Etiket: Azaldı

  • Kütahya’da nohut üretimi yüzde 46,8 azaldı

    Türkiye İstatistik Kurumu Başkanlığı (TÜİK) Bölge Müdürlüğü, 2017 yılı verilerine göre, Kütahya’da nohut üretiminin, bir önceki yıla göre yüzde 46,8 azalarak 10 bin 837 ton olarak gerçekleştiğini açıkladı.

    TÜİK Bölge Müdürü Mehmet Akyol, Kütahya’nın 10 bin 837 ton nohut üretimi ile Türkiye üretiminin yüzde 2,3’ünü karşıladığını ve en fazla nohut üretimi yapan 15. il konumunda olduğunu ifade etti.

    Akyol, ”2017 yılında Ege Bölgesi’nde nohut üretim miktarı bir önceki yıla göre yüzde 25,2 azalarak 59 bin 205 ton olmuştur. 2017 yılında Ege Bölgesi illeri arasında en fazla nohut üretimine sahip il 30 bin 542 tonluk üretimle Uşak ili olurken, en az nohut üretimine sahip olan il ise 66 tonla Aydın ilidir. Kütahya ise Ege Bölgesi illeri arasında 2. il konumundadır. 2017 yılı geçici verilerine göre Kütahya ilinde nohut üretiminin en fazla olduğu 5 ilçe sırasıyla Gediz 4 bin 89 ton, Merkez bin 712 ton, Dumlupınar bin 331 ton, Simav bin 170 ton ve Çavdarhisar 668 tondur. Kütahya ilinde, nohut üretiminde en fazla verim Domaniç ilçesinde, en az verim ise Pazarlar ilçesindedir” dedi.(EFE)

  • 12 milyonluk yatırımla yüzde 35 arıza azaldı

    Dicle Elektrik Dağıtım Mardin İl Müdürü Memet Bulut, Mardin’in Kızıltepe ilçesine bağlı Aşiti Mahallesi’nde tamamlanan 12 milyon liralık yatırımın ardından arıza sayısının geçen yıla göre yüzde 35 oranında azaldığını söyledi.

    Dağıtım bölgesindeki Diyarbakır, Şanlıurfa, Mardin, Batman, Siirt ve Şırnak’taki tüketicilere kayıpsız, kesintisiz ve kaliteli enerji verme hedefini sürdüren Dicle Elektrik, Enerji Bakanlığı ile EPDK’nın hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti yönetmeliklerini uygun yatırımlar gerçekleştiriyor. Mardin’in en büyük ilçesi Kızıltepe’nin Aşiti Mahallesi’nde bu doğrultuda yapılan yatırım ile 25 kilometre orta ve 26 kilometre alçak gerilim kablosu yer altına alındı. Yatırım bölgesinde toplam gücü yaklaşık 14 bin 500 KVA olan 15 adet trafo tesisi kurulurken 374 adet de kaçak elektrik kullanımını önlemesi ile bilinen Alçak Gerilim Sayaç Otomasyon Panosu (ASOP) kuruldu. Mahalledeki cadde ve sokak aydınlatmalarını da yenileyerek iletim hatlarını yer altına alan Dicle Elektrik, bunun için de 784 adet galvanizli aydınlatma direği dikti.

    Gerçekleştirilen yatırımların meyvelerini almaya başlamanın kendilerini mutlu ettiğini belirten Dicle Elektrik Dağıtım Mardin İl Müdürü Memet Bulut, bunun en çarpıcı örneklerinden birini Kızıltepe’nn Aşiti Mahallesi’nde yaşadıklarını söyledi. Bulut, 12 milyon liralık yatırım gerçekleştirdikleri mahalledeki arıza sayısının, yatırım öncesi aynı döneme göre yüzde 35 oranında azaldığını kaydederek, “Bunda yatırımlar ile enerji altyapısını güçlendirmek kadar, kayıt dışı kullanımı önleyici tedbirlerin de etkisi var. Hedefimiz tüm dağıtım bölgemizde olduğu gibi Mardin’e de kayıpsız, kesintisiz ve kaliteli enerji vermektir. Bu hedefe her geçen gün bir adım daha yaklaşıyoruz. Daha iyisine ulaşmak için arkadaşlarımızla birlikte tüm gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz” dedi.

