Etiket: açıkladı

  • AK Parti İstanbul İl Başkanı Bayram Şenocak yeniden aday olmayacağını açıkladı

    AK Parti İstanbul İl Başkanı Bayram Şenocak yeniden aday olmayacağını açıkladı

    AK Parti İstanbul İl Başkanı Bayram Şenocak, 24 Şubat Çarşamba günü yapılacak olan AK Parti İstanbul 7. Olağan Kongresi’nde yeniden aday olmayacağını açıkladı.

    Sosyal medya hesabı Twitter üzerinden açıklamada bulunan Şenocak “24 Şubat Çarşamba gerçekleştireceğimiz AK Parti İstanbul 7. Olağan İl Kongremizde aday olmayacağımı, görevimi başka bir dava arkadaşıma devredeceğimi tüm kamuoyuna duyururum. Liderimiz Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın öncülüğünde 2023, 2053 ve 2071 hedeflerimiz için Durmak Yok Yola Devam!’’ ifadelerini kullandı.

  • İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, Gara’ya giden HDP’li milletvekilinin HDP Ağrı Milletvekili Dirayet Dilan Taşdemir olduğunu açıkladı.

    İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, Gara’ya giden HDP’li milletvekilinin HDP Ağrı Milletvekili Dirayet Dilan Taşdemir olduğunu açıkladı.

    İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, Gara’ya giden HDP’li milletvekilinin HDP Ağrı Milletvekili Dirayet Dilan Taşdemir olduğunu açıkladı.

  • ING Türkiye 2020 yılı finansal sonuçlarını açıkladı

    ING Türkiye 2020 yılı finansal sonuçlarını açıkladı

    ING Türkiye, 2020 yılı sonu konsolide finansal sonuçlarını açıkladı. Buna göre, 2020 yılında 41.2 milyar TL’si nakdi olmak üzere toplam 49.6 milyar TL tutarında kredi desteğiyle ekonomiye kaynak sağlayan bankanın sermaye yeterlilik oranı da yüzde 24.18 olarak gerçekleşti. ING Türkiye Genel Müdürü Alper Gökgöz, “Güçlü sermaye yapımız ile müşterilerimizin finansmana erişimlerini destekledik. Türkiye’nin en iyi dijital kurumu olma hedefimize yönelik önemli adımlar atarken, bu adımlarımızı çalışan tarafında öncü esnek çalışma modelleriyle, müşteri memnuniyeti tarafında sektör birincisi seçilerek pekiştirdik” dedi.

    Müşterilerine her zaman, her yerden, kolay ve zahmetsiz hizmet sunabilmek hedefiyle faaliyet gösteren ING Türkiye, 2020 yıl sonu konsolide finansal sonuçlarını açıkladı. Buna göre, 2020 yıl sonunda ING Türkiye’nin konsolide aktif toplamı 66.2 milyar TL, vergi öncesi kârı ise 987 milyon TL oldu. Yıl sonu itibarıyla konsolide özkaynakları 9.4 milyar TL, konsolide sermaye yeterlilik oranı ise yüzde 24.18 olarak gerçekleşen banka, 2020 yıl sonunda ekonomiye 41.2 milyar TL’si nakdi olmak üzere toplam 49.6 milyar TL’lik kredi desteği sağladı. Bankanın mevduat hacmi ise 40.1 milyar TL’ye yükseldi.

    Banka, pandeminin sağlık, sosyal hayat ve ekonomik yönden zorlayıcı etkilerinin küresel ölçekte devam ettiği 2020 yılında ekonomik yönden müşterilerine destek verdi ve dijitalleşme stratejisinde altyapı ve insan yatırımına hız kesmeden devam etti.

