Etiket: Avrupanın

  • Başkan Günel, Avrupa’nın en büyük kruvaziyer turizm fuarına katıldı

    Başkan Günel, Avrupa’nın en büyük kruvaziyer turizm fuarına katıldı

    Kuşadası Belediye Başkanı Ömer Günel, Almanya’nın Hamburg şehrinde düzenlenen Avrupa’nın en büyük kruvaziyer turizm fuarı Seatrade Europe’a katıldı.

    Kuşadası’na ve Türkiye’ye gemi ve turist getiren bir çok acenta ve firmanın yetkilileri ile biraraya gelen Başkan Günel, “Kruvaziyer turizmdeki payımızı daha da artıracağız. Türkiye’deki liderliğimizi de kimseye bırakmaya niyetli değiliz” dedi.

    Avrupa’nın en büyük Kruvaziyer ve Nehir turizmi fuarı olan Seatrade Europe Almanya’nın Hamburg şehrindeki Messe Kongre ve Etkinlik merkezinde kapılarını bir kez daha kruvaziyer turizminin profesyonellerine açtı. 3 gün süren fuara Dünyanın en büyük kruvaziyer liman işletmecisi olan ve Kuşadası Limanı’nı da işleten Egeports yöneticileri ile birlikte katılan Kuşadası Belediye Başkanı Ömer Günel, 3 gün boyunca sektörün profesyonelleri bir araya gelerek sektörle ilgili değerlendirmeler ve çalışmalar gerçekleştirdi. 300’den fazla firma ve 5 bin civarında katılımcının yer aldığı Avrupa’nın en büyük kruvaziyer fuarı, son dönemde kruvaziyer turizmindeki hızlı gelişmeler ve gelecek dönemde ortaya çıkacak yeni pazarların ve piyasa analizlerinin yapılabilmesi açısından büyük önem taşıyor.

    Fuarı değerlendiren Kuşadası Belediye Başkanı Ömer Günel, ” Kuşadası Türkiye’nin en önemli kruvaziyer limanı olma özelliğine sahip ve çevresindeki tarihi ve kültürel değerler nedeniyle konuklara benzersiz seçenekler sunuyor. Yaptığımız görüşmelerde Kuşadası Limanı’nın potansiyeline sektördekilerin imrenerek yaklaştığını gördük, bu da Kuşadası için Kruvaziyer turizminin ne kadar önemli olduğunu anlamaya yetti. Son yıllarda kruvaziyer sektöründe büyük bir sıkıntı yaşandığı ortada. Bu sıkıntıları aşmak için elimizdeki tüm imkanları kullanıyoruz. Tanıtım da bunların en başında geliyor. Hedefimiz önümüzdeki yıldan itibaren pazardaki payımızı yeniden geri almak ve hak ettiğimiz noktaya gelmek. Kuşadası olarak sektördeki son derece hızlı gelişim ve yeni pazar oluşumlarını göz önünde bulundurarak Kuşadası’nın vazgeçilmezi olan Kruvaziyer turizminden Kentimizin ve Halkımızın üst seviyede pay alması için gereken çalışmaları en kısa sürede gerçekleştireceğiz. Kuşadası kruvaziyer turizmin başkenti ve bu liderliği payımızı daha da artırarak sürdüreceğiz ” dedi.

  • “Türkiye e-ihracatta ve e-ticarette Avrupa’nın gerisinde”

    Avrupa İstatistik Ofisi (Eurostat) tarafından hazırlanan e-ticaret verilerine göre, Avrupa’da yer alan 34 ülkedeki internet kullanıcılarının yüzde 69’u 2018 yılında online alışveriş gerçekleştirirken, Türkiye’de ise bu oran yüzde 35 düzeyinde kaldı.

