Etiket: Allianz

  • Allianz Türkiye’nin yeni yönetimi göreve başladı

    Türkiye sigorta sektörünün lideri ve önemli finans kuruluşu Allianz Türkiye’nin liderlik koltuğunda devir teslim tamamlandı.

    Türkiye sigorta sektörünün lideri ve önemli finans kuruluşu Allianz Türkiye’nin liderlik koltuğunda devir teslim tamamlandı. Aylin Somersan Coqui’nin Allianz Grubu İnsan Kaynakları Başkanı olarak görevlendirilmesinin ardından İcra Kurulu Başkanı (CEO) koltuğuna 1 Ocak itibarıyla Tolga Gürkan geçti. Allianz Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı (Deputy CEO) görevini ise Arif Aytekin üstlendi.

    Tolga Gürkan kimdir?

    1972 İstanbul doğumlu olan Tolga Gürkan, Boğaziçi Üniversitesi Makine Mühendisliği bölümünden mezun olduktan sonra yüksek lisansını Penn State Üniversitesi’nde tamamladı. 1995-1997 yılları arasında Ford Otosan’da Uzman, 1999-2007 yılları arasında Booz Allen Hamilton’da Proje Müdürü olarak çalışan Tolga Gürkan, Allianz Türkiye bünyesine 2007 yılında Program Yönetimi Direktörü olarak katıldı.

    Nisan 2010’dan bu yana Allianz Sigorta A.Ş. ile Allianz Hayat ve Emeklilik A.Ş.’de İcra Kurulu Başkan Vekili ve Operasyonlar Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapan Tolga Gürkan, bu görevlerine ek olarak Ocak 2015’te Allianz Yaşam ve Emeklilik A.Ş. Operasyonlar Genel Müdür Yardımcısı, Ocak 2016’da ise Allianz Yaşam ve Emeklilik A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi rollerini üstlendi. Tolga Gürkan 1 Ocak 2019’dan itibaren Allianz Türkiye İcra Kurulu Başkanı olarak, Allianz Sigorta A.Ş., Allianz Hayat ve Emeklilik A.Ş. ile Allianz Yaşam ve Emeklilik A.Ş. İcra Kurulu Başkanlığı görevlerini yürütecek.

    Arif Aytekin kimdir?

    1971 Ankara doğumlu olan Arif Aytekin, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Çevre Mühendisliği bölümünden mezun olduktan sonra 1995 yılında kariyerine başladı. 1995-1997 yılları arasında Zeytinoğlu Holding ve Enka Pazarlama’da Satış Temsilcisi, 1997-2000 yılları arasında Zeytinoğlu Holding’te Satış ve Pazarlama Müdürü, 2000-2005 yılları arasında Axa Sigorta A.Ş.’de Acente Satış Müdürü ve 2005-2008 yılları arasında Satış ve Pazarlama Grup Müdürü olarak çalışan Arif Aytekin, Allianz bünyesine 2008 yılında katıldı.

    Allianz Sigorta A.Ş.’de Eylül 2008’de Satış ve Pazarlama Direktörü olarak göreve başlayan Arif Aytekin, Nisan 2010’da Allianz Sigorta A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi, İcra Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü olarak görevlendirildi. Allianz Sigorta A.Ş.’yi temsilen Tarım Sigortaları Havuz İşletmesi A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi de olan Arif Aytekin, 1 Ocak 2019 itibarıyla bu görevlerinin yanı sıra Allianz Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı olarak, Allianz Sigorta A.Ş., Allianz Hayat ve Emeklilik A.Ş. ile Allianz Yaşam ve Emeklilik A.Ş. İcra Kurulu Başkan Yardımcılığı görevlerini üstlenecek.

  • Allianz, üst üste 4’üncü kez ‘Türkiye’nin En Beğenilen Sigorta Şirketi’

    Allianz, Capital Dergisi’nin gerçekleştirdiği ’Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri’ araştırmasında bir kez daha sigorta sektörünün lideri seçildi. Bu yıl 18’inci defa düzenlenen araştırmada 2015 yılından bu yana, üst üste dördüncü defa sigorta sektörünün en beğenilen şirketi seçilen Allianz, bireysel emeklilik kategorisinde de listenin ilk sırasında yer alarak lider koltuğuna oturdu.

    Allianz, Capital Dergisi’nin bu yıl 18’incisini düzenlediği ’Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri’ araştırmasında Türkiye sigorta sektörünün ’En Beğenilen Şirketi’ oldu. Sigorta sektörünün önemli oyuncularından Allianz, 2015 yılından bu yana ’En Beğenilen Sigorta Şirketi’ seçiliyor.

