Etiket: Avrupalılar

  • (Özel Haber) Avrupalılar Anadolu’dan mı göç etti?

    Dünya tarihinde Anadolu’da ilk insan topluluklarının kültürel ve genetik bağlarının araştırıldığı “Anadolu’daki İlk Çiftçilerin Demografik Gelişimi” makalesine göre Avrupa’ya giden ilk yerleşik düzen insanı Anadolu’dan göç etti.

    Medeniyetin kuruluşundan bu yana ilk insan toplulukları arasında kültürel ve genetik bağların araştırıldığı “Medeniyetin Adımları” isimli bir belgesel çekildi. Belgeseli çeken Nuray Karadeniz, Anadolu’da yaşayan ilk insanların ve gittiği yerlerin izlerini sürdü. Bu araştırmanın sonucu Karadeniz’i Ankara ODTÜ Üniversitesi bünyesindeki Antik DNA Araştırma Merkezi’ne götürdü. Nuray Karadeniz, merkezin başında olan Doç. Dr. Mehmet Somel’in de aralarında bulunduğu yaklaşık 15 kişilik akademisyen heyetinin hazırladığı “Anadolu’daki İlk Çiftçilerin Demografik Gelişimi” makalesine ulaştı. Makalede, Avrupa’ya giden ilk yerleşik düzen insanının Anadolu’dan gittiği iddia ediliyor.

    “Medeniyetin Adımları” isimli belgesel hakkında bilgi veren Nuray Karadeniz, “İlk önce kronolojik sıraya göre Anadolu’da yerleşik sıraya geçmenin izlerini takip ettik. Geçmişte Anadolu topraklarında yaşamış, oranın ilk sahipleri dediğimiz insanlar ile bir akrabalığımız var mı? Bu sorumuzun yanıtını Ankara ODTÜ Üniversitesi’nde Antik DNA Araştırma Merkezi başında Doç. Dr. Mehmet Somel var. Biz belgeseli çekerken yolumuz o merkeze düştü. Mehmet Somel hocanın da aralarında bulunduğu bir çalışma yapıldı ve makale yayınlandı. Makalede şöyle ilginç bir sonuca ulaşmışlar; Avrupa’ya giden ilk yerleşik düzen insanının Anadolu’dan gittiği sonucuna ulaşmışlar. Yani Avrupalıların Anadolu’dan gittiği sonucuna ulaşılmış, Anadolu insanı Avrupalının ataları belki de. Bu bir makale ile yayınlanmış araştırma sonucudur” dedi.

  • Almanya Başbakanı Merkel: “Biz Avrupalılar tamamen kaderimizi kendi ellerimize almalıyız”

    Almanya Başbakanı Angela Merkel, Münih’te katıldığı bir etkinlikte G7 Zirvesi ve NATO Liderler Zirvesi’ne ilişkin yaptığı konuşmada, “Biz Avrupalılar tamamen kaderimizi kendi ellerimize almalıyız” dedi.

    Almanya Başbakan Angela Merkel, Almanya’nın Münih kentinde bir etkinlikte yaptığı konuşmada, G7 Zirvesi ve NATO Liderler Zirvesi’ne işaret ederek, Avrupa’nın artık tamamen müttefiklerine güvenemeyeceğini söyledi. NATO müttefiklerini eleştiren ve küresel iklim değişikliği anlaşmasını onaylamayan ABD Başkanı Donald Trump’ın ismini kullanmayan Merkel, “Son birkaç günde bunu tecrübe ettim, bu nedenle biz Avrupalılar tamamen kaderimizi kendi ellerimize almalıyız” dedi. ABD, Birleşik Krallık, komşu ülkeler ve Rusya ile dostluk içinde olacaklarını belirten Merkel, “Biz Avrupalılar kendi geleceğimiz, kendi kaderimiz için mücadele etmemiz gerektiğini bilmek zorundayız” dedi.

  • Avrupalılar ev dışında bizden 8 kat fazla tüketiyor

    Ev dışı tüketim pazarı araştırmasına göre Türkiye’de ev dışında tüketim harcamaları kişi başına 528 TL’yi bulurken bu rakam Avrupa’da 4 bin 265 TL’ye ulaştı.

