Etiket: Anketini

  • TİM, İhracatçı Eğilim Anketini Açıkladı

    Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) 2015 yılı 4’üncü çeyrek gerçekleşme ve 2016 1’inci çeyrek beklenti anketi açıklandı. 505 ihracatçı firmanın katıldığı ankete göre yüksek hacimli, büyük pazarlar ABD, Çin, Almanya hedef ülkeler olarak öne çıktı.

    Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) 2015’in 4’üncü çeyrek gerçekleşme ve 2016’nın 1’inci çeyrek beklentilerini içeren ihracatçı eğilim anketi sonuçları açıklandı. İhracatçıların girdi maliyetlerinden üretime, döviz kurlarından karlılıklarına, yeni pazar hedeflerinden istihdama kadar birçok alanda beklentilerini ele alan anket Türkiye’nin ihracatına yön verecek. Anketle ilgili verileri değerlendiren TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, “İhracatçılarımızın 2016 yılı ilk çeyrek geneline dair beklentileri önceki çeyrekle karşılaştırıldığında sektörlerde ve Türkiye ekonomisi olarak ortalama oranlarda yaklaşık 10 puan daha iyimser. Bu 2016 yılı adına bizi ümitlendiriyor” şeklinde konuştu.

    TİM’in gerçekleştirdiği ‘İhracatçı Eğilim Araştırması’ anketine 505 ihracatçı firmanın üst düzey yöneticileri katılarak 2015 yılının 4’üncü çeyreği gerçekleşmeleri ile 2016 yılının 1’inci çeyreğine yönelik beklentileri ortaya kondu. Ankete göre ihracatçıların Avrupa ekonomisi ile ilgili beklentileri artış seyrini sürdürürken, bunların yalnızca yüzde 25’inin AB hakkında kötümser tablo çizmesi dikkat çekici oldu. Verilere göre ayrıca ABD, Almanya ve Çin hedef pazarlar olarak öne çıktı.

    FİRMALARIN YÜZDE 24,3’Ü AR-GE YATIRIMI YAPACAK

    İhracatçıların alternatif olarak yüksek hacimli, büyük pazarlara odaklanmalarını son derece olumlu bulduklarını dile getiren Büyükekşi, ayrıca firmaların yüzde 24,3’ünün de yılın ilk çeyreğinde Ar-Ge/inovasyon yatırımı planlamasını gelecek adına umut verdiğini kaydetti ve “TİM olarak, inovasyon Ar-Ge, tasarım ve markalaşma alanında gerçekleştirdiğimiz çalışmalarımızın olumlu sonuçlarını görmek bizi fazlasıyla memnun ediyor” dedi.

    TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, anketin gündem bölümünde Rusya ile ilgili gelişmelere yer verildiğine değinerek, “Rusya’ya ihracat yapan firmaların tamamına yakını, ihracat kayıplarını farklı pazarlara yönelerek telafi ediyor. Firmalarımız, Rusya’ya ihracatlarının azalması ihtimaline karşılık aldıkları aksiyonların arasında en önceliği yüzde 49 ile Avrupa pazarına yönelmek olacağını belirtiyorlar. Avrupa pazarını, yüzde 36 oranıyla Ortadoğu ve yüzde 31 oranıyla Afrika pazarları izliyor. İhracatçılarımızın yüzde 14’ü iç pazara yöneleceğini, yüzde 27 ise ihracat stratejilerinde bir değişikliğe gitmeyeceklerini belirtiyor” diye konuştu.

    Anketle ilgili öne çıkan başlıklar ise şöyle:

    YENİ PAZARLAR

    İhracatçıların 2016 1’inci çeyreğinde hedef pazar olarak yüzde 20 oranıyla ABD’yi öngörüyor. Bunu Almanya yüzde 12 ve sırasıyla Çin, İran ve İngiltere takip ediyor.

    İSTİHDAM

    2015’in 4’üncü çeyreğinde firmaların yüzde 23,8’i, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre beyaz yakalı çalışan sayısının arttığını, yüzde 27,9’u mavi yakalı, yüzde 12,3’ü ise Ar-Ge personeli sayısının arttığını belirtti.

