Etiket: Başarısı

  • Bartın Üniversitesi öğrencilerinin TÜBİTAK 2209-B projeleri başarısı

    Bartın Üniversitesi öğrencilerinin TÜBİTAK 2209-B projeleri başarısı

    Bartın Üniversitesi öğrencileri tarafından “TÜBİTAK 2209-B Sanayiye Yönelik Lisans Bitirme Tezi Destekleme Programı” kapsamında hazırladığı 5 proje desteklenmeye değer bulundu.

    TÜBİTAK’ın teknolojik dönüşümün sağlanması ve değer zincirinde istenilen seviyelere ulaşılması için alanlarında başarılı öğrencileri desteklediği, üniversite-sanayi iş birliğini geliştirmek ve yeni teknolojilere öğrencilerin erişimini sağlamak amacıyla çağrıya çıktığı “TÜBİTAK 2209-B Sanayiye Yönelik Lisans Bitirme Tezi Destekleme Programı” başvuru sonuçları açıklandı. Yapılan değerlendirmenin ardından TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destek Program kapsamında kabul edilen 27 projesiyle 99 üniversite arasından Türkiye ikincisi olan Bartın Üniversitesi’nde 5 öğrenci hazırladıkları projelerle destek almaya hak kazandı.

    Katma değeri yüksek biyoteknolojik ürünlere yönelik projeler

    TÜBİTAK 2209-B-Sanayi Odaklı Lisans Bitirme Tezi Destekleme Programı kapsamında Bartın Üniversitesi Fen Fakültesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü’nden Buket Yıldırım’ın “Kovid-19 Pandemisine Yönelik İnhibitör Denemeleri için ACE2 Proteinin Rekombinant Olarak Üretilmesi, Saflaştırılması ve Karakterizasyonu”, Betül Timuçin’in “Hücre Kültürü Çalışmalarında Kullanmak için Rekombinant Olarak Epidermal Büyüme Faktörünün Üretilmesi, Saflaştırılması ve Karakterizasyonu”, Hilal Taşçı’nın “Hücre Kültürü Ortamında Kullanmak için Rekombinant Olarak Transferrin’in Üretilmesi Saflaştırılması ve Karakterizasyonu”, İrem Işık’ın “Yara İyileşmesinde Kullanmak için TGF- ß1 Enziminin Rekombinant Olarak Üretilmesi Saflaştırılması ve Karakterizasyonu” ve Tutku Akar’ın “Zika Virüsüne Karşı Antiviral Ajan Geliştirme Çalışmalarında Kullanmak için NS2B-NS3 proteaz Enziminin Rekombinant Olarak Üretilmesi, Saflaştırılma ve Karakterizasyonu” başlıklı projeleri destek almaya hak kazandı. Öğrencilerin Proje Sanayi Danışmanlığını ise Bartın Üniversitesi Fen Fakültesi öğretim elemanı Arş. Gör. Rizvan İmamoğlu yaptı.

    Ayrıca Proje Sanayi Danışmanlığını yine İmamoğlu’nun yaptığı Yozgat Bozok Üniversitesi öğrencileri Nazlı Teker ile Mürşide Akoğlu’nun “Sağlık Alanında Kullanmak için Fosfodiesteraz 1 Enziminin Rekombinant Olarak Üretilmesi Saflaştırılması ve Karakterizasyonu” adlı proje de desteklenmeye değer görülen projeler arasında yer aldı.

