Etiket: Avdagiç:

  • İTO Başkanı Avdagiç: “İstanbul, marka şehir olarak pandemi sonrasında önemini arttıracak”

    İTO Başkanı Avdagiç: “İstanbul, marka şehir olarak pandemi sonrasında önemini arttıracak”

    Prof. Philip Kotler öncülüğünde 104 ülkede eş zamanlı gerçekleştirilen Dünya Pazarlama Zirvesi başladı. İTO Başkanı Şekib Avdagiç, İstanbul’un marka şehir olarak pandemi sonrasında özellikle önemini artıracağını belirterek, “Pandemiyle beraber İstanbul gibi bölgesel anlamda tedarik ve lojistik desteklerin çok daha hızlı verilebileceği konumlar çok önemli hale geldi” dedi.

    Prof. Philip Kotler öncülüğünde 104 ülkede eş zamanlı gerçekleştirilen Dünya Pazarlama Zirvesi (eWMS), ’Kritik Zamanlarda Fikirler’ temasıyla pazarlamanın duayen isimlerini bir araya getirdi. 6-7 Kasım tarihleri arasında düzenlenen zirvede dünyaca tanınmış 80’in üzerinde konuşmacı Kovid-19 salgını sırasında küresel pazarlamayı ve ticaret ile işletme algısının dönüşümünü değerlendirdi.

    İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, video konferans yöntemiyle gerçekleştirilen zirvede, ’Yeni normalde küresel değer zincirini yeniden değerlendirme gerekliliği’ başlıklı bir konuşma yaptı. Kovid-19 salgınının başından itibaren, ulusal ve küresel toplum ve bu arada tüketici ile müşteri davranışlarında çok önemli değişiklikler ortaya çıktığına dikkat çeken Avdagiç, “Bu, aslında küresel bir travma olarak da nitelendirilebilir. Kırılganlıkların onarılması zaman alabilecektir” dedi.

    Avdagiç, pandemide arz değer zincirinin yeniden düzenlenmesi başta olmak üzere, yeni stratejilerin uygulanmasına ihtiyaç olduğunu vurgulayarak, İstanbul’un marka şehir olarak pandemi sonrasında özellikle önemini artıracağını belirtti.

    “Dijital dönüşümün sadece büyük şirketlerde değil KOBİ’lerde de uygulanabilir hale getirilmesi gerekir”

    Avdagiç, değer zincirinde ’rekabetçi farklılaşma’ için önerilerinden bahsederek, “Yenilikçilik, hem firma hem de ulusal anlamda lokomotif hale gelmeli. Nitekim küresel verilere göre, bu pandemi sürecinde bugüne kadar yaklaşık 400 binden fazla yeni ürün pazara verilmiştir. Dijital dönüşümün sadece büyük şirketlerde değil KOBİ’lerde de uygulanabilir hale getirilmesi gerekir. Kovid-19 sonrası normale ve zor günlere dönük olarak, değer zincirini gözden geçirip yeniden yapılandırmak firmalarımız için elzemdir. İşletmelerimiz Kovid-19 sürecindeki tutum ve davranışları itibariyle liderlik ve yönetimlerinin otokritiğini yapmalı. Mevcut ve geliştirilecek olanaklarla küresel bir tedarik üssü olarak İstanbul’un, 3A diye kısaltılan Avrupa, Asya ve Afrika için ‘daha yakın, daha hızlı, daha esnek ve daha güvenli’ bir eksende, yeniden konumlandırılması, İstanbul’a ve Türkiye’ye rekabetçi bir üstünlük sağlayacaktır” diye konuştu.

    “İstanbul gibi bölgesel anlamda tedarik ve lojistik desteklerin çok daha hızlı verilebileceği konumlar önemli hale geldi”

    Avdagiç; deniz, demir ve karayolu taşımacılığı bakımından ‘hub’ olma özelliğine kavuşan İstanbul’un jeo-stratejik açıdan da lojistik merkez olmaya çok elverişli olduğunu kaydederek sözlerini şöyle tamamladı: “Pandemi süreci küresel ölçekte işleyen tedarik ve lojistikteki aksamaların pazardaki talebin karşılanamamasının ortaya çıkarabileceği aksamaları açıkça göstermiştir. Bu durumda İstanbul gibi bölgesel anlamda tedarik ve lojistik desteklerin çok daha hızlı verilebileceği konumlar çok önemli hale geldi. Güçlü ve esnek çalışabilen KOBİ kapasitesi, genç ve enerjik insan kaynağı ve kültür ile sağlık alanındaki potansiyeli ile birlikte dikkate alındığında pandemi sonrasında İstanbul destinasyonunun çok sayıdaki mal ve hizmet bakımından tedarik, lojistik ihtiyacının optimum karşılanabileceği bir merkez olma ihtimalini artırmıştır”.

