Etiket: Acenteleri

  • Sigorta Acenteleri Rahat Nefes Aldı

    İnegöl Ticaret ve Sanayi Odası Sigortacılık Komitesi temsilcisi Ridvan Kocaağa’nın Tarım ve Köyişleri Bakanı Faruk Çelik ve TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu aracılığı ile yaptığı görüşmeler, binlerce acentenin yaşadığı sıkıntılara çare oldu.

    İnegöl Ticaret ve Sanayi Odası(İTSO) Yönetim Kurulu üyesi ve Sigorta Acenteleri İcra Kurulu İl delegesi Ridvan Kocaağa, sigorta acentelerinin yaşadığı sıkıntıların çözümü için Tarım ve Köyişleri Bakanı Faruk Çelik ve TOBB Başkanı Rifat Hisarcıkloğlu aracılığı ile yaptıkları mücadeleden olumlu sonuç aldıklarını bildirdi. Kocaağa, ilgili yönetmelikte yapılan değişikliğin binlerce acenteye rahat bir nefes aldırdığını söyledi.

    Kocaağa, yaptığı açıklamada, trafik sigortalarındaki artış ve komisyonlardaki düşüş sebebiyle Türkiye genelindeki 17 bin acentenin büyük çoğunluğunun sıkıntı yaşadığını belirtti. Kocaağa, 2 hafta önce İnegöl’e gelerek İTSO’nun 125. kuruluş yıldönümü kutlamalarına katılan Tarım ve Köyişleri Bakanı Faruk Çelik ile TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu’na birer dosya sunarak konuyu aktardıklarını ve çözüm için destek istediklerini hatırlattı. Girişimlerin sonuç verdiğini ve gelirlerindeki düşüş yüzünden sıkıntı yaşayan acentelerin lehine düzenleme yapıldığını anlatan Kocaağa, “Taleplerimize olumla cevap veren Bakanımız Faruk Çelik ile TOBB Başkanımız Hisarcıklıoğlu’na, İTSO Sigortacılık Komitesi adına teşekkürlerimi iletiyorum. Bakanımız ve başkanımızın girişimleri sonucunda Hazine ile yapılan görüşmelerden sonuç alındı ve yeni düzenlemeler yapıldı”dedi.

    Ridvan Kocaağa, açıklamasında sigorta acentelerine rahat nefes aldıran düzenlemelere de değindi. Resmi gazetede yayınlanan ve 6 ay sonra yürürlüğe girecek olan Sigorta Acenteleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına İlişkin Yönetmeliğin, acentelerin lehine birçok düzenlemeyi içerdiğini anlatan Kocaağa, yapılan değişiklikle sözleşmelerin feshinin en az 3 ay önce, acente aleyhine yapılan düzenlemelerin ise en az 2 ay önceden acenteye bildirilmesinin sağlandığını kaydetti.

  • Tursab Acenteleri Toplandı

    Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Çanakkale-Körfez Bölgesel Yürütme Kurulu (BYK) Başkanı Turgay Kılıç, gündeme dair açıklamalarda bulundu. İstanbul Sultan Ahmet’te meydana gelen bombalı terör saldırısı nedeniyle endişeli ve üzüntülü olduklarını belirten Kılıç, “Bölgedeki seyahat acenteleri olarak son derece endişeli ve üzgünüz. Ülkemizde bu tarz olayların yaşanmamasını istiyoruz” dedi. Kılıç, Gümrük kapısı çalışmalarının sürdüğünü de söyledi.

    TÜRSAB Çanakkale- Körfez Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Turgay Kılıç, bugün bir restoranda merkez ve ilçelerdeki seyahat acenteleriyle biraraya geldi. Kılıç, toplantıda İstanbul Sultan Ahmet Meydanı’nda yapılan bombalı terör saldırı eylemine dair açıklamalarda bulundu. Yaşanan olayların sol bulmasını istediklerini belirten Başkan Kılıç, “Temennimiz, inşallah bu tarz terör olaylarının ülkemizde yaşanmamasıdır. Tabii bu sadece Türkiye’nin değil, tüm dünya ülkelerinin sorunu olarak görmekteyiz. Ve bu sorunu da tüm dünya ülkeleriyle hep birlikte el ele vererek sonlandırmak, bizlerin görevi olması gerekir diye düşünüyorum. Bu anlamda Sultan Ahmet’te yaşanan terör olayından dolayı son derece üzüntülü olduğumuzu belirtmek isterim. Ölenlere Allah’tan rahmet, ailelerine ve sevenlerine başsağlığı diliyorum” diye konuştu.

