Etiket: Allianz

  • Allianz, üçüncü çeyrek sonuçlarıyla yıl sonu hedeflerine yaklaştı

    2018 yılının üçüncü çeyreğinde kur farkı ve konsolidasyon etkilerinden arındırılmış ciro büyümesi yüzde 9,8 artan Allianz Grubu’nun üç aylık faaliyet kârı, 3 milyar euro olarak gerçekleşti. Allianz Grubu CEO’su Oliver Baete, Allianz’ın 2018’in ilk dokuz ayında ciddi bir verimlilik artışı ile güçlü bir performans sergilediğini belirterek “Bu yıl da hedeflerimize ulaşacağımızdan eminim” dedi.

    Allianz Grubu, tüm iş segmentlerindeki güçlü büyüme sayesinde yıl sonu hedeflerine doğru ilerliyor. Gruptan yapılan açıklamaya göre 2018 yılının üçüncü çeyreğinde kur farkı ve konsolidasyon etkilerinden arındırılmış ciro büyümesini bütün segmentlerin desteğiyle yüzde 9,8’e ulaştıran Allianz, 2017’nin üçüncü çeyreğinde 28,3 milyar euro olan toplam gelirlerini yüzde 7,9’luk artışla 30,5 milyar euroya yükseltti. Üçüncü çeyrekteki faaliyet kârını, doğal afet kaynaklı hasarların azalması, daha iyi hasar gelişimi ve genel gider oranındaki düşüşün desteğiyle, yüzde 20,6 artırarak 3 milyar euroya ulaştıran Allianz’ın ilk dokuz aylık faaliyet kârı ise yüzde 4,8’lik artışla 8,7 milyar euro oldu. Bu başarıda elementer sigortalar branşında teknik kâr sonuçlarının daha yüksek olmasının yanı sıra fon büyüklüğü (AuM) kaynaklı gelirlerdeki artış da etkili oldu. 2018’in tamamında 11,1 milyar euroluk faaliyet kârı hedefleyen Allianz, üçüncü çeyrek sonunda yıl sonu hedefinin yüzde 79’unu şimdiden gerçekleştirmiş oldu.

    “Bu yıl da hedeflerimize ulaşacağımız konusunda kendimize güveniyoruz”

    Allianz Grubu CEO’su Oliver Baete, Allianz’ın 2018 yılının ilk dokuz ayında grup genelinde ciddi verimlilik artışı ile güçlü bir performans sergilediğini belirterek “Müşteriler, özellikle zor zamanlarda, sigorta ve yatırım gereksinimleri için, mali açıdan sağlam bir ortak arıyorlar. Allianz, yıllardır güvenilir bir ortak olmuştur. Bu yıl da hedeflerimize ulaşacağımız konusunda kendimize güveniyoruz” değerlendirmesinde bulundu.

    Üçüncü çeyrek sonuçlarına ait rapora göre Allianz Grubu’nun hissedarlara ait net kârı, faaliyet kârındaki artış sonucunda, yüzde 23,6’lık artışla 1,9 milyar euro oldu. Hisse başına kâr (EPS), 2018 yılının ilk dokuz ayında yüzde 12,0 oranında artış kaydederek 13,4 euro tutarına ulaşırken, yıllıklandırılmış özsermaye kârlılığı (RoE) yüzde 13,8 olarak gerçekleşti (2017 tam yıl: yüzde 11,8). 2018 yılının ikinci çeyreği sonunda yüzde 230 olan Solvency II sermaye yeterlilik oranı ise yılın üçüncü çeyreğinde yüzde 229 olarak gerçekleşti. Hissedarlara ait net kâr 5,8 (önceki dönem 5,4) milyar euroya yükselirken; Tayvan’daki birikimli hayat portföyünün satılması negatif etki yaptı ancak faaliyet karındaki artış ve düşük gelir vergisi bu durumu ziyadesi ile telafi etti. Allianz, en son 1,0 milyar euro değerindeki hisse geri alışını Eylül 2018’de gerçekleştirdi ve satın alınan tüm hisseler iptal edildi.

