Etiket: Atso

  • Vali Aykut Pekmez ATSO yönetimi ile bir araya geldi

    Adıyaman Valisi Aykut Pekmez, Adıyaman Ticaret ve Sanayi Odası Başkanlığını ziyaret ederek ilin sanayici ve işadamlarıyla bir araya geldi.

    Vali Pekmez’i ATSO hizmet binası girişinde, Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mustafa Uslu ve yönetim kurulu üyeleri tarafından karşılandı.

    Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mustafa Uslu’nun odasına geçen Vali Aykut Pekmez, ATSO yönetim kurulu üyeleri ile tek tek tanışarak kentin ekonomisi ve sanayisi hakkında karşılıklı görüş alışverişinde bulundu.

    Vali Aykut Pekmez’in ziyaretinden duyduğu memnuniyeti dile getiren Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mustafa Uslu, ticaret odasının faaliyetleri ve yürüttüğü çalışmalar hakkında Vali Pekmez’e bilgiler verdi. Ziyaret sonrası Vali Aykut Pekmez, ticaret ve sanayi odasının hizmet birimlerini gezerek incelemelerde bulundu.

  • ATSO ve Avrupa Birliği İşbirliğinde “E-Ticarete İlk Adım Programı”

    Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Avrupa Birliği (AB) Bilgi Merkezi 2018 yılı etkinlikleri kapsamında, ATSO ve AB işbirliğinde “E-Ticarete ilk Adım Programı” tanıtım toplantısı gerçekleştirildi.

    ATSO Başkanı Davut Çetin, “E-Ticarete ilk Adım Programı” tanıtım toplantısında Antalya’da 4.0 çalışmasını başlattıklarını hatırlattı. Tüm sektörlerin geleceğini masaya yatırdıklarını ifade eden Çetin, Her alanda kendimizi yenilememiz, yenilikleri izlememiz gerekiyor. E-ticarete ilk adım programı da dijital tek pazara geçmeyi hedefleyen Avrupa Birliği’ne uyum sürecinde büyük önem taşıyan çalışmalardan birisi. Bir yol tıkandığı zaman gerekirse yeni bir yol açmak zorunludur. İşte yenilik, dijital dönüşüm ve e-ticaret ekonomide tıkanmaya karşı yeni bir yol açmak demektir. Zaten veriler de bu konuda yeterli bilgiyi vermektedir. Verilere göre bu yıl normal perakende satış hacmi azalırken, internet üzerinden yapılan satışlarda satış hacmi artışı yüzde 17’dir. Bu söylediğim reel satış hacmidir, parasal olarak buna fiyat artış hızını da eklemek gerekir. Parasal olarak ortalama yıllık büyüme yüzde 29’dur. 2016 ve 2017 arasında yüzde 32 artışla 42 milyar liraya çıkılmıştır. Bu yıl cironun 55-60 milyara ulaşması muhtemeldir. 2017’de e-ticaretin payı yüzde 4’ü aşmıştır, bu yıl yüzde 5’e yaklaşacaktır, bu oranın giderek daha hızlı artacağını bekleyebiliriz.” dedi.

    “Bu çağda e-ticaret otoyol demektir”

    Türkiye’de internet ödemelerine güvensizlik yüzünden, on-line ticaret kullananların oranının halen yüzde 50’nin altında olduğuna değinen Davut Çetin konuşmasını şöyle sürdürdü:

    “Çin’deki oranlara gelmek zaman alır, fakat Almanya gibi yüzde 10 pazar payı oranlarına çıkmamız uzun zaman almayacaktır. Yüzde 10 pazar payı demek, giyim gibi sektörlerde yüzde 30-40 pazar payı anlamını ifade edecektir. Gıda perakendesinde de online ticaretin giderek artacağına inanıyorum. Bu nedenle 2 -3 yıldır, e-ticaret ile ilgili her toplantımızda artık her üyemizin elektronik dünyada yer alması gerektiğini söylüyorum. Bu çağda e-ticaret otoyol demektir, otoyol dururken, eski yollardan gitmek, ilçe ve köy yollarından gitmek elbette mümkündür, romantiktir, fakat ancak niş ürünlerde yapılabilir, iş hayatında ilerlemek içinse otoyolu kullanmak gerekir.

