Etiket: Ankara’nın

  • ATO’dan Ankara’nın en değerli markalarına ödül

    Ankara Ticaret Odası (ATO), Ankara Marka Festivali kapsamında Ankara’nın en değerli markalarına ve Ankara’ya değer katan markalara ödül verdi.

    Ankara Ticaret Odası’nın (ATO) “Yaratıcılıkta Yeni Yollar, Yeni Yönler, Yeni Yöntemler” temasıyla bu yıl üçüncüsünü gerçekleştirdiği Ankara Marka Festivali’nin (AMF) ardından düzenlenen Gala Gecesi ve Ödül Töreni, ATO Congresium’da yapıldı. “Ankara’ya Değer Katanlar” ödülü takdim edilen Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu törende yaptığı konuşmada, ATO’nun hizmet kapasitesini sürekli geliştirdiğini ifade ederek üyelerine en iyi, en kaliteli hizmeti sunduğunu belirtti. Ankara Marka Festivali’nin bir vizyon işi olduğuna dikkati çeken Hisarcıklıoğlu, bu organizasyonun ATO’nun dünyadaki gelişmeleri takip ettiğinin en güzel işareti olduğunu söyledi. Bu çağda zenginleşmenin üç yolu bulunduğunu dile getiren Hisarcıklıoğlu, “Ürününü marka yapacaksın, şehrini marka yapacaksın ve olmazsa olmazı ülkeni marka yapacaksın. Markalar o kadar büyük güç haline geldi ki dünyanın en büyük 10 markasının toplam değeri 800 milyar doları geçti. Neredeyse Türkiye’nin milli geliri kadar, yani 10 marka, bir Türkiye. Artık dünyada sadece ülkeler veya şirketler, rekabet etmiyor. Şehirler de birbiriyle rekabet halinde. Dünyada giderek artan biçimde, marka şehirler trendi başladı. Eskiden Ankara denince aklımıza ‘memur şehri’ gelirdi. Bu algıyı bir ölçüde değiştirmeyi başardık. Artık çok güzel üniversitelerimiz, Ar-Ge merkezlerimiz, hastanelerimiz var. Yüksek teknoloji üretiminde Türkiye’de bir numarada Ankara oturuyor. Öte yandan Ankara Ticaret Odamızın girişimleriyle, Ankaralı girişimcilerimiz, markalaşma yolunda önemli mesafe aldı. Son 5 yılda Ankara’da 26 bin 600 marka tescili oldu” şeklinde konuştu.

    Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde başlatılan istihdam seferberliğiyle istihdam sayısını artırma noktasında tarihi rakamlara ulaşıldığını da dile getiren Hisarcıklıoğlu, “Ankara Ticaret Odamız da, burada en başarılılar arasında yer aldı ve bizlerin göğsünü kabarttı. İnşallah el birliğiyle bu güzel performansı devam ettireceğiz. Ankara’nın marka değerini de birlikte yükselteceğiz” ifadelerinde bulundu.

    “Katma değerli üretim arttırılmalı”

    ATO Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran da konuşmasında, Ankara Marka Festivali’nin Ankara’nın markalaşması yolunda büyük önem taşıdığını anlattı. Türkiye’de katma değerli üretimin artması gerektiğinin altını çizen Baran, Google’ın 100 milyar doların üzerinde marka değerine sahip olduğunu, buna karşılık Türkiye’deki en büyük 30 markanın 28 milyar dolar ettiğini, bu rakamın artırılması gerektiğini vurguladı. Baran, Ankara’nın savunma sanayi, havacılık sanayi, kongre ve fuar turizmi ile sağlık turizminde büyük potansiyeli bulunduğuna dikkati çekerek, bu potansiyelden daha fazla yararlanabilmek için yurt dışına direk uçuşların da artırılması gerektiğini bildirdi. Ankara’nın teknokent ve araştırma geliştirme merkezleri anlamında bir üs olması gerektiğine işaret eden Baran, bu anlamda marka olması için bütün paydaşların bir araya gelerek çalışmasının önemine işaret etti. Festivale 2015 yılında 8 bin, 2016 yılında 15 bin 800 kişinin katıldığını hatırlatan Baran, “Bu yıl çok şükür 20 binin üzerinde katılım oldu” dedi.