    Eurostat tarafından hazırlanan e-ticaret verilerine göre, Avrupa’da yer alan 34 ülkedeki internet kullanıcılarının yüzde 69’u 2018 yılında online alışveriş gerçekleştirirken, Türkiye’de ise bu oran yüzde 35 düzeyinde kaldı. Kişi başı e-ticaret harcamasında İngiltere yıllık 22 bin 215 TL ile ilk sırada yer alırken, hemen ardından 10 bin 280 TL ile Fransa ve 6 bin 784 TL ile Almanya geldi. Türkiye ise 2018 yılında e-ticarette kişi başı yaklaşık bin 55 TL harcandı. Ticari serbestliklerin de etkisiyle internetten alışveriş yapan 3 Avrupalıdan biri yurt dışından sipariş verdi.

    Verilere göre, e-ticaretteki bu hızlı büyüme Asya ülkelerinin ardından Avrupa ülkelerinde de e-ticaret aracılığıyla ihracatın yolunu açtı. Türkiye’de teşvik ve yatırımlarla 2018 yılında ivme kazanan e-ihracatın toplam ihracat içindeki payı ise hala binde 3 seviyelerinde seyrediyor. Rakamlardaki bu düşüklüğün en büyük sebepleri arasında Türk şirketlerinin e-ihracatı nasıl yapacaklarını bilmemesi yer alıyor.

    Türk girişimci Yusuf Yenitürkoğulları tarafından kurulan Turkeyol, Türkiye’deki üreticilerin yurtdışına toptan satış yapmasını kolaylaştırdığı belirtilen e-ihracat platformu ile bu süreci anlaşılır kılmayı hedeflediği aktarıldı. 2019 yılı Ocak ayıyla birlikte faaliyete başladığı ve 5 dilde destek verdiği ifade edilen sistemin; Almanya, Rusya, Doğu Avrupa ve Ortadoğu ülkelerine odaklandığı vurgulandı.

    Yalnızca Türkiye’den yurtdışına toptan satışa odaklanan B2B ticaret platformu Turkeyol’un, alıcı ve satıcı firmaların yanı sıra uluslararası ticaretin gerektirdiği tüm çözüm ortaklarını da içinde barındırarak uçtan uca hizmet sunduğu aktarıldı. Platformda; alıcı ve satıcı arasındaki iletişimi kolaylaştırmak için çeviri şirketleri, ürün kontrolü için denetim şirketleri, sevkiyat için lojistik şirketleri ve tüm yasal mevzuatlar ile sözleşmeler için hukuk danışmanlık şirketlerinin de yer aldığı bildirildi.

    Satıcı ve alıcılar arasındaki güvenli ticaret için ’Secure Trade’ alt markasıyla gelişmiş bir ödeme alt yapısı kurduklarını belirten Turkeyol Kurucusu Yusuf Yenitürkoğulları, “Secure Trade ile kredi kartı haricinde yapılan hacimli e-ticaret ödemelerinde alıcı ve satıcının haklarını koruyoruz. Bu güvenlik alt yapısı sayesinde, ileri kriptografi algoritmalarını kullanarak alıcılara ödedikleri meblağ konusunda, satıcılara ise ürünlerinin sevkiyatı ve ödemelerin doğru zamanda alınması konusunda gerekli tüm korumayı sağlıyoruz’’ dedi.

  • Avrupa’nın en büyük dernekler yerleşkesi

    Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal, Uluslararası Kadınlar Dayanışma Derneği Antalya Şubesi’nin düzenlendiği ‘Yeni Yıl Şenliği’nde, hali hazırda 128 derneğin yer aldığı Abdullah Sevimçok Sivil Toplum ve İnovasyon Merkezi’nin sadece Türkiye’nin değil Avrupa’nın en büyük dernekler yerleşkesi olduğunu söyledi.