    Alper Gökgöz: “Pandemide müşterilerimizi ekonomik açıdan destekledik”

    Güçlü sermaye yapısı ile müşterilerinin finansmana erişimlerini kolaylaştırdıklarını söyleyen, ING Türkiye Genel Müdürü Alper Gökgöz, “Pandemi döneminde çalışanlarımızın, müşterilerimizin ve toplumun sağlığını korumaya yönelik destek sağlamayı önceliklendirdik. İş sürekliliğini ve müşteri memnuniyetini sürdürmek amacıyla adımlar attık. Dijital liderlik, tasarrufun artırılması ve ihracatın desteklenmesi hedeflerimize yönelik çalışmaları yoğunlaştırdık. Müşterilerimizi bu dönemde ekonomik açıdan destekledik. Bu kapsamda bireysel ve tüzel tarafta kredi ertelemeleri gerçekleştirdik ve yerli üretim yapan firmalara, KOBİ’lere ve ekonomiye katkı sağlamak üzere, uygun koşullar sunan kredi paketleri hazırladık” dedi.

    “Esnek çalışma modellerinde ilklere imza attık”

    Türkiye’nin en iyi dijital kurumu olma hedefiyle ilerlediklerini belirten Gökgöz şu bilgileri verdi: “Dijitalleşmeyi bütüncül olarak ele alıyor, sadece teknolojik altyapıya değil, insan kaynağına da yatırım yapıyoruz. Türkiye’nin en iyi işveren markalarından biri olma hedefiyle, birçok yenilikçi ve öncü uygulamaya imza atıyoruz. 2015 yılında çalışanlarına uzaktan ve esnek çalışma modelleri sunan ilk banka olarak, yeni çalışma modelleri geliştirmek için pandemi döneminden önce çalışmalarımıza başladık. ‘ING’de önce kendin, sonra ING’li olursun’ yaklaşımıyla dört yeni esnek çalışma modelini tasarladık ve Ocak 2021’den itibaren uygulamaya aldık.”

    “Müşteri memnuniyeti araştırmasında sektör birincisi olduk”

    Dijital liderlik yolunda müşterilere yönelik atılan adımları da anlatan Gökgöz, şöyle konuştu: “Müşterilerimizin iş ve özel yaşamlarında bir adım önde olmalarını mümkün kılmak için onlara her zaman ve her yerden akıllı, kolay ve kişisel çözümler sunmaya odaklanıyoruz. Geçtiğimiz yıl bireysel ihtiyaç kredilerinin adet bazında yüzde 80’ini şube dışı kanallardan kullandırdık. Dijital kanalları kullanan toplam aktif müşteriler içindeki mobil bankacılık müşteri payımız yüzde 98’e ulaştı. Veri bilimi ve yapay zekâ yatırımlarımıza devam ettik. Yazışmalı bankacılık asistanımız INGo ile 2020 yılında 6.5 milyon tekil mesaj aldık. Dijitalleşme adına yaptığımız bütün bu çalışmalar müşteri memnuniyeti olarak karşılık buldu. Türkiye’de müşteri deneyimi alanında yapılan bağımsız bir araştırmada bankacılık kategorisinde ilk sırada yer aldık.”

    Cebimde POS’ta temassız işlem limiti kaldırıldı

    Cep telefonlarını temassız POS cihazına dönüştüren “Cebimde POS” ürününü geçen yıl işletme sahiplerinin kullanımına sunan banka, 2020’de Cebimde POS’ta temassız kartlarla yapılan işlemlerdeki limitleri kaldırdı. Cebimde POS kullanan işletmeler sadece 250 TL’ye kadar olan işlemleri değil, artık 250 TL üzeri işlemleri de temassız olarak alabiliyor.

    TOG iş birliğiyle eğitim fonu ve Dijital Öğretmenler projesi

    ING Türkiye, pandeminin olumsuz toplumsal etkilerini sınırlandırmaya yönelik Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) ile iş birliğine imza attı ve TOG’a 1.5 milyon TL bağışlayarak bir burs fonu oluşturdu. Çalışanların bağışları ile dışarıdan gelen bağışları iki katına çıkararak, fonun 1.7 milyon TL büyüklüğe ulaşmasını sağladı. ING Türkiye ayrıca Milli Dayanışma Kampanyası’na 5 milyon TL bağışladı.