    Çanakkale Valisi Hamza Erkal’ın göreve başladığı günden buyana turizme destek verdiğini belirten Kılıç, yapılan toplantılarda olumlu sonuçlar aldıklarını söyleyerek, “Şehrin turizm adına gelişmesine, neler yapabileceğimizi, sayın valimizle, belediye başkanlarımızla ve ticaret odamızla sürekli istişare halinde olarak fikirlerimizi sunuyoruz” dedi.

    “ÇANAKKALE – MİDİLLİ ARASI GÜMRÜK KAPISI AÇILMALI”

    Turizm ve ticaret alanında Çanakkale ve Midilli arasında gümrük kapısı açılması konusunda çalışmaları olduğunu belirten Başkan Kılıç, “Bir diğer konu ise Çanakkale Bölgesi’nden Midilli’ye gümrük kapısının açılması. Bu anlamda, işadamlarımız ve seyahat acentelerimiz ile birlikte Midilli’ye gezi düzenleyerek iş görüşmelerine başladık. Oradaki belediye ve sanayi odası başkanıyla yaptığımız istişarelerde; Çanakkale’den Midilli’ye nasıl gümrük kapısı açabiliriz? Ticaret ve turizmi nasıl geliştiririz konularını görüştüğümüzde, Midilli bölgesinde özellikle kuzey kapısında hazır olduklarını ve Çanakkale bölgesinde yerel yönetimlerden ve bürokrasiden destek istediklerini bizlere ilettiler. Bizlerde sayın valimiz, belediye başkanımız ve ticaret odamızla görüştük ve acenteler olarak üzerimize düşeni yapmaya hazırız dedik. Bu hususta Assos bölgesi Kadırga Koyu’nda bir gümrük kapısı açılması konusunda çalışmalarımız var. Önümüzdeki en büyük sorun ise liman ve gümrük kapısı sorununu. Bu bürokratik sorunların çözülerek ilimiz turizminin ve ticaretinin bu sayede önemli katkı sağlayacağına inanıyoruz” diye konuştu.

  • Türkiye Sigorta Acenteleri Federasyonundan Dolandırıcılık Uyarısı

    Kısa adı TÜSAF olan Türkiye Sigorta Acente Federasyonu yönetim kurulu üyesi Selim Balıkçı, son günlerde artan “sigorta dolandırıcılığı” mesajları konusunda vatandaşları uyardı.

    Türkiye Sigorta Acente Federasyonu yönetim kurulu üyesi Selim Balıkçı sigorta dolandırıcılığı mesajları konusunda yaptığı yazılı açıklamada,” Son günlerde gittikçe artan oranda sanal dolandırıcılık olaylarına tanık oluyoruz. Toplum olarak zor bir dönemden geçiyoruz. Siyasi, ekonomik bileşenler hızlı bir şekilde değişiyor ve içeride küçük bir değişim kelebek etkisiyle hayatlarımıza vuruyor. Birey olarak, üreten kimliğimiz siyasi ve ekonomik kıskaç içinde hızla küçültülürken tüketen kimliğimiz körükleniyor. Bu günlerde bankaların, iletişim ve bilişim şirketlerinin, alışveriş merkezlerinin mesaj bombardımanına tutulmuş haldeyiz. Telefonumuza her gün onlarca mail geliyor cazip fırsatları sunmak ve olmayan paralarımızı harcatmak üzere. Hayatımızın her anına davetsizce giren telefon çağrıları, mailler, mesajlar satın alma isteğini körükleyen bilinçsiz bir tüketim alışkanlığı yaratıyor. Bu durumu fırsata çevirmeye çalışan bir meslek türedi. Kullandığınız ürün karşılığı sözde kazandığınız avantajları hak etmek üzere geri dönmeniz gereken bir numara veriyorlar ya da telefonla kimlik ve kart bilgilerinize ulaşıp dolandırıyorlar. Üzülerek, sigorta sektörünün de bu dolandırıcılık şebekelerine malzeme olduğunu görüyoruz. Son günlerde hızla artan poliçenizden dolayı kazandığınız telefon ve 1000 Türk Lirası hediye çekini 3 gün içinde almazsanız iade olacaktır benzeri mesajlar gönderiliyor. Tüketici böyle bir hediyeye sahip olma mutluluğuyla verilen numarayı aradığında bütün bilgileri alınarak dolandırılıyor. Evde telefonunun gelmesini beklerken borçlu olduğuna dair belgeler geliyor postadan. Böyle bir dolandırıcılığın farkında olmanın en güvenilir yolu, poliçelerinizi acente kanalıyla yaptırmanızdır. İnternet veya banka üzerinden satın alınan poliçelerde hem kişisel bilgilerin istenmeyen kişilerin eline geçebilme ihtimali hem de böyle bir mesaj geldiğinde, kaynağını tanımadığınız poliçe tedarikçisiyle karıştırma ihtimaliniz vardır. Oysa tanıdığınız acente üzerinden poliçe satın aldığınızda böylesi durumlarda aklınızda şüphe olmaz, direk acentenizi arayarak doğruluğunu sorgulayabilirsiniz. Müşterilerimiz ve halkımızın sanal dolandırıcılık konusunda ve özellikle poliçe üzerinden yapılan dolandırıcılık işlemlerine karşı duyarlı olmalarını diliyoruz” şeklinde konuştu.

