Etiket: BMD

  • BMD Başkanı Öncel: “Perakende fiyatları Ocak ve Şubat aylarında daha da düşecek”

    Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, ‘Enflasyonla Topyekûn Mücadele Programı’na markaların desteğinin 2019’da da devam edeceğini bildirdi.

    BMD Başkanı Sinan Öncel, ‘Enflasyonla Topyekûn Mücadele Programı’na markaların desteğinin 2019’da da devam edeceğini bildirdi. Öncel, sezon indirimlerinin de etkisi ile Ocak ve Şubat aylarında tekstil, hazır giyim ve ayakkabıda fiyatların çok daha uygun düzeye ineceğini söyledi.

    Aralık ayında fiyatı en çok gerileyen ürün grubunun hazır giyim ve ayakkabı olduğunu hatırlatan Sinan Öncel, sözlerini şöyle sürdürdü: “Hazır giyim ve ayakkabı fiyatlarında geçen ay yüzde 4,08’lik bir düşüş gerçekleşti. Fiyatlardaki bu gerilemede sezon indirimlerinin yanı sıra Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak tarafından Ekim ayında başlatılan ‘Enflasyon ile Topyekûn Mücadele Programı’na markalarımızın desteğinin büyük payı olduğuna inanıyorum. Biz bu yıl da enflasyonla mücadelede üzerimize düşeni yapmaya devam edeceğiz. BMD çatısı altındaki 407 markanın hemen hepsinin mücadeleye katkıyı sürdüreceklerinden şüphe duymuyorum. Öte yandan, Ocak ve Şubat aylarında sezon indirimleri devam edecek. Özellikle, tekstil, hazır giyim ve ayakkabıda iki ay boyunca fiyatlar çok daha uygun düzeylere inecek. Fiyatlardaki gerilemenin enflasyon ile mücadeleye katkısını önümüzdeki iki ayda çok daha iyi göreceğimize inanıyorum”.

    Beyaz eşya ile mobilyada ÖTV ve KDV indirimlerinin de 3 ay daha uzatıldığını hatırlatan Sinan Öncel, bütün bu gelişmeler sayesinde perakende sektörünün 2019’a moralli başladığını sözlerine ekledi.

  • BMD Başkanı Öncel: “Perakende fiyatları Ocak ve Şubat aylarında daha da düşecek”

    Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, ‘Enflasyonla Topyekûn Mücadele Programı’na markaların desteğinin 2019’da da devam edeceğini bildirdi.

    BMD Başkanı Sinan Öncel, ‘Enflasyonla Topyekûn Mücadele Programı’na markaların desteğinin 2019’da da devam edeceğini bildirdi. Öncel, sezon indirimlerinin de etkisi ile Ocak ve Şubat aylarında tekstil, hazır giyim ve ayakkabıda fiyatların çok daha uygun düzeye ineceğini söyledi.

    Aralık ayında fiyatı en çok gerileyen ürün grubunun hazır giyim ve ayakkabı olduğunu hatırlatan Sinan Öncel, sözlerini şöyle sürdürdü: “Hazır giyim ve ayakkabı fiyatlarında geçen ay yüzde 4,08’lik bir düşüş gerçekleşti. Fiyatlardaki bu gerilemede sezon indirimlerinin yanı sıra Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak tarafından Ekim ayında başlatılan ‘Enflasyon ile Topyekûn Mücadele Programı’na markalarımızın desteğinin büyük payı olduğuna inanıyorum. Biz bu yıl da enflasyonla mücadelede üzerimize düşeni yapmaya devam edeceğiz. BMD çatısı altındaki 407 markanın hemen hepsinin mücadeleye katkıyı sürdüreceklerinden şüphe duymuyorum. Öte yandan, Ocak ve Şubat aylarında sezon indirimleri devam edecek. Özellikle, tekstil, hazır giyim ve ayakkabıda iki ay boyunca fiyatlar çok daha uygun düzeylere inecek. Fiyatlardaki gerilemenin enflasyon ile mücadeleye katkısını önümüzdeki iki ayda çok daha iyi göreceğimize inanıyorum”.

