Etiket: Açmaya

  • Ziyaretçi akını, markalara ikinci mağazalarını açmaya zorladı

    Türkiye’nin en büyük alışveriş merkezlerinden Viaport Asia Outlet Shopping’te 15 marka ikinci mağazasını açarken ünlü bir simit markası üçüncü restoranını geçen aylarda hizmete soktuğunu açıkladı.

    TÜİK’in açıkladığı verilere göre; Mayıs 2018’de perakende satış hacmi bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 4.6 arttı. Perakende sektöründe ciro verileri ise bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 19,5 arttı. Satış ve cirosundan memnun olan markalar alışveriş merkezlerinde ikinci hatta üçüncü mağazalarını açmaya başladı. Öyle ki Türkiye’nin en büyük alışveriş merkezlerinden Viaport Asia Outlet Shopping’te 15 marka ikinci mağazasını açarken ünlü bir simit markası üçüncü restoranını geçtiğimiz aylarda hizmete soktuğunu açıkladı.

    “Marka çeşitliliği ve outlet fırsatı ziyaretçiyi cezbediyor”

    Via DMC Genel Müdürü Ogün Turanlı, konu ile ilgilil değerlendirmesinde, markalar için tüm AVM’lerde olmak değil, doğru lokasyonda ve doğru yapılandırılmış AVM’lerde olmak uzun vadeli yatırımlar için önemli bir fırsat olduğunu kaydederek, “Doğru yapılanma gayretinde olan markalar da bu fırsatları kullanarak, bizim AVM’mizde olduğu gibi ikinci hatta üçüncü mağazalarını açıyorlar” dedi.

    Perakende sektörünün 2018 yılında ciro artışını sürdürmesini beklediklerini belirten Turanlı, “İndirim ve kampanyalarının sürekliliği, fiyatların ve marka çeşitliliğinin alım gücüne göre düzenlenmesi gibi etkilerin perakendedeki satış başarısını direkt etkiliyor. Outlet hizmet sunan AVM’lerin bu yıl ve bundan sonraki yıllarda rakiplerinden daha kolaylıkla sıyrılacağını öngörüyoruz” ifadelerini kullandı.

    “Sadece alışveriş merkezi değil, yaşam merkezleri yapıyoruz”

    Viaport’un marka karmasıyla herkese hitap edebilen bir alışveriş merkezi olduğunu belirten Turanlı; “Biz herkese ve her keseye hitap eden bir alışveriş merkeziyiz bu kadar çok ziyaretçi ağırlamamızın en önemli nedenlerinden birinin marka çeşitliliği olduğunu düşünüyorum” şeklinde konuştu.

    Aynı zamanda standart AVM mimarisinden uzakta çarşılar oluşturduklarını da kaydeden Turanlı, “Ziyaretçiler artık klasik alışveriş merkezlerinin dışında, açıkhava yaşam merkezlerine yöneliyorlar. Sosyal yaşamın bir parçası olarak alışveriş ihtiyaçlarını karşılıyorlar. Bu sebeple Viaport Asia, eğlence ve sosyal yaşam üniteleri ile birlikte konaklama imkanı da sunan bir yaşam merkezi olarak rakiplerinden ayrışıyor” diye konuştu.

  • 150 yıl sonra ilk kez tespit edilmişti, yeniden açmaya başladı

    “Yok oldu” diye düşünülürken Giresun kırsalında 150 yıl sonra geçen yıl ilk kez görülen ‘Sarı Dağ Gülleri’ kendini Şebinkarahisar dağlarında yeniden gösterdi.

    150 yıl sonra ilk kez 2017 yılında varlığı tespit edilen ve bölgede halk arasında adına Şebinkarahisar Sarı Dağ Gülü denilen çiçekler baharın yüksek kesimlerde kendisini göstermeye başlaması ile yeniden açmaya ve ortaya çıkmaya başladı.

