Etiket: Acenteleri

  • İranlı turizm acenteleri Giresunlu işletmeciler ile buluştu

    Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA), Giresun Ticaret ve Sanayi Odası, Giresun Valiliği ve Türk Hava Yolları işbirliğinde İranlı 17 acente temsilcisi Giresun’da misafir edilerek Kuzalan Tabiat Parkı, Mavigöl, Kulakkaya yaylası ve tarihi Zeytinlik Semti tanıtıldı.

    Ziyaret sonrasında Giresun Kalesi’nde bulunan bir restoranda düzenlenen programda, kentteki otel ve restoran işletmecileriyle ikili görüşmeler yapılarak gelecek turizm sezonuyla ilgili görüş alışverişinde bulunuldu.

    Programa katılan Giresun Valisi Harun Sarıfakıoğulları, Giresun’un Karadeniz’in incisi bir kent olduğunu belirtti.

    Sarıfakıoğulları konuşmasında, “İlimiz 6 tabiat parkıyla ve altyapısıyla inşallah önümüzdeki yıl ve yıllar çok daha fazla sayıda yerli ve yabancı misafire ev sahipliği yapmak istiyor. Bu nedenle tüm paydaşların bu konuda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirmesi gerektiği kanaatiyle biz de arkadaşlarımıza gerekli talimatları verdik onlar da canla başla çalışıyor. İnşallah önümüzdeki gün ve günlerde bu seyahatleri yoğunlaştırırsınız, ilişkilerimizi yoğunlaştırırsınız ve biz dost ve kardeş ülke İran’dan gelecek misafirlerimizi sektör ve il olarak ağırlamaya hazırız” dedi.

    İran’ın Tebriz kentinde faaliyet gösteren acente firmasının temsilcisi Esmail Milani ise, “Giresun’da birkaç yeri gezdik, doğası çok güzel. Bizim için yeni bir pazar, bu pazarda kendi yolcularımız için güzel bir paket ve program yapmak için çalışıyoruz. İnşallah Giresun ve bizim için hayırlı olur” şeklinde konuştu.

  • Sigorta acenteleri dijital altyapı istiyor

    Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) 30 No’lu Komite Başkanı Abdulcelil Alkış, tüm sektörlerde olduğu gibi sigortacılık sektörüne de dijitalleşmenin hakim olduğunu belirterek, bu dönüşüme ayak uydurabilmek adına acentelerin sigorta şirketlerinden destek beklediğini söyledi.

    Sektöre ilişkin değerlendirmelerde bulunan Başkan Alkış, her sektörde olduğu gibi sigortacılık sektöründe de dijitalleşmenin ön plana çıktığını vurguladı. Günümüzdeki bilinçli müşteri poliçelerinin online olarak gerçekleştirildiğini kaydeden Alkış, “Bu değişime ayak uydurabilmek adına acentelerin de online poliçe satabilmesi şart. Bu noktada sigorta şirketlerinden teknolojik altyapı desteği bekliyoruz. Çünkü bu sorun, acentenin kendi imkanlarıyla internet sitesi kurmasıyla üstesinden gelinecek bir konu değil. Komite olarak önümüzdeki süreçte bu sorun üzerine yoğunlaşmak istiyoruz. Tüm sektör örgütleriyle lobi çalışmaları yürütüp, sonuç almak istiyoruz. Özellikle geçen yıl 12 Nisan’da yapılan bir düzenleme ile havuz sistemine geçilip, komisyon oranları düşürülüp, poliçe fiyatları sabitlenmesiyle bankalar ve online satış siteleri satışlarını artırdı. Sigorta acentelerinin iş hacmi ve gelirleri azaldı. Bu sorunun çözümü için acil müdahale gerekir” diye konuştu.

    Sektörde özellikle mail order ödemelerinde sorun yaşandığına da değinen Alkış, “Bu konuda çok sayıda mağduriyet yaşanıyor ve doğrudan acente suçlu oluyor. Bunun önüne geçmek için şifreli ödeme sistemine geçilmesi gerektiğine inanıyoruz. Poliçe yapıldığında belli bir yüzde ile acente komisyon alıyor ancak bu poliçe iptal edildiği zaman komisyonu da geri ödemek durumunda kalıyoruz. Acentenin emeği bu durumda yok oluyor. Bu, yalnızca bizim değil Türkiye genelinde yaşanan ciddi bir sorun. Bu sorunun çözümü için acentenin belli bir hizmet beledi alması ya da komisyonu iade etmemesi gerektiğini düşünüyoruz. Haksız acente fesihleri de bir başka sorun olarak karşımıza çıkıyor. Bu konuya da bir standart getirilmeli. Belli bir denetim sonrasında fesih işlemi gerçekleştirebilmeli. Her sigorta şirketi kendi isteğine göre karar alamamalı” ifadelerini kullandı.

