Etiket: anket

  • Prof. Dr. Balık’tan, Manavgat Irmağı’ndaki teknelere anket

    Ordu Üniversitesi Deniz Bilimleri Fakültesi Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Bölüm Başkanı Prof. Dr. İsmet Balık, Manavgat ırmağında turist taşımacılığı yapan teknelerin su, elektrik ve yakıt gibi sorunlarının bulunduğunu söyledi.

    Manavgat’a bulunan Ordu Üniversitesi Deniz Bilimleri Fakültesi Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Bölüm Başkanı Prof. Dr. İsmet Balık, Manavgat ırmağında turist taşımacılığı yapan teknelerin sahipleri, kaptanları ve çalışanları ile anket yaptı. Irmakta turist taşımacılığı yapan teklerin sorunlarını belirlemek için anket yaptığını belirten Balık, “Manavgat Antalya bölgesinin en önemli turizm bölgesinden biri ve hatta yatak kapasitesi büyüklüğü bakımından Türkiye’nin en önemli turizm merkezlerinden biri. Bunun yanında turizm bölgeleri kendine has güneş kum deniz haricinde kendine has artı özellikleri ile ön plana çıkmaktadır. Alanya kalesi ile ünlü, Serik ve Belek bölgesi golf turizmi ile ön plana çıkmak istiyor. Manavgat’ta şelaleleri ve Manavgat nehri ile ön plana çıkıyor. Manavgat nehrini biz değişik amaçlarla kullanamıyoruz. Daha çok kullandığımız alan bot turizmi üzerine oluyor. Tabi bunda da altyapı olarak bir takım eksiklikler olduğunu görmekteyiz” dedi.

    İsmet Balık şöyle devam etti:

    “Bot turizminin sorunlarıyla alakalı bir araştırma yapmak istedik ve anket çalışması yaptık. Bot işletmecilerini ve kaptanlarını dinlediğimiz zaman en önemli sorunlarının elektrik ve su sorununun olduğunu görmekteyiz. Bu durum gelişmiş marinalarda çözülmesi gereken bir sorun. Çünkü artık elektrik ve su panoları vasıtasıyla belli aralıklarla yerleştirilerek bu sorun kolaylıkla çözümlenebilmekte. Ancak bu sorunu kendi teknelerinde bulunan jeneratörler yardımıyla çözdüklerini görüyoruz. Turizm bizim en önemli bir istihdam kaynağımız ve bu yüzden Turizm sektörüne gerekli altyapı yatırımlarının mutlaka yapılması gerekiyor. Manavgat’a gelen turistlerin önemli bir miktarı bu tür bot turlarına katıldığını bilmekteyiz ve bu da Manavgat’a turist çekmek için önemli bir kapı olduğunu düşünüyoruz. Turizm taşımacılığı yapan teknelerin ihtiyaçlarını devlet olarak gidermek zorundayız. Bu nedenle Manavgat nehri kıyısında ihmal edilmiş kıyı düzenlenmesi çalışmaları teknelerin yaklaşabilmesi için oluşturulan rıhtımlara belli aralıklarla konulacak olan elektrik ve su panoları vasıtasıyla bu teknelerin elektrik ve su ihtiyaçlarının gidermek zorundayız. Bu panolar kartlı sistemle çalışmaktadır. Her isteyen parasını ödemek şartıyla elektriğini ve suyunu alacaktır.”

  • Samsunspor’dan Stat Koltukları İçin Anket

    Samsunspor Kulübü, Ağustos ayında faaliyete girmesi beklenen yeni 19 Mayıs Stadyumu’nun koltuk renklerini seçebilmek için kulübün resmi internet sitesinden bir anket başlattı.

    Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın Samsun’un Tekkeköy ilçesinde yaptırdığı 19 Mayıs Stadı’nın inşaatında son aşamaya gelindi. Gelecek günlerde stat içerisindeki vinçler çıkartılarak zemin işlemlerine geçilecek. 145 milyon TL’ye mal olacak 33 bin 919 seyirci kapasiteli stadyumun Ağustos ayında faaliyete geçirilmesi planlanıyor.

