen ilkemiz ise tüketicilerimize ve müşterilerimize yakın durarak değişen ihtiyaçlara yüksek kaliteli ürünlerimizle cevap vermek oldu. Sonuçlardan ve yakalanan ivmeden memnunuz” dedi.

    “Pazar liderliğimizi ve ihracatımızı sürdüreceğiz”

    Hem dondurulmuş gıdada hem de margarinde güçlü pazar liderliğine de vurgu yapan Aldemir, “2 bin 500’ü aşan çalışanımızla, 6 kıtada, 70 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Dondurulmuş gıda, toplam gıda perakendesinin 10 puan üzerine çıkarak en hızlı büyüyen kategoriler arasında yer alırken bu pazarda yüzde 56’lık paya ulaştık. Marka bilinirliğinde iç piyasada ve ihracat pazarlarındaki gücümüzü her geçen gün artırıyoruz” dedi.

    Geçtiğimiz yıl Besler’in satın alınmasıyla dağıtım kanalı ve yeni pazarlara ulaşma sürecinde üçüncü çeyrek itibariyle önemli adımlar attıklarını kaydeden Aldemir, iç piyasada yağ grubunun yüzde 65 ile pazar lideri olduğu bilgisini de verdi.

  • Turkcell 3’üncü çeyrek sonuçlarını açıkladı

    Turkcell, yılın üçüncü çeyreğinde gelirlerini yüzde 26,1 artırarak 5,8 milyar TL ile bugüne kadar bir çeyrekte elde edilen en yüksek gelire ulaştığını açıkladı. Geçen yılın aynı dönemine kıyasla FAVÖK yüzde 46,6 artışla 2,4 milyar TL oldu. Bu sonuçlarla Turkcell Grup’un yılın ilk dokuz ayındaki büyüme oranı yüzde 20,8 olurken, toplam gelirleri ise 15,7 milyar TL’ye ulaştı. Turkcell Grup’un ilk 9 aydaki net karı ise 1,2 milyar TL oldu.

    Turkcell, 2018 yılı üçüncü çeyrek sonuçlarını açıkladı. Buna göre; bu çeyrekte gelirlerini yüzde 26,1 artıran şirket 5,8 milyar TL’lik gelir ve yüzde 46,6 artışla 2,4 milyar TL FAVÖK elde ederek tüm zamanların en yüksek üç aylık grup geliri ve FAVÖK’üne imza attığını bildirdi. Aynı dönemde FAVÖK marjı yüzde 41,3 olarak gerçekleşirken net kar ise 241 milyon TL oldu. Artan performansın da etkisiyle şirketin iki yıllık kümülatif gelir büyümesi yüzde 59, FAVÖK artışı ise yüzde 97 olarak gerçekleşti. Yılın ilk dokuz ayındaki performansa bakıldığında ise Turkcell Grubu toplamda, yüzde 20,8 büyüme ile 15,7 milyar TL ciroya, yüzde 45,9 artışla 6,5 milyar TL FAVÖK’e ve yüzde 41,8 FAVÖK marjına ulaşmış oldu. İlk 9 aydaki net kar ise 1,2 milyar TL olarak gerçekleşti.

    Turkcell’in yılın üçüncü çeyreğinde elde ettiği finansal ve operasyonel sonuçlar hakkında değerlendirme yapan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “İlk dokuz ayda gerçekleşen güçlü performansımızı esas alarak, 2018 yılı için gelir büyümesi ve FAVÖK marjı hedeflerimizi sırasıyla, yüzde 20-22 ve yüzde 39-41 olarak yukarı yönlü güncelliyoruz” dedi.

    Turkcell’in daima verimliliği ön planda tutarak yatırımlarını sürdürdüğünün altını çizen Terzioğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “Turkcell Grubu olarak son 3,5 yılda oluşturduğumuz iş modeli, 2018 yılının üçüncü çeyreğinde de makroekonomik dengelerin zorlu testinden başarıyla geçti. Son çeyrekte elde ettiğimiz sonuçlar sadece Turkcell’in değil Türkiye’nin gücünü göstermesi açısından da çok önemli. Günün bin 440 dakikasının her birinde müşterilerimiz için değer oluşturma hedefiyle sunduğumuz dijital servislerimizin indirme sayısı 130 milyona ulaştı. 4.5G’li müşterilerimizin aylık ortalama veri kullanımı bu çeyrekte 7 GB olarak gerçekleşti. Güçlü operasyonel performansımız ihtiyatlı finansal risk yönetimiyle birleşince dünya ekonomilerinde gözlemlediğimiz olumsuz etkilere rağmen hem gelirde hem de FAVÖK’te büyüme ivmemiz devam etti. Gelirde tüm zamanların rekorunu kırdık. Bu tablo güçlü iş modelimizle istikrarlı büyümemizi sürdüreceğimizin kanıtı. Bu nedenle Turkcell olarak hedeflerimizi yukarı çektik”.

