Etiket: çağrı

  • Suluova TSO’dan vatandaşa çağrı: “Alışverişi yerel esnaftan yapalım”

    Suluova TSO’dan vatandaşa çağrı: “Alışverişi yerel esnaftan yapalım”

    Suluova Ticaret ve Sanayi Odası (TSO) yerel esnafa destek olmak ve konuyla ilgili farkındalık oluşturmak amacıyla ‘Yerel Esnafa Destek´ kampanyası başlattı.

    Suluova TSO´nun basın bildirisinde, kampanya ile ilgili bilgi veren TSO Başkanı Turgut Aksu, “Her zaman bizlerin yanında olan yeri geldiğinde veresiye defterini açan, ’yoksa sonra verirsin’ diyen, ’gel bir bardak çayımı iç’ diyerek muhabbetini esirgemeyen, cenazenizde, düğününüzde yanınızda olan, mahalleyi, sokağı gözetleyen, çocuklarımızı kollayan esnafımıza sahip çıkma zamanıdır. İçinden geçtiğimiz bu zor günlerde esnafımızın yanında olalım. Alışverişlerimizi yerel esnaftan yapalım” dedi.

    Ülkenin ve dünyanın içinde bulunduğu Kovid-19 pandemisi döneminden en çok etkilenen işletmelerin şüphesiz küçük ve orta ölçekli yerel esnaflar olduğunu vurgulayan Başkan Aksu, “Yerel esnafımız günlerce işletmelerini kapatmak durumunda kalmış çoğu zamanda günlük ihtiyaçlarını bile karşılayamayacak şekilde işyerlerini kapatmak zorunda kalmışlardır. Bu yüzden Suluova iş dünyasının temsilcisi olan Ticaret ve Sanayi Odası olarak bizlerin öncülüğünde Türkiye Odalar Borsalar Birliği ve KGF ile üretim ve ticari anlamda faaliyet gösteren üyelerimize NEFES Kredisi, Kısmı Çalışma Ödenekleri ve hükümetimiz tarafından destekler verildi. Esnafımız bir nebze olsun nefes aldı ama bu destekler yeterli değil. Vatandaşlarımıza çağrıda bulunmak istiyoruz. Bu günlerde Suluova’daki yerel esnaflarımızdan alışverişlerimizi yaparak onların zor günlerde yaşadığı sıkıntıların önüne geçelim. Anadolu insanının en güzel temsili olan Suluova halkı bugüne kadar hem devletine hem de şehrine her daim desteğini esirgememiştir. Bu günlerde bizlerden destek bekleyen ve bizlere hasret kalan yerel esnaflarımızın yüzlerini güldürmek adına alışverişlerimizi yerel esnafımızdan yaparak zor günde yanlarında olduğumuzu gösterelim. Esnafımıza yerelde ne kadar çok sahip çıkarsak paramızın ilçemizde kalmasını yerelden ekonomiye destek vermemizi sağlamış oluruz. Bu vesileyle kampanyamıza vereceğiniz destekten dolayı şimdiden teşekkürlerimi iletiyorum” diye konuştu.

  • Erzurum Ticaret Borsası Başkanı Hakan Oral’dan önemli çağrı

    Erzurum Ticaret Borsası Başkanı Hakan Oral’dan önemli çağrı

    Dünya genelinde küresel bir kriz haline gelen ve ülkemizin de içinde bulunduğu COVİD-19 virüs salgını nedeniyle işletmelerimizin yaşadığı sıkıntıya dikkat çeken, Erzurum Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Oral, yerel esnafın desteklenmesi çağrısında bulundu.

    Dünya genelinde küresel bir kriz haline gelen ve ülkemizin de içinde bulunduğu Covid-19 virüs salgını nedeniyle işletmelerin, esnafın ve KOBİ’lerin yaşadığı sıkıntıya dikkat çeken Oral, “Bu sıkıntıyı el birliği ile aşabiliriz. Bunun en önemli ayağını tüketicilerimiz oluşturuyor. Tüm hemşerilerimizi bu destek zincirinin halkası olmaya, yereli desteklemeye ve kalkındırmaya davet ediyorum” dedi.