    Dijital ekonomi geleneksel toptancılığı, bayilik sistemini değiştirmektedir. Oto alım satımı giderek online pazar yerinde yapılacaktır. Eski manavların yerini elektronik manavlar çoktan almaya başlamıştır. Yakında 3 boyutlu yazıcılar daha fazla yayılacaktır ve insanlar evlerinde üretim yapar hale geleceklerdir. Bu büyük dönüşümün farkında olmalıyız.”

    20 girişimciye danışmanlık

    ATSO “E-ticarete İlk Adım Programı’nın üç etkinlik grubundan oluştuğunu belirten Davut Çetin, “Bunların birisi farkındalık etkinlikleridir, ikincisi eğitim etkinlikleridir, üçüncüsü ve en önemlisi ise danışmanlık hizmetidir. Yani kamuoyuna dönük e-ticaret konferanslarımız, bugün yaptığımız gibi devam edecektir. Bu etkinliklerde sektörün en büyükleri Türkiye’de e-ticareti konuşacaktır. İkinci etkinliğimizde e-ihracat ve B2B E-ticareti ele alınacaktır. Nihai aşamada ise 20 girişimciye danışmanlık verilerek, e-ticarete ve ihracata başlamalarına destek olunacaktır. Gördüğünüz gibi yalnızca konuşmakla bırakmıyoruz, üyelerimize birebir destek olarak, dijital çağa geçmelerine yardım ediyorum. Biraz önce söylediğim gibi e-ticaret aslında büyük dijital dönüşümün bir parçasıdır. Büyük resmi herkes görmelidir. Dünya yeni ve büyük bir teknolojik değişimi yaşamaktadır. Biz bu değişime Antalya’yı hazırlamak için Büyük veri ve yapay zeka merkezi kurulmasını öneriyoruz. Turizm, ticaret ve tarım sektörlerinde de bu değişim hayati bir önem taşımaktadır. Bu gerçeğe rağmen Türkiye’de kamuoyunun teknolojik dönüşüme yeterince odaklandığını söyleyemeyiz. Medyamız, televizyonlar bu konuları haber başlıklarıyla, kısa röportajlarla geçiştirmemelidir. Medya bilgi üretim ve bilgi aktarım yeridir ve bilime, teknolojiye, eğitime dönük yayınlar artmalıdır” ifadelerini kullandı.

    E-ticaretin liderleri tecrübelerini paylaştılar

    Toplantının ilk bölümünde E-Ticaret Çağı Dergisi Yayın Yönetmeni Ümit Öncel’in moderatörlüğünde gerçekleşen Programın tanıtım toplantısında, Global Dönüşüm Kurucusu Başar Ceylan, Hepsiburada Satış Geliştirme Müdürü Ziya Kızıltan, N11 Lojistik ve Bölge Yönetimi Direktörü Ramazan Altınay, Gitti Gidiyor Satıcı Gelişimi Müdürü Görkem Öztürk katılımcılar ile E-Ticarete yönelik önemli bilgiler paylaştılar.

    Toplantıda ayrıca Antalya’da e-ticaret yapan Antalya firmalarının yöneticileri Enis Erdal (BalonPark), Fırat Hisarkaya (Kozmodi), Kerim Erüst (Mutlu Sebzeler), Teyfik Yalçın (Pagoda) E-Ticaret hakkında tecrübelerini aktardılar.

  • ATSO Tarım Kümesi yurtdışı pazarlara açılma hazırlığında

    Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Yönetim Kurulu Başkanı Davut Çetin, ATSO tarafından Antalya’nın ihracatının ve ihracat potansiyelinin artırılması amacıyla ‘Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi’ (UR-GE) projesi kapsamında yeni bir “Tarım Kümesi Projesi”ne başlandığını bildirdi.

    ATSO Başkanı Davut Çetin, Antalya’nın ihracatının ve ihracat potansiyelinin artırılması amacıyla yeni bir “Tarım Kümesi Projesi”ne başlandığını bildirdi. ATSO tarafından daha önce de yapı malzemeleri, gıda ve tarım sektörlerinde UR-GE projeleri yürütüldüğünü ve başarıyla tamamlandığını belirten Çetin, “Bugüne kadar yürüttüğümüz kümelenme çalışmaları son derece başarılı geçti. UR-GE projeleri kapsamında dış ticareti bilmeyen üyelerimiz ihracat yapar hale geldiler, ihracatçı firmalarımız ise yeni pazarlara açıldılar. Bir önceki Tarım Kümemiz, Tunus, Çin, Tayland ve Brezilya’da düzenlenen sektörün önemli fuarlarına katılım sağlamış, Vietnam’da ise ikili iş görüşmeleri düzenlemişti. Bugün geldiğimiz noktada ise Antalya firmaları Vietnam’dan Amerika’ya, dünyanın her yerine ürün satar hale geldiler. Bir önceki ATSO Tarım Kümesi’nin gördüğü yoğun ilgi ve yeni bir kümelenme projesine yönelik sektörden gelen talepler üzerine tarım sektöründe tekrar kümelenme yoluna gidiyoruz” dedi.