    Elementer sigortalar branşında güçlü performans devam etti

    Elementer sigortalar branşı faaliyet kârında yüzde 44,6’lık artış kaydeden Allianz, bu branşta yılın üçüncü çeyreğinde brüt prim üretimini 12,0 (önceki dönem 11,5) milyar euro olarak gerçekleştirdi. Kur farkı ve konsolidasyon etkilerinden arındırılmış dönemsel büyüme, yüzde 4,3’lük hacim ve yüzde 1,8’lik fiyat etkilerinin de katkısıyla toplamda yüzde 6,1 oldu. Büyümede AGCS, Allianz Almanya ve kredi sigortalarındaki olumlu gelişmelerin etkisi yüksekti. Yılın üçüncü çeyreğinde bileşik rasyo; doğal afet kaynaklı zararların normal düzeye inmesi, daha iyi hasar gelişimi ve genel gider oranının düşmesinin etkisiyle iyileşerek yüzde 93,1’e (önceki dönem 96,9) indi. Yılın üçüncü çeyreğinde elementer sigortalar branşında faaliyet kârını 1,503 (önceki dönem 1,039) milyon euro tutarına yükselten Allianz Grubu CFO’su Giulio Terzariol sonuçlarla ilgili değerlendirmesinde, “Elementer sigortalar branşında, ana pazarlarımızda güçlü bir performans sergileyerek başarılı bir üçüncü çeyrek geçirdik. Yılın ilk dokuz ayının sonunda, Yenilenme Ajandası’ndaki yüzde 94 bileşik rasyo hedefimizi tutturduk ve dolayısyla branşın genel gelişiminden memnunuz” dedi. Elementer sigortalar branşında yılın ilk dokuz ayında brüt prim üretimi 41,9 (önceki dönem 40,9) milyar euro tutarına yükseldi. Kur farkı ve konsolidasyon etkilerinden arındırılmış büyüme AGCS, Allianz Almanya ve Allianz Partners’ın katkılarıyla yüzde 5,9 olarak gerçekleşti. Daha yüksek gerçekleşen teknik kâr sayesinde faaliyet kârı önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 13 oranında artışla 4,232 milyon euro tutarına ulaştı. Bileşik rasyo yüzde 1,4’lük iyileşmeyle yüzde 94,0 oldu.

    “Hayat ve sağlık sigortaları branşlarında yeni işlerle verimlilik arttı”

    Giulio Terzariol, hayat ve sağlık sigortaları branşlarında güçlü performans gösterildiğini ve gelirlerini artırdıklarını söyledi. Yeni işlerden elde edilen gelirin (VNB), 2018’in üçüncü çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 16 arttığını belirten Terzariol, yeni iş kârlılığının (NBM) ise yüzde 3,5’e (önceki dönem 3,4) yükseldiğini kaydetti. Allianz, yılın üçüncü çeyreğinde hayat ve sağlık sigortaları branşlarında yeni işlerden elde edilen gelirini, sermaye verimliliği yüksek ürünlerin satışlarının güçlü olması ile 476 (önceki dönem 410) milyon euro değerine çıkarırken, aynı branşların faaliyet kârı ufak bir düşüşle 1,052 (önceki dönem 1,069) milyon euro oldu. Yeni iş primlerinin bugünkü değeri (PVNBP), Amerika Birleşik Devletleri’ndeki sabit endeksli anüite ürünlerinin ve Almanya’daki hayat sigortası branşında sermaye verimi yüksek ürünlerin satışlarının artmasının etkisiyle üçüncü çeyrekte 13,4 (önceki dönem 12,0) milyar euro olarak gerçekleşti. Hayat ve sağlık sigortaları branşlarında yılın ilk dokuz ayında yeni iş primlerinin bugünkü değeri, Almanya’daki hayat sigortaları branşında sermaye verimliliği yüksek ürünlerin satışlarının daha yüksek olmasının da etkisiyle, 42,4 milyar euro değerine yükseldi. Faaliyet kârı, 2017’nin ilk dokuz ayına göre, olumsuz kur farkı etkisi ve Amerika Birleşik Devletleri’ndeki yatırım marjının normalleşmesinin sonucunda bir miktar azalarak 3,197 milyon euro olarak gerçekleşti. Ancak bu durum, İtalya ve Tayvan’daki birikimli ürünlerin satışının artmasıyla kısmen dengelendi. Yeni iş kârlılığı, yüzde 3,4’e (önceki dönem 3,3) yükselerek, yeni işlerden elde edilen geliri 1,456 (önceki dönem 1,332) milyon euroya getirdi.