    3.Ankara Marka Festivali’nin başarılı bir organizasyon olduğunu söyleyen Baran, festivalin organizasyonunu gerçekleştiren ATO Reklam Marka ve Pazar Geliştirme Komisyonu Başkanı Zafer Hacıosmanoğlu ve komisyon üyelerine, ATO Yönetim Kurulu ve Meclis üyelerine emeklerinden ve katkılarından dolayı teşekkür etti.

    “Türkiye’nin en önemli marka platformu”

    ATO Reklam Marka ve Pazar Geliştirme Komisyonu Başkanı Zafer Hacıosmanoğlu ise konuşmasına, “Ankara Marka Festivali’nin üçüncüsünü yüz akıyla tamamladık” sözleriyle başladı. Festivalde 190 konuşmacıyı ağırladıklarını söyleyen Hacıosmanoğlu, 20 binin üzerinde giriş sayısına ulaştıklarını bildirdi. “Ankara Marka Festivali’nin adını Türkiye’nin en önemli marka platformu olarak bir kez daha yazdırdık” diyen Hacıosmanoğlu, festivalin artık bir Ankara ve Ankara Ticaret Odası markası olduğunu vurguladı. Festival kapsamında, geçen yılki ödüllerle birlikte 70 marka ve kuruma ödül verdiklerini belirten Hacıosmanoğlu, “İşlerinde başarılı olmuş, şehrimize değer katmış, rol model olmuş, markalaşma yolunda emek harcamış, hikâyeler yazmış, ülkemize faydalı olmuş herkesi görünür kılmak, iltifat etmek bizim görevimiz” diye konuştu.

    Ödül yağmuru

    Ankara Marka Festivali kapsamında, bu yıl ikinci kez “Ankara’ya Değer Katanlar” ve “Ankara’nın En Değerli Markaları” kategorilerinde ödüller verildi. Ödül takdimleri TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, ATO Başkanı Gürsel Baran ve ATO Reklam Marka ve Pazar Geliştirme Komisyonu Başkanı Zafer Hacıosmanoğlu tarafından gerçekleştirilen törende, “Ankara’ya Değer Katanlar” kategorisinde Gençlik Parkı, Kuğulu Park, Pirinçhan, Altınköy ve Rahmi Koç Müzesi gibi yapılar ödüle layık görüldü. Aynı kategoride ayrıca, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, tiyatro oyuncusu Ayten Gökçer, Gençlerbirliği eski Başkanı merhum İlhan Cavcav, Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası, Dost Kitabevi, Milli Kütüphane, OSTİM Vakfı ve TSK Mehmetçik Vakfı’na ödül takdim edildi. “Ankara’nın En Değerli Markaları” kategorisinde de Limak Holding, Mesa Holding, Roketsan, Bağdat Baharat, Dora Otomotiv, Erkunt Traktör, Ortadoğu Rulman, İşbir, Kızılcahamam Maden Suları, Teleses, Lazzoni Mobilya, Tepe Home, Er-Sa Mobilya, Seğmen Kardeşler, Tüzün Giyim, Ulusoy Elektrik, Ecofrigo, Dorçe, Labris Teknoloji, Mohair & Angora ve Aytaç Alçı’ya ödül verildi. Festival ana sponsoru Türk Hava Yolları, festival resmi sponsoru Çalık Holding, diğer sponsorlar Amadeus, Ege Yapı, Sports International, Türk Akreditasyon Kurumu, Webolizma, Mektebim, Yero, Fatima Çikolata, Yayla, Tepe Home, Aselsan, Hummel, Caffetainer, Kocatepe, Yücel Sigorta, Hürriyet Gazetesi, Çok TV ve Time Medya’ya da desteklerinden dolayı teşekkür plaketi verildi.