    Başkan Uysal, ‘Okula gitmeyen çocuk kalmasın’ sloganıyla Uluslararası Kadınlar Dayanışma Derneği Antalya Şubesi’nin düzenlendiği yeni yıl şenliğine katıldı. Kermes şeklinde gerçekleşen şenlikte konuşan Başkan Uysal, sivil toplum kuruluşlarının yerel kamu kurumlarının çalışma arkadaşı olduğunu söyledi. Muratpaşa Belediyesi’nin bu bilinçle Avrupa’nın en büyük dernekler yerleşmesine sahip Aldullah Sevimçok Sivil Toplum ve İnovasyon Merkezlerini Doğuyaka Mahallesi’nde hizmete açtığını kaydeden Başkan Uysal, merkezde hali hazırda 128 sivil toplum kuruluşunun bulunduğunu söyledi. Merkezin kapılarının sadece yerleşkede bulunan derneklere değil herkese açık olduğunun altını çizen Başkan Uysal, “Yakında orada sivil toplum otomasyon sistemi de devreye girecek. Sivil toplum nedir, kamusal yarar nasıl mümkün olur, kentin sorunlarıyla da ilgilenmek ve görüş belirtmek nasıl daha sağlıklı sonuçlar verir gibi konularda eğitimler de düzenleyeceğiz. Hep birlikte yoğun bir çaba içerisine gireceğiz” diye konuştu.

  • Avrupa’nın ekolojik köprüleri Türkiye’den gidecek

    Türkiye’de 5 senedir faaliyet gösteren İsveç merkezli çelik menfez ve köprü üreticisi ViaCon Türkiye, yaptığı yeni yatırımla ekolojik köprülerde yerlilik oranını yüzde 100’e çıkardı. Önceleri ekolojik köprüleri yurt dışından getirerek kullandıklarını belirten ViaCon Türkiye Genel Müdürü Onur Başar, “Şu an hammaddeyi de Türkiye’den alıp tamamını Türkiye’de üretir hale geldik. Avrupa’nın doğusundaki ekolojik köprüler artık Türkiye’den gidecek” dedi.

    Dünya genelinde 30 ülkede 10 fabrika ile faaliyet gösteren Viacon, Türkiye’ye 5 yıl önce çelik menfez ve köprü imalatı yapmak için girdi. Viacon Türkiye fabrikası bu sene itibari ile en büyük ikinci fabrika haline gelirken, Viacon dünyası içerisinde de çok önemli bir yere geldiği kaydedildi. Şirketin 2018 yılını ve önümüzdeki döneme yönelik hedeflerini değerlendiren ViaCon Türkiye Genel Müdürü Onur Başar, 5 sene içinde üç ana ürün grubunun tamamını üretir hale geldiklerini ve hızlı bir şekilde büyüdüklerini söyledi.

    “Ürünlerimizi Türkiye’de üretip Avrupa’nın bir kısmına ve Ortadoğu’ya ihraç edeceğiz”

    Gösterdikleri performansla İsveçli Viacon’un Türkiye’yi bölgesel merkez yaptığını ve yaklaşık 50 ülkenin buradan yönetildiğini anlatan Başar, şunları söyledi: “Son olarak Polonya’daki yatırımımız olan üçüncü ürün grubumuz SuperCor hattını da Türkiye’ye getiriyoruz. Böylece bütün ara ürünlerimizi de Türkiye’de üretebileceğiz. Bu yeni yatırım sayesinde kapasitemizi iki katına çıkarıyoruz ve ihracatımızı da 3 sene içinde ikiye katlayacağız. Tüm ürünlerimizi Türkiye’de üretip Avrupa’nın bir kısmına ve Ortadoğu’ya ihraç edeceğiz. Grup içinde en büyük ikinci üretim tesisiyiz ve Polonya ile birlikte üç ana ürün grubunu da üretebilen iki tesisten biriyiz. Nihai hedefimiz ViaCon’un en büyük fabrikası olan ViaCon Polonya’yı geçebilmek. Bu hedefimize doğru ilerliyoruz”.

    Yerlilik oranı yüzde 100’e çıktı

    Türkiye’ye ilk geldiklerinde sadece iç pazar için küçük menfezler ürettiklerini anlatan Başar, “Pazardaki ihtiyaç büyük köprüleri de gerektiriyordu. Biz ekolojik köprüleri yurt dışından getirerek kullanıyorduk. Şu an hammaddeyi de Türkiye’den alıp yerlilik oranımızı yüzde 100’e çıkarmayı başardık. Her şeyi Türkiye’de üretip diğer ülkelere de ihraç ediyoruz. Son getirdiğimiz üretim hattı ile bundan böyle tüm çelik köprülerin üretimi artık tamamen ülkemizde olacak. Türkiye’ye bağlı olan Avrupa’nın doğusu ile batıdaki bir kısım Avrupa ülkelerine biz gönderim yapacağız” dedi.