    Faturalı müşteri sayısı 19 milyona ulaştı

    Şirketten yapılan açıklamada; sadece gelir bazında değil, her alanda büyümesini sürdüren Turkcell son çeyrekte 191 bin faturalı mobil müşteri kazanarak, faturalı müşteri sayısını 19 milyona yükseltmeyi başardı. Şirketin toplam mobil müşteri sayısı ise 34,9 milyona ulaştı. Bin 440 stratejisi doğrultusunda ses ve data hizmetlerinin yanı sıra dijital servislere de odaklanan şirketin mobil müşterilerinin ses, data ve en az bir temel dijital servisi aktif olarak kullanma oranı yıllık bazda 13,5 yüzde puan artarak yüzde 64’e yükseldiği belirtilirken, üçüncü çeyrekte şirketin fiber müşteri sayısı da 43 bin artarak 1,3 milyonu geçti.

    Lifecell’i tercih edenler iki katına çıktı

    Turkcell uygulamaları dışındaki çeşitli servisleri de kullanıcılarının seçebilmesine olanak sağlayan ’kürasyon’ modeliyle zenginleşen Lifecell, bu esnek teklifin de etkisiyle, bu çeyrekte de müşteri sayısını ikiye katladı. Ekim ayı itibarıyla Lifecell müşteri sayısı 1,6 milyona ulaştığı bildirildi.

    Dijital teknoloji ihracatı BiP’le ivme kazandı

    Yurtiçinde olduğu gibi dünyada da hızlı yükselişini sürdüren şirket, bu çeyrekte dijital teknoloji ihracatı konusunda da önemli gelişmelere imza atmayı sürdürdüğünü kaydederek; dijital servislerin indirilme rakamı, bu çeyrekteki ivmeyle birlikte 130 milyona ulaştığı açıklandı. Üç yıl içinde bu rakamı 1 milyar indirme sayısına çıkarmayı hedefleyen şirket, bu servisleri zenginleştirmek ve genişletmek üzere çalışmalarını sürdürecek.

    BiP, zenginleştirilmiş mesajlaşma deneyimi, çoklu görüntülü ve sesli görüşme, servis sağlayıcılarının kanallarının takibi gibi özelliklerine tek cihazda iki hat kullanma ve para transferi gibi iki önemli özellik daha eklediğini belirtti. Bunun da katkısıyla bu çeyrekte uygulama, 30,3 milyon indirilme ve 9,7 milyon aktif kullanıcı sayısına ulaştı. Eylül ayında gerçekleşen BM Genel Kurulu Haftası kapsamında, New York’un Times Meydanı’ndaki dijital ekranlarda ilk kez BiP reklamları yayınlanırken, şirketin dijital servis dünyasının amiral gemisi olduğu belirtilen BiP’in küresel iletişimi aynı ivmeyle önümüzdeki dönemde de devam edeceği bildirildi.

    Dijital servislere olan talep artıyor

    Turkcell’in dijital müzik platformu fizy üzerinden bu çeyrekte 36 canlı konser yayınlandığı açıklanırken; görme engelliler için ’voice over’ desteği hayata geçirildi. Kendi sınıfında açık ara en çok tercih edilen müzik platformu fizy’nin indirilme sayısı ise 19,2 milyona ulaştı; aynı dönemde dinlenen şarkı sayısı günde ortalama 7,8 milyonu geçti.

    Dijital yayın platformu Dergilik’te ise yılın ilk 9 ayında toplam 43 milyon dergi ve gazete okundu; platformun kullanıcı sayısı 13 milyona ulaştı. Bir yıl önce tanıtımı gerçekleşen arama motoru Yaani de büyümesini sürdürdüğü bildirilirken, bugüne kadar 6,5 milyon kez indirilen Yaani üzerinde günde ortalama 1,8 milyon arama gerçekleştirildiği belirtildi.

    ’Hızlı Giriş’ ile dijital yaşam kolay ve güvenli

    Şirket bu çeyrekte, servis sağlayıcılara dijital altyapı sağlama konusundaki çalışmalarına da hız kazandırdığı bilgisini verirken, mobil uygulamaların yanı sıra mobil ve online web sitelerine girişi güvenli ve hızlı hale getiren ’Hızlı Giriş’ uygulaması 12,2 milyon kayıtlı kullanıcıya ulaştığı açıklandı. Hızlı giriş ile dijital deneyimi kolay ve güvenli hale getiren şirket, Türkiye’nin dijital kimlik doğrulama konusunda GSMA (Dünya Mobil Operatörler Birliği) tarafından belirlenen ticari sürdürülebilirlik kriterlerini sunan ilk ülke olmasını da sağlandığı bilgisi verildi.

    Hızlı giriş teknolojisinin kullanıldığı en keyifli platformlardan biri Hadi olduğu kaydedildi. Hadi, Turkcell’in e-ticaret yetkinlikleri ve altyapısının gücüyle her gün kullanıcılarına mobil ortamda yarışma imkânı sağladığı açıklanırken, her akşam 25 dakika süreyle mobil internet kullanıcılarına yepyeni bir medya ve eğlence platformu sunan Hadi’nin, aynı anda 700 bin katılımcıya ulaştığı belirtildi.