    Törenin ardından Zeynep Altuntaş Orkestrası konser verdi. Ödül törenine, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, OSTİM Organize Sanayi Bölgesi (OSTİM OSB) Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Aydın, Altındağ Belediye Başkanı Veysel Tiryaki, Çankaya Belediye Başkanı Alper Taşdelen, ATO Başkanı Gürsel Baran, iş dünyası yöneticileri, ATO Yönetim Kurulu ve Meclis üyeleri ile çok sayıda davetli katıldı.

  • Ankara’nın 3 ilçesinin mıntıkası belirlendi

    Kulu İlçe Kaymakamı Mehmet Uğur Arslan’ın davetlisi olarak Kulu’ ya gelen Ankara’nın Bala İlçe Kaymakamı İbrahim Halil Şivgan, Şereflikoçhisar İlçe Kaymakamı Sedat Yıldırım ile ilçe sınırı belirleme çalışmaları kapsamında istişare toplantısına katıldı.

    Kulu Kaymakamı Mehmet Uğur Arslan, yapılan ziyaretin amacının Kulu, Bala, Şereflikoçhisar yol güzergahlarında meydana gelen trafik kazaları ve emniyet ve asayişle ilgili ilçe sınırı belirlemeleri ile ilgili ve ilçe sınırlarında son noktaların belirlenmesi çalışmalarının yapılması olduğunu kaydetti.

    Arslan, “Kulu makası dönerli kavşaktan 7 kilometre, Kırıkkale istikametinin de Kulu ilçe sınırları içerisine dahil edildiği ve diğer ilçe sınırlarının da eskiden belirlenen yerlerin geçerli olarak muhafaza edildiğini bu belirtilen sınırlar içerisinde kalan yerlerdeki olası trafik kazalarına o yer jandarması veya emniyet ekipleri tarafından müdahale edileceği belirlendi. Bazen meydana gelen trafik kazalarında ilçelerin; jandarma ve emniyet müdürlükleri tarafından ilçeye uzaklık arz eden yol kilometrelerinde, çelişkili duruma düşülüyor, mıntıkalar tereddüt konusu oluyordu. Şu an ise bu durumun her üç komşu ilçenin, yol sınırı güzergahları hudutları belirlenmiş” dedi.

    İlçeler sınırı yol belirleme istişare toplantısına, Kulu Kaymakamı Mehmet Uğur Arslan, Şereflikoçhisar Kaymakamı Sedat Yıldırım, Bala Kaymakamı İbrahim Halil Şivgan, Kulu İlçe Jandarma Komutanı Mustafa Erkaraman, Emniyet Müdürü Nasuh Talu ve diğer protokol üyeleri katıldı.

  • Ankara’nın teknoloji buluşması TechAnkara Proje Pazarı başlıyor

    Ankara’nın teknoloji buluşması TechAnkara Proje Pazarı başlıyor. Ankara Kalkınma Ajansı tarafından yürütülen organizasyonda büyük ödüller girişimcileri bekliyor. Başvuru için son tarih 11 Eylül Pazartesi.

    Ankara Kalkınma Ajansı tarafından 2010 yılından bu yana düzenlenen TechAnkara Proje Pazarı, girişimcilik ekosistemini güçlendirmeyi, yenilikçi ürün ve fikirlerin ticarileşerek bölgesel, ulusal ve uluslararası değere dönüşmesini amaçlıyor. Her yıl sergilenen proje ve katılımcı sayısı ile büyüyen TechAnkara Proje Pazarı’nda bu yıl teknoloji odaklı girişimcileri büyük ödüller bekliyor. Başvurular ise 11 Eylül 2017 Pazartesi saat 23.59’a kadar yapılabilecek.

    16 Ekim 2017 tarihinde ATO Congresium’da gerçekleştirilecek TechAnkara Proje Pazarı’nda ödüller sahiplerini bulacak. Birinci gelecek projeye 40 bin TL, ikinciye 25 bin TL, üçüncüye 15 bin TL ticarileşme desteği verilecek. Ayrıca dereceye giren ilk 9 girişimciye yurt dışında B2B görüşme organizasyonuna katılım, TechAnkara Hızlandırıcı Programı’na katılma fırsatı, dereceye giren diğer girişimcilere yurt dışı menşeli firma yetkilileri ve yatırımcılar ile görüşme ve fuarlara katılım imkanları sağlanacak. 7 girişimciye ise Ankara teknokentlerinden 1 yıl boyunca ücretsiz ofis hizmeti sunulacak. Proje Pazarı’na katılarak ilk 100’e giren girişimciler de etkinlik günü yatırımcılarla yüz yüze görüşecek.