  • Borsa ilk yarıda azaldı

    Borsa İstanbul, günün ilk yarısında yüzde 0,25’lik düşüşle sürekli müzayede işlemlerine verilen araya girdi.

    Borsa İstanbul 100 (BIST) endeksi günün ilk yarısında yüzde 0,25’lik düşüşle sürekli müzayede işlemlerine verilen araya girdi. Endeks, 232,85 puanlık azalışla 92 bin 475 puandan tamamlanırken, toplam işlem hacmi 2,3 milyar lira oldu. İlk yarıda bankacılık endeksi 0,42 değer kaybetti. Holding endeksi ise 0,12 arttı.

  • Kaymakam Taşdan: “Bozyazı’da elektrik kesintileri azaldı”

    Bozyazı Kaymakamı Hayati Taşdan, ilçedeki elektrik sorunu ve çözümü için kurum müdürleri, muhtarlar ve Enerjisa yetkilileri ile bir araya geldi.

    Kaymakamlıkta gerçekleştirilen toplantıda, muhtarlar vatandaşların çektikleri sıkıntıları Enerjisa yetkilileri ve Kaymakam Taşdan’a aktardı. Eskiye nazaran elektrik kesintilerinin daha az yaşandığını söyleyen Taşdan, yapılacak olan yatırımlarla elektrik sorununun ilerleyen yıllarda kökten çözüleceğini kaydetti.

    Elektrikle ilgili bazı sorunların hala devam ettiğini ifade eden Taşdan, “İnşallah yapılacak olan yatırımlarla da bu sorun ilerleyen yıllarda tamamen ortadan kalkacaktır. İlçemizde yapılan yatırım ve çalışmalar sonucunda eskiye nazaran sık sık elektrik kesintisi yaşamamaktayız” ifadelerini kullandı.

    İlçede yaşanan elektrik kesintileri ve çalışmalar hakkında Enerjisa yetkilileri katılımcıları bilgilendirerek, sorunların en aza indirilmesi için çalıştıklarını belirttiler.

  • Fiyat farkı azaldı, dizel araçlar gözden düştü

    Geçtiğimiz gün benzinin litre fiyatında yapılan 19 kuruşluk indirimle benzin ile motorin arasındaki fiyat makası daraldı. Bu neticeyle benzin ile dizel araç tercihleri gündeme geldi. Benzinli araçlar, hem karbon salınımının daha az oluşu hem de bakım maliyetinin düşüklüğü sebebiyle yakıtta fiyat avantajını da kaybeden dizel araçlara göre daha cazip hale geldi.

    Akaryakıt fiyatları Türkiye’nin gündemini meşgul etmeye devam ediyor. Son yapılan 19 kuruşluk indirimle benzinin litre fiyatı ile motorinin litre fiyatındaki fark 5 kuruşa kadar indi. Bazı ilçelerde ise bu iki yakıtın fiyatı aynı seviyelerde bulunuyor.

    Türkiye Gazetesi Otomotiv Editörü Ali Çelik, yaşanan bu süreci değerlendirdi. Çelik, yakıt fiyatlarında farkın azalmasıyla ‘Dizel mi, Benzinli mi ?’ sorusunun içinden çıkılmaz bir hal aldığını kaydetti. Çelik, benzinli araçların bakım maliyetlerinin ve çevreye verdiği zararlı etkilerin dizele göre daha az olmasından ötürü tercih edilebilirliğini artırdığını aktardı.