    Son yatırımla birlikte yeni bir tesise geçme hedefi koyduklarını anlatan Başar, 5 sene içinde Türkiye’nin doğusunda da yatırım yapıp fabrika kurmak istediklerini belirtti.

    “İhracatta daha agresif olacağız”

    İhracatın kendileri için çok önemli olduğunun altını çizen Başar, 2019 hedefini bu yılı ikiye katlamak olarak koyduklarını anlattı. Başar, “Özellikle ihracat tarafında biraz daha rekabetçi ve agresif olacağız, gerekirse görece düşük karlarla daha çok iş yapacağız. İhracattaki büyüme yurtiçinin oldukça önüne geçecek. Özellikle Suudi Arabistan, Kuveyt, Katar, BAE, Umman ve Mısır gibi ülkelerden ciddi iş bekliyoruz. Genel olarak Ortadoğu bölgesinde bir kalkınma hedefi var ve biz de buradan payımızı almaya çalışıyoruz” ifadelerini kullandı.

    “Hendek’teki fabrikamızdan Hakkari’ye gönderme maliyeti ile Dubai’ye gönderme maliyeti aynı”

    Türkiye’de üretim yapmanın Viacon için önemli avantajları olduğundan bahseden Başar, “Türkiye’de üretim onları da rahatlatıyor. Çok kısa sürede üretip gönderebiliyoruz. Ayrıca nakliye maliyetleri de uygun. Bizim bir ürünü Sakarya Hendek’teki fabrikamızdan Hakkari’ye gönderme maliyeti ile Dubai’ye gönderme maliyeti aynı” dedi.

    2018’in Türkiye’de büyük projelerin bittiği bir yıl olduğunu anlatan Başar, ürettikleri ürünlerin özellikleri itibariyle genellikle bu tip projelerin ilk bölümlerinde yer aldıklarını söyledi.

    Bu nedenle 2018’de ihracat tarafının yüzde 80’lere kadar çıktığını belirten Başar, 2020’den sonra yeni projelerle mevcut oranın biraz dengelenebileceğini kaydetti. Çanakkale Köprüsü ve bağlantı yolları projelerinin faaliyete geçmesini beklediklerini ifade eden Başar, halen Kuzey Marmara otoyolunda yer aldıklarını ve birkaç yerde yapılması planlanan ekolojik köprü projelerinde de bulunacaklarını sözlerine ekledi.

    “Mezkezi ikna etmem uzun sürmedi”

    Viacon Türkiye’deki yatırımını artırma kararının tam da finansal dalgalanmanın olduğu yaz sonunda verildiğini ifade eden Başar, yaşanan süreci şöyle anlattı: “Üst yönetim bize Türkiye’deki durumu sordu ama biz tedbirli olduğumuzu ve bu dalgalanmadan etkilenmeyeceğimizi söyledik. Bizim ihracatımızı artırmamız lazım, onun için de üretimin artması gerek. Son yatırımı da bu yüzden yaptık. Dolayısıyla da merkezi ikna etmemiz uzun sürmedi. Dubai’de projeler bekliyor, Katar’da projeler var, Hindistan’da bir anlaşma yaptık ve diğer ülkelerde de büyük proje beklentilerimiz var. Her yerde rekabetçi olabilmek için Türkiye’de üretmek gerekiyor”.

  • Avrupa’nın en büyük tele-tıp şirketinin görüntülü muayene alt yapısı Türkiye’den

    Türkiye’den doğan CCR’ın EasyConnect Video alt yapısıyla hazırlanan hasta-doktor arasında görüntülü muayene olanağı sunan Medgate’in mobil uygulaması, İsviçre’nin ‘en müşteri odaklı çözümü’ ödülüne layık görüldü.