    YATIRIM

    Geçen yılın 4’üncü çeyreğinde firmaların gerçekleşen yatırımlarının yüzde 42,8’inin modernizasyon, yüzde 27,9’unun ise kapasite artırım yatırımı yaptığı görülüyor. Artan oranla yeni kapasite ve Ar-Ge yatırımları geleceğe yönelik ümit veriyor

    2016’nın 1’inci çeyreğinde yeni yatırım hedefleyen firmaların yüzde 30,1’ü yurtiçinde modernizasyon, yüzde 23’ü yurtiçinde kapasite, yüzde 18,8’i ise Ar-Ge/inovasyon yatırımı planlıyor. Buna göre kapasite yatırımı yapacak firmaların oranında 5,1, Ar-Ge yatırımı yapacak firmaların oranında 4,1 puanlık artış oldukça olumlu görülüyor.

    İHRACATÇININ ÖNCELİKLİ SORUNLARI

    İhracatçının öncelikli sorunu yüzde 43,8 ile döviz kurları olarak öne çıkıyor. Bunu yüksek enerji maliyetleri yüzde 41,2 oranla izliyor. Ayrıca hammadde ve ara mal fiyatları yüzde 37,8, istihdam maliyetleri yüzde 36,8, lojistik maliyetleri yüzde 34,3, ile bu sorunları takip ediyor. Döviz kurlarındaki istikrarsızlık sorununda önceki çeyreklere göre önemli gerileme gözlemlenirken, 2016’da paritenin olumsuz etkisinin daha sınırlı seviyede hissedileceği bekleniyor.

    DÖVİZ KURLARI

    İhracatçıların 2016’nın ilk çeyreğinde ortalama dolar kuru beklentisi 3,02, euro beklentisi ise 3,27. Parite beklentisi ise 1,07. Yılsonu dolar kuru beklentisi 3,14; euro ise 3,40 olarak şekilleniyor. Ancak bunlara rağmen ihracatçının rekabetçi ideal kur beklentisi dolarda 2,90, euroda 3,19 seviyesinde.

    Ankete göre ihracatçının yılsonu enflasyon tahmini yüzde 8,44, politika faizi tahmini yüzde 8 olarak öne çıkıyor. Büyümede ise 1’inci çeyrekte beklenti yüzde 3 seviyesinde iken bu yılsonu yüzde 4,2 olarak öngörülüyor.

  • İşbul.net ’İşsizlik Anketi’ni Açıkladı

    isbul.net 2015 yılı ’işsizlik anketi’ verilerini açıkladı.

    Türkiye’de ve dünyada son bir yılda dalgalanan ekonomi, siyaset ve küresel krizin yansımalarının işsizlik üzerinde olumsuz etkileri olduğunu belirten isbul.net yönetim kurulu başkanı Ömer Gezer, “Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de işsizlik sorunlarının temelinde kalifiye elemanın olmaması, 2015 yılında Türk halkının 2 kez sandık başına gitmesinin de istihdam ve işsizliğe etkilerinin oldu” dedi.

    isbul.net üzerinden yapılan ’işsizlik anketi’ çalışması sonucunda Ağustos 2015 tarihinden itibaren iş bulamayanların sayısının yüzde 34 oranında olduğunu açıklayan Gezer, “2015 işsizlik anketi çalışmalarını Aralık 2015 tarihinde tamamlayan isbul.net, işsizlik oranın temel nedenlerini açıkladı. isbul.net verilerinde iş bulamayan adayların Ağustos 2015 tarihi itibari ile Türkiye genelindeki işsizlik oranı yüzde 34 seviyelerinde. Bu oranı, yüzde 27’lik oranla herhangi bir işte çalışan ancak işinden memnun olmayan adaylar oluşturuyor. yüzde 9 oranında özgeçmişi olduğu halde iş aramayan adaylar dikkat çekerken, yüzde 26 oranında kemik kadroyu oluşturan çalışan sayısı var. Kalan yüzde 4 oranı ise diğer değerleri içeriyor” ifadelerini kullandı.