  • Sigorta Acenteleri Komitesinden ‘Komisyon’ Tepkisi

    İzmir Ticaret Odası (İTO) Başkanı Ekrem Demirtaş, sigorta acentelerinin zor günler yaşadığını belirterek, “Acentelerin komisyon oranlarını 20’ye yakın seviyelerden 0’a yakın düzeye indiren şirketler var. Bu kadar keskin bir düşüş kabul edilemez. Bunun vebalinin çoğunlukla sigorta acenteleri ve iş dünyamıza yüklenmesini doğru bulmuyoruz” dedi.

    İzmir Ticaret Odası Sigorta Acenteleri Meslek Komitesi tarafından İzmir Ticaret Odasında ’Sigorta Acentelerinin Komisyon Oranlarının Düşürülmesi’ konulu basın toplantısı düzenlendi. Toplantıya İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş’ın yanı sıra İzmir Ticaret Odası Sigorta Grubu Meslek Komitesi Başkanı Bülent Gazioğlu, İTO Sigorta Grubu Meslek Komitesi Başkan Yardımcısı Mehmet Özdaş, Zeynep Şebnem Korkut, Emin Melih Çırpar, Hüseyin Saygılı, Cüneyt Güleç, Taşkın Işık, Canan Evren, Duygu Mutlel katıldı.

    “TRAFİK SİGORTALARINDAKİ ARTIŞTAN ŞİKAYETÇİ”

    Türkiye genelinde 16 bin sigorta acentesi ile birlikte toplam 50 bin çalışan istihdam eden sigorta acentelerinin zor günler yaşadığına işaret eden Demirtaş, şunları söyledi:

    “Odamız 48. Sigorta Grubunda 1.187 üyemiz, Odamızda levhaya kayıtlı 1.086 acente var. Türkiye rakamı 15 bin 590. Yani yüzde 7’si Odamızda. Bu kadar geniş bir kesimi oluşturan acenteler şirketler yüzünden zor günler yaşıyor. Sigorta şirketlerinin büyük kısmı; zorunlu sigorta branşlarındaki zararları nedeniyle bu branşlarda fiyat artırma yolunu tercih etti. Trafik sigortalarında fiyatların artmasından herkes şikayetçi. Tüketici de acente de iş adamı da ve özellikle nakliyeciler. Sigorta şirketleri bu fiyatları keyfinden artırmıyor. Ortada büyük bir zarar var. Bunun sebebi sadece sigorta şirketleri değil, kamu otoritesinin de ihmali var. Neticede; acentelerin komisyonu aşağı çekildi. Komisyon oranlarını 20’ye yakın seviyeden 0’a yakın düzeye indiren şirketler var. Bu kadar keskin bir düşüş kabul edilemez. Bunun vebalinin çoğunlukla sigorta acenteleri ve iş dünyamıza yüklenmesini doğru bulmuyoruz.”

    “SİGORTA BİLİNCİNİ OLUŞTURAMADIK”

    Demirtaş, sigorta sektörünün önemli sorunları olduğunu ve sektörün olması gereken yönde olmadığını belirterek, “DASK, trafik sigortaları gibi zorunlu sigortaları yaptırıyoruz. Ama zorunlu olmayınca kaçınıyoruz. DASK’ın adı zorunlu. Ancak sadece konut alım-satımlarında, yeni su-elektrik aboneliğinde sorgulanıyor. Zorunlu sigortalar denetlenmiyor. Ancak hasar anında aklımıza geliyor. Sigorta bilincini oluşturamadık. Sigorta bilincini oturtmak en önemli mesele” ifadelerini kullandı.

    Sıfıra yakın bir komisyonla geminin yürümesinin mümkün olmadığını ifade eden Ekrem Demirtaş, zararın tamamıyla acentelere yıkılmaması gerektiğini vurguladı.

