Etiket: Acil

  • BAÜN Hastanesi Acil Servisinin kuruluşunun 2. Yıldönümü

    BAÜN Hastanesi Acil Servisinin kuruluşunun 2. Yıldönümü

    1 Şubat 2019 tarihinde faaliyete geçen Balıkesir Üniversitesi Hastanesi Acil Servisi, kuruluşunun 2. yıldönümünde gelişimini hızla sürdürüyor. Balıkesir Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İlter Kuş’un göreve başlamasının ardından yapılanmasını hızla tamamlayan Acil Tıp Kliniği, 8 öğretim üyesi ve 1 öğretim görevlisinin yanı sıra bünyesindeki 35 yatak ve son teknoloji ekipmanlarla Balıkesir ve çevre illerden vatandaşlara hizmet veriyor.

    Kuruluşunun ardından kısa süre içerisinde Sağlık Bakanlığından Balıkesir’deki ilk 3. Seviye Acil Servis tescilini alan BAÜN Acil Servisi, Tıpta Uzmanlık Kurulunca acil tıp uzmanlık eğitimi için yetkilendirilen Balıkesir’deki ilk ve tek acil tıp kliniği olarak da ilk uzmanlık öğrencilerini yakın zamanda kabul etti. 4 uzmanlık öğrencisi bulunan klinik için, 2021 1. Dönem Tıpta Uzmanlık Sınavı kapsamında da 15 yeni asistan kadrosu açıldı.

    Acil Servisin kuruluşunun 2. yıldönümünde gerçekleştirilen çalışmalarla ilgili değerlendirmede bulunan Balıkesir Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İlter Kuş, “Acil Servisimiz, başta Balıkesir olmak üzere çevre illere de hizmet vermektedir. Yılda yaklaşık 50 bin hastaya hizmet veren acil servisimizde Türkiye ortalamasının çok üzerinde yatış oranı mevcuttur. Bu durum, acil servisimize başvuran hastaların özellikli olduğunu göstermektedir. Yakın dönemde bünyesinde yoğun bakım ünitesi açılması planlanan acil tıp kliniğimiz, emin adımlarla büyüyüp gelişmeye devam edecektir” dedi.

  • Aydın’da 112 Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonlarına ödülleri takdim edildi

    Aydın’da 112 Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonlarına ödülleri takdim edildi

    Aydın’da ilk defa yapılan ölçeklendirme ile sistematik hale getirilen başarı sıralamasında birinci olan Kuyucak 112 ASHİ, ikinci olan Yenipazar 112 ASHİ ve üçüncü olan Koçarlı 112 Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonlarına ödülleri takdim edildi.

    Aydın İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, “Pandemi döneminde tüm istasyonlarımız üstün gayretleri ve öz verili çalışmaları ile ön plana çıkmasına rağmen yapılan işin verimliliği ve kalitesini artırmak başarı için rekabetçi bir ortam oluşturmak adına yıl sonunda belirlenen 8 kriter (toplam vaka sayısı, toplam vakada ki nakil reddi yüzdesi, vaka başı fatura ortalaması, kilometre ücreti çıkmış vaka başı ortalaması, toplam kilometre, faturaya dahil vaka yüzdesi, reaksiyon süresi, nakil reddi yüzdesi) baz alınarak değerlendirmede bulunulmuştur. Her ne kadar fiili anlamda bu 3 istasyonumuz değerlendirme kriterleri baz alınarak ilk 3 sırada bulunsa da gösterdikleri gayretli ve özverili çalışmaları dolayısı ile tüm A.T.T., Paramedik ve Sürücü arkadaşlarımıza teşekkürlerimizi sunarım. Aydın 112 İl Ambulans Servisi Başhekimliği olarak 17 ilçede 46 ekip 524 kişi ile hizmet vermekte olan ekiplerimizin performanslarını değerlendirmemiz, verilen hizmet alanın dağınıklığı, çalışan personelimizin nöbet usulü çalışması ve vakaların anlık oluşu nedeniyle 112 Acil Sağlık Hizmetleri İstasyonlarının her birinin istatistiki olarak değerlendirilmeleri bizim için önem arz etmektedir. Bu bağlamda 2020 yılı başında 112 Başhekimliği bünyesinde kurmuş olduğumuz bilgi işlem ve istatistik birimi ile ilimiz genelindeki 46 ekip 15 parametre kullanılarak değerlendirilmiş, istatistiki anlamda başarılı bulunan istasyonlar ödüllendirilmiştir” denildi.

  • Bolu’da, 112 Acil Sağlık ekibine kurusıkı tabancalı saldırı

    Bolu’da, 112 Acil Sağlık ekibine kurusıkı tabancalı saldırı

    Bolu’da, rahatsızlanan yaşlı bir kadının evine giden 112 Acil Sağlık ekibine sözlü saldırıda bulunduktan sonra kurusıkı tabancayla ateş eden kişi gözaltına alındı.