    Beyaz eşya ile mobilyada ÖTV ve KDV indirimlerinin de 3 ay daha uzatıldığını hatırlatan Sinan Öncel, bütün bu gelişmeler sayesinde perakende sektörünün 2019’a moralli başladığını sözlerine ekledi.

  • BMD Başkanı Öncel: “Kur fırtınasına önlem alamamak pek çok markanın sonu olabilir”

    Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, “Unutmayalım ki markalarımız dövizli harcamalarının tamamını sermayesinden, çalışanından, imalatçısından veya yatırımından kısarak yapıyor. Mevcut tablonun devam etmesi halinde üzülerek söylüyorum mağaza kapanışları hızlanacak” dedi.

    BMD Başkanı Sinan Öncel, İstanbul Beşiktaş’ta düzenlediği basın toplantısında perakendenin Türkiye için stratejik öneme sahip olduğunu belirterek, kur fırtınasına acil çözüm bulunmaması durumunda faturayı, oluşturması yılları bulan markaların ve çalışanların ödemek zorunda olacağını söyledi.

    Başkan Öncel, kur konusunun bugünün sorunu olmadığını, tehlikeyi çok önce gördüklerini ve bir yılı aşkın süredir kamuoyunu bıktırma pahasına ’döviz üzerinden yapılan eski kira kontratları günün gerçeklerine uygun hale getirilsin’ talebini yinelediklerini hatırlattı.

    BMD üyesi 412 markanın 380 AVM’de ve caddelerde yaklaşık 70 bin mağazada 400 bine yakın kişiyi istihdam ettiğini ifade eden Başkan Sinan Öncel, “Son iki yılda açılan AVM’lerin büyük bölümü ’kazan-kazan’ yani sabit kira olmadan ’cirodan belli oranda kira ödeme’ sistemi ile açıldı. Ancak bugünün koşullarına uymayan eski kontratlar markaları içinden çıkılmaz bir yöne doğru götürmeye devam ediyor. Bunun çaresi maalesef uzlaşılamayan noktada mağaza kapamak olacak. Doğrusunu isterseniz bizim kaptanlığımızdan şüphemiz yok. Ancak fırtına uzadıkça hasar alıyoruz. Unutmayalım ki markalarımız dövizli harcamalarının tamamını sermayesinden, çalışanından, imalatçısından veya yatırımından kısarak yapıyor. Mevcut tablonun devam etmesi halinde üzülerek söylüyorum mağaza kapanışları hızlanacak” diye konuştu.

    “Kurlardaki aşırı oynaklık ve artış markalar için problem oluşturuyor”

    Kiranın markalar açısından en büyük gider kalemlerinden birini oluşturduğunu belirten ve kurda son 3 yılda meydana gelen değişimi aktaran BMD Başkanı Sinan Öncel, “Dövize endeksli çalışmanın markalarımız üzerinde iki tür etkisi oluyor. Birincisi kurlardaki aşırı oynaklık. Biz bugünden bir yıl sonrasının üretimini planlamak durumundayız. Ancak bir yıl sonra kurun hangi seviyelerde olacağını öngöremediğimiz için sağlıklı plan yapıp gerçekçi bir maliyet çıkarmakta zorlanıyoruz. Bir diğer problem kurlardaki aşırı artış. Kur yükseldikçe kirasını dövizle ödeyen markalarımızın üzerindeki maliyet baskısı daha da büyüyor. Çok gerilere gitmemize gerek yok. Ocak 2015’te dolar 2,35, avro 2,83 TL idi. Bugün dolar 3,95, avro 4,72 TL’ye ulaştı. Yani üç yılda dolar kuru yüzde 68, avro yüzde 67 arttı. Kiranın markalar için en büyük gider kalemlerinden birini oluşturduğu bir piyasa gerçeğinde bu durumun sürdürülebilir olamayacağını herkesin bilmesi gerekiyor” ifadelerini kullandı.