    “Eğitimler tamamlandı, hedef pazarlar çalışılıyor”

    Çetin şöyle devam etti:

    “ATSO tarafından 2018 yılı Ocak ayında Bakanlığa başvurusu yapılan ‘ATSO Tarım Kümesi Projesi Şubat ayında onaylandı. Daha sonra ihtiyaç analizi faaliyeti gerçekleştirilerek projenin yol haritası oluşturuldu. İhtiyaç analizi faaliyeti sonucunda kümenin almasında fayda görülen ‘Temel Dış Ticaret Eğitimi’ ve ‘Dış Ticaret İstihbaratı’ eğitimlerini tamamladılar. Eylül ayında düzenlediğimiz Temel Dış Ticaret Eğitimi’nde küme üyelerimiz; dış ticarette teslim şekilleri, dış ticarette lojistik operasyon, dış ticarette taşımacılık yönetimi ve sigorta uygulamaları, dış ticarette ödeme şekilleri, akreditif ödeme şekli, dış ticarette tahsilat risklerini minimize etme, gibi konular hakkında bilgi edindiler. Ekim ayındaki, ‘Dış Ticaret İstihbaratı Eğitimi’nde ise; hedef pazar çalışması, hedef pazarın tespiti uygulamaları, hedef pazar tespitini etkileyen faktörlerin analizleri, hedef pazar belirleme, ticari bilgi kaynakları, temel veri tabanları ve uygulamaları, seçilen hedef pazarlarda araştırma teknikleri gibi konular işlendi. Önümüzdeki günlerde ise kümemiz yurtdışı pazarlar konusunda çalışmalar yapacak. İnanıyorum ki bu proje Antalya’yı yeni pazarlara açacak, firmalarımızın dış ticaret başarıları ihracat rakamlarımızdaki artış olarak ülke ekonomisine katkı koyacaktır.”

  • Üniversite ile ATSO Arasında İşbirliği

    Akdeniz Üniversitesi ile Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) arasında ‘İşyeri Eğitimleri İşbirliği Protokolü’ imzalandı.

    Akdeniz Üniversitesi Senato Salonunda yapılan imza törenine Akdeniz Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Mustafa Ünal, ATSO Başkanı Davut Çetin, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Erol Gürpınar, Prof. Dr. Mehmet Altunkaya, Prof. Dr. Ahmet Ögke, Uygulamalı Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa Gülmez katıldı.

    Protokol imza töreninde konuşan Rektör Prof. Dr. Mustafa Ünal, Teorik eğitimin yanında uygulamalı eğitime de çok önem verdiklerini belirterek, “Öğrencilerimizin öğrenim aşamasında iken iş hayatını tanımalarını ve sektörle iç içe olmalarını istiyoruz. Bunun için birçok kuruluşla işbirliği yaptık. Bugün de yine öğrencilerimiz için çok faydalı olacağını düşündüğüm bir protokole daha imza attık. Hem öğrencilerimiz hem de sektör açısından hayırlı olmasını diliyorum” dedi.

    ATSO Başkanı Davut Çetin de, “İşyeri Eğitimleri’ projesi geleceğimiz olan öğrencilerin uygulama becerisi kazanması adına son derece önemli bir proje. Proje ile öğrenciler kendi ilgi ve becerileri doğrultusunda alanlarına en uygun işletmelerine yerleştirilmesi sağlanacak. İşyerinde eğitim süreci sonunda yapılacak değerlendirme neticesinde başarılı olan öğrencilerin odaya kayıtlı işyerlerinin istihdam talebi olduğunda öncelikli olarak işe yerleştirilmesine destek olacağız” diye konuştu.

    Protokol karşılıklı imzaların atılmasının ardından toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.

  • ATSO Başkanı Çetin: “Yetişmiş ara elemana ihtiyaç var”

    Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin, söyleşiye katıldığı üniversite öğrencilerine kendinizi iyi yetiştirin ve yabancı dil öğrenin tavsiyesinde bulundu.

