Etiket: başvuru

  • Gelir kaybı ve kira desteğinde son başvuru 31 Mart

    Gelir kaybı ve kira desteğinde son başvuru 31 Mart

    Esnaf ve sanatkarlar ile gerçek kişi tacirlere yönelik gelir kaybı ve kira desteği son başvuruları 31 Mart 2021 olduğu belirtildi. Diyarbakır Ticaret İl Müdürü Zafer Atik, “Diyarbakır’ımızda faaliyette bulunan esnaf ve tacirlerimize yaklaşık 12 milyon Türk Lirası bir ödeme gerçekleştirilecektir” dedi.

    Cumhurbaşkanı kararı kapsamında korona virüs pandemisinden olumsuz etkilenen ticari işletmelere 3 ay süreyle ödenmek üzere aylık bin Türk Lirası gelir kaybı desteği verilmesi ve büyükşehir olan illerde aylık 750 Türk Lirası, diğer illerde ise aylık 500 Türk Lirası tutarında kira desteğinde bulunulması kararlaştırılmıştı. Diyarbakır Ticaret İl Müdürü Zafer Atik, “Bahse konu desteklerden 14 Aralık 2020 tarihinden önce vergi mükellefiyetini tesis ettirenler, esnaf ve sanatkar siciline kayıtlı olan vergiden muaf esnaf ve sanatkarlar, faal olan ve ticari kazançları basit usulde tespit edilenler, faal olan ve işletme hesabı esasına veya bilanço esasına göre defter tutanlardan esas faaliyet konusu, Bakanlık tarafından desteklenen NACE kodları arasında yer alan esnaf ve sanatkarlar ile gerçek kişi tacirler, kira desteği için işyeri kira olanlar faydalanabilmektedir. 31 Aralık 2020 tarihinden itibaren alınan başvurular, 31 Mart 2021 tarihine kadar devam edecektir. İlimizde başvuru şartlarını taşıdığı halde başvuruda bulunmayan toplam 3 bin 983 ticari işletmemiz bulunmakta, bu işletmelerin 2 bin 364‘ü meslek odasına kayıtlı, bin 619’u herhangi bir meslek odasına kayıtlı bulunmayan işletmelerimizdir. Şartları taşıyan ticari işletme sahiplerimizin bu desteğe başvurmaları halinde Diyarbakır’ımızda faaliyette bulunan esnaf ve tacirlerimize yaklaşık 12 milyon Türk Lirası bir ödeme gerçekleşecektir. Hak sahiplerinden meslek odasına kayıtlı olsun, olmasın esnaflarımız ile tacirlerimizin e-devlet şifreleri ile gelir ve kira desteği başvurularını yapmalarını, şayet başvuru yapamayan esnaf ve sanatkarlarımız ile gerçek kişi tacirlerimizin belgelerini, e-devlet şifrelerini ve adlarına ait İBAN numaralarını getirmeleri halinde Ticaret İl Müdürlüğü personelleri ile Diyarbakır Büyükşehir Belediyesi Esnaf Dairesi Başkanlığı ve Esnaf Odaları tarafından yardımcı olunacaktır” diye konuştu.

  • Lisansüstü Eğitim Başvuru ve Yerleştirme Süreçleri tamamlandı

    Lisansüstü Eğitim Başvuru ve Yerleştirme Süreçleri tamamlandı

    Atatürk Üniversitesi bünyesinde yürütülmekte olan lisansüstü programlarının bahar yarıyılı başvuru, değerlendirme ve yerleştirme işlemleri tamamlandı.

