Etiket: çağrı

  • Murzioğlu’ndan iş dünyasına çağrı: “İstihdam Seferberliği 2019’a katılın”

    Murzioğlu’ndan iş dünyasına çağrı: “İstihdam Seferberliği 2019’a katılın”

    Samsun Ticaret ve Sanayi Odası (TSO)Yönetim Kurulu Başkanı Salih Zeki Murzioğlu, TBMM’den geçerek, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren, “İstihdam Seferberliği 2019” kapsamında iş dünyasına seslenerek, “Türkiye’nin gücüne ve geleceğine güvenin. İstihdam Seferberliği 2019’a katılın, bu tarihi istihdam teşviklerinden faydalanın” dedi.

    Samsun TSO Yönetim Kurulu Başkanı Salih Zeki Murzioğlu, “İstihdam Seferberliği 2019” ile alakalı açıklamada bulundu. TOBB Türkiye Ekonomi Şurası’nda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın iş dünyasına yeni bir istihdam seferberliği çağrısında bulunduğunu hatırlatan Başkan Salih Zeki Murzioğlu, “Sayın Cumhurbaşkanımızın bu çağrısının ardından Hazine ve Maliye Bakanımız, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanımız ve TOBB Başkanımız iki hafta boyunca yoğun bir şekilde çalışarak istihdam teşviklerini hazırladılar. Bunlara yönelik yasal düzenleme de hızla Meclisten geçti ve Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. 25 Şubat 2019 tarihinde TOBB Başkanımızın ev sahipliğinde Hazine ve Maliye Bakanımız, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanımız ile Oda ve Borsa Başkanlarımızın ve TOBB Sektör Meclisi Başkanlarımızın katılımıyla ‘Burası Türkiye Burada İş Var’ sloganıyla İstihdam Seferberliği 2019 kampanyası başlatıldı. İstihdam Seferberliği 2019 kapsamında iş dünyamıza, girişimcilerimize 8 farklı teşvik sunuluyor ve bunları pek çoğu tarihi destekler şeklinde” diye konuştu.

    “Tarihi teşvikten yararlanın”

    İstihdam Seferberliği 2019 kampanyasında iş dünyasına sunulan 8 farklı teşvikten ikisine değinen Başkan Murzioğlu, “Birincisi; Nisan ayı sonuna kadar sağlayacağınız her ilave istihdamın tam 3 ay boyunca ücretini, sigorta primlerini ve vergisini devlet karşılıyor. Bu 3 ay boyunca işverenin maliyeti sıfır. 2 bin 21 TL ücret ve bin 113 TL sigorta ve vergiler olmak üzere 3 bin 134 TL’yi devletimiz karşılamış olacak. İşveren cebinden sıfır maliyetle yeni bir işsiz kardeşimizi işe almış olacak. Devamındaki 9 ay boyunca da devletimiz sigorta primlerini ve vergileri ödemeye devam edecek. Yani aylık bin 113 TL’yi devletimiz karşılayacak. Biz işverenler olarak sadece çalıştırdığımız kardeşimize ücretini ödeyeceğiz. İş alınacak kişi kadın, genç ve engelli ise 9 aylık süre 15 aya kadar uzamış olacak. Yine imalat sanayi ve bilişim sektöründe aylık bin 113 TL olan prim ve vergi teşviki 2 bin 712 TL olarak verilecek. Gelin bu tarihi teşvikten yararlanın. Böyle bir teşviki hayata geçirdiği için hükümetimize çok teşekkür ediyoruz. İkincisi de; herhangi bir sebeple işinde sıkıntı yaşayan girişimcilerimiz için çok önemli bir destek getirildi. Böylece devletimiz sıkıntılı günümüzde de yanımızda olduğunu bir kez daha gösteriyor. Eğer bir işveren işlerinde sıkıntı yaşadıysa, faaliyetleri durmuş ya da azalmışsa; çalışanlarının maaşı 3 ay boyunca Kısa Çalışma Ödeneği kapsamında İşsizlik Sigortası Fonu’ndan ödeniyor. Yani burada devletimiz işverene diyor ki, düzenini bozma, istihdamı koru” şeklinde konuştu.