    ‘Ev Dışı Tüketim Tedarikçileri Derneği’ (ETÜDER), Ipsos Araştırma Şirketi ortaklığıyla hayata geçirdiği Food Service Monitor 2016 adlı ev dışı tüketim pazarı araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Türkiye’nin 7 büyük ilinin 81 ilçesindeki 2 bin 751 sokak ve 92 bin 948 Ev Dışı Tüketim noktasını temsilen seçilen 2700 EDT noktasında yapılan araştırmaya göre, 2016 yılsonu itibariyle ev dışı tüketim harcaması 2015 yılına göre 11 milyar TL gerileyerek 44 milyar TL oldu. Türkiye’de bir kişinin ortalama ev dışında yaptığı yıllık harcama 528 TL (150 dolar) iken; bu rakam Avrupa’da 4 bin 265 TL (1198 dolar), ABD’de ise 7 bin 233 TL’ye (2 bin 26 dolar) ulaştı.

    Ev dışı tüketimde il performanslarına göre İstanbul toplam cironun yüzde 41’ini oluşturuyor. İstanbul’u İzmir, Antalya, Ankara, Bursa ve Muğla illeri takip ediyor. 2016 yılı verilerine göre geçtiğimiz yıl turizmde yaşanan sorunlardan en çok etkilenen iller Antalya ve Muğla olurken, iç turizmin ön plana çıktığı İzmir büyüyen tek il oldu. Ipsos ile gerçekleştirdikleri araştırmanın Türkiye ev dışı tüketim sektörünü inceleyen tek ve en kapsamlı çalışma olduğunu belirtenETÜDER Başkanı Melih Şahinöz, “Türkiye’de ev dışı tüketim sektörünün büyüme ortalaması geçtiğimiz senelere baktığımızda Dünya ve Avrupa ortalamalarının hep önündeydi fakat geçtiğimiz sene ülkemizde yaşanan hain darbe girişimi, terör saldırıları sonrasında turizmde yaşanan sorunlar sektörümüzün bu sene geçtiğimiz seneye göre daralmasına sebep oldu” dedi.

    Sektörde ki bu daralmanın dönemsel olduğuna vurgu yapanMelih Şahinöz, “Sektör ortalama her yıl yüzde 10-15 büyüyordu. Dünya da sektörün büyüklüğü 2 milyar 934 milyon euro, Avrupa pazarı ise 594 Milyar Euro. Hanelerin tüketim harcamalarının dağılım oranlarını ABD ve Avrupa ile karşılaştırdığımızda EDT sektörünün daha çok gelişeceğini görüyoruz” diye konuştu.

    Sektör Antalya’da daralırken İzmir’de büyüdü

    ETÜDER ve IPSOS tarafından 92 bin 948 Ev Dışı Tüketim noktasını temsilen seçilen 2 bin 700 EDT noktasına yapılan 11Binziyaretle gerçekleştirilen araştırmadan çıkan çarpıcı sonuçlar ise şu şekilde: Ev Dışı Tüketimde il performanslarına göre İstanbul toplam cironun yüzde 41’ini oluşturuyor. İstanbul’un İzmir, Antalya, Ankara, Bursa ve Muğla takip ediyor. 2015 yılı verilerine göre geçtiğimiz yıl Antalya ve Muğla en çok daralan iller olurken, bir başka turizm bölgesi İzmir büyüyen tek il oldu.