    “Kiralamalarda KDV oranı mutlaka yüzde 18’den yüzde 8’e indirilmeli”

    Kur sorununa kalıcı çözüm için önerilerini ortaya koyan Sinan Öncel, şöyle konuştu: “Günün piyasa gerçekleriyle uyuşmayan kira sözleşmeleri en kısa zamanda yenilenmeli. İsteyen kirasını yine dövizle ödeyebilir ancak markalara mutlaka TL seçeneği sunulmalı. Yasal mevzuat markalarımızı döviz kuruna esir etmeyecek şekilde güncellenmeli. Kiralamalarda KDV oranı mutlaka yüzde 18’den yüzde 8’e indirilmeli”.

    “Metrekare başına kira maliyeti yüzde 7,7 artarken, metrekare başına ciro artışı sadece yüzde 4,4”

    BMD Başkanı Öncel, dövize endeksli kira başta olmak üzere perakendenin diğer maliyet kalemlerinde de ciddi artışlar olduğunu ve markaların brüt kâr marjlarının her yıl biraz daha düştüğünün altını çizdi. Hazırladıkları ‘Birleşmiş Markalar Derneği Üye Performans Analizi’nin sorunun ciddiyetini tüm çıplaklığı ile ortaya koyduğuna dikkat çeken Öncel, çalışma hakkında şu bilgileri verdi: “Perakende sektörünün kan değerlerine baktık. Çalışma çerçevesinde 32 markamızın 2014-2016 dönemini kapsayan üç yıllık bilançolarını inceledik. Yani bu 32 markamız üzerinden sektörü check-up’tan geçirdik. Üzerinde konuşulacak çok veri var. Ancak ben acilen tedavi edilmediği takdirde çok daha ağır bir tabloyla karşılaşmamıza neden olabilecek başlıkları sizinle paylaşmak istiyorum; perakendede reel büyüme hızı düşüyor. Örneğin mağazacılık faaliyetlerinin yüzde 11,9 büyüdüğü 2016’da enflasyon yüzde 8,53 olarak gerçekleşti. Yani geçen yıl mağazacılık faaliyetlerinin reel büyümesi yüzde 3,5’larda kaldı. Metrekare başına kira maliyeti yüzde 7,7 artarken, neredeyse yıl boyu devam eden indirim kampanyalarına rağmen metrekare başına ciro artışı sadece yüzde 4,4. Açılan yeni mağazalarla birlikte satış alanında yüzde 6,4’lük bir artış olduğu halde stoklar yüzde 20,1 yükseldi. İstihdam büyümesinde de yavaşlama var. Satış alanı yüzde 6,4 arttığı halde istihdamda artış sadece yüzde 3. Hazır giyim özelinde ise istihdamda yüzde 2 daralma ile karşı karşıyayız. Faaliyet kârlarının büyüme oranının net satışlara oranında da bir yılda 9 puanlık düşüş söz konusu. Biz bütün bu göstergelerin perakende için çok ciddi uyarı fişekleri olarak değerlendiriyoruz”.

    Sinan Öncel, dövize endeksli kira başta olmak üzere mevcut sorunları bir an önce çözüp asıl işleri olan tasarıma, inovasyona ve katma değerli üretime ve ticarete odaklanmak istediklerini sözlerine ekledi.

  • BMD Başkanı’ndan Cumhurbaşkanı Erdoğan’a teşekkür

    BMD Başkanı Sinan Öncel, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın AVM kiraları ile ilgili açıklamalarının sektörün en büyük sorununa tercüman olduğunu söyledi.

    Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın AVM kiralarında döviz kurundan TL’ye dönülmesi için düzenleme yapılabileceğinin sinyalini vermesi organize perakende sektöründe büyük bir memnuniyet meydana getirdiğini belirten Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, Cumhurbaşkanı Erdogan’ın bu açıklamasıyla perakende sektörünün en büyük sorununa tercüman olduğunu söyledi.

    BMD Başkanı Öncel, AVM’lerin bu çağrıyı dikkate alarak 1 Aralık’ta düzenleyecekleri faturalarda 2015 yılbaşındaki dolar kuru olan 2,30 TL’yi esas almalarının piyasaya soluk getireceğini bildirerek, “AVM yönetimlerinden bu uygulamayı 2 yıl süreyle yıllık enflasyon artışıyla devam ettirmelerini bekliyoruz” dedi.