    2020-2021 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılı lisansüstü başvuru ve yerleştirme işlemlerinin her aşaması, geliştirilen Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden elektronik olarak gerçekleştirildi. Atatürk Üniversitesi Bilgisayar Bilimleri Araştırma ve Uygulama Merkezi (BAUM) ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı iş birliğiyle yazılım geliştirme çalışmaları çerçevesinde revize edilen OBS uygulaması kullanılarak başvuran adayların mezun oldukları lisans veya yüksek lisans program bilgileri, bu programlarda elde ettikleri mezuniyet not ortalamaları, ALES puanları, TUS puanları ve yabancı dil puanları, ÖSYM ve YÖK bilgi işlem altyapısına erişim sağlanarak servisler aracılığı ile alındı. Bu kapsamda Yükseköğretim Bilgi Sistemi (YÖKSİS) üzerinden yaklaşık 7 Bin 500 lisans ve lisansüstü program bilgisi alınarak ön şart tanımlama süreçlerinde kullanıldı.

    Başvuru takvimi içerisinde 189 lisansüstü program için 2 Bin 254 kontenjan ilan edildi. 8 Bin 165 adayın başvuru yaptığı programlara değerlendirme işlemleri sonucu Bin 795 aday yerleştirildi.

    “Adaylardan Belge Talep Edilmedi. Süreç Çevrimiçi Gerçekleştirildi”

    Konuyla ilgili bir değerlendirme yapan Atatürk Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ömer Çomaklı, OBS sisteminde yapılan yazılım güncelleme çalışması sayesinde pandemi sürecinde yüz yüze iletişimi gerektiren uygulamaların ortadan kaldırıldığını ve adayların herhangi bir mağduriyet yaşamadan başvurularını çevrimiçi olarak yapabildiklerini söyledi.

    Rektör Çomaklı: “Başvuru sürecinde adaylara ait bilgiler ilgili kurumlardan çevrimiçi olarak alındı ve adaylardan herhangi bir belge talep edilmedi. Bu yazılım güncelleme çalışması sayesinde hem enstitü personelleri üzerinde oluşan iş yükü azaltıldı hem de hatalı başvuruların önüne geçilmiş oldu. Hazırlık aşamasından başlayıp öğrenci kayıtları ile sonuçlanan süreçlerin her aşamasında titiz ve özverili çalışmalarından dolayı Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ve Bilgisayar Bilimleri Araştırma ve Uygulama Merkezi çalışanlarına teşekkür ediyorum” diye konuştu.

    Kayıtlar 01-02 Şubat 2021 tarihleri arasında yine OBS üzerinden çevrimiçi olarak yapılabilecek.

  • SUBÜ’de mesleki uygulama için başvuru süreci başladı

    SUBÜ’de mesleki uygulama için başvuru süreci başladı

    SUBÜ’nün ‘+1 Uygulamalı Eğitim Modeli’ kapsamında firmaların istedikleri departmanlara yönelik öğrenci talep etme süreci başladı. Başvurular yenilenen Mesleki Uygulama Sistemi üzerinden yapılacak.

    Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi’nin (SUBÜ) ‘+1 Uygulamalı Eğitim Modeli’ kapsamında Bahar Yarıyılı için iş dünyasının öğrenci talep etme süreci başladı. Firmalar SUBÜ’nün pandemi sürecine yönelik olarak yeniden tasarladığı ve tüm evrak işlemlerini ortadan kaldırarak başvuruların tamamını online hale getirdiği ‘Mesleki Uygulama Sistemi’ muys.sabis.subu.edu.tr adresi üzerinden istedikleri departmanlara yönelik öğrenci talep edebilecekler.

    Sistem üzerinden ‘Firma Kayıt Sayfası’ butonuna tıklayarak kolaylıkla kayıt olabilecek firmalar, tüm sorularını ise belirtilen iletişim numarası üzerinden iletebilecekler. Firmalardan gelen talepleri alacak olan SUBÜ, tek tek birim bazında değerlendirmelerde bulunarak öğrencileri ilgili pozisyonlara yerleştirecek. SUBÜ’nün kurucusu ve uygulayıcısı olduğu ‘+1 Uygulamalı Eğitim Modeli’ ile her eğitim düzeyindeki öğrenciler eğitim-öğretim süreçlerinin en az 1 dönemini zorunlu olarak mesleki uygulamada bulunmak için iş dünyasında geçiriyor. Böylelikle teorinin yanı sıra saha şartlarına da alışmış ve mesleğinin gerekliliklerini bizzat yerinde görmüş mezunlar veriliyor. Bahar Yarıyılı için başvurular dönemin ilk haftasının sonuna kadar yapılabilecek.

