Etiket: Anlattı

  • Gürkan hizmetlerini anlattı

    Gürkan hizmetlerini anlattı

    Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Selahattin Gürkan, TRT GAP Radyo’da ‘Yöremizden’ programının konuğu oldu. Malatya’dan Doğu Anadolu’nun Parlayan Yıldızı diye bahsedildiği programda Başkan Gürkan, şehirde başlayan 2 yıllık süreçteki değişim ve dönüşümü anlattı.

    Malatya Büyükşehir Belediye Başkanı Selahattin Gürkan, TRT GAP Radyo’nun programcılarından Arzu Duraner’in hazırlayıp sunduğu, ‘Yöremizden’ programına telefon bağlantısıyla konuğu oldu. Gürkan, Malatya’da yapılan yatırım ve hizmetlerle birlikte yapılacak olan çalışmalar hakkında değerlendirmelerde bulundu.

    Malatya’nın geçmişte kahramanlık ve ilim irfan destanlarına bu dönemde hizmet destanlarını ekleyerek devam edeceğini ifade eden Başkan Gürkan, “Programın içeriğinden bahsederken Doğu Anadolu’nun parlayan yıldızı Malatya tabiri kullanıldı. Aslında biz Doğu Anadolu’nun değil ülkenin parlayan yıldızı olmak için gayret ve çabamız var. Vizyonumuz Malatya’nın Türkiye’nin parlayan yıldızı olması noktasındadır. Şuanda da belediyeler içerisinde Türkiye’de en fazla yatırımı yapan belediye Malatya Büyükşehir Belediyesidir. Bu anlamda değerlendirildiği zaman hakikaten Türkiye’de önemli yatırımlara imza atan ve yıllarca sürecek olan hizmetlerin çok kısa süre içerisinde yatırıma dönüştürülmesi ve hizmete dönüştürülüp vatandaşa sunulması noktasında Malatya Büyükşehir Belediyesi olarak ciddi mesafeler kat ettik. Gerek hizmet belediyeciliği gerek sosyal belediyecilik gerek kültürel belediyecilik gerekse de çevreye uyum ve vatandaşla birlikte şehri yönetme noktasında büyük işler yapılmaktadır. Bugün Malatya’mızda özellikle yıllardan bu yana Malatya kamuoyunda ifade edilip fakat bir türlü adım atılmayan bütün problemlere ve sorunlara neşter vurulmuştur. Özellikle ulaşım noktasında Malatya çağ atlama hüviyeti içerisindedir. Doğu ve Batı’yı birbirine bağlayan tek arterli ve uluslararası olan yolu, 5 arterli yola dönüştürme noktasında yoğun çalışma yapılıyor. Anayurt diye tabir ettiğimiz Kuzey bölüme alternatif yolu ve Güney bölüme alternatif olarak da Danişmend Gazi Bulvarı’nı açtık. Hemen bu yıl içerisinde Kuzey Kuşak Yolu ve önümüzdeki yılda Güney Kuşak Yolu hizmete açacağız. Yine Karayollarının yapmış olduğu Kuzey Çevre Yolu’nun da

    önümüzdeki yıl hizmete girmesiyle Malatya 5 arterli yolların olduğu bir hüviyete bürünecektir. Yolları da medeniyet olarak değerlendirdiğimiz zaman bu yollarla birlikte medeniyetin buradaki standartları da yükselecektir. Bu anlamda insanlık medeniyetinin başladığı yer olarak Malatya’yı tarif ediyoruz. Bizler şehrin şuanda şehr’ül emini olarak burada vebal mi vecahat mı arasında tercih yapmak durumundayız. Geçmişimize layık olmak istersek vecahata yani şerefe talip olmak durumundayız. Günü gün edelim dersek de vebal içerisinde kalmış oluruz ve koltuğun içerisinde kaybolmuş oluruz. Dolayısıyla biz vecahat’e talibiz. Atalarımızın yazmış olduğu medeniyet, ilim irfan ve kahramanlık destanlarına bizlerde hizmet destanları yazarak katkıda bulunacağız. Bunun için yolla, alt yapıyla, çevre düzenlemesiyle, yeşil alanların genişletilmesi kişi başına düşen yeşil alanların arttırılması, hizmet belediyeciliği, şehrin değerleri ve şehrin katılımıyla katılımcı belediyecilik noktasında ve kültürel ve sosyal belediyecilik noktasında da hakikaten bunların olduğu Malatya Büyükşehir Belediyesi’ni görüyoruz. 2 yıl içerisinde yaptığımız çalışmaların sadece başlıklarına bakıldığı zaman Malatya tarihinin toplam yatırımlarının daha ötesinde yatırımların yapıldığını görüyoruz. Bu anlamda çalışmalarımızı yoğun bir şekilde ekibimiz ve Malatya Büyükşehir Belediyesi çalışanlarımızla birlikte Malatya’mızı mazisine layık istikbale hazırlama noktasında yoğun bir çaba içerisindeyiz. Bu konuda başta Cumhurbaşkanımıza ve hükümetimize, çalışmalarımızda bizlere destek veren bakanlıklarımıza, bütün kurum ve kuruluşlara teşekkür ediyorum” diye konuştu.