    Ev dışı tüketim harcamalarının yarısından fazlası restaurantlar ve fast food mekanlarında yapılıyor. Tüketimin, yüzde 27’si restaurant, yüzde 30’u fast food, yüzde 14’i otel, yüzde 7’si cafe, yüzde 2’si eğlence, yüzde 7’si pastane, yüzde 4 eğitim kurumu, yüzde 4 büfe/kiosk, yüzde 4 catering mekanların da gerçekleştiriliyor. Ev dışı tüketim noktalarının alımlarının yüzde 58’i gıda, yüzde 40’ı içecek, yüzde 2’si ise temizlik ve kağıt ürünlerinden oluşuyor. Ev dışı tüketimde gıda kategorilerinde düşüş var ancak yine de daralmadaki en büyük pay ve en yüksek ciroya sahip olan kategori et ve taze gıdalar. Ev dışı tüketimde içecekler kategorisinde gazlı meşrubatlar yüzde 31, ayran yüzde 16, su yüzde 15, kahve yüzde 11, çay ise yüzde 10’luk paya sahip. Ev dışı tüketimde temizlik ve kağıt ürünleri kategorisinde ise en yüksek payı yüzde 47 ile kağıt ürünleri alıyor. Bulaşık yıkama ürünleri yüzde 28, genel temizlik ürünleri yüzde 20, çamaşır yıkama ürünleri ise yüzde 5’e sahip. En fazla daralan kanallar otel, büfe/kiosk ve restaurant oldu.

  • Avrupalılar güzelleşmek için Noel’de soluğu Türkiye’de aldı

    Yeni yılı geçirmek için herkes uygun tur paketlerinden de faydalanarak Avrupa’ya akın ederken Avrupalı ise Noel ve Yılbaşı tatilini fırsat bilip hem tatil hem de güzelleşmek için Türkiye’ye geliyor.

    Yeni yıla sayılı saatler kala herkes yeni yıla nerede gireceğini planını yapmaya başladı. Pek çok tur firması Avrupa’ya çok cazip yılbaşı paketleri sunuyor. Ancak Avrupalılar Noel ve Yılbaşı tatilinde tercihini Türkiye’den yana kullanıyor. Konu ile ilgili bilgi veren Estetik ve Saç Ekiminde Türkiye’nin yetkin isimlerinden Songül Alcı, “Ülkemiz estetikte, saç ekiminde, sağlık ve güzellikle ilgili birçok alanda yaptığı başarılı çalışmalarla dünyanın önemli ülkelerinden biri konumuna geldi. Dolayısıyla Dünyanın dört bir yanından insanlar saç ekimi, estetik ve sağlık için ülkemizi tercih ediyor. Bu da sağlık turizmi kapsamında ekonomimize önemli katkı sağlıyor. Bu yıl Noel tatilini fırsat bilen Avrupalıların hem tatil yapmak hem de güzelleşmek için bu dönemi ülkemizde geçirmeyi tercih ettiklerini gözlemliyoruz. Özellikle Almanlar şu dönemlerde saç ekimi için yoğun ilgi gösteriyor” dedi.

    Yaşanan olumsuz olaylar ve terör saldırılarının yabancıların ayağının kesmediğine değinen Songül Alcı, ”Ülke olarak zor bir sınavdan geçiyoruz ancak biz millet olarak tarihte de yakın geçmişte de bu sınavları hep başarı ile verdik, vermeye devam ediyoruz. Yaşanan olumsuz olaylar ve terör olaylarından dolayı, yabancıların özellikle de Avrupalıların ülkemize gelmediği ya da gelmek istemediği gibi bir kanı var. Ancak Türkiye’nin en büyük şehirlerinde de şubeleri olan önemli bir merkez olarak yıllardır sağlık turizmine katkı sağlamaya çalışıyoruz. Çok uzun yıllardır bu alanda yaptığım yöneticilik ve çalışmalarla geçmişteki ve günümüz sağlık turizmi sürecini rahatlıkla değerlendirebiliyorum. Avrupalılar ve genel ifade ile yabancılar bu süreçte ülkemize akın akın geliyor ifadesini kullanamayız. Ancak insanlar gelmekten vazgeçti ya da gelmemeyi tercih ediyor gibi bir ifade de doğru değil. Güvenlik sorunu dünyanın her yerinde var maalesef ve en kısa zamanda bu sorunun çözülmesini umut ediyoruz. Biz Avrupalılarla da aynı şeyi konuşuyoruz, aynı temennilerde bulunuyoruz. Noel tatili ve yılbaşı dolayısı ile oldukça iyi sayıda Avrupalı ağırladık ve ağırlamaya devam ediyoruz. Aralık ayında özellikle Alman misafirlerimiz çok yoğundu. Ne siyaset ne de terör Evrensel olan sevginin ve önüne geçemiyor. Onlar da bu tehdidin sadece Türkiye’de olmadığının çok farkındalar. Yeni yılda dostluk ve evrensel barış temennileri ile ayrılıyorlar ülkemizden. Birçoğu da tarihi ve kültürel güzelliklerimize hayran kaldıklarını belirterek ilk fırsatta tekrar gelmek istediklerini dile getiriyor. Kısacası Avrupalı dostlarımızda da ortak kanımız sevgi ve dostluk üzerine” şeklinde konuştu.