    “Öğrencilerimizi tüm çalışmalarımızın merkezinde tutuyoruz”

    “Öğrenci odaklı” eğitim-öğretim anlayışıyla çalışmalarına hız kesmeden devam ettiklerinin altını çizen Bartın Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Orhan Uzun, “Bartın Üniversitesi olarak öğrencilerimizin sürekli gelişimini ve yetkinliklerinin artması her zaman önceliğimiz olmuştur. Onları mezun ederken donanımlı bireyler olmaları için tüm personelimizle birlikte ciddi çaba sarf ediyoruz. Gerek ders ortamında gerek ise ders dışı eğitim ve faaliyetlerle onların en iyi şekilde geleceğe hazırlanmanın gayretindeyiz. Bu noktada TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destek Program kapsamında bizi Türkiye ikinciliğine taşıyan öğrencilerimiz TÜBİTAK 2209-B projeleriyle de gururlandırmaya devam ediyorlar. Üreten Türkiye’nin mimarları olacak gençlerimizin, ülkemizin gelecek hedeflerine giden yolda ciddi adımlar atacağına ve geleceğimize değer katacağına yürekten inanıyorum” dedi.

    “Öğrencilerimiz mezun olmadan karşılaşabilecekleri her duruma hazır oluyorlar”

    Bartın Üniversitesi’nde öğrencilerin gelişiminin derslerle sınırlı olmayan öğrenme ortamıyla desteklendiğinin de kaydeden Rektör Uzun, “‘Üreten Üniversite’ sloganıyla akademisyenlerimizin başarıları öğrencilerimize tecrübe olarak yansımaya devam ediyor. Son olarak biyoteknoloji alanında önemli bir yer teşkil eden enzimlerin yerli imkanlar ile üretimi üzerine çalışan öğretim elemanlarımız öğrencilerimize yönelik projelere desteklerini sürdürdüğünü görmekteyiz. COVİD-19 ile mücadele kapsamında BAKKA destekli proje ile enzim üretimi için gerekli laboratuvar altyapı imkanlarına sahip olan Üniversitemiz, enzim üretimi üzerine gerçekleştirilen projeler ile bu alanda öncü bir üniversite olma yolunda ilerlemektedir. Ülkemizin öncelikli alanlar kapsamında yer alan enzim teknolojisi alanında nitelikli öğrenci yetiştirme hedefini benimseyen Üniversitemiz, öğrencilerimize bu alanda akademisyenlerimizin desteği ile proje yazma ve projelerini gerçekleştirme imkânları sunmaktadır. Bu yaklaşımın sonucunda öğrencilerimiz daha mezun olmadan karşılaşabilecekleri her duruma hazır olmaktadırlar. Bu düşüncelerle öğrencilerimizi ve onlarla yol arkadaşlığı yapan öğretim elemanlarımızı tebrik ediyorum. Öğrencilerimizi geleceğe dönük projeler üretmeleri noktasında destekleyerek kendilerini kanıtlama imkânı sunan TÜBİTAK Başkanımız Prof. Dr. Hasan Mandal’a teşekkürlerimi sunuyorum” diye konuştu.

  • Karasulu öğrencilerden TÜBİTAK başarısı

    Karasulu öğrencilerden TÜBİTAK başarısı

    TÜBİTAK Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nda dereceye giren öğrenciler, Karasu İlçe Kaymakamı Dr. Ahmet Naci Helvacı ile bir araya geldi.

    Karasu Şehit Üsteğmen İbrahim Abanoz Anadolu Lisesi 12.sınıf öğrencileri Sinemnur Yavrum ile Emine Erdoğan’ın hazırladıkları ‘Sanat terapisine dayalı grupla psikolojik danışmanın üniversite sınavına hazırlanan 12. sınıf öğrencilerinin sınav kaygısına etkisi’ adlı proje ile TÜBİTAK Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nda 870 proje içerisinden Türkiye ikincisi olmayı hak kazandı. Bu doğrultuda TÜBİTAK Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması’nda dereceye giren öğrenciler, Karasu İlçe Kaymakamı Dr. Ahmet Naci Helvacı ile bir araya geldi. Öğrencileri başarılarından ötürü tebrik eden Helvacı, başarı belgelerini takdim etti. Öğrencilere üniversite sınavlarında ek 25 puan da kazandıran proje yarışmasında dereceye giren 12.sınıf öğrencileri Sinemnur Yavrum ile Emine Erdoğan; Okul Müdürü Mehmet Aykut Bozkurt ve danışman öğretmenleri Barış Örgen ile İlçe Kaymakamı Dr. Ahmet Naci Helvacı’yı ziyaret etti. Ziyarette kendilerine İlçe Milli Eğitim Müdürü Çetin Turhan da eşlik etti. Projenin içeriği ile ilgili bilgi alan Helvacı, başarılarından dolayı öğrencileri tebrik ederek danışman öğretmen Örgen ve öğrencilere başarı belgelerini takdim etti.