    Bazı yerlerde fiyat farkı kalmadı

    Ali Çelik, “Son yapılan indirim beraber mazot ile benzin fiyatları arasında neredeyse bir fark kalmadı. Hatta bazı istasyonlarda dikkat ediyorum benzin ile dizelin fiyatları birebir aynı ama mevcut durumda 5 kuruşluk fark var. Aradaki bu küçük fark artık ‘Dizel mi? Benzinli mi?’ sorusunu içinden çıkılmaz bir hale getiriyor. Daha önce dizelin yakıt ekonomisinden dolayı tercih edildiğini hepimiz biliyoruz. Fakat şu anda yakıt değerleri benzin ile hemen hemen aynı oranlara geldi. İstanbul gibi yoğun trafik olan bir şehirde yakıt ortalaması nasıl kullanırsanız kullanın 5 ila 5,5 litreler arasına sıkışıyor. Dolayısıyla yakıt fiyatları birebir örtüştü diyebilirim” dedi.

    Dizel ve benzinli araç seçiminde karar verirken artık aracın bakımı ve yürütme maliyetlerinin dikkate alınacağını vurgulayan Çelik, “Dizel araçların popülaritesi Avrupa’daki yasaklarla düşmeye başladı. Çevre kirliliğinden dolayı bazı belediyeler dizel araçları şehrin içine sokmama kararı aldı. Bununla ilgili ciddi yaptırımlar uygulanmaya başlandı. Hem şehir içindeki trafiği rahatlatmak hem de hava kirliliğini dengelemek adına böyle bir çözüme gidildi. Bu dizel araçlardaki tercihi biraz düşürmeye başladı, bunu pazar payı olarak ülke ülke değerlendirirsek ciddi bir düşüş var” ifadelerini kullandı.

    Çelik, Türkiye’de benzinli araçlar daha çok revaçta olmaya başladığını söyleyerek “Önceden yakıt ekonomisinden dolayı tercih ediliyordu ama arada bir fark kalmadığı için benzinli araçlar daha gürültüsüz, daha performanslı ve bakım maliyetleri daha düşük olduğu için çokça tercih edilmeye başladı” ifadelerini kullandı.

    Benzinli ve elektrikli araçlara uyum süreci nasıl olur?

    Ali çelik, benzinli ve elektrikli araçlara geçiş ile ilgili şunları dile getirdi: “Dizellerin hemen bir anda ortadan kalkması mümkün değil. Elektrikli ve hibrit araçları günümüzde daha fazla görmeye başladık. Bana göre dizel araçlar az 15 yıl daha kullanılır. Avrupa’da 2020 yılında yeni regülasyonlar uygulanmaya başlayacak. Halen dizel araç üreticileri 2020 regülasyonlarını karşılayan motorlar üretmeye devam ediyorlar. Süreci birlikte izleyip göreceğiz.

    Benzinli ve elektrikli araçlara geçişte yarar noktasında ilk akla gelen; çevre kirliliğini azaltması ve doğaya olan faydasıdır. Dizel araçların karbon salınımı benzinli araçlara göre biraz daha fazla. Elektrikli ve hibrit araçlarda karbon salınımı hibritte daha düşük, elektriklilerde zaten yok. Benim aklıma ilk gelen faydalar çevre sağlığı ve oksijen kalitesi geliyor. Benzinli, araçlar kesinlikle dizel araçlara göre daha mantıklı bir seçim olarak geliyor.”

    Güncel benzin ve motorin fiyatları

    Bazı akaryakıt firmalarından alınan rakamlara göre benzinin litresi İstanbul’da ortalama 6,39 liradan, Ankara’da 6,50 liradan ve İzmir’de ise 6,49 liradan depoya dolduruluyor. Motorin ise İstanbul’da ortalama 6,35 liradan, Ankara’da 6,45 ve İzmir’de de 6,34 liradan satılıyor.

    Dağıtım firmalarının belirlediği fiyatlar rekabet ve serbesti nedeniyle şirketler ve kentlere göre küçük değişiklikler gösteriyor.