  • İTO Başkanı Avdagiç: ’’POS cihazları hızlı çalıştı, harcamalar pandemi öncesine döndü’’

    İTO Başkanı Avdagiç: ’’POS cihazları hızlı çalıştı, harcamalar pandemi öncesine döndü’’

    İstanbul Ticaret Odası’nın (İTO) incelemesine göre, 10 Temmuz haftasında 19 sektörün 12’si banka ve kredi kartları ile satışlarda koronavirüs etkisini geride bıraktı.

    İTO’nun incelemesine göre, 10 Temmuz haftasında 19 sektörün 12’si banka ve kredi kartları ile satışlarda koronavirüs etkisini geride bıraktı. İTO Başkanı Şekib Avdagiç, yaptığı yazılı açıklama ile Mart ayında başlayan yeni tip koronavirüs salgınının kart harcamaları üzerindeki değişimi araştırmak için ’TCMB Banka Kartı ve Kredi Kartı Harcama Tutarları’ verisini değerlendirdi.

    13 Mart ve 10 Temmuz haftalarındaki kartlı harcamaları karşılaştırdıklarını belirten Avdagiç’in verdiği bilgiye göre, tüketicilerin kartla yaptıkları harcamalar elektronik eşya ve bilgisayarda yüzde 47 arttı. Müteahhit işlerinde artış yüzde 33, mobilya ve dekorasyon ile yapı malzemeleri, hırdavat, nalburiyede ise yüzde 27 oldu.

    Bu harcama kalemlerini yüzde 24 artışla araba kiralama, yüzde 22 artışla araç kiralama-satış/servis/yedek parça ve yüzde 14 artışla doğrudan pazarlama izledi.

    Öte yandan market ve alışveriş merkezleri, bireysel emeklilik, hizmet sektörleri, kuyumcular, yemek, sağlık-sağlık ürünleri-kozmetik, eğitim-kırtasiye-ofis malzemeleri harcamaları da pandemi öncesi seviyesine hızla yaklaşıyor.

    Araştırma salgınla geçen son 4 ayda, kartla harcama tutarlarında internet alışverişinin payının yüzde 24’ü geçtiğini de gösterdi.

    Tüketim davranışlarındaki sektörel talep değişimi

    İTO Başkanı Avdagiç, banka kartı ve kredi kartları ile yapılan harcama tutarlarının, tüketim davranışlarındaki sektörel talep değişimleri konusunda ipuçları verdiğini vurguladı.

    Avdagiç sözlerine şöyle devam etti: ’’Pandemi sürecinde gördük ki, artık hemen herkes bankadan nakit para çekmeden, adeta 5 lirayı bile kartla temassız olarak ödemek istiyor. 10 kişiden en az 7’si kasada cüzdanından para değil, banka ya da kredi kartını çıkarıyor. Bu sebeple kartla harcama tutarları piyasalar için çok önemli bir veri. Üyelerimizle yaptığımız görüşmelerde de kartla alışverişin giderek yaygınlaşmaya başladığı yönünde geri bildirimler alıyoruz’’.

    TCMB verilerinden yola çıkarak, sektörlerin koronavirüs etkisinden ne kadar çıktıklarını incelediklerini belirten Avdagiç,’’POS cihazları hızlı çalıştı, harcamalar pandemi öncesine döndü’’ ifadesini kullandı.

    İTO Başkanı Avdagiç, sözlerini şöyle tamamladı: ’’Salgının başladığı 13 Mart haftasında kartla yapılan her 100 liralık harcama tutarının 10 Temmuz haftasında kaç liraya indiğini ya da çıktığını inceledik. Birçok sektörümüzde kartla alışverişte pandemi öncesi seviyenin üzerine çıkıldığını memnuniyetle gördük. Bir başka deyişle ‘POS cihazları pandemi öncesine dönüş sinyali verdi’ diyebiliriz. Bununla birlikte bazı sektörlerimiz ise eski sevilerine yaklaşmaya çalışıyor. Normalleşme ile bu sektörlerde de eski seviyenin yakalanacağını, hatta aşılacağını düşünüyoruz’’.