  • Toroslar’da yapılandırma başvuru süresi bir ay uzatıldı

    Toroslar’da yapılandırma başvuru süresi bir ay uzatıldı

    Mersin’in merkez ilçe Toroslar Belediyesi, 31 Aralık 2020 tarihinde sona erecek olan başvuru süresinin bir ay daha uzatıldığını bildirdi.

    Cumhurbaşkanı kararıyla Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren karar ile vatandaşlar, 31 Ağustos 2020 tarihinden önceki dönemlere ait borçlarını 31 Ocak 2021 tarihine kadar yapılandırabilecek. Emlak vergisi, çevre temizlik vergisi, ilan ve reklam vergisi gibi kanun kapsamındaki diğer borçlarını yapılandırmak isteyen vatandaşlar, bu kanundan yararlanmak için belediyeye müracaat ederek işlemlerini gerçekleştirebilecek.

    Pandemi tedbirlerini sıkı bir şekilde uygulayan Toroslar Belediyesi, oluşturduğu 0850 533 3336 numaralı ’yapılandırma hattı’ ile vatandaşların belediyeye gelmeden de işlemelerini kolaylıkla gerçekleştirmesine imkan sağlıyor. Mükellefler, aynı zamanda toroslar-bld.gov.tr adresindeki e-belediye sisteminden de yararlanarak vergi borçlarını yapılandırabiliyor ve ödemelerini online olarak gerçekleştirebiliyor.

    Yapılandırılan borçlara, peşin ödemenin yanı sıra 6, 9, 12 ve 18 aya varan eşit taksitlendirme imkanı da sağlanıyor.

    “Hemşehrilerimize, yapılandırma işleminde her türlü kolaylığı sağlıyoruz” diyen Toroslar Belediye Başkanı Atsız Afşın Yılmaz, “Online işlem yapma imkanının yanında yapılandırma hattı da oluşturduk. Hemşehrilerimiz, yapılandırma ile ilgili yayınlanan kanun kapsamında hem faiz indiriminden hem de taksit imkanından faydalanarak vergi borçlarını ödeyebilir” dedi.

    Yapılandırma işlemlerinin son güne bırakılmaması konusunda vatandaşlardan gerekli hassasiyeti göstermelerini de isteyen Yılmaz, belediyeye gelerek işlem yapan vatandaşların maske, mesafe ve temizlik kurallarına uymalarının toplum sağlığı açısından son derece önemli olduğuna dikkat çekti.

  • Antalya’da yapılandırmaya başvuru sayısı 230 bini geçti

    Antalya’da yapılandırmaya başvuru sayısı 230 bini geçti

    Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin’i ziyaret eden Antalya Vergi Dairesi Başkan Vekili İlhan Karayılan, son yapılandırmayla başvuru sayısının 230 bini geçtiğini bildirdi.

    Ziyarette söz konusu Yapılandırma Kanunu’nun kesinleşmiş borçlara ödeme kolaylığı getirdiğini ifade eden Karayılan yapılandırılan borçların peşin veya ilk iki taksit ödeme süresi içinde ödenmesi halinde ayrıca indirimler yapılacağını, borçların taksitler halinde ödenebileceğini, borçların takibiyle ilgili vergi ihtilafları sonlandırılacağını söyledi. Vergi Dairelerine ödenmesi gereken vergi ve diğer borçların faizi Yİ-ÜFE oranında yani yaklaşık %75 oranında azaltılacağını vurgulayan Karayılan, vergi aslına bağlı cezaların da tamamen silindiğini, usulsüzlük ve özel usulsüzlük cezalarında da indirim yapıldığını kaydetti.