    Yakın zamanda tamamlanacak stadyum için kolları sıvan Samsunspor Yönetimi, statta kullanılacak koltuk renkleri için taraftarın görüşüne başvurdu. Resmi internet sitesinden bir anket başlatan kırmızı-beyazlılar taraftara “Yeni yapılacak olan stadımızın koltuk rengini seçmemize yardımcı olur musunuz?” sorusu yöneltildi. 3 farklı seçeneğin bulunduğu ankette alt kısım beyaz, üst kısım kırmızı, kırmızı-beyaz parçalı ve düz kırmızı koltuk renkleri seçenekleri bulunuyor.

    Dün akşam saatlerinde uygulamaya konulan anket kısa bir süre sonra yayından kaldırılacak ve en çok beğeniyi alan koltuk renkleri statta kullanılacak.

  • Motaş, 6 Bin Kişi İle Birebir Anket Çalışması Yaptı

    MOTAŞ, müşteri memnuniyetini ölçmek ve talepleri öğrenmek için mart ayında anket yaptırdı. Anket sonuçlarına göre, vatandaşların yüzde 71’i hizmetlerden memnun.

    MOTAŞ’tan yapılan açıklamada, TÜİK verilerine göre Türkiye’de toplu taşım araçlarına olan memnuniyetin yüzde 62 olduğu belirtildi. Açıklamada, “Yaptırdığımız ankette bu seviyeyi aştığımız görülüyor. Bağımsız bir kuruluş tarafından toplamda 6 bin kişi ile yapılan ankette otobüslerde 5 bin, trambüslerde bin yolcuya 11 memnuniyet sorusu yöneltildi. Anket sonucunda genel olarak yolcuların yüzde 71 oranında hizmetimizden memnun olduğu sonucu çıktı. Malatya’da toplu taşımda müşteri memnuniyetini en üst seviyelere çıkarmak için başlattığımız anket çalışmasıyla müşteri taleplerini ve şikayetlerini aldık. Aldığımız talep ve şikayetler toplu taşım ile ilgili alacağımız kararlara yansıyacaktır. Alacağımız her kararda bu talepleri göz önünde bulunduracağız” denildi.

    Yapılan anketin alınacak kararlar noktasında önlerini aydınlatacağını belirten MOTAŞ yetkilileri, anket çalışması ile ilgili ayrıntılı bilgiler aktardı. Anket çalışmasında yolculara duraklarda bekleme süreleri, sefer sayılarının yeterliliği, otobüslerin güvenliği, otobüs doluluk oranları, duraklarda işaret ve yönlendirme yeterliliği, duraklarda bekleme ve oturma alanlarının yeterli olup olmadığı gibi sorular yöneltildi. Duraklarda bekleme süreleri istenilen düzeyde mi, sorusuna yolcuların yüzde 68’i uygun cevabı verirken, sefer sayıları yeterli mi, sorusuna yolcuların yüzde 63’ü olumlu, otobüs doluluk oranları uygun mu, sorusuna yolcuların yüzde 55’i uygun diye cevap verdi. Ankete katılanların yüzde 66’sı duraklarda oturma ve bekleme alanlarının yeterli olduğunu, yüzde 72’si duraklarda yönlendirme ve işaretlemelerin yeterli düzeyde olduğunu ve yüzde 84’ü otobüslerin güvenli olduğunu belirtti. 11 sorunun yöneltildiği ankete katılan yolcuların yüzde 82’si araçların temizliğinden memnun olduklarını belirtirken, yüzde 83’ü personel tutum ve davranışlarından, yüzde 81’i personelin müşteri ile iletişiminden memnun olduklarını söyledi.