    “Hedeflerimize emin adımlarla ilerliyoruz”

    Son dört yıldır arka arkaya ‘En Beğenilen Sigorta Şirketi’ seçilmekten büyük bir mutluluk duyduklarını belirten Allianz Türkiye CEO’su Aylin Somersan Coqui, “Bu yıl mutluluğumuz ikiye katlandı. Bireysel emeklilik kategorisinin de birincisi olduk. Allianz olarak yeni nesil sigortacılığın öncüsü olma hedefimize emin adımlarla ilerliyoruz. Müşteri odaklı iş stratejimiz, daha iyi bir çevre, daha iyi bireyler, daha iyi kurumlar ve daha iyi bir toplum oluşturulmasına yönelik çalışmalarımızla sektörümüze liderlik etmeye devam ederken bu tür araştırmalar sayesinde ne kadar doğru bir yolda olduğumuzu görüyoruz. Tüm çalışanlarımıza, iş ortaklarımıza ve oy verenlere teşekkür ediyorum” diye konuştu.

    Yapılan bilgilendirmede; Capital Dergisi’nin, araştırma şirketi ZENNA iş birliğiyle yaptığı ‘İş Dünyasının En Beğenilen Şirketleri’ araştırmasına 600’ün üzerinde şirketten bin 480 üst düzey yönetici katıldı. Oylar; ekonomiye katkı, çalışan memnuniyeti, çalışana sunduğu sosyal imkanlar, çevreye karşı duyarlılık, finansal sağlamlık, güvenilir olma, hizmet ve ürün kalitesi, sürdürülebilirlik stratejisi, müşteri memnuniyeti gibi 22 performans kriterine göre verildi.

  • Allianz Emeklilerine özel program

    ‘Allianz Emeklilik Dünyası’ programı başladı. Program ile müşterilerinin emekli olduktan sonra da yaşam kalitelerini artırmaya destek olmayı hedeflediklerini belirten Allianz Yaşam ve Emeklilik ile Allianz Hayat ve Emeklilik Genel Müdürü Taylan Türkölmez, “Katılımcılarımızın Bireysel Emeklilik Sistemi’nden emekli olduktan sonra da sistemde kalmalarını sağlayarak hayatlarını kolaylaştırıyoruz” dedi.

    Bireysel Emeklilik Sistemi’nde (BES) emeklilik hakkı kazanan müşterilerini sistemde tutarak birikimlerine devam etmelerine olanak sağlamak amacıyla hayata geçirilen Allianz Emeklilik Dünyası programından, emeklilik hakkını elde etmeye yaklaşan ya da hali hazırda emeklilik hakkını elde etmiş Allianz müşterileri faydalanabiliyor. Yapılan şirket açıklamasına göre program ile ileri yaşlarda artan sağlık hizmetleri konusunda destek vermenin yanı sıra kişilerin emeklilik dönemi tasarruflarını artırıcı etki sağlayacak alışveriş, sağlık, seyahat gibi giderlerini azaltıcı imkanlar sunarak müşteri ihtiyaçlarını karşılamak amaçlanıyor.

    Allianz Emeklilik Dünyası kapsamında Allianz müşterilerine birikim tutarlarına göre; ‘Kolay Yaşam’, ‘Güvenli Yaşam’, ‘Rahat Yaşam’, ‘Keyifli Yaşam’, ‘Mutlu Yaşam’ olmak üzere 5 farklı pakette seçenekler sunuluyor. Paketlerde sağlıktan alışverişe, sosyal ve kültürel yaşam hizmetlerinden ulaşıma kadar birçok alanda emeklilerin hayatını kolaylaştıracak hizmetler yer alıyor. Göz sağlığı hizmetleri ile emeklilere yılda 1 defa ücretsiz göz taraması, diğer tüm tetkik ve ameliyatlarda ise yüzde 30’a varan indirim sağlanıyor. Diş sağlığı hizmetleri kapsamında yılda 1’er defa olmak üzere ücretsiz diş hekimi muayenesi, diş taşı temizliği, diş röntgen filmi avantajı sunuluyor. Emekliler diğer dental hizmetlerde ise Türk Diş Hekimleri Birliği Taban Fiyat Tarifesi indiriminden yararlanıyor. ‘Konut Asistans’ kapsamında dahili su tesisatı ve elektrik tesisatı, çilingir ve cam hizmeti ile güvenlik hizmetleri veren program ‘Check-Up’ hizmetlerini de kapsıyor. Bu kapsamda emeklilere; doktor değerlendirme, tam kan sayımı, akciğer grafisi, tam idrar tahlili, sedimentasyon, açlık kan şekeri, total kolestrol ve EKG hizmetleri sunuluyor. Allianz Emeklilik Dünyası, seyahat indirimleri hizmeti ile tarife üzerinden yüzde 20 indirimli deniz taksi, yüzde 30’a varan indirimli tekne kiralama, seyahat danışmanlık ve indirimli araç kiralama avantajı sunuyor. Allianz Emeklilik Dünyası kapsamında sunulan paketlerde ayrıca konut sigortası indirimi, 700’ü aşkın restoranda yüzde 50’ye varan indirimleri kapsayan Gastro Club üyeliği, kombi ve klima bakım hizmetlerinin yanı sıra halı yıkama ve kuru temizleme hizmetleri, araç bakım hizmetleri, ücretsiz seyahat sağlık sigortası, hobi kulüplerinde yüzde 40’a varan indirim ve yurtdışı danışmanlık gibi seçenekler de yer alıyor.