    Peşin ödemede önemli indirim

    Borcun peşin ödenmesi halinde katsayı alınmadığı gibi tekrar indirim yapıldığını ve borcun tamamının ilk taksit ödeme süresi içinde ödenmesi halinde; Yİ-ÜFE oranında hesaplanan tutardan yüzde 90 oranında, yapılandırılan borcun Kanun kapsamındaki idari para cezalarından olması halinde ceza tutarından da ayrıca yüzde 25 oranında indirim yapıldığını ifade eden Karıyılan şöyle devam etti:

    ” Taksitli ödeme seçeneğini tercih edenler; İsterlerse ilk taksit ödeme süresi içinde peşin ödeme yapabilir ve getirilen imkânlardan yararlanabilirler. İsterlerse birinci taksiti süresinde ödedikten sonra geri kalan taksitlerin tamamını ikinci taksit ödeme süresi içinde ödeyerek indirim imkânlarından yararlanabilirler. Bu durumda yapılandırma nedeniyle hesaplanan katsayı alınmayacağı gibi Yİ-ÜFE tutarından %50 oranında indirim yapılacak. Yapılandırılan borcun Kanun kapsamındaki idari para cezalarından olması durumunda ceza tutarından %12,5 oranında indirim yapılacak. Yapılandırma Kanunu borçları 18 taksitte 36 aylık bir sürede ödeme imkânı veriyor. Gelir vergisi, kurumlar vergisi, motorlu taşıtlar vergisi, KDV, ÖTV gibi tüm vergiler bu Kanuna göre yapılandırılabilecek. Ayrıca, çok sayıda vatandaşımızı ilgilendiren trafik, nüfus, seçim, askerlik para cezaları, karayollarından usulsüz geçişler nedeniyle kesilen cezalar dahil idari para cezaları Kanun kapsamda yapılandırılabilecek. YURTKUR’dan kredi alan öğrencilerin, öğrenim ve katkı kredisi borçları ile çiftçilerimizin, işletmelerimizin ecrimisil borçları da bu Kanuna göre yapılandırılarak ödenebilecek.”

    Kanunun 31 Ağustos 2020 tarihinden önce tahakkuk ederek Kanunun yayımı tarihi itibarıyla kesinleşmiş olan ve bu tarih itibarıyla vadesi geldiği halde ödenmemiş olan ya da ödeme süresi henüz geçmemiş bulunan borçları kapsadığını belirten İlhan Karayılan, Kanundan yararlanmak isteyenlerin, 31 Aralık 2020 tarihine kadar ilgili vergi dairesine başvuruda bulunmaları gerektiğini sözlerine ekledi. Başvurular Gelir İdaresi Başkanlığının internet adresi www.gib.gov.tr veya e-devlet www.turkiye.gov.tr üzerinden, vergi dairesine gelerek veya posta yoluyla da yapılabilecek.”

    Ziyarette son yapılandırmanın önemli olduğunu vurgulayan ATSO Başkanı Davut Çetin ise “Kent olarak çok zor bir dönemden geçiyoruz. Pandemi nedeniyle yaşanan kısıtlamalar nedeniyle ağır bir kayıp var. O açıdan bu yapılandırmanın önemli olduğunu düşünüyorum. Üyelerimiz mutlaka yıl sonuna kadar bu yapılandırmadan yararlansınlar” diye konuştu.

    Yapılandırmanın üyeleri ve iş dünyasına duyurulması konusunda ATSO’nun desteği dolayısıyla Başkan Davut Çetin’e teşekkür eden İlhan Karayılan, 17 Kasım’da yürürlüğe giren “7256 sayılı Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun”un vatandaşların kamuya olan borç yükünün azalacağını belirtti.