    Ayrıca şikayet ve önerilerin MOTAŞ’a iletilmesinde bir iletişim sorunu yaşamadıklarını belirten katılımcıların yüzde 70’i iletişim ile ilgili memnuniyetini ifade ederken, MOTAŞ’a ulaştırılan sorunların büyük oranda çözüme kavuşturulduğunu, bu manada yüzde 56 memnuniyet olduğu belirlendi. MOTAŞ yetkilileri bu düzeyin daha yukarılara taşınması için daha önce başlanan çağrı merkezinin kurulmasına hız verdiklerini belirtti. Ankete yansıyan bir diğer sonuç ise otobüslere olan müşteri memnuniyeti. Bu da yüzde 69 olarak ankete yansıdı. Öte yandan ankete katılanların yüzde 80’inin otomobilinin olmadığı, otomobili olanların da yüzde 8’inin özel aracını trafiğe çıkarma imkanının sınırlı olduğu, yüzde 12’sinin de özel aracıyla trafiğe çıkma imkanının olduğu, ancak toplu taşım araçlarını daha güvenli ve rahat bulduğundan dolayı tercih ettiği belirtildi.

    Anket sonuçlarının değerlendirildiği açıklamada MOTAŞ yetkilileri, “Otobüslerde müşteri memnuniyeti yüzde 69 olarak anketlere yansırken, trambüslerde aynı sorulara verilen cevaplarda memnuniyet oranının yüzde 74 olduğunu gördük. Trambüslerle ilgili memnuniyet oranı düşük görülen konunun yolcu yoğunluğu olduğu belirlendi. Bununla ilgili Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Çakır’ın açıkladığı trambüs alımları ile ilgili çalışmaya hız verildi. İnşallah en kısa zamanda yolcu yoğunluğunu asgari düzeye düşürecek araç alımını gerçekleştiririz. Ankette çıkan sonuca baktığımızda şirketimize ortalama yüzde 71 oranında bir memnuniyetin olduğunu görüyoruz. Bu da Türkiye ortalamasının çok üzerinde bir sonuçtur. Aldığımız sonuçların ışığında yapacağımız çalışmalar neticesinde bu sonucu daha da yukarılara taşımayı hedefliyoruz. Yolcularımızın nabzını tutmak, zamanla değişkenlik gösteren taleplere zamanında cevap verebilmek için bu tür anketlerimiz belli periyotlarda devam edecektir” ifadelerini kullandı.

  • ‘Anket Bulutu’ Uygulaması Vatandaşların Şikayetlerini Biriktirecek

    Sakarya Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığı toplu taşımada vatandaş memnuniyetini arttıracak bir yeniliğe daha imza attı.

    Büyükşehir Belediyesi otobüslerinde ‘Anket Bulutu’ uygulamasını faaliyete aldıklarını belirten Ulaşım Dairesi Başkanı Fatih Pistil, “Büyükşehir Belediyemize ait otobüsleri kullanan vatandaşlarımızın talep, öneri ve şikayetlerini bildirebilecekleri ‘Anket Bulutu’ uygulamamızı hizmete aldık. Vatandaşlarımız Google Play’den indirebilecekleri uygulamayla kullandıkları hatla ilgili talep, öneri ve şikayetlerini kolaylıkla tarafımıza iletebilecekler” ifadelerini kullandı.

    HATTA ÖZEL TALEP VE ÖNERİLER

    İlk etapta uygulamamız sadece Google Play’de mevcut olarak hemşerilerimizin hizmetindedir diyen Pistil, “ ’Anket Bulutu’ uygulamamızı akıllı telefonlara indirdikten sonra anketlere katılım sağlanabilecek. Vatandaşlarımız hangi araçta veya hatta ise talep, öneri ve şikayetleri o hat için kaydedilecek. Böylelikle hatlarla ilgili veriler elimizde olacak. Büyükşehir Belediyesi olarak toplu taşımada gerekli analizlere ulaşmış olacağız” şeklinde konuştu.

    GÜNLÜK TAKİP EDİLECEK

    Uygulamamız herhangi bir kişisel bilgi gerektirmemektedir diye konuşan Pistil, “Anket sonuçlarını günlük takip edecek, planlamalarda da bu verilerden faydalanacağız. Bu sebeple vatandaşlarımızın anketlere katılım sağlaması ve doğru bilgi girişi sağlamaları önem arz etmektedir. Aynı zamanda vatandaşlarımızın bulunduğu bölgede ‘Anket Bulutu’ uygulamamıza dahil bir modül yok ise; ulaşımla ilgili diğer genel anketlere katılabilecekler. Türkiye’de hareketli araçlar açısından tek olma özelliğine sahip uygulamamızın hayırlı olmasını diliyorum” dedi.