  • İTO Başkanı Avdagiç: “Gelecek nesiller 15 Temmuz destanından ilham ve güç alacak”

    İTO Başkanı Avdagiç: “Gelecek nesiller 15 Temmuz destanından ilham ve güç alacak”

    İTO Başkanı Şekib Avdagiç, “Gelecek nesiller 15 Temmuz destanından ilham ve güç alacak. 15 Temmuz öyle bir destandır ki, bundan sonraki nesiller, bu destanı okuyarak, demokrasiye, milli iradeye sahip çıkma ilhamı ve gücü alacaklardır” dedi.

    İstanbul Ticaret Odası (İTO), Fetullahçı Terör Örgütü (FETÖ) üyelerince gerçekleştirilen 15 Temmuz hain darbe girişiminin 3. yılında Ataturk Havalimanı’nda yapılan anma etkinliğine katıldı.

    İTO’ya üye 420 binden fazla işletmeyi temsil eden Oda Meclis ve Meslek Komitesi üyeleri, kurulları ve personeli, “15 Temmuz öyle bir destandır ki, bundan sonraki nesiller, bu destanı okuyarak, demokrasiye, milli iradeye sahip çıkma ilhamı ve gücü alacaklardır” diyerek toplandı.

    İTO Meclis Başkanı Öztürk Oran ve Yönetim Kurulu Başkanı Şekib Avdagiç başkanlığındaki heyet, kahraman şehitlerimiz ve gazilerimiz anısına Türk bayraklarıyla Atatürk Havalimanı’ndaki resmi tören alanına yürüyüş gerçekleştirdi.

    İTO Yönetim Kurulu Başkanı Şekib Avdagiç, 15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü’nün Türk milletinin övünç madalyalarından biri olduğunu söyledi. Avdagiç, “15 Temmuz, Türk milletinin 3 yıl önce yazdığı çağdaş bir zafer destanıdır. 15 Temmuz Türk milletinin tarihi sıçrama anlarından biridir. Türk halkı; 100 yıl önce ülkemizi manda altına sokmak isteyenlerden farkı olmayan ipotekli kimlikler taşıyan darbecilere, ihanetlerinin bedelini ödettirmiştir” dedi.

    15 Temmuz’un hiç şüphe yok ki aynı zamanda ekonomimize yönelik bir operasyon girişimi olduğunu kaydeden Şekib Avdagiç, “Daha da önemlisi 15 Temmuz aynı zamanda Türkiye ekonomisini durağanlaştırma ve çökertme hareketidir. Türk iş dünyasının her mensubu, girişimcisinden emekçisine kadar bu niyeti ve eylemi fark etmiş, çelikten bir Çanakkale setini daha o gece Atatürk Havalimanı’na ve Türkiye’nin her cadde ve meydanına kurmuştur. Böylece halkımız istiklalimize de, iktisadımıza da sahip çıkmıştır” diye konuştu.

    Avdagiç, “Biz de kazanımlarımızın korunması noktasında, iş dünyası olarak da bu hain girişime karşı yekvücut olduk. 420 bin üyemiz adına Türk milletine söz veriyoruz ki, 15 Temmuz zaferini de, o gece halkına silah sıkan hain FETÖ darbecilerini de asla unutmayacağız” ifadesini kullandı. Avdagiç, 15 Temmuz’un üçüncü yıl dönümünde, vatan ve millet uğruna canlarını feda eden şehitlerimize Allah’tan rahmet dilerken, gazilerimizi de şükranla andıklarını kaydetti.

    İstanbul Ticaret Odası, 15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü dolayısıyla, kahramanlarımızı ve tüm şehitlerimizin hatıralarını, İTO’nun sosyal medya hesaplarında yayınladığı bir kısa film ile de yad etti.

  • İTO Başkanı Avdagiç TBB’nin tavsiye kararını değerlendirdi

    İTO Başkanı Şekib Avdagiç Türkiye Bankalar Birliği’nin KOBİ’lerin kredi borçlarının vadelendirilmesine yönelik tavsiye kararına ilişkin yaptığı değerlendirmede “Bankaların KOBİ’lerin 15 milyon TL’nin altındaki nakit kredilerini vadelendiriren, TBB’nin belirlediği çerçeveyi hızlıca uygulamalarını bekliyoruz. Bankalar ellerindeki imkanı en üst seviyede KOBİ’lere kullandırmalı” ifadelerinde bulundu.

    İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, Türkiye Bankalar Birliği’nin (TBB) KOBİ’lerin kredi borçlarının vadelendirilmesine yönelik tavsiye kararını değerlendirdi. Avdagiç, “Bankaların KOBİ’lerin 15 milyon TL’nin altındaki nakit kredilerini vadelendirirken, TBB’nin belirlediği çerçeveyi hızlıca uygulamalarını bekliyoruz. Bankalar ellerindeki imkanı en üst seviyede KOBİ’lere kullandırmalı” dedi.