  • Rektör Çakmak ETÜ’nün dijital dönüşüm sürecini anlattı

    Rektör Çakmak ETÜ’nün dijital dönüşüm sürecini anlattı

    Erzurum Teknik Üniversitesi (ETÜ) Rektörü Prof. Dr. Bülent Çakmak, TRT Erzurum Radyosu’nda dijital dönüşüm sürecini anlattı.

    Doğunun Sesi programına konuk olan Rektör Prof. Dr. Bülent Çakmak, 2020 yılının Mart ayında başlayan pandemi süreci ile birlikte tüm dünyanın gündeminde olan dijital dönüşümün pek çok yeniliği beraberinde getirdiğine ve bu dönüşümün sektörel bir zorunluluk haline geldiğini belirtti. Dijital dönüşümün tüm sektörlerde olduğu gibi eğitim-öğretim alanında da artan bir öneme sahip olduğuna dikkat çeken Çakmak, ETÜ’nün bu kapsamda bir farkındalık oluşturmayı hedeflediğini dile getirdi.

    Dünya çapında tüm faaliyetlerin dijital platformlara taşındığını aktaran Rektör Çakmak, Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) başlatmış olduğu dijital dönüşüm projelerine, ETÜ’nün oldukça hazırlıklı olduğunu ifade ederek pandemi sürecinde Dijital Öğrenme Yönetim Sistemleri’nin uzaktan eğitim modeline başarılı bir şekilde entegre edildiğini söyledi.

    “Z Kuşağı” olarak adlandırılan ve üniversite öğrencilerinin büyük bir bölümünü oluşturan yeni neslin uzaktan eğitime kolayca adapte olduğunun da altını çizen Çakmak, nitelikli personel ve güçlü altyapıyla ETÜ’lü öğrencileri değişen ve gelişen dünya düzenine uyumlu hale getirdiklerini belirtti.

    Diğer taraftan uzaktan eğitimin öğrencilere çeşitli eğitim alternatifleri de sunduğunu vurgulayan Rektör Çakmak, bunların kaliteli içeriğe erişim, online sertifikalar ve sektörel bazlı kariyer imkanları olduğunu belirterek önümüzdeki süreçte bu konuların öneminin giderek artacağını ifade etti.

  • Esnaf derdini Başkan Kurt’a anlattı

    Esnaf derdini Başkan Kurt’a anlattı

    Odunpazarı Belediye Başkanı Kazım Kurt, Odunpazarı Kent Konseyi’nin esnafın sorunlarına çözüm önerisi getirmek için kurduğu ‘Esnaf Çalışma Grubu’ ve Odunpazarı esnafı ile bir araya geldi.

    Odunpazarı Kent Konseyi, korona virüs pandemisinde kepenk açamayan ve bu nedenle ekonomik sorunlar yaşayan esnafın sorunlarını dinlemek ve çözüm önerileri getirebilmek için ‘Esnaf Çalışma Grubu’ kurdu. Esnafın sorunlarını dinleyen ve çözüm yolları arayan Esnaf Çalışma Grubu, bu sorunları kentin mülki amirlerine iletiyor. Odunpazarı Kent Konseyi Esnaf Çalışma Gurubu, Odunpazarı esnafı ile birlikte Odunpazarı Belediye Başkanı Kazım Kurt’u ziyaret etti. Misafirlerini Odunpazarı Belediyesi Meclis Salonu’nda ağırlayan Başkan Kurt, esnafın sorunlarını dinledi. Buluşmaya Odunpazarı Kent Konseyi Başkanı İsmail Kumru da katıldı.