    “Herkese büyük görevler düşüyor”

    Açıklamasında, teşviklere ilişkin tüm detaylara istihdamseferberligi.org adresinden ulaşabileceğini de hatırlatan Murzioğlu şunları söyledi: “Eğer aklınıza takılan bir konu olursa, Odamıza ulaşmanız mümkün. Bu teşvikler konusunda şirket sahipleri ve yöneticileri kadar muhasebecilere ve şirketlerin insan kaynakları yöneticilerine de büyük görevler düşüyor. İstihdam teşviklerinin iyi anlaşılması ve uygulanması konusunda onlardan ekstra hassasiyet bekliyoruz. Önümüzdeki süreçte de valimiz, kaymakamlarımız, belediye başkanlarımız, Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığımızın yerel teşkilatları ve iş dünyası kuruluşlarımızın başkanlarının katılımıyla üyelerimize yönelik olarak istihdam teşvikleri bilgilendirme toplantıları yapmaya devam edeceğiz. İlimizde her ay en çok ilave istihdam sağlayan üyelerimizi kutlayacağız. Bakın 2017’deki istihdam seferberliğinde kamu-özel sektör olarak el ele verdik ve 1,5 milyon ilave istihdam sağladık. Kamu-özel sektör el ele verdimi yapılmayacak şey yoktur. Buradan tüm iş dünyamıza ve işverenlere de çağrıda bulunuyorum. Sizler vasıtasıyla ülke çapında her işverene sesleniyoruz; Türkiye’nin gücüne ve geleceğine güvenin. İstihdam Seferberliği 2019’a katılın, bu tarihi istihdam teşviklerinden faydalanın. En az bir işsiz vatandaşımızı işe alarak, hem işinizi geliştirin, hem ekonominin büyümesine katkınız olsun, hem de Türkiye’nin geleceğine yatırım yaparak, kazanan siz olun. Dünün en çok kazananları, Türkiye’ye yatırım yapanlar, Türkiye’de istihdam sağlayanlar oldu. Yarının en çok kazananları da, bugün Türkiye’ye yatırım yapanlar, insanımıza istihdam sağlayanlar olacak. Bu topraklarda bereketi ve umudu hiç kaybetmedik, kaybetmeyeceğiz. Bereketli ve umut dolu bir güne merhaba demek için, Burada iş var, Burada aş var, Burada gelecek var diyoruz.”

  • 1 yılda 679 bin asılsız çağrı

    Tekirdağ genelinde 2018 yılı ilk 11 ayında İl Sağlık Müdürlüğüne bağlı hizmet veren kurum ve kuruluşlarda toplam 7 milyon 962 bin 260 hastaya muayene hizmeti verildi. Yapılan açıklamada, “2018 yılı ilk 11 ayında acil çağrı merkezlerimize toplam 750 bin 947 çağrı ulaşmış olup, bu çağrıların 679 bin 781 adedi yani yüzde 91’ini asılsız çağrılar oluşturmuştur” denildi.

    Tekirdağ İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Cengiz Becerir yıl boyu yapılan sağlık hizmetleri ile ilgili yaptığı değerlendirmede, “Hastanelerimize müracaat eden hastalarımızın 67 bin 280’i yatarak tedavi görmüş, 74 bin 990 hastamız da opere edilerek sağlıklarına kavuşmuştur. 2018 yılı ilk 11 aylık süre içerisinde 4 bin 959 doğum gerçekleştirilmiş olup, anne ve bebeklerimiz sağlıklı bir şekilde taburcu edilmiştir. 112 Acil Sağlık Hizmetleri bünyesinde 2018 yılı ilk 11 ayında acil çağrı merkezlerimize toplam 750 bin 947 çağrı ulaşmış olup, bu çağrıların 679 bin 781 adedi yani yüzde 91’ini asılsız çağrılar oluşturmuştur. Kalan 71 bin 166 çağrının gerçek çağrı olduğu ve asılsız çağrıların acil sağlık hizmetimize ihtiyacı olan vatandaşlarımızı engellediği anlaşılmıştır. 112 Acil Çağrı Hattımıza düşen asılsız ihbarlar acil sağlık hizmeti ve ambulans hizmetine gerçekten ihtiyaç duyan vatandaşlarımızın acil sağlık hizmetlerine zamanında ulaşmasını engelledikleri aşikardır. Asılsız ihbarlar ile çağrı merkezini meşgul eden kişilerin bir gün kendilerinin de acil yardıma ihtiyaç duyabileceği ve bu nedenle acil çağrı hattına ulaşamayabilecekleri göz önüne alındığında 112 acil çağrı hattını meşgul etmemeleri önem arz etmektedir. Sağlık işinin bir ekip işi olduğu, vatandaşlarımızın duyarlılığı ve destekleri ile daha üst seviyeye çıkarabileceği göz önüne alınarak, 2019 yılının sağlık camiamız bünyesindeki tüm personelimiz ve vatandaşlarımız acısından sağlık ve huzurlu bir yıl olmasını dileriz” denildi.

  • Çağrı merkezinin tüketiciyi cevaplama oranı yüzde 99,39

    Tüketici memnuniyeti odaklı bir yaklaşımla dağıtım şebekesi ve akıllı şebeke sistemlerini geliştiren YEDAŞ, farklı kanallar üzerinden gelen talep ve önerilere cevap vermek amacıyla 160 kişiden oluşan Tüketici Hizmetleri ve Çözüm Merkezi birimi ile hizmet veriyor.

