Etiket: Baib

  • BAİB Başkanı Satıcı: “Rusya krizi az bir kayıpla atlatıldı”

    Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği (BAİB) Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Satıcı, Batı Akdeniz ihracatının Rusya krizine rağmen yılın ilk 6 ayın az bir kayıpla tamamladığını söyledi.

    BAİB Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Satıcı, yılın ilk 6 ayını değerlendirdi. Batı Akdeniz ihracatının Rusya krizine rağmen yılın ilk 6 aylık bölümünde geçen yıla göre az bir kayıpla tamamladığını belirten Satıcı, “Bölge ihracatının süreçten çok olumsuz etkilenmemesinde alternatif pazarların biran önce bulunması ve bu pazarlarda etkinliğin hızla artırılması etkili oldu. Antalya, Burdur ve Isparta illerinden 6 ayda yüzde 5.4 kayıpla 701 milyon 409 bin 651 dolar ihracat gerçekleştirildi. Krizin sona ermesiyle birlikte özellikle Rusya Federasyonu yetkililerinden yapılan açıklamalara bakıldığında kısa süre içinde bölgemizden yaş meyve sebze ihracatının yeniden başlamasını bekliyoruz. Yaz aylarında meyve ağırlıklı gerçekleşecek olan ihracatın sonbahar aylarıyla birlikte başta domates olmak üzere turfanda sebzeyle ivme kazanacaktır. Bu süreç bölge ekonomisine katkı sağlayacağı gibi üreticilerimizin de ürünlerinin değer kazanmasına neden olacaktır. Rusya ile ilişkilerin normale dönmesi ihracat ailesinde memnuniyet yarattığı gibi geleceğe daha umutla bakmasına neden olmuştur” dedi.

    Batı Akdeniz’den en fazla ihracat Çin’e

    Haziran ayında gerçekleşen ihracatın 135 milyon 92 bin 760 dolar olduğunu hatırlatan Satıcı, “Maden sektörü ihracatını 200 milyon dolara her geçen gün bir adım daha yaklaştırırken, kimya ile ağaç orman ürünleri sektörlerinin ihracatı toplamda 125 milyon doları aştı. 1 Ocak – 30 Haziran 2016 tarihleri arasında Antalya, Burdur ve Isparta illerinden en fazla ihracat Çin’e gerçekleştirildi. Çin’i Rusya krizi sonrası gelişen alternatif pazar Almanya takip etti. Geçmiş yıllarda yaşadığı siyasi ve ekonomik sorunları aşan Ukrayna bölgenin en önemli üçüncü ihracat pazarı oldu.”

  • Baib Üyesi 10 Firma Devler Listesinde

    Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği (BAİB) üyesi 10 firma, Türkiye’nin en fazla ihracat gerçekleştiren ilk bin firması arasına girme başarısı gösterdi.

    Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), 2015 yılının en fazla ihracat gerçekleştiren ilk bin firmasını açıkladı. Türkiye’nin en fazla ihracat gerçekleştiren ilk bin firması arasında BAİB üyesi 10 firma yer aldı. BAİB Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Satıcı, firmaları elde ettikleri başarıdan dolayı ihracat ailesi adına kutladı ve başarılarının devamını diledi.

    Geçen yıl Türkiye genelinde 63 bin firmanın ihracat gerçekleştirdiğine dikkat çeken Satıcı, “63 bin firmanın arasından en fazla ihracat gerçekleştiren ilk bin firma arasına girmek firmalarımız adına büyük bir başarıdır. Önümüzdeki yıllarda listeye birliğimize üye daha fazla firmanın girmesini ümit ediyorum” diye konuştu.

    İLK BİNDE YER ALAN BAİB ÜYESİ FİRMALAR

    KİPAŞ Pazarlama ve Ticaret A.Ş. (119), AGT Dış Ticaret A.Ş. (278), Adopen Plastik ve İnş. A.Ş.(290), Eti Elektrometalurji A.Ş. (354), Tek Asya Tarım Ürünleri Ltd.Şti. (356), Dünya Taş İt.İh. Madencilik A.Ş. (375), Syngenta Tarım A.Ş. (696), Metamar Mermer Granit Mad.A.Ş. (888), MSÜ Asya Tarım Ltd.Şti. (960) ve MGT Tarım Ürünleri Ltd.Şti. (977) sırada yer aldı.

  • Baib Başkanı Satıcı: “İhracatta 15-20 Milyon Dolar Kaybımız Var”

    Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği Başkanı Mustafa Satıcı, Rusya ambargosunun yılbaşından bu yana ihracata eksi yüzde 73 olarak yansıdığını ancak alternatif pazarlarla bu açığın yüzde 16’ya düştüğünü söyledi. Satıcı, ilk çeyrek kaybının 15-20 milyon dolar civarında olduğunu belirtti.

    Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği Başkanı Mustafa Satıcı, 2016 yılı ilk çeyreği ihracatını değerlendirdi. Rusya krizinin ardından 2016 yılının ilk 3 ayında Rusya ihracatında yüzde 73’lük bir azalma olduğuna dikkat çeken Satıcı, azalmanın ardından açığı kapatmak için farklı pazarlara geçildiğini belirterek, “Yılbaşından bu yana ilk üç ayda Rusya’ya ihracatımızda yüzde 73’lük azalma oldu. Rusya bizim ana pazarımız. Bu rakam ciddi bir rakamdı. Fakat bakanlığın ve ihracatçı birliklerinin çalışması sonucunda bu ürünlerin büyük bir kısmı alternatif pazarlara yönlendirildi. Türkiye’nin toplam yaş meyve sebze ihracatı Rusya’daki yüzde 73’lük azalmaya rağmen totalde sadece yüzde 16 azaldı. Bu anlamda sevindirici. Bölge ürünlerinin ise sadece yüzde 50’sini alternatif pazarlara yönlendirebildik. Almanya, Romanya, Ukrayna gibi ülkelere yönlendirildi” dedi.

    “RUSYA ARTIK SURİYE VE İSRAİL’DEN ALIŞVERİŞ YAPIYOR BİLGİLERİ DOĞRU DEĞİL”

    Başkan Satıcı, önümüzdeki 3 ayda ürün arzının bollaşması nedeniyle bir takım sıkıntıların olabileceğine de dikkat çekerek tedbirleri almaya yönelik çalışmalar içinde olduklarını kaydetti. Rusya ile ikili ilişkilerin bir an önce düzelmesini beklediklerini belirten Satıcı, “Bütün sektörlerde iki ülke birbirini tamamlıyordu. Karşılıklı adımların atılması lazım ancak bu durum zor gibi görünüyor. Kısa zamanda çözüm görünmüyor ama zamanla düzelecektir diye düşünüyoruz” ifadelerini kaydetti.

    Rusya’nın Türkiye ile yaşadığı sorunun ardından ticaret pazarını farklı ülkelere yönlendirdiği yönünde çıkan haberleri de değerlendiren Satıcı, bu haberlerin doğruyu yansıtmadığını söyledi. Özellikle Rusya ile Suriye arasında bir alışverişin olmasının Suriye’deki iç karışıklık ve yetersiz üretim nedeniyle mümkün olmayacağını ifade eden Satıcı, “Kamuoyunda Rusya’nın pazarının başka ülkelere kaydığı yönünde haberler çıkıyor ancak bunun temelinin olmadığını düşünüyoruz. İstatistiki rakamlarla konuşmak lazım. İsrail’e çok yoğun ihracat yapıyoruz, ’Rusya artık Suriye’den alıyor’ bilgileri çok doğru bilgiler değildir. Çünkü Türkiye Avrupa coğrafyasında en çok meyve sebze üreten ülke. Suriye gibi karışıklığın devam ettiği küçük bir ülkede talebi karşılamak mümkün değil. Rusya’nın kısa vadede Türkiye’nin alternatifini oluşturmasının da imkanı yok. Böyle olunca oralarda da ürün fiyatları arttı. Kendi ürünlerini üretmeye çalıştı ama kısa vadede bu da mümkün değil. Farklı ülkelerden alabilirler ancak AB ülkelerinden de ambargo nedeniyle alamıyorlar. Uzak ülkelerden de lojistik nedeniyle alamıyorlar. Rus halkı Türkiye’den daha önceden tedarik ettiği ucuz ve sağlıklı ürünü alamıyor” dedi.

    “İLK ÇEYREK İÇİN İHRACAT KAYBI: 15-20 MİLYON DOLAR”

    Türkiye’nin ihracat konusunda ulaşamadığı ülkenin kalmadığını belirten Satıcı, iç piyasanın dinamik olmasından dolayı ürünlerin çoğunun iç pazarda tüketildiğini vurguladı. 47 milyon tonluk üretimin 3 milyon tonunu ihraç edebildiklerini belirten Satıcı, 2016 yılı ilk çeyreğinde 15-20 milyon dolarlık bir kayıp yaşadıklarını belirterek şöyle konuştu:

    “2016 yılı içinde Rusya krizine rağmen hedefimiz sebze meyvede 2015 rakamlarını korumaktır. Türkiye genelinde yüzde 16 eksideyiz. Bu çok büyük bir rakam değil. Yaz dönemi meyvelerinde sıkıntı görünmüyor. Meyvelerdeki kalitenin iyi olması bu açığı kapatabilir. Yıl boyu tüm ihracatımız 2,2 milyar dolar. Yılsonunu yüzde 15 kayıpla tamamlarsak 150 milyon dolar bir kayıpla kapanır. Şu anlık kaybımız 15-20 milyon dolar” açıklamasında bulundu.