    Avdagiç, “Şimdi Kredi Garanti Fonu’nun da devreye girerek, yapılandırılacak borca teminat sağlaması çok yararlı olur” önerisini getirdi.

    Şekib Avdagiç sözlerine şunları ekledi:

    “6 aya kadar anapara ödemesiz, 24 aya kadar vadelendirme KOBİ’ler için çok olumlu. Bankalar Birliği’nin kararını takdirle karşılıyoruz. Bankalar, KOBİ’lerin yanında olursa bu süreci başarıyla atlatırız. İTO olarak banka borç yapılandırmasında büyük firmalara tanınan başvuru imkanının KOBİ’lere de sağlanması ihtiyacını 10 gün önce yaptığımız yazılı bir açıklamada dile getirmiştik. Türkiye Bankalar Birliği’nin tavsiye kararını uygulama noktasında bankalara büyük görev düşüyor. Bankaların da reel sektörle aynı gemide olduğunun bilincinde olduklarından şüphemiz yok. Türkiye Bankalar Birliği’ne yaklaşımlarından dolayısı teşekkür ediyoruz.”

  • İTO Başkanı Avdagiç büyüme rakamlarını değerlendirdi

    İTO Başkanı Şekib Avdagiç, Türkiye ekonomisinin bu yılın ikinci çeyreğinde yüzde 5.2 büyümesine ilişkin yaptığı değerlendirmede “Türkiye’nin 2018 yılının ikinci çeyreğinde yüzde 5.2 büyümesi ekonomimiz üzerinde senaryo yazanlara verilmiş anlamlı bir cevaptır. İkinci çeyrek büyümesi, yeni yol haritamızın ipuçlarını verdi. İhracatın dış ticarete net katkısı dikkat çekici” dedi.

    İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Şekib Avdagiç, Türkiye ekonomisinin bu yılın ikinci çeyreğinde yüzde 5.2 büyümesini değerlendirdi. Avdagiç, “Türkiye’nin 2018 yılının ikinci çeyreğinde yüzde 5.2 büyümesi ekonomimiz üzerinde senaryo yazanlara verilmiş anlamlı bir cevaptır. Yılın ikinci üç ayı 24 Haziran seçimleri öncesine rastlamasına rağmen, bu süreçte seçime yönelik popülist yaklaşımlar yerine ekonominin gereklerinin uygulandığını gösteriyor. Son rakamlar bir kez daha milletçe, ekonominin bütün aktörleri olarak büyük bir dayanışma içinde ekonomik saldırıları bertaraf etmekte ustalık kazandığımızı ortaya koyuyor” ifadelerini kullandı.

    Avdagiç, ikinci çeyrek büyümesinin yeni yol haritamızın ipuçlarını verdiğini belirterek, “İhracatın dış ticarete net katkısı dikkat çekici. İç talebin soğuduğu bu süreçte ihracat büyümemizin sigortasıdır” ifadesini kullandı. Şekib Avdagiç, yüzde 5.2’lik büyümenin, Nisan, Mayıs ve Haziran gibi maliyet baskısının arttığı bir dönemde üretim dinamiklerinin çalıştığını göstermesi açısından da ayrıca önemli olduğunu kaydetti. Avdagiç, “Sanayi ve yatırım artışı ekonomiyi desteklemiş gibi görünüyor. Kurda istikrar sağlanınca bu katkı çok daha fazla olacak” dedi.

    İTO Başkanı Avdagiç, şunları söyledi:

    “Türkiye’nin bundan sonraki hedefi, büyümemizi sağlıklı bir patikada tutmak, bunun için de büyüme kompozisyonunu değiştirmek. İkinci çeyrek büyümesi de bize bunun açık mesajını veriyor. Parolamız üretim, ihracat ve iç tasarruf.

    Son büyüme verisi, dikkat etmemiz gereken alanlara da işaret ediyor. Mesela tarımın katma değer anlamında negatif bölgeye düşmesi önemle takip edilmeli. Mali disiplinin korunması adına kamu harcamalarındaki katkıyı, daha üretken yerlerden tamamlamayı amaç edinmeliyiz.

    Mevcut kur kaynaklı zorlukları aşmak için, imalat sanayine dayalı bir dönüşüm hikayesini büyüme kitabımıza koymak zorundayız.”