    Açıklamaları nedeniyle Cumhurbaşkanı Erdoğan’a teşekkür eden Öncel: “Daha önce de açıkladığımız gibi bizim amacımız sadece mağazayı değil çarşıyı da korumak. Mağazaların faaliyetlerini sürdürmesi, istihdamın ve üretim kanallarının açık olması anlamına geliyor. Perakende, endüstri zincirinin en son ve en hassas halkasını oluşturuyor. Bu halkada yaşanacak olumsuzluklar geriye doğru tüm zincirde bozulmalara neden olacaktır. Yaşanan sıkıntılı süreçte bir çok AVM markaların yanında yer alarak döviz kurunda indirime gittiler. Kendilerine bir kez daha teşekkür ediyoruz. Bu zor dönemde diğer AVM’lerden de aynı yaklaşımı bekliyoruz. İki yıl süreyle 2015 yılbaşındaki dolar kuru olan 2,30 TL’ye dönülmesi markalarımızı rahatlatacaktır. Bunun ivedilikle 1 Aralık’ta düzenlenecek faturalara yansıtılmasını bekliyoruz. Çünkü kaybedecek bir dakikamız bile yok” ifadelerini kullandı.

  • BMD Başkanı Kariyo: “Kartta daha çok taksit ekonomiye doping etkisi yapar”

    Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sami Kariyo, BDDK’nın kredi kartı taksit sayısını artırmaya yönelik çalışmasını desteklediklerini belirterek “Bu dönemde tüketimi teşvik edici tedbirlere ihtiyaç vardı. Ekonomiye doping etkisi yapacağı gibi, yaşadığımız üzücü olayların ardından normalleşmeyi de hızlandıracaktır” dedi.

    Kredi kartı taksit sayısının artırılmasına yönelik düzenlemeyi heyecanla beklediklerini bildiren Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sami Kariyo, Bankacılık Düzenleme Ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) kredi kartı taksit sayısını artırmaya yönelik çalışmasını değerlendirdi. Kariyo, çalışmalara ilişkin “Çok mutlu olduk. Bu dönemde tüketimi teşvik edici tedbirlere ihtiyaç vardı. Ekonomiye doping etkisi yapacağı gibi, yaşadığımız üzücü olayların ardından normalleşmeyi de hızlandıracaktır” dedi.

    Kredi kartı kullanımının her aşamada desteklenmesi gerektiğini vurgulayan Sami Kariyo şöyle devam etti: “Kayıt dışı ekonomi nedeniyle gerçekleşen haksız rekabet, ancak kredi kartlarının yoğun olarak kullanıldığı bir sistemle önlenebilir. Ekonominin kayıt altına alınması ve izlenebilmesi açısından kredi kartları büyük önem taşıyor. Kredi kartı dışındaki nakit alışveriş çoğu zaman pazarlıklara açık bir yapıya sahip oluyor. Nakit sistemde yapılabilecek pazarlıklar veya belgesiz satışa yönelik çaba ve girişimler, kayıt dışılığı ne yazık ki teşvik ediyor. Bu açıdan, kayıt dışının panzehri olan kredi kartlarının yoğun kullanımını teşvik eden her türlü çalışmayı destekliyoruz.

    Öte yandan son günlerde yaşadıklarımız düşünüldüğünde, bir dizi tedbirlerin alınması gerekiyordu. Gerek vergi ve prim borçlarının yeniden yapılandırılması, gerekse kredi borçları ve kredi kartlarına ilişkin düzenleme çalışmaları toplumun hemen her kesimi için moral olacaktır. Türkiye’nin markalarını çatısı altında bulunduran BMD olarak alınan kararlar nedeniyle çok mutlu olduk. Bu dönemde tüketimi teşvik edici tedbirlere ihtiyaç vardı. Bu kararlar ekonomiye doping etkisi yapacağı gibi, normalleşmeyi de hızlandıracaktır”.

    Sami Kariyo, kredi kartı kullanımının en yüksek olduğu perakende sektörünün çatı örgütü olarak talep edilmesi halinde önerilerini ilgililerle paylaşabileceklerini sözlerine ekledi.