    “Esnafımızın yanında olmayı sürdüreceğiz”

    Yaşanan sorunların birçoğunun çözümünde yerel yönetimlerin yetkisinin olmadığını belirten Başkan Kurt, “Buna rağmen ben hem bir politikacı hem de bir yerel yönetici olarak esnafın sorunlarını dinliyorum, öğreniyorum. Bu sorunlara nasıl çare aranır, onu araştırıyorum. Odunpazarı Kent Konseyinde esnafla ilgili çalışma grubu oluşturulması iyi bir şey. Esnaf ve ticaret örgütlerinin sizin sesinizi duymadığı anlaşılıyor. İlgili oda sessiz kalıyorsa, insanlar başka bir arayış içine giriyor. Burada daha örgütlü bir biçimde farklı bir ses çıkarmak lazım. Sizlerin bu saydıklarınızı esnaf odası başkanları biliyor, ama muhalefet etmek çok zor bir şey. Bu ülkeyi yönetenler hep iyi şeyler dinlemek istiyor. Yeni dönemde dünyanın gelişmiş ülkeleri büyük sıfırlama diye bir teori ortaya attılar. Farklı bir çalışma yapıyorlar. Dünyanın düzeni değişecek. Dünyanın düzeni değişirken bizim ki de esnafın da çalışma biçimi değişecek. En çok e ticaretten şikâyet ettiniz. Türkiye 2 günde bu değişimi yaşamaz, yaşaması da gerekmez. Bizim geleneklerimiz, alışkanlıklarımız var. Biz de esnaf büyük ölçüde sosyalleşmeye yarayan bir mekanizma. Biz bu ortamı kaybetmek üzereyiz. Pandemi süreci doğru yönetilmedi. Bu aşamadan sonra da nasıl bir çözüm bulacağız, burası önemli” dedi.

  • Gümüşhane Üniversitesi rektör adaylarından Prof. Dr. Fazıl Kırkbir hedeflerini anlattı

    Gümüşhane Üniversitesi rektör adaylarından Prof. Dr. Fazıl Kırkbir hedeflerini anlattı

    Gümüşhane Üniversitesi rektör adaylarından Prof. Dr. Fazıl Kırkbir, ulusal ve bölgesel kalkınmaya sebep olacak projeler planladıklarını söyledi.

    Daha önce ulusal ve uluslararası alanda bilindik projelere imza atan özellikle dünyada ilk defa ortaya konan SİDA projesiyle gündeme gelen Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi (İİBF) Prof. Dr. Fazıl Kırkbir, üniversitenin yanında Gümüşhane içinde kalkınmaya sebep olacak projelerinden bahsetti. Kırkbir “Amacım bir yere rektör olabilmek değil öyle olsa şuan ilana çıkan 12 üniversitenin hepsine yada bir kaçına başvurabilirdim ama bir tek buraya başvurdum. Sebebine gelince öncelikle yapacak projelerim için iyi bir ekip lazım sonra bu ekibin istekli olması gerekir. Burada çok kaliteli ve istekli akademisyenlerin olduğunu yakinen biliyorum zaten bir çoğu arkadaşım ilk başvuru isteğimde onların bir kısmının öneri ve isteği ile oldu. Diğer taraftan Gümüşhane’ye belli aralıklarla sürekli gidip gelmem sebebiyle üniversiteyi çok iyi tanımam bu kararı almama sebep oldu diyebiliriz. Üniversitenin her yıl belli bir sayıda patent ve faydalı model ortaya koymaya sebep olacak bir yapıya bürünmesine sebep olacak düzenlemeleri yapmak hedefindeyim. Buradaki çoğu akademisyende bu potansiyel var sadece harekete geçirmeye sebep olacak düzenlemeleri yapacağız inşallah” dedi.