    “Fon yönetiminde sonuçlar mükemmel”

    Allianz’ın, fon yönetiminde bir kez daha mükemmel sonuçlar elde ettiğini vurgulayan Giulio Terzariol, “Allianz Global Investors da, PIMCO da, üçüncü çeyrekte 15 milyar euro tutarına ulaşan net girişler sağladılar. Yönetilen fon büyüklüğü, çift haneli faaliyet kârı büyümesiyle, Allianz’ın kârlılığına bir kez daha önemli katkıda bulundu” dedi. Fon yönetimi cephesinde 2018 yılının ikinci çeyreğinin sonuna kıyasla, grup dışı fon büyüklüğü, 23 milyar euro artarak 1,487 milyar euroya ulaştı. Böylece grup dışı net girişler, 2018’in ikinci çeyreğindeki net çıkışlar sonrasında 15 milyar euro olarak gerçekleşti. Bu olumlu gelişmede piyasa koşulları ve kurlardaki değişimler de etkili oldu. Yönetilen fon büyüklüğü, 2.,015 milyar euro ile rekor bir düzeye çıktı. Bu döneme özgü gerçekleşen tek seferlik giderler ve iş hacmini artıran yatırımlar nedeniyle gider-gelir oranı (CIR), 2018’in üçüncü çeyreğinde, 2017 yılının aynı dönemine göre yüzde 0,6 puanlık bir artışla yüzde 62,5’e ulaştı. Faaliyet kârı ise 2018’in üçüncü çeyreğinde, fon yönetimi kaynaklı gelirlerin artması, grup dışı fon büyüklüğünün daha fazla olması, kâr marjının az da olsa iyileştirilmiş olması ve performans ücretlerinin artmasının etkisiyle, 2017’nin aynı dönemine göre yüzde 10,6’lık artışla 650 (önceki dönem 588) milyon euroya ulaştı. Fon yönetiminde ilk dokuz aylık sonuçlara bakıldığında; faaliyet gelirleri yüzde 7,2 oranında artarak 5 milyar euro olurken faaliyet kârı yüzde 8,8 artışla 1,897 (önceki dönem 1,743) milyon euro tutarına ulaştı. Faaliyet gelirlerindeki artışta, ortalama grup dışı fon hacminin büyümesi ve hem PIMCO’da hem Allianz Global Investors’ta grup dışı fon yönetimi kâr marjlarının yükselmesi etkili oldu. Ayrıca Allianz Global Investors’taki geçen yılın aynı dönemine göre daha yüksek gerçekleşen performans ücretleri, faaliyet gelirlerindeki büyümeyi destekledi. Gelirlerde giderlerdekine göre daha yüksek bir artış sağlanması sonucunda gider-gelir oranı, yüzde 0,6 azalarak yüzde 62,0 gerçekleşti. Olumlu kur farkı etkilerinin ve grup dışı net girişlerin, olumsuz piyasa koşullarını telafi etmesiyle birlikte, grup dışı fon büyüklüğü 2017 yıl sonuna göre 40 milyar euro artış gösterdi.

  • Allianz Türkiye Felis’ten 5 ödülle döndü

    Allianz Türkiye, bu yıl 13’üncüsü düzenlenen Felis Ödülleri’nde, ’Allianz Seninle’ televizyon reklam kampanyası, ’Allianz Kapkaç Teminatlı Seyahat Sigortası’ basın ilanı çalışması ve ’Allianz Motto Müzik’ platformuyla 2’si Felis, 3’ü Başarı olmak üzere toplam 5 ödüle layık görüldü.

    Sigorta sektörünün güçlü finans kuruluşlarından Allianz Türkiye, pazarlama iletişiminin alt disiplinlerdeki üreticilik, kalite ve üretim tekniğini yukarıya taşımak hedefiyle MediaCat tarafından düzenlenen Felis Ödülleri’nden 5 ödülle döndü. Brand Week İstanbul kapsamında 13’üncü kez gerçekleştirilen MediaCat Felis Ödülleri, Zorlu PSM’de düzenlenen törenle sahiplerini buldu.

    Organizasyonda ’Allianz Seninle’ televizyon reklam kampanyası ’Film’ bölümünde ’Finansal Hizmetler’ kategorisinde Felis Ödülü’ne layık görülürken, ’Allianz Kapkaç Teminatlı Seyahat Sigortası’ basın ilanı çalışmasına ’Basın’ bölümü ’Finansal Hizmetler’ kategorisinde başarı ödülü verildi. Türkiye’nin ilk ve tek kurumsal YouTube kanalı olduğu belirtilen ’Allianz Motto Müzik’ ise ’PR’ bölümünde ’İtibar Yönetimi’ kategorisinde Felis Ödülü’ne layık görülürken, ’İçerik Üretimi’ ile ’Sosyal Medya ve Dijital Topluluk Yönetimi’ kategorilerinde başarı ödülünün sahibi oldu.