    Sağlık da diğer birçok sektör gibi hızla dijitalleşiyor. Sanal gerçeklik gözlükleri, 3D yazıcılar, yapay zeka teknolojileri, akıllı cihazlar ve chatbot, hastalara daha hızlı ve doğru teşhis konulmasını sağlıyor. Özellikle Avrupa’da telefon ile başlayan doktorların hastaneler ve hastalarla iletişime geçebildiği tele-tıp yöntemi, canlı ve görüntülü sağlık danışmanlığına doğru hızla evriliyor.

    2000 yılından bu yana Avrupa’nın en büyük tele-tıp merkezlerinden birine sahip olan Medgate ise Türkiye’den doğan ve yeni nesil müşteri deneyimi teknolojileri sunan CCR’ın geliştirdiği Easy Connect Video ürünüyle görüntülü tıbbı konsültasyon olanağı sunan mobil bir uygulama geliştirdi. Nisan ayında Avrupa’da kullanıma sunulan uygulama, İsviçre Çağrı Merkezleri Derneği CallNet.ch’nin Contact Management Magazine iş birliğiyle düzenlenen Altın Kulaklık Ödülleri’nin (Golden Headset Award 2018) ‘müşteri odaklılık’ kategorisinde büyük ödülün sahibi oldu. Bu yıl 10.’su düzenlenen ödüllerle; inovasyon, çalışan odaklılık, müşteri odaklılık, en iyi iş birliği gibi kategorilerde İsviçre’deki en başarılı müşteri hizmeti uygulamaları seçiliyor.

    Hasta-doktor iletişiminde yeni nesil bir çözüm

    Dünya nüfusunun her geçen gün biraz daha yaşlandığı bu dönemde, sağlık hizmetlerinin önemi de giderek artıyor. Ancak yalnız ülkemizde değil, dünyanın en gelişmiş ülkelerinde bile sağlık uzmanlarının sayısı yetersiz kalıyor. OECD verilerine göre, Türkiye’de bin kişiye 1,8 doktor düşerken, bu rakam ABD’de 2,6, Almanya’da 4,2 olarak karşımıza çıkıyor. Dünyanın en zengin 2. ülkesi İsviçre’de bile bin kişiye 4,3 doktor düşüyor. İkamet eden herkesin sağlık sigortası yaptırmasının zorunlu olduğu ülkede, 100’e yakın doktor 15 binden fazla hastaya yeni nesil görüntülü muayene uygulaması Medgate aracılığıyla hizmet veriyor. Her görüntülü görüşme sonrasında doktorları ve görüşme kalitesini değerlendiren hastaların memnuniyet oranı ise yüzde 94.

    Türkiye’de doğan ve 20 yılı aşkın deneyimiyle çoklu kanal (omnichannel) müşteri deneyimi teknolojileri sunan CCR tarafından geliştirilen yüksek kalitede ses ve görüntü iletişimini sağlayan EasyConnect Video ürünü, Medgate’in mobil uygulamasının omurgasını oluşturuyor. Doktorlar ‘sanal muayenelerini’ canlı video aracılığıyla gerçekleştirirken, hasta; evde, işte, tatilde veya saat başı yatağında doktoruna danışabiliyor. Doktorlar ise hastasına ait rahatsızlıkların, yaralanmaların fotoğraflarını çekip bunları görüntülü konuşma kaydıyla birlikte hasta kaydına ekleyebiliyor.

    18 yıldır tele-tıp alanında faaliyet gösteren Medgate’in CIO’su Anthony Dyson şunları aktardı: “CCR’nin yenilikçi EasyConnect Video platformunu bir uygulamaya entegre eden ilk şirket olduk. Bu çözüm, tıbbı yaklaşımın gerektirdiği tüm beklentilerimizi karşılayarak hastayı görüntülü sağlık danışmanlığının merkezine koymamızı sağladı.”

    CCR CEO’su Türker Erkin ise “Özgün yazılımla geliştirdiğimiz EasyConnect Video ürünleriyle, şirketlerin ‘mükemmel müşteri deneyimi’ yaratmasına katkıda bulunuyoruz. Medgate bu ürünümüzü kullanarak sağlık sektöründe hasta-doktor iletişimi için yeni nesil bir çözüm sunuyor. Yerli bir ürünün globalde böylesine önemli başarılara imza atması bizleri gururlandırıyor” dedi.