    ” Yerel Candır. Gün; Yerel Esnafımızı, Üreticimizi, Destekleme Günü. Alışverişini Yerelden Yap, Hem Sen, Hem Şehrin Kazansın” sloganı ile başlattıkları kampanya ya tüm halkımızı davet eden Başkan Oral, “Unutulmamalıdır ki, esnafımız zor günlerden geçiyor. Alışverişte yerel markalarımızı, yerel esnafımızı ve yerel marketlerimiz tercih edilirse bu zorlu süreç el birliği ile daha kolay atlatılır. Devletimiz elinden gelen desteği, açıkladığı ekonomik tedbirlerin yanı sıra önceki haftalarda açıkladığı Vergi , SGK primleri başta olmak üzere bir çok kalemde borçların yapılandırılması yolu ile desteklerini sunmaya çalışıyor. Halkımız ödemelerini zamanında yapar, alışverişlerinde yereli tercih ederse, istihdama, esnafa ve işletmelerimiz de çalışan bu şehrin evlatlarına, üreticisine, imalatçısına büyük destek vermiş olur. Biz bu hassasiyeti tüm vatandaşlarımız gibi, ilimizdeki Kamu Kuruluşlarının da göstermesini bekliyoruz.” dedi

    Tüm yerel esnafa ve Erzurumlulara çağrı yapan Oral, “Biz ne badireler atlatmış, ne sıkıntılardan geçmiş bir milletiz. Virüs bizim birlikteliğimizi ve beraberliğimizi yıkamayacak; Yeter ki, biz bir olalım; Birlik olalım” dedi.

    Bu süreçte Erzurum’un her kesimine seslenen Başkan Hakan Oral, ” Yerel Candır.Gün; Yerel Esnafımızı, Üreticimizi, Destekleme Günü. Alışverişini Yerelden Yap, Hem Sen, Hem Şehrin Kazansın ” diyerek çağrısını yeniledi.

    Başkan Hakan Oral, “Ayrıca devletimizin, Covid- 19 salgınının başladığı Mart ayı ile Haziran ayı döneminde esnaf, üretici, KOBİ ve vatandaş ayrımı yapmadan 83 milyona yönelik gerçekleştirdiği desteklerin bugün itibariyle yeniden zor durumda kalan esnafımız başta olmak üzere ihtiyaç duyan her bireye yeniden sunulmasını da bilhassa Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan başta olmak üzere devletimizin tüm yetkililerinden talep ediyorum” şeklinde konuştu.

  • Muğla 112 Acil Çağrı Merkezi 5 yaşında

    Muğla 112 Acil Çağrı Merkezi 5 yaşında

    Muğla’da 7 acil çağrı merkezinin 112 acil çağrı numarası üzerinde birleşmesinin üzerinden 5 yıl geçti. Acil Çağrı numaralarının tek numarada toplanması ile asılsız ihbarların önüne geçilirken, kurumlar arası koordinasyon da üst seviyeye çıkarıldı.

    Acil çağrı numaraları olan 110, 112, 122, 155, 156, 158 ve 177 numaralarının tek numara ‘112’ olarak birleşmesinin ardından Muğla 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen toplam çağrı sayısı 6 milyona ulaştı. Bu çağrılardan 3 milyon 509 bini ile iletişim sağlandı. Yapılan çağrıların toplam saniyesi ise 315 milyon saniye olarak gerçekleşti.

    Muğla 112 Acil Çağrı Merkezi’nin faaliyete geçmesi ile asılsız ihbarlar da ilk faaliyete geçtiği günlerde yüzde 90’lar seviyesinde iken, bugün yüzde 25’lere kadar geriledi. Vatandaşların gereksiz yere 112 Acil Çağrı Merkezi’ne meşgul etmemeleri istenirken, asılsız çağrıların gerçek vakalara ulaşmayı geciktirmesine sebep olduğu öğrenildi.