    Rus Doğa Tarihçisi ve Yer Bilimcisi Piyotr Alexandrovich Chikhachov, tarafından 1867 yılında, Giresun ili, Şebinkarahisar ilçesinde ve kısmen de Gümüşhane ilinde tespit edilen ve makalelerde yayınlanan, Türkiye endemiği olarak literatürlere girdi. Giresun karasal ve sucul biyoçeşitlilik envanter çalışmasında ise literatür bilgileri kısmında Giresun ve Gümüşhane illeri dağılımlı endemik bitki olarak verilen, fakat 150 yıldır tespiti yapılamayan, hiçbir çalışmada yer almayan ’Adonis Cyllenea Varyete Paryadrica (kan damlası, horoz gülü) yöresel adı ’Şebinkarahisar Sarı Dağ Gülü, Giresun Orman ve Su Şube Müdürlüğü’nün arazi çalışmasında 150 yıl sonra 2017 yılında tekrar tespit edilmişti.

    Varlığını ilk defa geçen yıl gösteren bu ender çiçekler bu yılda baharın gelmesi ile Şebinkarahisar dağlarında görülmeye başladı. Mevsim sıcaklığının geçmiş yıllara göre daha sıcak geçmesi sebebiyle Sarı Dağ Gülü’nün açmış olduğu arazi çalışmalarında görüldüğü öngörülürken, Adonis bitki cinsinin 9 türü olduğu bunlardan 2 tanesinin sarı, 7 tanesinin kırmızı çiçeklerden oluştuğu biliniyor.

    2018 yılında, “Adonis Cyllenea Varyete Paryadrica” bitkisi için Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğünce “Tür Koruma Eylem Planı” çalışması yapılması planlanmakta olduğu Doğa Koruma ve Milli Parklar 12. Bölge Müdürlüğü resmi web adresinden duyuruldu.

  • Ceset çiçekleri açmaya hazırlanıyor

    Latince ismi ’amorphophallus titanum’ olan, yaydığı kötü kokusu sebebiyle ceset çiçeği olarak da bilinen devasa çiçekler Washington Botanik Bahçelerinde açmaya hazırlanıyor.

    Asıl vatanı Endonezya olan dünyanın en büyük çiçeği açmaya hazırlanıyor. Tam açılma zamanı sineklerin dikkatini çekecek şekilde kokmuş et kokusu yayan çiçeği seyretmek isteyen için gazeteci ve turistler Washington Botanik Bahçesine akın etti.

  • Nazilli Belediyesi yeni yollar açmaya devam ediyor

    Nazilli Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü, yeni imar yolları açma çalışmalarına aralıksız devam ediyor.

    Yeşil Mahalle’de Belediye ekipleri tarafından yeni yollar açılıyor. Yeni imar yollarını açarak talepleri cevaplayan Nazilli Belediyesi bu yönde yaptığı çalışmalar kapsamında birçok mahallede hizmetler gerçekleştiriyor. Nüfusun her geçen gün arttığı Yeşil Mahallede artan yapılaşmaya yönelik açılan yeni imar yolları, Nazilli’nin gelişmesi ve konutlaşma açısından da büyümesine olanak sağlıyor.

    Nazilli’de yerleşim alanlarının büyümesiyle orantılı yeni yolların hızla açıldığını kaydeden Nazilli Belediye Başkanı Haluk Alıcık; “Ekiplerimizin yaptığı çalışmalarla yolu olmayan bölgelerimize yeni yollar kazandırarak konutlaşmanın da önünü açıyoruz. Ulaşım sorununu çözmekle birlikte, gelişimin yeni alanlara doğru kaymasına da katkı sağlıyoruz. Yeşil mahalle konutlaşma açısından müthiş bir gelişim yaşadı. Son olarak Belediyemiz ekipleri tarafından Yeşil Mahallede Selahattin Acar Düğün salonu batı tarafında ve Haluk Alıcık Huzur Evi karşısında iki tane ayrı yeni yol açıldı. Bağlantıları yapılan yolların alt yapı çalışmalarının tamamlanmasından sonra kilitli parke taşı kaplamaları yapıldı. Yeni açılan bu iki yeni yolda yaklaşık 2 bin metrekarelik parke taşı kaplaması yapılırken bu güne kadar yaptığımız tüm yollarda 28 bin metrekarelik parke taşı kaplaması yapıldı. Biz kalıcı belediye hizmetleriyle vatandaşın taleplerine göre çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Hiçbir sorunu ötelemeden çözüm üretiyoruz. Kararlılıkla ve görev aşkıyla çalışmaya devam ediyoruz” dedi.