    ’Film’ bölümünde Felis Ödülü’nü getiren ’Allianz Seninle’ mottolu reklam kampanyası, Allianz Türkiye’nin hayatın her aşamasında müşterilerinin ve sevdiklerinin yanında olduğunu vurgularken, ’Allianz Kapkaç Teminatlı Seyahat Sigortası’ basın ilanı çalışması kapkaça karşı teminat sunan seyahat sigortasının önemini konu alıyor.

    1’i Felis 2’si başarı olmak üzere toplam 3 ödül getiren Allianz Motto Müzik ise Allianz Türkiye’nin toplumun yaşam kalitesini artırmak vizyonuyla hayata geçirdiği, YouTube’dan yayın yapan Turkiye’nin ilk müzik, muhabbet ve eğlence kanalı olduğu belirtiliyor. Herkese açık, ücretsiz ve Türkçe içeriğiyle farklılaşan ’Allianz Motto Müzik’, bir markanın YouTuber olarak faaliyet gösterdiği, YouTube’a özel içerik üreten ilk ve tek dijital platform olma özelliğine sahip olduğu bildiriliyor.

  • Allianz Türkiye, 40’ıncı İstanbul Maratonu’nun en kalabalık koşu takımıyla, çocukların iyiliği için koştu

    Allianz Türkiye, 40’ıncı İstanbul Maratonu’nda, kurumsal sosyal sorumluluk programı ’Allianz Motto Hareket’ kapsamında iş birliği yaptığı Ege Çağdaş Eğitim Vakfı, Koruncuk Vakfı ve Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı adına çocukların iyiliği için koştu. Maratona çalışanlarından ve acentelerinden oluşan 260 kişilik gönüllü bir ekiple katılan Allianz Türkiye, maratonun en kalabalık koşu takımlarından birini oluşturdu.

    Allianz Türkiye, İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraki Spor İstanbul tarafından ’Sağlıklı Yarınlara Koş İstanbul’ temasıyla düzenlenen 40’ıncı İstanbul Maratonu’nda, sivil toplum kuruluşu ‘Adım Adım’ kapsamında çocukların iyiliği için koştu. Allianz Türkiye, 100 ülkeden yaklaşık 30 bin sporcu ile çok sayıda koşucunun katıldığı maratonda 10, 15 ve 42 kilometrelik parkurlarda, kurumsal sosyal sorumluluk programı Allianz Motto Hareket kapsamında iş birliği yaptığı Ege Çağdaş Eğitim Vakfı (EÇEV), Koruncuk Vakfı ve Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) adına koştu.

    Maratona, Allianz Yaşam ve Emeklilik ile Allianz Hayat ve Emeklilik Genel Müdürü Taylan Türkölmez, Allianz Türkiye Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilirlik Direktörü Burçun İmir, Allianz Türkiye Pazarlama ve Dijital Sigortalar Direktörü Onur Kırcı, çalışanlar ve acentelerden oluşan 260 kişilik gönüllü bir ekiple katılan Allianz Türkiye, maratonun en kalabalık koşu takımını oluşturdu. Koşu takımı üyelerinin İyilik Peşinde Koş Platformu (İPK) üzerinden yürüttükleri bireysel kampanyaları sonucunda en çok bağışçıya ulaşan özel şirket olan Allianz Türkiye, 2000’e yakın bağışçıdan gelen 110 bin lirayla maratonun en çok bağış toplayan şirketi de oldu.

    Sürdürülebilirlik stratejisinin rehberliğinde tasarladığı ’Allianz Motto Hareket’ ile çocukların hareket ve spor yoluyla sağlıklı büyümelerine ve gelişim göstermelerine katkı sağlamayı hedefleyen Allianz Türkiye, geçen yıl düzenlenen İstanbul Maratonu’nda da 200 kişilik ekiple koşmuş ve Koruncuk Vakfı için 100 bin liraya yakın bağış toplamıştı. Allianz Türkiye İstanbul Maratonu’na ilk kez 2016 yılında 100 kişilik ekibiyle katılmış, bireysel bağışlara ek olarak yapılan kurumsal destekle Koruncuk Vakfı adına 35 bin lira toplamıştı.