  • Diyarbakır çağrı merkezlerinin üssü oluyor

    Diyarbakır çağrı merkezlerinin üssü oluyor

    Diyarbakır Ticaret ve Sanayi Odasının (DTSO) girişimleri sonucu kent ve bölgede hizmet kalitesini arttırmak, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmeyi sağlamak için sürdürdüğü çalışmalar sonucu 5 çağrı merkezi Diyarbakır’da hizmet vermeye başladı.

    DTSO’dan yapılan açıklamada, genç ve nitelikli iş gücünün yanı sıra, sahip olduğu tarihi ve kültürel mirası ile bölgenin en önemli kenti olan Diyarbakır’ın bu yönüyle çağrı merkezlerinin de merkez üssü olmaya devam ettiği belirtildi. Açıklamada, “İlimiz ve bölgemizi kalkındırmanın ancak genç ve dinamik nitelikli iş gücüyle mümkün olabileceğinin bilinciyle hareket eden odamız çağrı merkezleri ile yapmış olduğu görüşmeler sonucu toplamda 5 çağrı merkezinin Diyarbakır’da hizmet vermelerini sağlamıştır. Çağrı merkezleri gerek kamusal hizmetlerin, gerekse de özel sektörün sunmakta oldukları hizmet kalitesini arttırmak, müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmak konusunda önemli oldukları kadar, yerelde sağladıkları nitelikli ve genç iş gücü istihdamı ile de önemlidirler. Kentimizde çağrı merkezlerinin hizmete girmesi ile binlerce kişiye istihdam alanı açılmıştır. Türkiye’nin en büyük 15 ili arasında yüzde 60,82’lik genç nüfusu oranı ile ikinci sırada yer alan Diyarbakır, nitelikli iş gücü yönüyle de oldukça önemli bir kenttir. Bu da çağrı merkezlerinin ilimizde hizmet vermeleri için önemli bir avantaj sağladığı gibi, onlarca farklı dilde sunmakta oldukları hizmetin gereği olarak dil bilen üniversite mezunları için de önemli bir istihdam kapsı açılmıştır. Çağrı merkezlerinin ilimizde faaliyete geçmeleri ve birden çok dilde hizmet vermeleri bölgede yaşayan başta Kürt ve Arap nüfusunun kamusal hizmetlerden daha çok yararlanmalarını da sağlamış olacaktır. Bu da başta kamu olmak üzere özel sektörün hizmet kalitesini arttıracak, bölgede farklı sektörlerde yatırım yapabilmenin önünü açacaktır. Gerek ilimizin kalkınması, gerekse de çağrı merkezlerinin ilimizde açılması sürecinde desteklerini esirgemeyen eski Bakan Mehmet Mehdi Eker’e, valimiz Münir Karaloğlu’na, Karacadağ Kalkınma Ajansı ve çağrı merkezi yöneticilerine teşekkür ediyor, çağrı merkezlerinin ilimize hayırlı olmasını diliyoruz” denildi.

  • Assistt Çağrı Merkezinde 300 kişilik ilave istihdam sağlandı

    Assistt Çağrı Merkezinde 300 kişilik ilave istihdam sağlandı

    ASSİSTT firması, Uzaktan Çalışma Yöntemi ile yeni bir çağrı merkezini daha Erzurum’da açarak, 300 kişinin daha Uzaktan Çalışma Yöntemi ile İşbaşı Eğitimi kapsamında eğitimlere başlamasına karar verdi.

    Sağlık eski Bakanı ve AK Parti Erzurum Milletvekili Prof. Dr. Recep Akdağ; “Milletvekillerimiz Zehra Taşkesenlioğlu, Selami Altınok, ve İbrahim Aydemir, İl Valimiz Okay Memiş, Büyükşehir Belediye Başkanımız Mehmet Sekmen, AK Parti İl Başkanımız Mehmet Emin Öz, hep birlikte Erzurum’da yeni istihdam alanları oluşturmak için çaba içerisindeyiz, Bu çabalarımızın yeni bir meyvesini görmekten çok memnunuz” dedi.