    Edinilen bilgiye göre, Köroğlu Mahallesi Can Sokak’ta yaşayan 82 yaşındaki yaşlı kadının rahatsızlandığı ihbarı üzerine olay yerine 112 Acil Sağlık ekipleri sevk edildi. Olay yerine giden sağlık ekipleri, hastanın durumuyla ilgili yakınlarından bilgi aldığı sırada, İ.E.E. (32) isimli vatandaş sağlık ekiplerine sözlü saldırıda bulundu. Şahsın saldırgan tavır göstermesi üzerine ekipler, ambulansa binerek polis ekiplerinden yardım istedi. Sağlık ekiplerinin polisleri beklediği sırada İ.E.E. isimli yanında bulunan kurusıkı tabanca ile 7 el ateş etti. Olay yerinden uzaklaşarak Bahçelievler Polis Karakolu’na giden sağlık ekipleri şahıs hakkında şikayetçi oldu.

    Herhangi bir sağlık çalışanın yara almadan kurtulduğu olayın ardından polis ekipleri İ.E.E.’yi gözaltına aldı. İ.E.E., ifadesi alınmak üzere Emniyet Müdürlüğüne götürülürken, Beyaz Kod veren İl Sağlık Müdürlüğü ekipleri adli sürecin takipçisi olacaklarını belirtti.

  • Vali Sonel: “112, acil durumlar haricinde meşgul edilmemeli”

    Vali Sonel: “112, acil durumlar haricinde meşgul edilmemeli”

    Ordu’da 112 Acil Çağrı Servisi, adeta Kovid-19 Danışma Hattı’na dönüşünce Ordu Valisi Tuncay Sonel, vatandaşlara çağrı yaptı.

    Ordu Valisi Tuncay Sonel, kurumları daha yakından tanımak ve yaptıkları çalışmaları yerinde incelemek üzere 112 Acil Çağrı Merkezi’ne bir dizi ziyaret gerçekleştirdi.

    112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Yeliz Çakar Güleş’ten kurumun çalışma sistemi hakkında bilgi alan Vali Sonel, 155-Polis İmdat, 156-Jandarma İmdat, 110-İtfaiye, 112-Ambulans, 177-Orman Yangın yardım numaralarını tek bir çağrı numarası altında birleştiren, Türkiye’nin 49’uncu 112 Acil Çağrı Merkezi’nin 5 Ağustos 2020 tarihinde çağrı kabulüne başladığını hatırlattı.

    Vali bile şaşırdı

    Vali Sonel, 5 Ağustos 2020 tarihinde hizmete giren birleşik 112 Acil Çağrı Servisi’nin istatistikleri hakkında bilgi aldı. Vali Sonel, 5 Ağustos tarihinden bugüne kadar toplam 362 bin 372 çağrının geldiği, bu çağrılardan 101 bin 177’sinin vakaya dönüştüğü, vakaya dönüşmeyen çağrı adedinin 261 bin 195 olduğunu öğrendi

    Çağrıların 3’te 1’inin gerçek vaka olduğunu, diğerlerinin Kovid-19 danışma ve talepler ile asılsız ihbarlardan oluştuğu bilgisi karşısında şaşıran Vali Sonel, vatandaşlara çağrıda bulundu.

    112 Acil Çağrı Merkezi’nin gereksiz aramalarla meşgul edilmemesini isteyen Vali Sonel, “Kovid-19 ile ilgili soru ve sorunlar için; İl Sağlık Müdürlüğü bünyesinde oluşturduğumuz Kovid-19 İletişim Merkezi (0 452 223 12 88) aranmalı, acil durumlar haricinde 112 meşgul edilmemelidir. Vatandaşlarımız, Kovid-19 pandemisiyle ilgili merak ettiklerini, karşılaştığı sorununu ve talebini bu numaradan iletebileceklerdir. Dolayısıyla 112 Acil Çağrı Merkezimiz gereksiz yere meşgul edilmemiş olacaktır. 112 Acil Çağrı Merkezi, trafik kazası, kalp krizi, yangın, doğal afet gibi hayati öneme haiz durumlarda aranmalıdır” diye konuştu.

  • Acil vakaya geldiler, pasta ile karşılaştılar

    Acil vakaya geldiler, pasta ile karşılaştılar

    Aydın’ın Efeler İlçesi Girne Mahallesinde bir apartmana sağlık ekibi talep eden vatandaşlar, çağrı üzerine gelen 112 Acil Servis ekibine pastalı sürpriz yaparak 22 Aralık Paramedik günlerini kutladılar.

    112 Komuta Kontrol Merkezini arayan apartman sakinleri Komuta Kontrol Merkezi sorumlusu ile yaptıkları görüşmede 22 Aralık Paramedik Günü nedeniyle ekibe sürpriz yaparak günlerini kutlamak istediklerini iletti. Komuta Kontrol Merkezi sorumlusu ile yapılan görüşme neticesinde belirtilen adrese yönlendirilen 112 Acil Servis ekibini vatandaşlar, ellerindeki pastayla karşıladı. 112 Acil Servis ekipleri kendilerine yapılan sürpriz için vatandaşlara teşekkür etti.