    Öğrenci sayısını arttırmak için yapılması gerekenleri de sıralayan Kırkbir “Burayı öğrencilere çekici hale getirmeye sebep olacak projeler bulmak gerekiyor. Bunu da iki başlık altında toplayabiliriz birincisi sosyal imkanlar ikincisi ise bitirince iş imkanı birincisini yapmak çok kolay zaten bir kısmı yapılmış durumda ikincisi için ise özellikle özel sektörde karşılığı olan bölümler için ki buna mühendislikten İİBF mezunlarına kadar geniş bir yelpaze giriyor. Öğrencilerin daha okurken çalışmaya başlayacakları bir sistem oturtmaya çalışacağız. Bunun bir prototipini Trabzon’da yaptık Türkiyenin önde gelen zincir mağazalarının biriyle yaptığımız anlaşma sonucunda yıllardır onlara 4. Sınıf başında olan belli sayıda öğrenciyi veriyoruz. Bu öğrenciler yarı zamanlı olarak orada çalışıyor yıl sonu okul bitince de istedikleri uygun olan mağazada müdür yardımcısı olarak başlıyorlar. Yıllardır sorunsuz bir şekilde işleyen bir sistem inşallah bu sistemi yayabildiğimiz kadar genele yaymak en önemli amaçlarımızdan biri olacaktır. Bunu başardığımız takdirde zaten öğrenci çekme konusunda sıkıntı çekeceğimizi zannetmiyorum” diye konuştu.

    “Bölgesel kalkınmaya katkısı olacak 3 projemiz var” diyen Prof. Dr. Fazıl Kırkbir, açıklamalarını şöyle sürdürdü:

    “Birincisi ilgili kamu kurumları ile de işbirliği yaparak üniversitede kuracağımız tarih ve maden mühendisliği disiplinler arası çalışma grubu ile tarih kitaplarında ve eski pek çok kayıtta anlatılan şuan aktif olmayan ve bir kısmının Rumlar’ın giderken kapatmış olduğu altın başta olmak üzere değerli maden ocaklarının yerinin tespit edilip aktif hale getirilmesidir. İkincisi bölgenin tarihi ipek yolu üzerinde olması sebebi ile pek çok çatışmaya yada bazı önemli savaşlara ev sahipliği yapmıştır. Örneğin M.Ö. 60 yıllarda olan Roma ve Rum imparatorlukları arasında yapılan ay ışığı savaşı gibi (Kelkit vadisinde yapıldığı tahmin edilmekte) bu tür savaşların yapıldığı alanların tam tespiti ile yapılacak kazılarda çıkan tarihi eserlerin sergilendiği mümkünse olay yerinde olan bir açık hava müzesi ve bu kazılarda çıkan silahların birebir kopyasının yada minyatürlerinin yapıldığı üretim hanelerin kurulmasına öncülük etmek ki böylece gelecek turistlere satacak önemli mamuller ortaya konulabilsin. Son projemiz ise özellikle yazılım alanındaki akademisyenlerimiz ile ortaya konmaya sebep olacak bazı uygulamaların inşallah dünya çapında bir kullanıcıya ulaştıktan sonra bölge için bir ekonomik değer haline gelmesine sebep olmaktır. Dediğim gibi bu projeleri yapabilecek kapasitede akademisyen bu üniversitede mevcut benim rektör olup olmamamın hiçbir önemi yok önemli olan bu projelerin yapılmasıdır. İnşallah rektör kim olursa olsun bu projelere önem verir. Eğer yeni rektör başkası olurda benden bu konuda yardım isterse seve seve yardımcı olurum. İnşallah bölge ve ülkemiz için kim hayırlı ise o kişi rektör olur.”

  • Müdür Yıldız Sinop’un eğitimdeki projelerini anlattı

    Müdür Yıldız Sinop’un eğitimdeki projelerini anlattı

    Sinop İl Milli Eğitim Müdürü Ercan Yıldız katıldığı bir televizyon programında ildeki eğitim öğretim faaliyetleri ile Müdürlük tarafından yürütülen ‘Hayal Et, Tasarla, Üret’ temalı projeleri tanıtı.