    MAVİ YAKA İŞ İLANLARI REVAÇTA

    isbul.net yönetim kurulu başkanı Ömer Gezer, “isbul.net 2015 işsizlik anketi ile ilgili bir diğer veri ise iş arayan adayların hitap ettiği alan, ’mavi yaka mı, beyaz yaka mı?’ sorusu. İşsizlik anketinde iş arayan adayların yüzde 58’lik oranını mavi yakalar oluşturuyor. Bu oranı yüzde 33 oranla beyaz yakalılar takip ediyor. Kalan yüzde 9’luk oranı ise diğer değerlerini içeriyor. Lisans mezunu adaylarda kendi alanlarında iş bulamadıklarından dolayı mavi yaka iş ilanlarına daha çok talep var. isbul.net 2015 işsizlik anketine ilişkin bir diğer veri ise iş arayan adayların eğitimine göre dağılımı. Bu veriler ışığında yüzde 58’lik oranla iş arayan adayların eğitim durumunu lisans mezunları oluşturuyor. Bu oranı yüzde 24’lük oranla ön lisans mezunları takip ederken, lise ve dengi okullar yüzde 15‘lik oranlarda seyretti. Kalan yüzde 3 oranı ise okuryazarlığı olmayan adaylar oluşturuyor. Ülkemizde eğitim ve öğretim alanında son 15 yıldır ciddi reformlar söz konusu. Üniversitelerden mezun olan aday sayısı arttıkça iş aramalarda giderek zorlaşıyor” diye konuştu.

    isbul.net’in 2015 işsizlik anketinin bir diğer verisi ise çalışan adayların sektörlere göre dağılımını içerdiğini bildiren Gezer, “Hizmet sektörü yüzde 55.0 ile ilk sırada yer alırken, Sanayi sektörü yüzde 45,5, Tarım sektörü ise yüzde 0.6 ile ön planda yer aldı. Sanayi ülkesi olmamıza rağmen, en çok iş gücü hizmet alanında. Engelli adayların iş arama süreçleri aşamalarında bu yarışın neresinde olduklarına ilişkin bilgilerde isbul.net üzerinden yapılan 2015 işsizlik anketinde açıklandı. Bu oran yüzde 18.2 olarak seyir etmektedir. İşkur açık lisanslı iş ilanların yer aldığı isbul.net üzerinden yayımlanan iş ilanları doğrudan bu oranı desteklemektedir” ifadelerini kullandı.

    isbul.net 2015 işsizlik anketi üzerinden alınan sonuçlarda aktif iş ilanlarına göre iş gücü hizmetlerinden yararlananların cinsiyet oranına göre dağılımına bakıldığında, yüzde 55 oranla kadın çalışanlar ilk sırada yer alırken, erkeklerin çalışma oranı yüzde 45 oranında seyrettiğini kaydeden Gezer, isbul.net 2015 işsizlik anketinin aktif iş gücü hizmetlerinden yararlananların yaş ortalamaları; 20-24 yaş arası: yüzde 30, 25-29 yaş arası: yüzde 21, 30-34 yaş arası: yüzde 13, 35-39 yaş arası: yüzde 11, 40-44 yaş arası: yüzde 7 ve 45 ve üzeri yaş: yüzde 7” dedi.

  • Ak Partili Baybatur Manisanın Son Seçim Anketini Açıkladı

    AK Parti Manisa Milletvekili Murat Baybatur, “Manisa’da 7 Haziran seçimlerinde 5’inci milletvekilini çıkarmak hayaldi. Fakat şu an 1 Kasım seçimlerinde 5. milletvekilini çıkarmak hedef haline gelmiştir” dedi.