    Ömrü uzayan Türk toplumunun emeklilik dönemi ihtiyaçları da artıyor

    TÜİK’in Mart 2018’de açıklanan “İstatistiklerle Yaşlılar, 2017” çalışmasına göre; Türkiye’de yaşlı nüfus oranı son beş yılda yüzde 17 arttı. 65 ve daha yukarı yaş nüfusu 2013 yılında 5 milyon 891 bin iken 2017 yılında 6 milyon 895 bin kişi oldu. Nüfusun yüzde 8,5’inin 65 yaşın üstünde olduğu ülkemizde nüfusumuz yaşlanmaya devam ediyor. Türkiye’de yaklaşık iki çalışanın bir emekliyi finanse ettiği sosyal güvenlik sisteminde çalışanların emekli olduklarında mevcut maaşlarının ortalama yüzde 55’ini alabildiğine dikkat çeken Allianz Yaşam ve Emeklilik ile Allianz Hayat ve Emeklilik Genel Müdürü Taylan Türkölmez, “Emeklilik ile birlikte, insan hayatında bir yandan yeni bir dönem başlarken bir yandan da ekonomik, sosyal, kültürel ve sağlıkla ilgili ihtiyaçlarında artış görülüyor. Bu nedenle aktif olarak gelir elde edildiği çalışma hayatı süresince disiplinli bir şekilde birikim yapmak, yarınları güvence altına almak açısından son derece önemli. İşte bu noktada, tasarruf açığının kapatılmasında en önemli unsur Bireysel Emeklilik Sistemi. Allianz Türkiye olarak katılımcılarımızın sistemden emekli olduktan sonra da sistem içinde kalmalarını sağlayarak hayatlarını kolaylaştırmak amacıyla Allianz Emeklilik Dünyası programını başlattık” diye konuştu.

    Tamamlayıcı emeklilik sistemlerinin önemi artıyor

    Müşteri ihtiyaçlarına odaklanarak geliştirdikleri ürünlerle pazarda farklılaştıklarını belirten Taylan Türkölmez “Emekli olarak geçirilen sürenin ciddi anlamda uzamasıyla birlikte sosyal güvenlik sistemi üzerindeki artan yük, kişilerin hayat standartlarını koruyabilmeleri için bireysel tasarrufların ve tamamlayıcı emeklilik sistemlerinin önemini artırıyor. Yaşlılıkla birlikte; işin sağlık boyutunda; zihinsel ve fiziksel kayıpların yaşanması, kişinin günlük yaşam aktivitelerinde ve kişisel bakımında bağımsız hareket edememesi ve bir başkasına gereksinim duyması, yaşlılığı sıkıntılı bir döneme dönüştürüyor. Bu da, kişinin sosyo-ekonomik durumunu daha önemli kılıyor. Finansal riskler tarafında ise sağlık harcamalarının arttığı, çalışma imkanlarının ve gelirlerin azaldığı bir ortamda tasarruf bilincinin artırılması ve iyi bir emeklilik kurgusunun gerekliliği ortaya çıkıyor. Allianz Emeklilik Dünyası ile müşterilerimizin emekli olduktan sonra da yaşam standartlarını korumalarını sağlamayı amaçlıyoruz. Programdan Bireysel Emeklilik Sistemi’nde emeklilik hakkını elde etmeye en fazla 60 ayı kalanlar ile emeklilik hakkını kazanarak birikimlerine devam edenler veya emeklilik gelir planına geçiş yapan müşterilerimiz faydalanabiliyor” dedi.