    ATSO Başkanı Davut Çetin, Akdeniz Üniversitesi Elmalı Meslek Yüksekokulu öğrencileri ile söyleşi gerçekleştirdi. Sivil Düşünce Derneği üyeleri, öğretim görevlileri ve çok sayıda öğrencinin ilgi gösterdiği söyleşide Çetin, Antalya ekonomisinin turizm ve tarıma dayalı bir sektör olduğunu söyledi. Çetin, “Antalya ticaretinin neredeyse yüzde 50’sini turizm sektörü oluşturmakta. Antalya’da İspanya, Mısır ve Yunanistan’dan daha fazla 5 yıldızlı otel bulundurmakta. Türkiye’ye gelen turist sayısı 40 milyon, Antalya’ya bu yıl gelmesi beklenen turist sayısı ise 14 milyon. Bu rakamlardan da anlaşılabileceği gibi şehrimizin turizm potansiyeli çok büyük. Buna bağlı olarak özellikle gençlerimiz açısından turizm sektörü büyük bir istihdam kaynağı. Onun için sevgili öğrenciler bu şartları göz önünde bulundurarak kendinizi iyi yetiştirmeye ve yabancı dil öğrenmeye gayret gösterin” diye konuştu.

    “Turizm ve tarıma destek veren 150 civarında fabrika mevcut”

    Konuşmasında Antalya tarımına da değinen Çetin, “Antalya Türkiye’nin yaş meyve sebze deposudur. Görüyorsunuz Elmalı’da elma, Finike ve Kumluca’da portakal üretiliyor. Türkiye örtü altı varlığının yüzde 50’si Antalya’dadır. Şu anda 7 milyon ton yaş sebze-meyve üretimimiz var. Geçen yıl 450- 500 milyon dolarlık yaş sebze meyve ihracatı yapıldı. Diğer taraftan organize sanayi bölgesinde turizm ve tarıma destek veren 150 civarında fabrika mevcut. Üniversiteyi bitirdikten sonra iş arayacaksınız. Şehrimizin Turizm, Tarım ve sanayi potansiyeli sizlere büyük fırsatlar sunuyor. Bu avantajı iyi değerlendirmenizi tavsiye ederim” dedi.

    Özel sektör olarak çok ciddi anlamda yetişmiş elemana ihtiyaç duyduklarını dile getiren Çetin, “Günümüzde siz öğrencilerin dikkat etmesi gereken dijitalleşme var. Geçen yılı Antalya için inovasyon yılı ilan etmiştik. Bu yılı da Antalya 4.0 yaptık. Endüstri 4.0 dediğimizde hepimiz önce sanayide 4.0’ı ele aldık. Fakat Endüstri 4.0 sadece sanayideki 4.0 değilmiş. Turizmde 4.0 nasıl olur? Pazarlamada 4.0’ı nasıl yapabiliriz? E- ticaret ve e-pazarlamayı nasıl geliştirebiliriz? Hepimizin kendisini geliştirmesi gerekiyor. Bu yılda Antalya 4.0 ilan ederken bir yıl yetmez dedik, 2018- 2020 ye kadar Antalya 4.0’ı ilan ettik. Antalya’da tarım, turizm ve kent olarak kaliteyi nasıl artırabiliriz konusunda çalıştaylar yaptık. Akdeniz Üniversitesi İktisat Fakültesi ile çalışmalar yaptık. Dünya çok hızlı ilerliyor ve bizimde ümidimiz sizlersiniz. Sizler gelecekte yaşayacaksınız. O halde kendinizi geleceğe en iyi şekilde hazırlayın” ifadelerini kullandı.

    Çetin, “Artık dünya dijital çağdan dolayı tek bir pazar haline geldi. Pazarlama yapan arkadaşların kendilerini geliştirmeleri lazım çünkü pazarlama teknikleri çok değişti. Dünya’nın en büyük 5 şirketine baktığımızda Amozon birinci, Apple ikinci, Google üçüncü, Samsung dördüncü, Facebook beşinci. Bu şirketlere baktığımızda 20 sene önce bunlardan sadece Samsung vardı. Diğerlerini sizler gibi genç girişimciler kurmuşlar. Sizlerde büyük düşünün, çok çalışın. İnanırsanız ve gereğini yaparsanız mutlaka başarırsınız.”