    ING Türkiye, dijitalleşmede liderlik stratejisine paralel olarak toplumsal yatırımlarını da öğretmenlere yönelik bir projeyle hızlandırdı ve Habitat Derneği, ODTÜ iş birliği ve İLKSAN desteğiyle Dijital Öğretmenler projesini hayata geçirdi. 1000 öğretmenle ilk fazı tamamlanan proje ile öğretmenlerin dijitalleşen dünyaya adım atması, yüz yüze ve uzaktan eğitimde yararlanabilecekleri dijital okuryazarlık becerileri edinmeleri ve Türkiye’nin dijital dönüşüm sürecine katkıda bulunulması hedefleniyor.

  • Bursagaz, 2020 yılı doğal gaz tüketim verilerini açıkladı

    Bursagaz, 2020 yılı doğal gaz tüketim verilerini açıkladı

    Bir milyonu aşkın abonesi bulunan Bursagaz, pandeminin etkisinde geçen 2020 yılına dair doğal gaz tüketim verilerini açıkladı. Konutlardaki doğal gaz tüketimi bir önceki yıla göre yüzde 6,1 artarken, Bursa’da doğal gazın en çok tüketildiği ilçe Osmangazi oldu.

    Bursagaz, kovid-19 pandemisinin etkisi altında geçen 2020 yılında yaptığı toplam doğal gaz arzı, hane başı tüketim ve yatırımlarla alâkalı verileri paylaştı. Aldığı tedbirlerle pandemi döneminde kesintisiz ve güvenli hizmet vermeyi sürdüren Bursagaz, 2020 yılında müşterilerine 2,42 milyar metreküp gaz ulaştırdı. Mesken abonelerinin doğal gaz tüketimi bir önceki yıla göre yüzde 6,1 artarak, 750 milyon 475 bin standart metreküp olarak gerçekleşti. Konut haricindeki diğer tüketimler ise alınan tedbirlerin etkisiyle bir önceki yıla göre yüzde 3,6 gerileyerek 183 milyon 953 bin olarak gerçekleşti. Yıl boyu en fazla doğal gaz tüketimi ocak ayında gerçekleşirken Bursa’da doğal gazın en çok tüketildiği ilçe ise Osmangazi oldu.

    Bursagaz’ın 2020 yılı verilerini değerlendirdiği açıklamada şunlar kaydedildi:

    “Halkımıza kesintisiz hizmet verme sorumluluğumuzla, pandeminin damga vurduğu 2020 yılında da güvenli ve sürekli doğal gaz arzı sağlamaya devam ettik. Aldığımız tedbirler eşliğinde çalışanlarımız sahada, ofiste ve evde görevlerinin başındaydı. Salgının kontrol altına alınması için dönem dönem gerçekleşen sokağa çıkma yasaklarının ve evde kalma çağrılarının da etkisiyle, hanelerdeki doğal gaz tüketimi bir önceki yıla göre artış gösterdi. Evden çalışma sisteminin yaygınlaşmasıyla birlikte resmi kurumların tüketiminde ise azalma oldu. Öte yandan yatırımlarımız da hız kesmedi. Hem Uludağ’a hem de dağ ilçelerine doğal gaz arzı sağlama çalışmalarımızı, pandemiye rağmen planladığımız gibi 2020 yılında tamamlamış olmaktan mutluluk duyuyoruz.”

    Hizmet verilen ilçe sayısı 11’e çıktı

    Bursagaz’ın yaptığı yatırım ve şebeke çalışmaları sonucunda, 2020 yılında gaz verdiği ilçe sayısı 11’e çıktı. Yıl boyu yapılan toplam yatırım tutarı 147 milyon TL’nin üzerinde gerçekleşti. Böylece Bursagaz’ın Bursa’da yaptığı toplam yatırım tutarı 1 milyar TL’yi aşmış oldu. 2020 sonu itibarıyla şebeke uzunluğu 6.982 kilometreye ulaştı. İznik ilçesinin Boyalıca Mahallesi’ne 12 milyon TL’lik yatırımla 46 kilometre hat döşenmesiyle birlikte, doğal gaz verilmeye başlandı. Harmancık, Orhaneli ve Büyükorhan ilçeleri, 93 milyon TL’lik yatırımla 200 kilometrenin üzerinde hat döşenmesinin ardından doğal gazla tanıştı. ve kış turizminin önemli merkezlerinden biri olan Uludağ da doğal gaza kavuştu. 16 milyon TL yatırım ile 12 ay süren altyapı çalışmaları kapsamında 21 kilometre çelik, 9 kilometre polietilen hat döşendi. Deniz seviyesinden 1.910 metre rakımına doğal gaz hattı ulaştırılmasıyla birlikte önemli bir başarı kaydedildi.