  • Allianz Türkiye kadın çalışanlarının ilham veren hikayelerini ‘BinYaprak’ta paylaştı

    Allianz Türkiye’nin kadın çalışanlarının ilham veren hikayeleri, Dijital İşte Kız Kardeşlik ağı BinYaprak’ta yayına girdi.

    Toplumun yaşam kalitesini artıran sosyal bir marka olma hedefiyle çalışmalarını sürdüren Allianz Türkiye; kadın çalışanlarının ilham veren hikayelerini BinYaprak kanalında paylaştı. ‘7 Güçlü Kadın 7 İlham Veren Hikaye’ ile ‘Allianz Seninle İyiliğin Yanında’ adı altında açılan kanalda Allianz Türkiye’yi, görevine Ocak 2019’dan itibaren Allianz Grubu İnsan Kaynakları Başkanı (Chief Global HR Officer) olarak devam edecek olan CEO Aylin Somersan Coqui, İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı İlkay Özel, Yatırım Yönetimi Direktörü Burcu Uzunoğlu, Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilirlik Ofisi Direktörü Burçun İmir, Risk Yönetimi İç Kontrol ve Uyum Direktörü Zeynep Karayurt Özhan, Bankasürans, Strateji, Müşteri, Satış ve Ürün Geliştirme Direktörü Zeynep Mendi ile Proje Yöneticisi Özlem Özdemir temsil ediyor. Allianz Türkiye, kanalında ‘En önemlisi varacağınız nokta değil, gittiğiniz yol. Haydi sen de o adımı at’ mesajını veriyor.

    Birleşmiş Milletler Kadının Güçlenme Prensipleri’ni imzalayan Allianz Türkiye, kadının iş yaşamında oluşturduğu değerin bilinciyle kadın çalışanların birbirine yol göstereceği, rol model olacağı ve ilham vereceği platformları desteklemeye büyük önem veriyor. Kadın dostu şirket uygulamaları ile kariyer ve özel yaşam dengesini önemsediklerini belirten Allianz Türkiye CEO’su Aylin Somersan Coqui, “Büyük oranda kadınlardan oluşan, üst yönetim kadrolarında dahi kadınların ön planda olduğu iş gücümüzün, Allianz’ın yenilikçi ve vizyoner kurum kültürünü oluşturmamızda büyük etkisi olduğunu düşünüyorum. Allianz Grubu genelinde de kadın çalışan konusunda en iyi orana sahip ülkelerin başındayız. Allianz Türkiye’de, çalışanlarımızın yüzde 62’sini kadınlar oluşturuyor. Üst düzey pozisyonlarda çalışan arkadaşlarımızın yüzde 42’si kadın. Allianz Türkiye olarak Turkish Win, BinYaprak ve Genç Kadın Kariyer Günü’nün destekçisiyiz. Ayrıca Allianz Grubu çatısı altında yer alan tüm kadın çalışanları intranet üzerinde ‘Allianz Women’s Networks’ grubunda buluşturuyoruz. Bu sosyal grup üzerinden, ‘kadın’ı odağına alan her türlü aktivite ve kampanyaya ulaşılabiliyor” diye konuştu.

    Dijital İşte Kız Kardeşlik ağı

    Dijital işte kız kardeşlik ağı BinYaprak’ın; şirketler çalışanlarına söz versin, ilham yolculukları çeşitlensin sloganıyla başlattığı ‘BinYaprak – İlham Veren Kadınlar/İlham Veren Şirket’ servisi ile şirketler, bünyelerinde çalışan kadınların başarı hikayelerini paylaşıp farkındalık oluşturuyor. Kadınları cesaretlendirmeyi amaçlayan BinYaprak, rol model kadınların hikayelerini dijital ortamda binlerce kadınla buluşturuyor. İş hayatına atılmaya hazırlanan farklı coğrafyalardaki üniversiteli kadınlarla, çalışan kadınların ilham, tecrübe ve iş fırsatlarını paylaştıkları dijital işte kız kardeşlik ağı olan BinYaprak,binyaprak.com adresindeki servisi ve sosyal medya hesaplarıyla ilham veriyor. BinYaprak ayrıca dijital platformlarda eğitim ve etkinlikler de düzenliyor.