  • Ketob, EMITT Fuarında Yapılan Anket Sonuçlarını Açıklandı

    Kemer Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (KETOB), İstanbul EMITT fuarında yapılan turizm anketi sonuçlarını açıklandı.

    İstanbul EMITT fuarında 500 yerli müşteri arasında yapılan ankete göre 2 kişiye 5 yıldızlı tatil veren KETOB, anketlere göre yerli pazarın yaz sezonunda hangi şehirleri hangi aylarda seçtiklerine dair istatistikleri yayınladı.

    EN FAZLA ZİYARET EDİLEN BÖLGE, ANTALYA OLDU

    Ankete göre, 2015 yılında tatilinizi hangi bölgede geçirdiniz sorusuna, 500 kişinin yüzde 41’i Antalya cevabını verirken, yüzde 38’i Ege bölgesini, yüzde 10’u da yurtdışını seçti. Marmara bölgesini tercih edenler ise yüzde 9 olurken, Karadeniz bölgesini ise yüzde 2’lik kesim ziyaret etti.

    YERLİ PAZARINDA “KEMER” LİSTE BAŞI

    2015 yılında tatilinizi nerede geçirdiniz sorusuna, 500 kişiden yüzde 27’si Kemer, yüzde 13’ü Bodrum, yüzde 12’si Belek, yüzde 10’u Alanya, yüzde 9’u İstanbul, yüzde 7’si Marmaris, yüzde 7’si Didim, yüzde 5’i İzmir, yüzde 4’ü Fethiye cevabını verirken, yüzde 6’lık kısım ise diğer il ve ilçeleri tercih etti.

    YERLİ TURİSTLER EN ÇOK TEMMUZ AYINI TERCİH ETTİ

    2015 yaz tatilini hangi ayda gerçekleştirdiniz sorusuna, yüzde 48’lik kesim Temmuz ayı cevabı verirken, yüzde 26 Ağustos ve yüzde 13 ise Haziran ile Eylül aylarını tercih etti.

    2016’DA YERLİ PAZARIN TERCİHİ YİNE ANTALYA

    2016 yaz tatilinizi nerede planlıyorsunuz sorusuna, ankete katılanların yüzde 45’i Antalya derken, yüzde 24 Kemer ilçesi, yüzde 9 Fethiye, yüzde 9 Bodrum, yüzde 8 yurtdışı, yüzde 3 Belek bölgesi ve yüzde 2’lik kısım ise Ayvalık cevabını verdi.

    2016 YILINDA YERLİLER TATİLLERİNE EN ÇOK TEMMUZ VE AĞUSTOS’TA ÇIKACAKLAR

    2016 tatilinizi hangi aylarda planlıyorsunuz sorusuna ise ankete katılanlar, yüzde 29 oranında Temmuz ve Ağustos aylarında tatile çıkmayı planlarken, yüzde 26’sı Haziran ayında ve yüzde 16 Eylül ayında tatile çıkmayı planlıyor.

    YERLİ PAZAR ERKEN REZERVASYONA YÖNELİYOR

    Erken rezervasyon dönemlerinde tatiliniz için rezervasyon yaptırmayı tercih ediyor musunuz sorusuna, 500 kişiden yüzde 60’ı “Evet” derken yüzde 40’lık kısım ise “Hayır” dedi.

    KEMER’İ ZİYARET EDENLERİN SAYISI YARI YARIYA

    Kemer’i daha önce ziyaret ettiniz mi sorusuna da 500 kişiden yüzde 48’i bu soruya daha önce Kemer’e geldim derken, yüzde 52’si ise daha önce hiç gelmediğini belirtti.

    KEMER DENİLİNCE AKLA; “DENİZ, KUM VE GÜNEŞ GELİYOR”

    Kemer denilince aklınıza ne geliyor sorusuna, 500 kişinin yüzde 54’ü Kemer denilince akıllarına ilk olarak deniz, kum ve güneş, yüzde 18’i doğa ve doğa sporları, yüzde 17’si eğlence ve yüzde 11’i ise tarih cevabını verdi.