    Allianz Dünya Koşusu ile çocuklar için 300 bin euro toplandı

    Gelecek nesilleri cesaretlendirmeyi globalde de kurumsal sorumluluk stratejisinin merkezine alan Allianz, Allianz Dünya Koşusu ile SOS çocuk köylerini destekliyor. Allianz’ın, gelişmekte olan ülkelerde doğal ya da insan eliyle ortaya çıkan felaketlerle mücadele etme ve gelecek nesillerin güvenlik sorunlarını iyileştirme hedefiyle bu yıl üçüncüsünü düzenlediği Allianz Dünya Koşusu kapsamında SOS Çocuk Köyleri için 300 bin euro bağış toplandı. ’Çocukların geleceği için harekete geç!’ mottosuyla gerçekleştirilen dünya koşusunda Allianz Türkiye, Allianz’ın faaliyet gösterdiği 123 ülke arasında en çok bağış toplayan ülkeler arasında yerini alarak 13’üncü oldu.

  • Allianz Türkiye Akademi’ye ‘The Best’ ödülü

    Allianz Türkiye Akademi, çalışan eğitimleri ve performans geliştirme alanında en güvenilir küresel otorite olan Amerika merkezli Association for Talent Development (ATD) BEST Awards’da ‘The Best’ (En İyi) ödülüne layık görüldü. Allianz Türkiye Akademi, ATD The Best’i kazanarak sektörde bir ilke imza atarken, Türkiye ve dünyadaki en büyük kurumsal akademilerin de arasına girdiği belirtildi.

    Öğrenme kültürünün oluşturulması, yaygınlaştırılması ve kurumsal bilgi birikiminin sürdürülebilir olması vizyonuyla çalışan Allianz Türkiye Akademi, eğitim ve gelişim alanının en saygın ödüllerinden biri olarak kabul edilen ve bu sene 16’ncısı düzenlenen Association for Talent Development (ATD) BEST Awards 2018’de ‘The Best’ ödülüne layık görülerek sektörde bir ilke imza attığını duyurdu. Allianz Türkiye Akademi, kurum stratejileri ve hedefleri doğrultusunda çalışanların ve iş ortaklarının performansını ileriye taşıyacak her türlü gelişim ihtiyacını belirleyerek gelişim faaliyetlerini yürütüyor.

    Kişisel ve mesleki eğitime katkıda bulunuyor

    The Best ödülüyle Türkiye ve dünyadaki en büyük kurumsal akademilerin arasına giren Allianz Türkiye Akademi; bireysel gelişim eğitimlerinin yanı sıra pazarlama, finans, teknik işler gibi fonksiyonlara özel tasarlanan eğitim programları ve liderlik gelişim programlarıyla çalışanlarının yanı sıra Allianz acentelerinin ve anlaşmalı kurumlarının da kişisel ve mesleki gelişimlerine katkıda bulunduğu belirtiliyor. Ayrıca, üniversitelerde Allianz Türkiye Akademi markalı dersler açarak geleceğin sigortacılarının yetiştirilmesi konusunda destek veriyor. 2017 yılında sınıfı içi programlarıyla 12 bin 35, dijital programlarıyla 7 bin 338 kişiye ulaşan Allianz Türkiye Akademi, geliştirdiği TİM (Takım & İşbirliği & Muhabbet) Buluşmaları gelişim programıyla da 2017 yılında TEGEP tarafından ‘En İyi Eğitim & Gelişim Programı’ ödülüne layık görülmüştü.

  • Allianz Türkiye Kampüs’e ‘Bir İz’ heykeli

    Türkiye’nin önde gelen yeni nesil sanatçılarından Evren Erol’un Allianz Türkiye’nin operasyon merkezi Allianz Kampüs’e özel olarak tasarladığı “Bir İz” heykeli törenle açıldı.

    Allianz Türkiye CEO’su Aylin Somersan Coqui’nin ev sahipliğinde İzmir’in Gaziemir ilçesinde gerçekleştirilen törene Evren Erol’un yanı sıra Allianz Kampüs çalışanları da katıldı. Heykel üzerinde çalışanların toplamda 800 parmak izi yer alıyor. Allianz’daki görevine Ocak 2019’dan itibaren Allianz Grubu İnsan Kaynakları Başkanı olarak devam edecek olan Allianz Türkiye CEO’su Aylin Somersan Coqui, törende yaptığı konuşmada, “Ekonomik kalkınmanın ve sürdürülebilirliğin temelinde finansal yatırımlar kadar sosyal ve kültürel yatırımlar da yer almalı. Allianz Kampüs yatırımımızı hayata geçirirken kültür ve sanat alanında sahip olduğumuz vizyonu da temellerine katmıştık; Allianz Kampüs yeni nesil sigortacılığın merkezi olacak ama aynı zamanda güncel sanata da ev sahipliği yapacak demiştik. Bu sözümüzü takiben Allianz Kampüs’ün henüz kuruluş aşamasında fiziksel koşulları kadar ruhumuzu da besleyecek eserleri İzmir’e kazandırmaktan dolayı çok mutluyum” dedi.