  • Avrupalılar Temizlenmiş, Tüketime Hazır Balık İstiyor

    Almanya’nın Bremen kentinde düzenlenen Fish International 2016 Fuarı’nda tanıtılan su ürünleri, başta Almanlar olmak üzere Avrupa’nın çeşitli ülkelerinden gelen ziyaretçilerin beğenisini topladı.

    Türkiye’de 2015 yılında ihracatını düşüş yaşamayan nadir sektörler arasında yer alan ihracatın yıldızı su ürünleri sektörünün yurtiçi ve yurtdışındaki tanıtım elçisi STG, önemli ihracat pazarlarından olan Almanya’daki fuara bu yıl 4. defa katıldı.

    Türkiye’nin su ürünleri ihracatında üçüncü büyük pazar konumundaki Almanya’ya su ürünleri ihracatımız 2015 yılında yüzde 9 artarak 62 milyon Avro’ya yükseldi. Avrupalılar, temizlenmiş, ısıl işlem görmüş, tüketime hazır halde balık talep ediyor.

    Fuarla ilgili değerlendirmelerde bulunan Su Ürünleri Tanıtım Grubu Başkanı Melih İşliel “Önceki yıllara göre Fish International fuarının çok daha iyi yerlere geldiğini gözlemledik. Bu yıl Fuara katılım sağlayan Türk Firma sayısında da artış yaşandı. Almanya’ya başta çipura, levrek ve alabalık olmak çok çeşitli su ürünleri ihraç ediyoruz. Özellikle çipura, ihracatımızın parlayan yıldızı oldu. Ülkemizde önemli miktarda Alman turist ağırlamamızın da balıklarımızın Almanlar tarafından beğenilmesinde rol oynadığını düşünüyoruz” diye konuştu.

    Ege Su Ürünleri Hayvansal Mamuller İhracatçı Birlikleri Yönetim Kurulu Başkanı Sinan Kızıltan, fuarda gördükleri ilgiden memnun olduklarını belirterek şöyle devam etti:

    “Tanıtım Grubumuz, 2 yılda bir gerçekleştirilen Fish International Fuarı’na 4. Defa katılıyor. Bu fuarda bir kez daha gördük ki, Avrupalılar temizlenmiş, ısıl işlem görmüş, tüketime hazır halde balık talep ediyorlar. Balıklarımız, gerek burada yaşayan Türk vatandaşlarımız gerekse Almanlar tarafından tercih ediliyor. Almanya’ya 2014 yılında 57 milyon avro olarak gerçekleşen su ürünleri ihracatımız, 2015 yılında 62 milyon avroya yükseldi. Almanya, en çok su ürünleri ihracatı gerçekleştirdiğimiz 3. Ülke olması sebebiyle de bizim için önemli bir Pazar olmaya devam ediyor.”

    Bu yıl 15.si düzenlenen Fish International Fuarı’na 22 ülkeden 273 firma katılırken, fuarı 3 günde yaklaşık 11 bin kişi ziyaret etti. Türkiye’den 6 firmanın katılımcı olarak yer aldığı fuara üretici/ihracatçı firmalar, toptancılar, otel, restaurant, catering hizmeti veren işletmelerin ilgisi yoğundu. STG’nin 32 metrekare standla katılım sağladığı fuar süresince Şef Recep Kırhan ve Timur Özakcan tarafından değişik sunumlarla hazırlanan fileto levrek ve çipura, fuar süresince yaklaşık 3 bin ziyaretçiye ikram edildi ve büyük beğeni topladı.