    Girişimciler etkinlikte yatırımcı ve iş adamları ile yüz yüze görüşerek projelerini anlatacak. Dereceye giren girişimciler projelerini Ateş Öztan, Atıl Erkel, Berna Şamiloğlu Acar, Cem Soysal, Cenk Tezcan, Çağrı Yüzbaşıoğlu, Emre Özbek, Emre Sayın, Gökhan Güner, Muzaffer Öztan, Namık Kural, Ömer Akarca, Ömer Erkmen, Sait Atınç’a sunma şansını yakalayacak. Yapılacak görüşmeler ile melek yatırımcıların girişimcilere yatırım ve mentör desteği sağlaması hedefleniyor. Yenilikçi projesini geniş kitlelere ulaştırmak, fikrini ticarileştirmek, mentör ve yatırımcılara ulaşmak, doğru kişi ve kurumlarla iletişim kurmak isteyen girişimciler www.girisimci.ankaraka.org.tr adresindeki TechAnkara Girişimcilik Portalı üzerinden proje başvurularını gerçekleştirebilecek.

    Ankara Girişim Projesi ile işbirliği

    Bu yıl 7’incisi gerçekleştirilecek etkinlik için Ankara Girişim Projesi ile iş birliği yapıldı. Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilen, sözleşme makamı Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Avrupa Birliği ve Mali Yardımlar Dairesi Başkanlığı olan ve Ankara Kalkınma Ajansı tarafından yürütülen Genç İstihdamının Artırılması için Ankara Girişimcilik Ekosisteminin Geliştirilmesi Projesi (Ankara Girişim Projesi), 27 Haziran 2016 tarihinde sözleşmelerin imzalanmasının ardından resmi olarak başlamıştı. Proje kapsamında elde edilen bilgi ve deneyim bu yıl Tech Ankara Proje Pazarı’nda girişimcilerin, yatırımcıların ve firmaların hizmetine sunulacak.

    “Ankara’nın bilişim potansiyelinin ortaya çıkarılması için başlatılan girişimin geldiği nokta Ajansımız için gurur vericidir”

    Konuyla ilgili olarak Ankara Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Arif Şayık şu değerlendirmelerde bulundu:

    “2010 yılında küçük bir proje olarak başlayan TechAnkara Proje Pazarı bugün yüzlerce proje ve girişimci ile hatırı sayılır bir konuma yükselmiş bulunmaktadır. Ankara’nın bilişim potansiyelinin ortaya çıkarılması için başlatılan girişimin geldiği nokta Ajansımız için gurur vericidir. Başkentimiz sahip olduğu insan sermayesi ve bilgi birikimi ile teknolojinin de başkenti olmaya aday olduğunu ortaya koymuştur. Bu yılda sergilenecek projeler, yatırım imkanları ve katılımcı profili ile önemli yol alacağımıza inanıyorum. Girişimcilerimizi ve yatırımcılarımızı TechAnkara’ya davet ediyorum.”

    Melek yatırımcı nedir?

    Melek yatırımcılar; henüz yolun başında olan (start-up) iş fırsatına yatırım yaparak işletmelerin büyümeleri veya gelişmeleri için sermaye sağlarlar. Başka bir ifadeyle yüksek risk ve yüksek büyüme potansiyeli içeren firmalara kuruluşlarının çok erken bir döneminde yatırım yapan özel yatırımcılardır.

  • (Özel Haber) Ankara’nın havadan fotoğraflanan gölleri görsel bir şölen sunuyor

    Ankara çevresindeki göller, yazı Başkent’te geçirmek zorunda kalanların nefes alacağı mekanlar haline geldi.