  • Ev-Stil Fuarı kapılarını açmaya hazırlanıyor

    Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) öncülüğünde ev tekstilinden mobilyaya kadar ev dekorasyonuyla ilgili birbirinden farklı ürünlerin sergilendiği Ev&Stil Fuarı 28 Eylül-1 Ekim tarihleri arasında ikinci kez kapılarını açmaya hazırlanıyor.

    BTSO ve TÜYAP Bursa Fuarcılık AŞ öncülüğünde, Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı’nın (BEBKA) desteğiyle 2015 yılında ilki düzenlenen Ev&Stil Fuarı ikinci kez kapılarını açıyor. İlki büyük beğeni toplayan fuar ev tekstilinden mobilyaya, aydınlatmadan zücaciyeye, vitrifiye ürünlerinden bahçe ve banyo ekipmanlarına kadar farklı ürünleri ziyaretçilerine sunacak. Sektörde hem perakende hem de toptan satışa yönelik gerçekleştirilen ilk fuar olma özelliğini taşıyan Ev&Stil Fuarı, bu yıl üçüncüsü düzenlenecek ‘Tasarım Zirvesi’ne de ev sahipliği yapacak. TÜYAP Bursa Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilecek zirveye dünyaca ünlü tasarımcılar konuk olacak. İlham verici söyleşiler ve atölye programlarının da yer alacağı Tasarım Zirvesi Ev&Stil Fuarı ile eş zamanlı olarak gerçekleştirilecek.

    Sektördeki trendler belirlenecek

    Farklı sektörlerden geniş katılımcı kitlesinin yer alacağı fuar ev, ofis ve otel dekorasyonu ile trendlerine de yön verecek. Fuar kapsamında özel olarak hazırlanacak trend alanında, 2018 ev dekorasyonuna dair özellikli ürünler sergilenirken, gelecek trendlerine dair ipuçları ise ‘Trend Sohbetleri’ kapsamında ünlü mimar ve tasarımcılar tarafından anlatılacak. Fuar süresince katılımcı firmalardan alışveriş yapan ziyaretçiler özel indirimler ve kampanyalardan yararlanabilecekler.

    BURTEX fuarı ev tekstili sektörünü buluşturacak

    Ev tekstili ve konfeksiyon sektöründe faaliyet gösteren firmaları BURTEX kurumsal kimliği adı altında aynı çatı altında buluşturan BTSO şimdi Ev&Stil Fuarı ile eş zamanlı olarak BURTEX Fuarı’nı düzenliyor. Ev tekstili sektöründe faaliyet gösteren 50’ye yakın firmanın sergileyeceği ürünler, TÜYAP Fuar Merkezi’nin 1 holünde alıcılarla buluşacak.

    “Türkiye’de eşi benzeri yok”

    Türkiye’de benzeri bulunmayan Ev&Stil Fuarı’nın ikincisini sektörün talebi üzerine yeniden düzenlediklerini ifade eden BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, “Fuarımızda ev tekstilinden mobilyaya; aydınlatmalardan zücaciyeye kadar bir evin ihtiyacı olan tüm ürünleri barındırıyor. Farklı sektörleri aynı çatı altında buluşturan fuarımız ev içi dekorasyon ve tasarımda trendleri belirleyecek. Fuarda yer alan firmalarımız, kentimizin moda ve tasarımda ne kadar ileri olduğunu bir kez daha gözler önüne serecek” şeklinde konuştu.

    “Fuarlar sektörlere hareket kazandıracak”

    Uluslararası Rekabeti Geliştirme (Ur-Ge) Projeleri ile bir yılda 7 ayrı alım heyeti gerçekleştirdiklerini hatırlatan Başkan Burkay, konuşmasını şöyle sürdürdü:

    “Ev tekstili sektörü temsilcilerimize yönelik geçtiğimiz mart ayında Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi’nde düzenlediğimiz organizasyonda 26 ülkeden 200’e yakın iş adamını üyelerimizle buluşturduk. BURTEX kurumsal kimliği altında bir araya gelen firmalarımızın talepleri üzerine bu yıl ilk kez Ev&Stil Fuarı ile eş zamanlı olarak BURTEX Fuarı’nı düzenleyeceğiz. Fuarlarımızın sektörlere önemli bir hareketlilik kazandıracağına inanıyorum.”