    “TAZMİNAT MİKTARLARI DÜŞÜRÜLMELİ”

    Sigorta acentelerinin kanun gereği sadece sigortacılık faaliyetinde bulunabildiğini dile getiren Demirtaş, sözlerini şöyle sürdürdü: “Üstelik komisyon gelirlerinden başka gelirleri yok. Bu haksız uygulamaya son verilmesini, sigorta acentelerinin ayakta kalabilmeleri için yaşamsal buluyoruz. Zorunlu trafik sigortası zararına neden olan asıl etkenlerin belirlenerek, kalıcı bir çözüme gidilmesi gerekiyor. Trafik kazası sonrası oluşan tazminat miktarlarının düşürülmesi ve dava süreçlerinin uzamasının engellenmesi bir nebze nefes aldırabilir. Sigorta sektörü ile sigorta acentelerinin bir araya gelerek orta yolu bulması gerekiyor. Sigorta acenteleri ve sigorta şirketleri arasında imzalanan sözleşmelerde komisyonlarla ciddi miktarda oynanması engellenebilir. Bu sayede herkes hesabını kitabını kolayca yapabilir. Sigorta acentelerinin sorunlarının çözülmesi için, devletten beklentimiz özellikle trafik sigortalarında zarar eden sigorta şirketlerinin sorunlarına çözüm bulması. Eğer çözüm gelirse zaten sigorta şirketleri sigorta acentelerinin komisyonlarına dokunmayacaktır.”

    “KÂRSIZLIK NEDENİYLE KOMİSYON ALAMAZ HALE GELDİK”

    Komite Başkanı Bülent Gazioğlu da sorunlarını tüm kamuoyuna duyurmak istediklerinin altını çizerek şöyle konuştu: “Haykırışımızın, çığlığımızın duyulmasını istiyoruz. 1999 son çeyreğinden bu yana zorunlu sigortalarda yapılan tarife değişikliğiyle birlikte sıkıntı başladı. Trafik sigortasının zorunlu olması sektörün devamlı zararının sürmesiyle firmalar altından kalkamaz oldu. Böylece hem halkımızın alım gücü azaldı hem de acenteleri kârsızlık nedeniyle komisyon alamaz hale getirdi. Bu da acentelerin varlığını sürdüremez hale gelmesine neden oldu.”

    “GERİYE DÖNÜK YASA DÜZELTİLMELİ”

    İTO Meclis Üyesi Taşkın Işık da sektörün zarar ettiğini ve bunun sebebinin acenteler değil yasaların geriye dönük olarak işlemesi oluğunu savundu. Işık, araçlarda değer kaybı yasasının 2 yıl geriye dönük işlemeye başladığını belirterek şunları söyledi:

    “Ölüm tazminatında 5 yıl öncesine tekrar dava açılıyor. Yasaların tekrar geçmişe dönük olmamasını istiyoruz. Sigorta şirketlerinin bununla mücadele etmesi mümkün değil. Normalde 200-300 lira olan poliçeler 1000 TL olmaya başladı. Bunun düzeltilmesi lazım. Aracılık eden sektörde çalışanların ve acentelerin mağdur edilmemesi gerekir.”

  • Trafik Sigortasındaki Artıştan Sigorta Acenteleri Mağdur Oluyor.

    Trafik sigortalarındaki fiyat artışının Sigorta Acenteleri ve vatandaşları mağdur ettiğini ifade eden Doğu Anadolu Sigorta Acenteleri Derneği (DASAD) Başkanı Engin Akın, Sigorta acenteleri, trafik sigorta poliçe ücretlerinde üst limit uygulaması nedeniyle zarar eden sigorta şirketlerinin, acentelerin komisyonunu düşürdüğünü, yükselen primlerden vatandaşların da mağdur olduğunu savunarak, yetkililerden gerekli düzenlemelerin yapılmasını talep etti.

    Akın, ”Günümüz itibariyle Türkiye gündemini meşgul eden trafik sigortalarındaki artış vatandaşları ve sigorta acentelerini de, mağdur ediyor. Özellikle ilimizde Trafik sigortalarının yüksek olmasının sebebi hasar priminin oranlarının yüksek fiyatların çıkmasından kaynaklanıyor. Bu konuda vatandaşlarımızın bilinçli olmasını her hasra yaptıklarında trafik sigortası üzerine yaptırmasınlar. Daha dikkatli hareket etsinler. Bu fiyatların yüksek olmasının çözümü Türkiye’de elementer olarak çalışan Trafik sigorta şirketleri ve hazinenin bir araya gelerek, faiş fiyatlarının uygun hale getirmesi gerekiyor. Bu konudan dolayı Vatandaşlar ve bizler mağdur konumuna düştük. Sigorta şirketlerinin dengesi bozuldu.” dedi