    Kasım ayı içerisinde elektrik kullanıcılarından 186 Çağrı Merkezine gelen aramaları hızlı bir şekilde karşılayarak yüzde 99,39 cevaplama oranı ile tüketici memnuniyetini daha ileriye taşıdı.

    Geniş ve dağınık bir bölgede 3 milyondan fazla tüketiciye elektrik dağıtım hizmeti sunan YEDAŞ, tüketicilerin elektrik dağıtım kalitesi ve sürekliliğine ilişkin talep, şikayet ve önerilerini değerlendirmek, kısa sürede çözüm üretmek için iletişim kanallarını da geliştiriyor. “www.yesilirmakedas.com”, 186 Çağrı Merkezi, 0530 10 60 186 WhatsApp ve BİP hattı, WebChat kanallarından 7/24 uzman çalışanları ile hizmet veriyor. Yeni tesislerin devreye alınması, mevcut şebekenin iyileştirilmesi için yapılan planlı elektrik kesintileri; hava muhalefeti veya diğer nedenlerle yaşanan anlık kesinti ve arızalar hakkında tüketicilerle detaylı bilgi paylaşıyor. Elektrik dağıtım şebekesinde yaşanan bir sorunla ilgili bilgi almak isteyen tüketicilere, WFM Mobil GIS üzerinden gelen verileri değerlendirerek yapılan çalışma hakkında gerçek zamanlı bilgi aktarımında bulunuyor. Ayrıca güç artırımı, şebeke yenileme, bakım onarım, aydınlatma tesisleri konusunda gelen talep, öneri ve şikayetleri değerlendirerek sorumlu birimlere iletiyor. Çözülmesi yönünde alınan aksiyonları takip ederek tüketiciyi kısa süre içerisinde aydınlatıyor. Sunduğu hızlı hizmet kalitesini Kasım ayı içerisinde yüzde 99,39 çağrı cevaplama oranı ile de taçlandıran YEDAŞ, mükemmele ulaşmak için iyileştirme çalışmalarına da devam ediyor.

    Eğitimlerle hizmet kalitesi geliştiriliyor

    Elektrik dağıtım kalitesi ve sürekliliğini saha ve teknoloji yatırımları ile sürekli geliştiren YEDAŞ, Tüketici Hizmetleri ve Çözüm Merkezi çalışmaları ile de tüketici memnuniyetinde başarılı sonuçlar elde ediyor. Tüketici temsilcilerine, iletişim teknikleri ve iş süreçleri hakkında 2018 yılı içerisinde 4 bin saat üzerinde eğitim düzenledi. Mevzuatta talep ve şikayetlere yazılı olarak cevap verme yükümlülüğü 15 iş gün olmasına rağmen, 5 iş günü gibi kısa bir sürede tüketiciyi, talep ettiği konu hakkında detaylı bir şekilde bilgilendiriyor. Online mecralardan yapılan başvurulara ise 1 dakika gibi kısa bir sürede cevap veriyor.

  • Rektör Gönüllü’den araştırmacı, girişimci ve yatırımcılara çağrı

    Adıyaman Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Talha Gönüllü, alanında uzman araştırmacıları, girişimcileri, şirketleri ve yatırımcıları kamu-üniversite-sanayi işbirliği portalına (KÜSİP) beklediklerini söyledi.