  • Papara Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri 2021 hedeflerini açıkladı

    Papara Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri 2021 hedeflerini açıkladı

    Türkiye’de dijital ödeme yöntemlerine yeni bir soluk, kullanıcılarına ‘Finansal Özgürlük’ getiren Papara, 2021’de gerçekleştireceği hedefleri açıkladı. Papara’nın CEO’su Ahmed Faruk Karslı, “Papara ile kullanıcılarımızın günlük hayattaki bütün finansal işlemlerini tek bir yerden, özgürce gerçekleştirebilmelerini sağlayan ana finansal uygulama olmak yani, finansal Super App olmak istiyoruz” dedi.

    Ücretsiz bir hesap ve kart sunan Papara, kullanıcılarının finansal gereksinimlerine basit, kolay ve hızlı erişilebilir ürünlerle anında cevap veriyor. Kullanıcılar, ücretsiz oluşturabilecekleri Papara hesapları ve ücretsiz alabilecekleri Papara Card’ları ile bir banka hesapları olmasa bile finansal dünyada var olabiliyor. 6.2 milyonu aşkın Papara kullanıcısı 7 gün 24 saat anında ücretsiz para transferi yapabiliyor, faturalarını ödeyebiliyor, harcamalarını detaylı grafiklerle takip edebiliyor, Bölüştür özelliği ile ödedikleri ücreti paylaşabiliyor, QR ile ödeme yapıp/alabiliyor, döviz işlemlerini gerçekleştirebiliyor ve Cashback Programı ile harcamalarından anında nakit kazanarak bütçelerine destek olabiliyor. Ayrıca, diledikleri ATM’lerden kolayca para çekebiliyorlar.

    Tek bir yerden tüm finansal hizmetleri sağlamayı hedefleyen Papara, bu yıl da yeni gelişmeleri ve özellikleri takip ederek kullanıcılarını finansal dünyada bölünmekten ve karmaşadan kurtarmayı amaçlıyor. Kullanıcıların tüm finansal işlemlerini kolayca gerçekleştirebilmelerini hedeflediklerini söyleyen Papara’nın CEO’su Ahmed F. Karslı, “Papara, finansal kısıtlamalar nedeniyle tercih edilen bir seçenek olmaktan çıkarak ilk akla gelen finansal uygulama haline geldi”dedi. Bu hedefler doğrultusunda da 2021 yılında finansal bir Super App olmayı amaçladıklarını bildirdi.

    100 milyon kullanıcı ve 200 milyon yatırım ile 2021 yılı hedefi

    Bu yılın ilk çeyreğinde yatırım ürünlerini yayınlamayı hedefleyen Papara, 2021 yılı hedeflerini açıkladı. Avrupa’ya da açılacaklarını söyleyen Karslı, “Türkiye’de kazandığımız tecrübeyi, bu yıl almayı planladığımız lisans ile birlikte Avrupa piyasasına taşımayı ve Orta Avrupa’daki Türkleri ücretsiz para transferi ile tanıştırmayı hedefliyoruz.” dedi. Bunlara ek olarak Karslı sözlerine şöyle devam etti: “Bu yıl, 200 milyon TL’lik bir yatırım yapmayı ve yıl sonunda 10 milyon kullanıcıya ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.

    Her gün 100.000’den fazla kullanıcının indirerek kullandığı Papara, 2020 yılında işlem hacmini 4 kat artırarak tamamladı. BKM verilerine göre, ön ödemeli kart pazarındaki pazar payını da yüzde 44’e ulaştırdı. Yeni özellikler geliştirerek finansal bir Super App olmak yolunda ilerleyen Papara’da kullanıcılar, tüm finansal hizmetlerden kolayca faydalanabileceği gibi Cashback Programına dahil edilen markalarda yaptıkları harcamalarda da anında nakit kazanabiliyorlar.