    2023 Eğitim Vizyonu çerçevesinde öğrencilerde 21. yüzyıl becerilerini geliştirmek ve öğrencileri bütüncül bir anlayışla çift kanatlı bireyler olarak yetiştirmek için ‘Hayal Et, Tasarla, Üret’ teması ile projeler geliştirdiklerini belirten Ercan Yıldız, “Projelerimizde öğrencilerimizi, öğretmenlerimizi ve velilerimizi uygulamalı eğitimler, çevrim içi seminerler, çalıştaylar ve dijital uygulamalar ile buluşturduk. Milli manevi değerleri gelişmiş, kendisi ve doğal çevresi ile barışık, hayata dair sorunlara gerçekçi çözümler üreten girişimci bireyler yetiştirmek için üniversiteler, sivil toplum kuruluşları, iş dünyası gibi eğitimin tüm paydaşları ile işbirliği yaptık. Bu tema çerçevesinde 28 farklı konuda eğitimdeki tüm paydaşlarımızı öğretmen, öğrenci, veli hayat boyu öğrenme ile tüm Sinop’u kapsayan projeler ve çalışmalar yürütmekteyiz” dedi.

    Pandemi sürecinde yapılan çalışmalarla başlayan Müdür Yıldız, “Uzaktan eğitim sürecinde 106 EBA destek noktası ve 7 Mobil EBA Destek Aracı’nı en kısa sürede öğrencilerimiz için hazırladık. İlimizdeki kurum sayısına oran ile EBA Destek Noktası sayımız Türkiye’de başat rol almaktadır. Mobil araçlarımız ile 15 bin 783 kilometre yol kat ederek 758 öğrencimizin canlı derslerine ulaşmalarını sağladık. ‘Eğitim Kurumlarında Hijyen Şartlarının Geliştirilmesi Kontrol Kılavuzu’ yönergesiyle ilimiz geneli 176 okul ve kurumumuzun yine en kısa sürede ‘Okulum Temiz’ belgelerini tamamladık. Bu kapsamda tüm idarecilerimize ve diğer çalışanlarımıza uygulamalı eğitimler verdik. Mart ayında salgın sürecinin başlamasıyla tüm meslek liselerimiz, bilim sanat merkezimiz ve halk eğitim merkezlerimiz ülkemizin her köşesinde olduğu gibi fedakarca ve gönüllülükle maske ve siperlik dikimlerine başladık hala üretmeye de devam ediyoruz” diye konuştu.

    Yıldız yapılan projeler hakkında ise şunları söyledi: “

    ‘Hayal Et, Tasarla, Üret’ temalı projelerimiz kapsamında yine salgın döneminin başlaması ve okullarımızın uzaktan eğitime başlamasıyla öğrencilerimizle ve velilerimizle sürekli iletişim halinde kaldık. Bu kapsamda her akşam saat 18.57-19.57 arası “Evde Kal Kitapla Kal Sağlıkla Kal” projesini #sinopokuyor hashtag ile twitter üzerinden yürüttük.

    ‘Okulum bahçede’ projesini biz temmuz ayı itibariyle okullarımızın açılışına hazırlık yaptığımız süreçte tasarladık. Okullarımızın açılışında öğrencilerimizi olabildiğince okul bahçelerinde ders yapabilecekleri sınıf düzenleri oluşturduk.

    ‘Çocuklar Tarım Öğreniyor’ projesi bizim İl Özel İdaresi, İl Genel Meclisi ile işbirliği ile yürüttüğümüz bir projedir. Bu kapsamda 5 okulumuza seralar kurduk. Öğrencilerimizin tarım, toprak üretim kavramlarını yaşayarak öğrenmelerini hedefledik.

    ‘Doğa Okulu’ bakanlığımız bünyesinde yürüttüğümüz bir proje, doğa ile iç içe keşfederek öğrenmelerini sağlayan doğa bilinci, açık alan rekreasyon aktiviteleri, doğa yürüyüşleri fidan dikimi gibi etkinliklerle yaşam becerilerini geliştiren bir ortam hazırladık.

    ‘Uzaktan Eğitime Sen De Destek Ol’ kampanyası bizim Valiliğimiz uhdesinde yürüttüğümüz bir proje. Canlı derslere katılım sağlayamayan öğrencilerimiz için yerelde yaptığımız çalışmaları içermektedir. İl genelinde toplam 1043 tablet bağışı yapıldı. Bağışlanan tabletlerde internet sorunu olan öğrencilerimiz için de tüm müfredatı kapsayacak çekimler ile dijital içerikler hazırladık ve öğrencilerimize ulaştırdık.