    İhlas Haber Ajansı tarafından havadan fotoğraflanan Mogan Gölü, Mavi Göl ve Eymir Gölü’ün görüntüleri ise adeta görsel bir şölen sunuyor. İşte Ankaralıların bir anlamda deniz özlemini giderdiği göllerin özellikleri:

    Mogan gölü

    Mogan gölü 644 bin 979 metre kare alan üzerine kurulmuştur. Büyük çoğunlukla açık, yarı açık mekanlar zinciri içinde yapılan alan içerisinde; dinlenme, piknik, eğlence yerlerinin yanı sıra sportif ve kültürel faaliyet alanları da bulunuyor. Düzenlenen alan içerisinde piknik alanları, asma köprülerle ulaşılan marina adası, ahşap kıyı yolu, koşu ve yaya yolları, çocuk oyun alanları, özürlü çocuklar oyun alanı, istasyonlu koşu pisti, 3 adet tenis kortu, 2 adet mini futbol sahası ve basketbol sahaları bulunuyor. Rekreasyon alanındaki binicilik merkezi, spor merkezi, Mogan Gölü Araştırma Merkezi, deniz feneri binası, kayıkhane, su deposu, çeşitli kafeteryalar, danışma binaları, tenis,golf, kaykay ve bisiklet kulübü binaları hizmete hazır. Mogan Gölü’nün Haymana yolu kıyı şeridinde yer alan bölgeye, yaklaşık 4 kilometrelik ahşap platform sahil yürüyüş yolu yapılarak, yol üzerine 3 adet seyir terası ve 400 oturma bankı yerleştirildi.

    Başkentliler deniz özlemlerini Gölbaşı’nda gideriyor. Mogan göl kıyısında yapılan 25 metre yüksekliğindeki deniz fenerinin balkonundan gölün tüm güzelliği izlenebiliyor. Akşamları ise fenerin tepesine takılan lazer sistemi ile gölün yüzeyi aydınlatılıyor.

    Mogan gölüne hakim bir tepede ise, bölge halkı ile tüm Başkentlilerin yararlanabileceği 3 bin kişilik bir anfi tiyatro ve bin kişilik modern bir nikah salonu bulunuyor.

    Mavi Göl

    Mavi Göl rekreasyon alanı ziyaretçilerini 85 bin metre kare yeşil alan, 1 milyon 254 bin 271 metre kare piknik alanı ile karşılıyor. İçindeki 6.5 milyon metreküplük suyun masmavi renginden esinlenerek “Mavi Göl” adını aldı. Belediye tarafından yeşil alan, piknik alanı yeniden düzenlendi. Parkın toplam genişliği 2.1 hektar Mavi Göl rekreasyon alanı içerisinde 7 adet büfe ve 26 adet çocuk oyun grubu mevcut. Spor alanlarında 4 basket sahası, 1 futbol sahası, mini golf alanı ve 4 ayrı noktada kondisyon alanı bulunmaktar.

    Eymir Gölü

    Gölün arazisi ODTÜ’ye ait. Çevresi 13.5 kilometre ve asfalt yolla çevrili. Yürüyüş için ideal bir mekan olan göle, Oran semtinden giriş yaparak yürüyerek inmek mümkün. Tepelerle çevrili olduğundan, şehir gürültüsünden ve kirliliğinden uzak. Eymir Gölü’nde kürek ve su sporları, balık avlama (olta ile) ve piknik gibi etkinlikler yapılabiliyor.

  • Antalya’da, 40 ülkeden 105 yabancı öğrenci ’Ankara’nın Bağları’ ile coştu

    Farklı kültürleri bir araya getiren ve ’Dünya Bize Katılıyor, Antalya’yı Keşfet’ temasıyla hayata geçirilen AIESEC ’Ülkeler Panayırı’ 40 ülkeden 105 öğrencinin katılımıyla tamamlandı. Yöresel kıyafetleriyle ülkelerinin kültürel değerlerini tanıtan öğrencilerin, ‘Ankara’nın Bağları’ şarkısı eşliğinde eğlenmeleri renkli görüntüler oluşturdu.