    2018 yılında TÜKİTAK yarışmasından sosyoloji alanında Türkiye birincilikleri olduğunu belirten Tarih Öğretmeni Barış Örgen, “Bu yıl öğrencilerimiz, üniversite sınavlarına girecek. Onların üniversite hedeflerine ulaşmaları noktasında çok büyük artısı oldu. Bu proje yarışmasında çok güzel deneyimler de kazanmış olduk. Okul Müdürümüze, öğrencilerimize, emeği geçen herkese çok teşekkür ediyorum” dedi.

    Projenin işe yaradığını ve 11. sınıf öğrencilerinin sınav kaygısını azalttığını belirten Emine Erdoğan ise, “Okulda sürekli bir sınav ortamı olduğu için 12.sınıf öğrencilerinin bir kaygı içerisinde olduklarını görüyorduk. Biz de ister istemez geriliyorduk. O yüzden, ‘Bunun üzerine neden yoğunlaşmayalım’ dedik. İlk etapta Barış hocamıza danıştık. Ardından ilçemizdeki Psikolojik Danışmanlık Merkezi’ne giderek Psikolojik Danışman ve Aile Terapisti Özden Yılmaz Bilgin’den konu ile ilgili destek aldık. Destek veren herkese teşekkür ederiz” diye konuştu.

  • Uzman öğretmenlikle gelen okuma-yazma başarısı

    Uzman öğretmenlikle gelen okuma-yazma başarısı

    SANKO Okulları birinci sınıf öğrencileri yeni yılın ilk haftasında 29 harfi tamamlamanın coşkusunu yaşadı. Pandemi döneminde ağırlıklı olarak uzaktan eğitimle yürütülen süreçte öğretmenler ve öğrenciler büyük bir başarıya imza attı.

    SANKO İlkokulu Müdürü Hülya Bingül, “Okulumuzda kuruluşumuzdan bu yana uygulanan uzman öğretmenlik sistemi en büyük güvencemiz oldu” dedi.

    Bingül, uzaktan eğitimin 2020 mart ayından itibaren günlük yaşamın bir parçası haline geldiğini anımsatarak, “Bu süreçte okul olarak güçlü öğretmen kadromuz ve teknolojik alt yapımız sayesinde uzaktan eğitimde büyük bir başarı sağladık” şeklinde konuştu.

    2020- 2021 eğitim öğretim yılının uzaktan eğitim şeklinde ilerleme ihtimaline karşı yaz tatilinde birinci sınıflardan sorumlu yönetici ve öğretmenlerin yoğun bir çalışma ve hazırlık dönemi geçirdiklerine dikkat çeken Bingül, “Tarihte ilk defa uzaktan eğitim yoluyla okuma- yazma öğretecek olmak bizler için ilk defa deneyimleyeceğimiz bir süreç olacaktı” ifadelerine yer verdi.

    SANKO Okullarının kuruluşundan bu yana uygulanan uzman öğretmenlik sisteminin en büyük güvenceleri olduğunu kaydeden Bingül, sözlerini şöyle sürdürdü:

    “Yıllardır birinci sınıf öğretmeni olarak deneyim kazanan öğretmenlerimizin sürece her boyutuyla hakim olmaları bizi çok güzel bir başarı seviyesine taşıdı. Velilerimizden de övgü dolu geri bildirimler almak bizleri çok mutlu etti. Bu başarıyı elde etmemizi sağlayan arkadaşlarımıza teşekkürlerimi sunuyorum. Bu sürecin yönetimi ne kadar bizim sorumluluğumuzda olsa da bizimle omuz omuza iş birliği içinde çalışan tüm velilerimize de minnettarız. Uzaktan eğitim sürecinde dahi okuma yazma öğretiminin bu kalitede gerçekleşebileceğini ortaya koyabildiğimiz için gururluyuz.”