    İzmir yatırım kararlarını 9 Eylül 2016’da İzmir’in kurtuluş yıl dönümünde duyurduklarını hatırlatan Coqui, “Eserimizin açılışını da Cumhuriyetimizin 95. yaş günü öncesinde yapıyoruz. Atatürk’ün bizlere armağanı bu muazzam Cumhuriyet’e çağdaş sanatla, pırıl pırıl yatırımlarla hep beraber güzel izler bırakabilmek, her zaman bir olabilmek dileklerimle” diye konuştu.

    Çalışanların parmak iziyle özel olarak tasarladı

    Allianz Tower’da sergilenen “İkna” ile Allianz Kampüs’te sergilenen ve iki çalışmadan oluşan “Aklın Yarattıkları” isimli eserlerinin yanı sıra Allianz Tower’a özel olarak tasarladığı “Uçarı Düşler” ve “Bir İz” ile ön plana çıkan sanatçı Evren Erol, “Bir İz” heykeli için, “Allianz kelimesinin Türkçe kelime anlamları olan ittifak, birleşme, anlaşma, bağlaşma gibi tanımlarının yanı sıra Allianz Türkiye’nin ’Bir olmak içimizde var’ söyleminden izler taşıyor” dedi. Erol şunları söyledi:

    “Polyester üzerine oto boyasıyla üretilen 2 metre çapındaki ’Bir İz’, el, parmak izi, spiral ve dairesel biçimlerin soyut anlatımıyla şekil alıyor. Seçilen biçimler Sigmund Freud, Erich Fromm gibi psikanalistlerin araştırmaları sonucu literatüre giren geometrik biçimlerin bireylerin karakter analizlerinde tanımlanan imgelerle destekleniyor. Heykelin daire şekli, sonsuzluğu, bütünlüğü, birliği ve korumayı paralel çizgiler, soğukkanlı ve acil durumlarda hemen harekete geçmeyi başaran, ne istediklerini çok iyi bilen kişileri simgeliyor. Heykeldeki diagonal çizgiler lider olma eğiliminde olan kişileri simgelerken, tasarlanan biçimin ortasında yer alan boşluktaki formlarla dairesel biçimin dışına hareketle oluşturulan el formu, içerideki enerjiyi dışarı aktarmayı simgeliyor. Oluşturulan form, Allianz’ın dışavurumcu şirket anlayışını temsil ediyor. Heykeli, balığın pulları gibi ritmik olarak saran ’parmak izleri’ balık morfolojisinde olduğu gibi bir zırh imgesi oluşturuyor.”

    1 milyon liralık sanat koleksiyonu

    Allianz Türkiye’nin 2015 yılından bu yana oluşturduğu güncel sanat koleksiyonu, İstanbul’daki genel müdürlük binası Allianz Tower’da ve İzmir’deki operasyon merkezi Allianz Kampüs’te sergileniyor. 1 milyon liralık yatırımla oluşturulan güncel sanat koleksiyonu, Türkiye’nin 15 önemli sanatçısının 40 eserini ofis alanlarında çalışanların beğenisine sunuyor. Allianz Tower’da Ahmet Sarı, Ali Alışır, Aydın Büyüktaş, Çağatay Odabaş, Ekrem Yalçındağ, Evren Erol, Mehmet Ali Uysal, Mehtap Baydu, Mithat Şen, Nejat Sati, Özgür Demirci, Server Demirtaş, ve Utku Dervent’e ait 28 çalışma bulunuyor. Allianz Kampüs’te ise Ali Alışır, Çağatay Odabaş, Evren Erol, Mehmet Gün, Serhat Kiraz, Utku Dervent’in 11 çalışmasına yer veriliyor.

    Allianz Türkiye, güncel sanat koleksiyonunun yanı sıra, Fausto Zonaro’nun ünlü “Tulumbacılar” tablosunu da 2019’da Beykoz’daki Türk-Alman Üniversitesi kampüsü içinde açılacak olan “Allianz Teknik’’ Deprem ve Yangın Test ve Eğitim Merkezi’nde sergileyecek.