    AK Parti Manisa Milletvekili Murat Baybatur, AK Parti Manisa İl Başkanlığı binasında İHA muhabirlerine özel açıklama yaptı. 7 Haziran seçimleriyle 1 Kasım seçimleri arasında ne gibi farkların olduğuyla ilgili soru üzerine Baybatur, seçimlerin AK Parti lehine farklılıklar göstereceğini belirterek, “Farklılıklar şunlar; birincisi 1 Kasım seçimleri özellikle Milliyetçi Hareket Partisi’nin Genel Başkanı Devlet Bahçeli’nin ’Koalisyon kuralım’ teklifine ’Hayır’ demesinin olumsuz etkilerini görüyoruz” dedi. HDP’nin seçimden sonraki tavrı, 80 milletvekili olmasına rağmen diyalog, siyaset zemininde problemlerin çözülmesinin dışına çıkarak tekrar PKK’yla beraber, silahlı bir şekilde polisimize, askerimize yapılan saldırılar neticesinde HDP’ye oy vermiş güneydoğulu kardeşlerimiz açık bir şekilde tepki ifade ediyor” dedi.

    “SANAYİCİ VE ESNAF İSTİKRAR İSTİYOR”

    Sanayici ve esnaf gibi kesimlerin istikrar istediğini anlatan Baybatur, şunları söyledi: “Sanayici, esnaf, parayla ilgilenen kesim diyelim tabiri caizse, istikrarsızlıktan dolayı sıkıntıya girdikleri çok açık bir şekilde ifade ediyorlar. Bu ülkenin kesinlikle istikrara kavuşması gerektiğini ve tek başına iktidara gelebilecek olan partinin de en yakın partinin AK Parti olduğu için AK Parti’ye destek vereceklerini söylüyorlar. Bu CHP ya da MHP olmuş olsaydı tek başına iktidara gelebilecek, belki onlar düşünülebilirdi. Ama CHP ve MHP’nin ne böyle bir hedefi ne de böyle bir vizyonu olmadığı için AK Parti’nin bu noktada belirleyici politikaları olduğu için insanımızın özellikle sanayici ve esnafın AK Parti’ye yönelişi var” diye konuştu. “Diğer partiler yıldızları vaat etti, biz yaptıklarımızı anlattık” diyen Baybatur, şunları söyledi: “Bu dönemde emeklilere Temmuz ayından geçerli olmak üzere bin 200 lira aylık zam yapacağımızı söyledik. Fakat bu konularda çiftçiyle alakalı, esnafla alakalı, gençlikle alakalı, emeklilerle alakalı noktalar da biz de biraz anlatmakta proje sunmakta biraz yetersiz kaldığımızı görerek şimdi seçim beyannamesinde sayın Başbakanımız Prof. Dr. Ahmet Davutoğlu’nun da tebliğ ettiği üzere halk tarafından muazzam bir şekilde karşılandı. Çünkü diğer partilerin bu sözlerine çok fazla inanmıyorlar. AK Parti bunu söylediyse kesinlikle inanıyorlar. Örnek olarak söyleyeyim asgari ücreti bin 300 lira yapacağımızı ilan ettik. Şu an itibaren bütün herkes ’Evet asgari ücret bin 300 lira oldu’ mantığıyla bakıyorlar”

    SON SEÇİM ANKETİNİ AÇIKLADI

    Son seçim anketleriyle ilgili değerlendirmelerde bulunan AK Partili Baybatur, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bizim il başkanlığımızın yaptığı çalışmayla beraber biz kendimiz sahada en güzel anketi yapıyoruz. Tüm adaylarımızla beraber bütün ilçeleri ziyaret ettim. Toplumun bütün kesimleriyle temas halindeyim. Manisa özeli için; 7 Haziran seçimlerinde 5’inci milletvekilini çıkarmak hayaldi. Fakat şu an 1 Kasım seçimlerinde 5. milletvekilini çıkarmak hedef haline gelmiştir. Şu an havamız Manisa’da 5 milletvekili çıkacak şekilde olduğunu görüyorum. 7 Haziran’a kadar kat kat fark var. İnsanımız, vatandaşımız, toplum AK Parti’nin burada 5 milletvekili çıkaracağını çarşı pazar bangır bangır bağırıyor. Bizim anketimiz burada en aşağı 5 milletvekili çıkaracağımız yönünde.”