  • İspir’li kadınların başarısı taçlandı

    İspir’li kadınların başarısı taçlandı

    Erzurum’un kuru fasulyesiyle ünlü ilçesi İspirli kadınların bir araya gelerek kurmuş olduğu, Erzurum’un ilk kadın kooperatifi olan Hanımeli Kadın Girişimi Üretimi Ve İşletme Kooperatifi, İstanbul Marka ve Kariyer Zirvesin’de “Yılın Kadın Girişim Projesi” kategorisinde Altın Marka ödülünü aldı.

    İstanbul Bomanti Hilton’da, pandemi kural ve koşullarına uygun olarak gerçekleştirilen ve Beyaz TV’den canlı yayınlanan ödül gecesine, Hanımeli Kadın Girişimi Üretimi Ve İşletme Kooperatifi Kurucu Başkanı İpek Merve Coşkun katıldı.

    Ödülü almak üzere sahneye çıkan İpek Merve Coşkun “Bize Erzurumlu Kara Fatmalardan, Nene Hatunlardan miras kalan azimle; psikolojik, sosyolojik, ekonomik mücadele veriyoruz. Bu mücadelede benim yol arkadaşlarım İspirli kadınlar, bize layık gördüğünüz Altın Marka ödülü ile başarılarını taçlandırmış oldular” dedi.

    İspir’in Kuru Fasulyesi, Balı ve bakir toprakları ile yatırım beklediğini ifade eden Coşkun “İş insanlarına buradan sesleniyorum. Anadolu’nun en bakir topraklarından biri olan İspir yatırımlarınızı bekliyor. Yapılacak yatırımlarla İspir’in çalışkan kadınları üretimdeki gücünü gösterip hem İspir, hem Erzurum, hem de Türkiye ekonomisine katkı sağlamak istiyor” dedi.

    Ödül töreninin ardından İpek Merve Coşkun “Dünyada Ana yani kadın kelimesini isminde barındıran tek coğrafya olan Anadolu’nun cefakar anaları, vefalı kadınları, üretime her daim katkıda bulunmak isteyen kızları adına bu ödülü aldım. Kadının gücünü İspir’den tüm dünyaya göstermek amacıyla 1 yıl önce girdiğimiz bu yolda bize inanan, güvenen ve her daim arkamızda duran Ticaret Bakanımız Sayın Ruhsar Pekcan nezdinde tüm yetkililere teşekkür ediyorum” dedi.

  • Kemerli öğrencilerden sınav başarısı

    Kemerli öğrencilerden sınav başarısı

    Kemer Göynük Fen Lisesi, kazanım değerlendirme sınavında Antalya birincisi oldu.

    Antalya genelinde pilot olarak belirlenen okullarda 11 Kasım tarihinde düzenlenen 5 ve 9’uncu sınıflar seviyesinde online kazanım değerlendirme sınavı yapıldı. Sınava, Antalya genelindeki 19 ilçeden 37 lise ve 3 bin 168 öğrenci katıldı. Kemer’den katılım sağlayan Göynük Fen Lisesi, 9’uncu sınıflarda Antalya birincisi oldu.

    Başarı elde eden öğrencileri kutlayan Kemer Belediye Başkanı Necati Topaloğlu, “Her şeyin eğitimle başladığını biliyoruz. Çocuklarımıza eğitim sevgisini aşılamamız çok önemli. Kemer’de eğitim gören öğrencilerimiz kazanım değerlendirme sınavlarında Antalya genelinde tüm ilçeleri geride bırakarak büyük bir başarı elde etti. Hepsini yürekten kutluyorum. Başarılarının devamını dilerim. Eğitim varsa gelecek var” dedi.