    Erzurum Milletvekilleri devreye girmişti.

    Bahse konu yatırım ve benzeri yatırımların Erzurum’da gerçekleşebilmesi için geçtiğimiz aylarda Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk’la görüşen AK Parti Erzurum Milletvekili Prof. Dr. Recep Akdağ, şunları söyledi: “Sayın Bakan; ilgili yatırımların gerçekleşmesi hususunda gereken mevzuat değişikliğini süratle gerçekleştirdi. Böylece pandemi döneminde çalışma hayatındaki önemi artan “Evden Çalışma Sisteminin” uygulanma imkanı doğdu. Bu vesileyle, Erzurum’a gelecek yatırımların önünün açılmasını sağladı. Kendilerine desteklerinden ötürü tekrar teşekkür ediyoruz.” dedi.

    İlk etapta 300 gence iş imkanı oluşturuldu

    AK Parti Erzurum Milletvekili Prof. Dr. Recep Akdağ, arkadaşlarımızla gerçekleştirdiğimiz ortak çaba sonucu Erzurumlu 300 gencin daha iş sahibi olmasının kapısı aralandı” dedi.

    Akdağ açıklamasında şu görüşlere yer verdi;

    “08/10/2020 – 15/10/2020 tarihleri arasında İŞKUR ve Assistt firması ile yapılacak iki protokolle 150 + 150 olmak üzere 300 kişi Uzaktan Çalışma Yöntemi ile İşbaşı Eğitimi kapsamında eğitimlere başlatılacaktır.

    Üç ay İŞKUR tarafından katılımcılara asgari ücret düzeyinde bir ödeme yapılarak, sigorta primleri yatırılacak olup, bu üç aylık dönemde denetimler İŞKUR tarafından yine online olarak yapılacaktır.

    İŞKUR tarafından finanse edilen üç aylık İşbaşı Eğitiminin tamamlanmasının ardından firma bu kişileri kendi bünyesinde evden çalışma yöntemi ile Çağrı Merkezi Personeli olarak istihdam edecektir.”

    Görüşmeler devam ediyor

    Ünlü GSM şirketi Wodafone firmasının da Erzurum’da çağrı merkezi kurarak yaklaşık 750 kişinin istihdam edeceği projeyle ilgili olarak temasların devam ettiği bildirildi.

    2020 sonuna kadar 1350 kişiye daha iş imkanı sağlanması bekleniyor

    Uzaktan çalışma kapsamında, maliyetlerin düşmesi ile istihdamın kolaylaştığı, sayısının artırıldığı, 2020 sonuna kadar Assistt Rehberlik Hizm. A.Ş. 300, Turkcell ( Global İletişim ) 600, Wodafone ( Teknofiks ve Permet ) 350, QNB Finansbank 100 olmak üzere toplam 1.350 kişinin daha istihdam edileceğinin beklendiği kaydedildi..

    AK Parti Erzurum Milletvekili Prof. Dr. Recep Akdağ Sağlık Bakanlığı yaptığı dönemde Merkezi Hastane Randevu Sistemi’ni (MHRS) oluşturarak Erzurum’da kurulmasını sağlamıştı. Bu yatırımla bugüne kadar binlerce Erzurumlu genç GSM şirketlerinde Çağrı Elemanı olarak çalışarak iş sahibi oldu.

    İlgili şirketlerin insan kaynakları birimlerince profesyonelce mülakata tabi tutularak, diksiyon, bilgisayar kullanma becerisi gibi testlerle hakkaniyetle işe alınan bu gençlerin birçoğu edindiği tecrübelerle başka şirket ve kurumlara geçerek iş alanlarını geliştirdi.