    ‘Her Ev Bir Tasarım Beceri Atölyesi’ projesi #evimtba etiketi ile okullarından uzak kalan öğrencilerimizin hem akademik hem de sosyal kişisel becerilerini yeteneklerini geliştirmek amacıyla tasarım beceri atölyelerini evlerimize taşıdık her akşam 19.57- 20.57 arası öğrencilerimiz velilerimiz yaptıkları çalışmaları bizlerle paylaşıyor. 176 Tasarım Beceri Atölyesi il genelinde hazır hale getirerek 2023 Eğitim Vizyonumuz kapsamında çalışmalarımıza devam etmekteyiz.

    ‘Veli Akademisi’ projesi, dediğimiz gibi eğitimdeki tüm paydaşlarımızı düşünerek hazırladığımız bir proje. Velilerimizi de uzaktan eğitim sürecine dahil ederek onların öğrencilerimizle evde yapabilecekleri basit etkinlikler, farklı eğitim metotlarına yönelik veli eğitimleri gerçekleştiriyoruz. Örneğin; Evde stem etkinlikleri, eğitimde yeni yaklaşım nöropedagoji, evde montessori etkinlikleri, eğlenceli oyun robotik ve kodlama, erken çocukluk döneminde yabancı dil eğitimi gibi birçok konuyu kapsıyor ve velilerimizden gelen talepler doğrultusunda planlamaya devam ediyoruz.

    ‘Eğitim Danışmanlığı’ projesi öğrencilerimiz için yürüttüğümüz, proje danışmanlar ve uzmanlar aracılığı ile kendilerini tanımaları, hedeflerini belirlemede danışmanlık yaptığımız bir proje. Bu süreçte proje kapsamında Süleyman Beledioğlu ile 12. sınıflarımızı, Erol Erdoğan ile 8. sınıflarımızı buluşturduk.

    ‘Eğitim Akademisi’ projesi ise öğretmen ve idarecilerimize yönelik eğitimleri kapsamaktadır. Bu kapsamda da yine 37 çevrimiçi eğitim yaparak 3 bin 818 öğretmen ve idarecimize eğitimler verdik.

    ‘Masallarla Büyüyorum’ projesi ve Bakanlığımızın ‘Anadolu Masalları’ projesi uzaktan eğitim sürecinde yine masal anlatıcılığı eğitimi almış öğretmenlerimizle ve benim de bizzat katıldığım anlatımlarla devam etmektedir. Şu ana kadar 1435 öğrencimize bize özgü masallar anlatıldı.

    ‘Genç Kalemler’ projesi öğrencilerimiz edebiyata yazı ve şiir ile kendini ifade edebilme becerilerine yönlendirme hedeflenmiştir. Kariyer planlarında yazarlık olan öğrencilerimizi gazete, dergi gibi yayınlarını desteklemekteyiz.

    ‘Montessori Sinop’ projesi 2023 Eğitim vizyonumuza paralel olarak hazırlanan özellikle okul öncesi ve ilkokulda, ‘Her çocuk özeldir ve her çocuk öğrenir, yeter ki yeterli zaman ve mekan verilsin’ ilkesi ile her sınıfımızda küçük tasarım beceri atölyeleri oluşturmayı hedeflediğimiz bir proje. Bu kapsamda okul bazında ve sınıf bazında uygulama örneklerimiz mevcut. Ayrıca kendi bünyemizde eğitim akademisi projesi kapsamında il genelinde 400’e yakın öğretmenimize montessori eğitimleri verdik.

    ‘İsmiyle Müsemma Okullarımız’ projesi okullarımıza isimleri verilen tarihi ve/veya önemli şahsiyetleri öğrencilerimize tanıtmayı hedefledik. Salgın sürecinde diğer projelerimizi revize ettiğimiz gibi bu projeyi de dijital ortama taşıdık. Okullarımız kendi okul ismine ait kişiyi tanıtan videolar hazırlıyorlar bizlerde haftalık olarak sosyal medya hesaplarımızda yayınlıyoruz. Her okulun tarihi belli tüm okullar tamamlandığında bütün videolarımızla ‘Sinop İsmiyle Müsemma Okullarımız’ belgeseli hazırlayacağız.