    Endonezya, Brezilya, Cezayir, Fas, Tunus, Rusya, Mısır, Avusturya, Rusya, Çin, Senegal, Güney Kore, gibi dünyanın 40 farklı ülkesinden turizmin başkenti Antalya’ya gelen gençler, pozitif enerjileriyle dünyaya barış mesajları gönderdi.

    Türkiye İktisadi ve Ticari İlimler Talebeleri Staj Komitesi Derneği (AIESEC) Antalya tarafından düzenlenen “Ülkeler Panayırı”, sergi ve dans gösterileriyle Konyaaltı Kent Meydanı’nda açıldı. Dünyanın dört bir yanından Antalya’ya gelen yabancı öğrenciler panayırda ülkelerinin kültürlerini tanıttılar. 40 ülkeden gelen 105 farklı öğrenci, ülkelerine ait giysi, yemek, bayrak ve el emeği eserlerini sergilediler. Büyük ilgi odağı olan yabancı öğrencilerin ülkelerine ait yaptıkları dans gösterileri, ilgiyle izlendi. Türk öğrencilerin de renk kattığı panayırda ülke öğrencileri birbirlerinin kültürlerini yakından tanıma fırsatı buldular. Farklı kültürleri bir araya getiren etkinlikte vatandaşlar ve yabancı öğrencilerle bol bol hatıra fotoğrafı çektirdi.

    “Oyun havası oynadılar”

    Özellikle yabancı öğrencilerin, Türk öğrencilerle birlikte, ‘Ankara’nın Bağları’ isimli şarkı eşliğinde oynamaları büyük beğeni topladı.

    Etkinlik hakkında bilgi veren AIESEC Antalya Temsilcisi, Akdeniz Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Bölümü 4. sınıf öğrencisi Gizem Çam, AIESEC’in sosyal sorumluluk projeleri kapsamında yurt dışından davet ettikleri öğrencileri Antalya’daki Türk öğrencilerle bir araya getirdiklerini kaydetti.

    “40 ülkeden 105 öğrenci”

    Dünyanın genç liderler yetiştiren en büyük öğrenci organizasyonunun AIESEC olduğunu ifade eden Çam, “Etkinliğimizin ismi ‘Ülkeler Panayırı.’ Amacımız tüm ülkelerin birbirlerinin kültürleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. Panayırımızda 40 farklı ülkeden 105 öğrencimiz var. Endonezya, Brezilya, Cezayir, Fas, Tunus, Rusya, Mısır, Avusturya, Rusya, Çin gibi birçok ülkeden stajyer öğrencilerimiz burada, yöresel kıyafetleriyle hem hem danslarını hem de yiyecek içecek kültürlerini tanıtıyorlar” dedi.

    “Turizm elçileri”

    AIESEC’in Antalya’da çeşitli projeleri olduğunu kaydeden Çam, “Şehrimizin turizm potansiyelini daha da geniş kitlelere ulaştırmak için projelerimiz var. Buradaki arkadaşlarımızda Antalya’nın tarihi ve doğal güzelliklerini sosyal paylaşım siteleri üzerinden dünya ile paylaşacaklar. Bir nevi ülkemizin tanıtım elçisi olacaklar” ifadelerine yer verdi.

    Etkinliğe katılan Meryem Altaş, yabancı öğrencilerle güzel bir arkadaşlık ortamı kurulduğunu belirterek, kültürler arası diyaloğun geliştiğini kaydetti.

    AISEC hakkında

    AIESEC, II. Dünya Savaşı’ndan sonra dünya barışına katkıda bulunmak amacıyla Avrupalı öğrenciler tarafından 1948 yılında kurulan gençlerin kendi potansiyellerini keşfedebilecekleri ve geliştirebilecekleri uluslararası bir platformdur. Üyelerine hem gelişim hem de yurt dışı staj fırsatı sağlayan bu kurum, dünyanın en büyük öğrenci organizasyonudur. AIESEC Türkiye ise AIESEC Dünyası’nda en iyi ve en köklü ülkelerden biri olarak faaliyetlerini devam ettirmektedir.