  • Allianz sağlık sigortalıları 1 milyon kişiyi aştı

    Allianz Türkiye, sağlık sigortasında 1 milyon müşteriye ulaştığını açıkladı. Müşterilerinin hayatlarının her evresinde yanında olma misyonuyla hareket ettiklerini bildiren şirket, sağlık branşı müşteri memnuniyetinde yüzde 38,32’lik payla da pazar liderliğini sürdürdüğü kaydedildi.

    ‘Her sigortalımız bizim için ilk sigortalımız kadar özel’ mottosuyla pazarlama kampanyası yürüten Allianz Türkiye, sağlık sigortasında 1 milyon kişiyi ulaştığını duyurdu.

    Allianz Türkiye CEO’su Aylin Somersan Coqui, konu ile ilgili değerlendirmesinde sağlık sigortacılığında müşteri deneyimini zirveye taşıdıklarını söyleyerek, “Ağustos sonu verilerine göre Türkiye’deki toplam sağlık sigortalı sayısı 3 milyon 969 bin 774. Allianz Türkiye 581 bin 940 bireysel sigortalı, 422 bin 931 grup sigortalısı olmak üzere toplam 1 milyon 4 bin 871 rakamına ulaştı. Yüzde 30,8 pazar payıyla müşteri memnuniyetinde de yüzde 38,32’lik orana sahip olmamızın altında liderlikle yetinmeyen, her gün hizmet kalitemizi artırma stratejimiz yatıyor” dedi.

    Müşterilerine 4 binin üzerinde anlaşmalı sağlık kurumu üzerinden hizmet veren şirket, özel sağlık ve tamamlayıcı sağlık sigortası süreçlerini ise ürünleri kapsamında gruplandırdığı 6 çeşit anlaşmalı sağlık kurumu ağı üzerinden yönetiyor.

    Şirket olarak sadece sağlık harcamalarını finanse eden bir kurum olmanın ötesine geçerek müşterilerinin hayatlarının her evresinde yanında olma misyonuyla hareket ettiklerini dile getiren Somersan Coqui, “Özellikle, yaşlandıkça artan bakım ihtiyacı ve sağlık giderleri dikkate alındığında, şirket olarak bir sağlık sorunu ile karşılaşmayı beklemeden bireylere önlem almalarını özellikle hatırlatıyoruz. Müşterilerimize önleyici çözümlerle ve geniş ürün yelpazesiyle destek olmayı önemsiyoruz. Bu doğrultuda, Birleşmiş Milletler’in 17 sürdürülebilir kalkınma hedefinden biri olan ‘sağlıklı bireyler’ başlığına doğrudan katkı sağlamak üzere ‘Sağlık Destek Programı’nı yürütüyoruz” ifadelerini kullandı.

    Müşteri ihtiyacına özel çözüm sunuyor

    Sağlık destek programı kapsamında diyabet tanısı bulunan ve ek prim ödeyen müşterileri için başlatılan Diyabet Destek Projesi’nin yanı sıra Meme Kanseri Bilgilendirme ve Mamografi Hatırlatma Projesi’ni hayata geçirdiklerini belirten Somersan Coqui, “70 yaş ve üzeri sigortalılarımızın ev kazalarına karşı korunabilmesi amacıyla evlerinde ücretsiz risk değerlendirmesi hizmeti sağladığımız ‘Evimde Güvendeyim’ uygulaması da program kapsamındaki hizmetlerden biri. Önümüzdeki dönemde, hipertansiyon ve akciğer hastalıkları gibi diğer kronik hastalıklara destek olmak için de planlama yapıyoruz. Müşterilerimize ayrıca Allianz’ım mobil uygulaması, Dr. Allianz, evimde güvendeyim, kronik hastalık yönetimi, eve hemşire ziyareti, online yurtdışı seyahat sağlık uygulamalarımızla hizmet veriyoruz. Sağlık sigortasında, müşterilerimizin ihtiyaç, bütçe ve beklentileri doğrultusunda ve kişiye özel bir paket oluşturmaları için dijital çağa uygun hizmet standartları sağlamak üzere çalışmalarımıza devam edeceğiz” diye konuştu.

    Allianz Türkiye, 1 milyon müşteriye ulaşması nedeniyle hazırladığı videolarla sağlık müşterilerinin hikayelerini anlatığını kaydederek, İlk olarak Dr. Işık Akgöl’ün hikayesini filme alan şirket, hazırlanan videoları kurumun internet sitesi, sosyal medya hesapları ile YouTube kanalı üzerinden de paylaşmaya başladı.