    ‘Sinop Tarihini Öğreniyor’ projesi ilkokul ortaokul ve ortaöğretim öğrencilerimize Sinop’un tarihi ve kültürel mekânlarını dokusunu tanıtmak amacıyla hazırladığımız bir proje. Yine salgın döneminde gönüllü öğretmenlerimiz ve idarecilerimizle öğrencilerimizi bu mekanlarla çevrimiçi ortamda veya canlı yayınlarla buluşturmaya devam ediyoruz.

    ‘Bir Kitapda Sen Anlat’ projesi anaokulları, ilkokullar, ortaokullar ve ortaöğretim öğrencilerimizin kitap okumaya olan ilgiyi ve hitabet gücünü artırmak ana dilimizi doğru kullanma şuurunu kazandırmak okulunu temsil etme sorumluluğu kazandırmak amaçlanmıştır.

    KUZKA ve SOGEP destekli ‘Sinop Yeteneklerini Keşfediyor’ projesi eski RAM binamızın tam donanımlı bir STEM merkezi, bir yetenek atölyesine dönüştürülmesi, bu kapsamda 2 ortaöğretim 6 temel eğitim olmak üzere 8 tane tasarım beceri atölyesinin bulunduğu ve tüm okullarımızın kullanımına sunacağımız büyük bir proje.

    ’Değerlerimiz Işığında Söyleşiler’ projesi özellikle kendi yürüttüğüm lise öğrencileri ile buluşarak onlarla gelecek, geçmiş, milli ve manevi değerler özellikle de sosyal medya kullanımları ile ilgili söyleşiler yaptığımız bir proje. Zaman zaman çevrimiçi ortamda buluşmaya çalışıyoruz öğrencilerimizle.

    ‘Benim Kütüphanem’ projesi okul öncesi çağına gelen öğrencilerimizi kitapla buluşturmak ve okula hazır bulunuşluklarını artırmak amacındayız

    ‘Ahşap Oyuncak Atölyesi, Keten Evi Ve Atölyesi’: Ahşap ve keten Sinop’un vazgeçilmezleri arasındadır. Keten zaten coğrafi işaret olarak kazandırılmıştır. Bu süreçte Türkiye’de sayılı olan ahşap oyuncak atölyesini halk eğitim merkezi kanalı ile açtık, oyuncak yapımı ve ahşabın işlenmesi, eğitim materyali yapımı gibi konularda kurslar açtık. Yine keten evi ve atölyesinde de Sinop’a özgü keten işleme ve dokuma tezgahları ile kurslar açtık. Böylece bireylere yeni iş imkanları oluşturacak eğitimler vermeye devam ediyoruz.

    ‘Akademik Danışmanlık Uygulaması’ Sinop Üniversitesi ile yapılan iş birliği protokolü kapsamında okullarımız ile üniversitedeki akademisyenlerimizi eşleştirerek okullarımızın her türlü akademik ve bilimsel desteği almalarını sağladığımız Türkiye’de sayılı ilde uygulanan bir projedir.

    “Uzaktan Eğitim Çalıştayı” yine Türkiye’de bizim yürüttüğümüz uzaktan eğitime dair sorunların ve çözüm yollarının konuşulduğu, tespit edildiği iyi örneklerin yaygınlaştırılması ve paylaşılması hedeflenen 8 ayrı alt komisyon ile yürüttüğümüz ve 2 gün süren çevrimiçi bir çalıştaydı.

    Erasmus + projelerinde 24 adet personel hareketliliği 1 öğrenci hareketliliği, Etwinning projelerinde 62 öğretmenimiz Ulusal Kalite Ödülü, 27 öğretmenimiz Avrupa Kalite Ödülü, 4 okulumuz Etwinning Okulu ödülü, 1 öğretmenimiz ise Türkiye Özel Ödülü almaya hak kazandılar. TÜBİTAK projelerinde ise bu yıl 4004, 4005 ve 4007 çağrılarında toplam 11 başvuru gerçekleştirdik.”

    Ercan Yıldız bu proje ve faaliyetler ile Sinop İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün eğitim öğretim faaliyetlerinde öncü rol oynadığını aktardı.