    Rektör Prof. Dr. Mustafa Talha Gönüllü yaptığı açıklamada, Türkiye genelinde son yıllarda hedeflenen kalkınmanın gerçekleşmesi adına lokomotif görevi üstlenmesi beklenen planların başında Kamu-Üniversite-Sanayi İşbirliğinin güçlendirilmesinin geldiğini belirtti. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı bünyesinde oluşturulan KÜSİP’te Adıyaman Üniversitesi olarak yer aldıklarını ifade eden Rektör Gönüllü, “Bu portal aracılığı ile kamu, üniversite, sanayi, girişimciler, yatırımcılar arasında işbirliği ve etkileşimin sağlanması, paydaşların tek bir nokta üzerinden Ar-Ge fonlarına, araştırmacılara, yatırımcılara ve bilgi kaynaklarına kolay ve hızlı erişiminin sağlanması amaçlanmaktadır. Türkiye’nin kalkınmasında aktif rol almak adına birçok etkili çalışma yürütmekte olan Adıyaman Üniversitesinin bu konuda kamu, üniversite, sanayi işbirliği faaliyetlerine de büyük önem veriyoruz. Bu çalışmalar çerçevesinde sanayicilerimiz başta olmak üzere tüm paydaşlarımızla ortak çalışmalar yapmak üzere başvurularını almaya yönelik çalışmaları yürüteceğiz. Sanayi ve teknoloji günümüz dünyasının vazgeçilmez iki büyük gerçeğidir. Sanayide ve teknolojide son yıllarda ülkemiz de ciddi atılımlar sergilemekte, bu durum oldukça memnuniyet verici. Bu atılımda elbette üniversitelerin de belli bir rolünün olması gerekiyor. KÜSİP bu anlamda sanayicilerimizle üniversitemizdeki akademisyenlerin ve öğrencilerimizin iletişim halinde olup birbirlerinin bilgi ve tecrübelerinden istifade edebilecekleri bir platform olacak. Sanayicimiz bir alana yatırım yapmayı düşünüyorsa ya da kendi işi ile ilgili çözüme ulaşamadığı bir problemi varsa bu alanla ilgili hangi akademisyenimizin uzmanlığının olduğunu ve onunla nasıl irtibata geçebileceğini öğrenebilecek. Ya da bir akademisyen sanayinin herhangi bir alanında bir çalışma yapmak istiyorsa hangi sanayicinin tecrübelerinden yararlanabileceğini işte bu platformdan yararlanarak öğrenebilecek. KÜSİP üzerinde öncelikle teknoloji transfer ofisleri, kamu araştırma merkezleri, sanayi ve ticaret odaları, organize sanayi bölgeleri, özel sektöre bünyesindeki ar-ge ve tasarım merkezleri, teknoloji geliştirme bölgeleri araştırma ve test laboratuvarları, fon sağlayan kurumlar, akademisyenler ve diğer araştırmacılar bir araya gelme fırsatı bulmaktadırlar. Ayrıca KÜSİP fon sihirbazı özelliği ile ulusal ve uluslar arası proje çağrılarına tek bir noktadan erişim imkanı çeşitli bakanlıklardaki özel proje çağrıları, kabul edilen çalışmalar ile ilgili danışmanlık gibi konularda eşleştirme faaliyeti, araştırmacıların araştırma sonuçlarını yatırımcılara tanıtma imkanı gibi fırsatlar sunmaktadır” diye konuştu.

  • Muğlaspor Başkanı Kapiz’den iş adamlarına çağrı

    Muğlaspor Kulübü Başkanı Erol Kapiz, kulübün mali tablosu ile ilgili açıklamalarda bulundu. Kapiz, “Geçen hafta Perşembe günü ticaret odası başkanımızla beraber toplantı yaptık. Toplantının ardından 200 kişilik bir liste hazırladık. 200 yeşil beyaz sevdalısı diyerek yola çıktık. Bizim amacımız bu sıkıntılı günlerimizde bizi seven dostlarımızdan en az 1000 lira, en fazla 3000 lira olmak üzere bir teklifte bulunuyoruz. Şuan 60 bin lira onay aldık ve 21 bin lira kulübümüze geldi” dedi.

    “Bir hafta içinde 400 bin lira gerekiyor”

    Erol Kapiz, “Kulübün başına geldiğimizde kulübe ait 3 milyon 918 bin lira borç vardı. Bunun yanında 2 milyon liradan fazla bir paraya takım kurduk. Şuana kadar bu borcun 3 milyon 295 bin lirasını ödedik. Fakat içinde bulunduğumuz ekonomik koşullar bizi sıkıştırıyor. Bizim çok acil haftaya 400 bin liraya ihtiyacımız var. Bu parayı bulursak federasyona müracaat eden 5-6 arkadaşımızın parasını ödeyeceğiz ve onları kaybetmemiş olacağız. Bu şekilde 2’nci yarı daha rahat geçecek. Olmazsa olmazımız bu arkadaşlarımızın parasının ödenmesi” diye konuştu.

    Erdinç Pala ile yola devam

    Toplam 3,4 milyon lira borç kaldığını belirten Kapiz, “Bu borcun 1 milyonu futbolculara, 300 bin lira eski futbolculara, 336 bin lira piyasaya, 900 bin lira yapılandırmaya, 700 bin lira da eski yöneticilerin alacakları var. Bu arada Erdinç Pala hocamıza kendisini 3 maçta deneyeceğimizi söylemiştik. Üç maçın sonunda Erdinç Pala ile yolumuza devam etme kararı aldık” diye ifade etti.

    “Muğlaspor’un kurtulması şirketleşmeden geçiyor”

    Kapiz açıklamasının sonunda ise, “Şirketleşme ile ilgili Cuma günü genel kurulumuz olacak. Bu aşamada genel kurulumuzun fikirleri bizim için çok önemli. Muğlaspor’u kimseye satmıyoruz. Fakat Muğlaspor’un kurtulması şirketleşmeden geçiyor. Biz şuan 10 milyon lira gibi bir rakam düşünüyoruz. Aşağı yukarı 550 üyemiz var. Her üyemizin aşağı yukarı 17-18 bin lira gibi ödemesi gereken bir rakam var. Biz istiyoruzki bu para verilsin ve Muğlaspor’a hep birlikte sahip çıkalım” dedi.