    Sektörde sık sık dile getirilen bir diğer sorun olarak kereste sektörüne yapılamayan sigortaları gösteren Alkış, bu sektöre de sigorta yapılabileceğini ancak bazı şartların yerine getirilmesi gerektiğini söyledi. Kereste sektörünün tehlikeli gruba girdiğini kaydeden Alkış, “Sigorta sektörünün riskli baktığı bir grup olmasına rağmen burada sektör temsilcileri üzerine düşen bazı sorumlulukları yerine getirmesi halinde sigorta yapılmayacak bir sektör de değil. Maalesef bu sektörde güvenlik tedbirlerinin son derece zayıf olduğunu görüyoruz. Birçok işletme bugün belediyelerden dahi işletme ruhsatı alamayacak kadar zayıf güvenlik tedbirlerine sahip. Bazılarında bugünün şartlarında yangın tüpü dahi bulunmuyor. Öncelikle bu tedbirler artırılmalı. İkinci konu poliçeler. Poliçeler yapılıyor ama fiyatları yüksek bulanlar oluyor. Bazı poliçelerde yüzde 5-10, hatta 15’e varan değişik türden muafiyetler oluyor. Kereste sektöründe faaliyet gösteren firmalar bunu da kabul etmiyor ve sıfır muafiyet istiyor. Özetlemek gerekirse belediyelerin öngördüğü yangın ve güvenlik tedbirleri yerine getirilir ve muafiyetler kabul edilirse sigortalama konusunda ciddi bir sorun yaşanmaz” dedi.

    “Sektörde merdiven altı ciddi sorun”

    Bir diğer sorunu merdiven altı sigortacılık olarak tabir edilen illegal çalışma sistemlerinde yaşadıklarını anlatan Alkış, bu durumun sektörde haksız rekabeti de beraberinde getirdiğini vurguladı. Bu noktada bazı yasal boşluklar bulunduğunu ve kötü niyetli kişilerin de bu boşluklardan yararlandığını anlatan Alkış, “Bir firma, 10 adet yasal şubesi bulunmasına rağmen 100 adet şube ile çalışabiliyor ya da hiç şubesi olmamasına rağmen kurulan teknolojik ekranlarla birçok yetkisiz kişinin poliçe düzenlenmesine fırsat verilebiliyor. Dağıtılan şifrelerle ev hanımlarının dahi evlerinde oturdukları yerde poliçe kesmesini, her birinin birer şube gibi çalışmasını sağlıyor. Bu durumun yeniden terbiye ve dizayn edilmesi gerektiğini düşünüyorum” şeklinde konuştu.

    Acentelerin gerek fiyat gerekse şirketlerin farklı ürünler konusundaki iştahları nedeni ile birden çok fazla sigorta şirketi ile çalıştığına değinen Alkış, bu çeşitlilik içerisinde eğitim kısmının ise ihmal edildiğini söyledi. Acentelerin de sigorta şirketlerinin de eğitime yönelik bir talepleri bulunmadığını vurgulayan Alkış, “Örneğin acentelerin sigorta şirketlerinden en büyük beklentilerinin rekabetçi fiyat olduğunu görüyoruz. Acenteler diğer ürünlere istekli ve satma çabasına girebilseler sigorta şirketleri de memnuniyetle eğitim faaliyetleri düzenleyecektir. Bu noktada biz komite olarak özellikle acentelerimizin oto dışı branşlarda satış yeteneklerini geliştirecekleri eğitimler planlamaktayız” diye konuştu.

    Mersin’in sigorta potansiyelinin oldukça yüksek olduğuna dikkat çeken Alkış, “Bu potansiyel yüksek olmasına rağmen şehir dışından gelerek kentte sigorta faaliyeti yürüten işletmeler ve bankalar nedeniyle Mersinli sektör temsilcilerimiz sıkıntı yaşıyor. Bizim amacımız şehirdeki sigorta potansiyelinden yine şehrin sigorta acentelerinin faydalanabilmesi ve bu işin ekonomik döngüsünün tümüyle şehir içinde kalabilmesidir. Mersindeki iş adamları yapacağı poliçelerini Mersin’deki acentelerde yapsınlar. Bu acenteler gece gündüz onların yanındadır. Her türlü sorunlarını çözebilecek güçtedir” dedi.

  • Quick Sigorta acenteleri iftar programında bir araya geldi

    2017 yılında İstanbul merkezli kurulan Quick Sigorta kuruluşunun 1.yıl dönümünde Konya’da acenteleri ile bir araya geldi.

    Bir otelde düzenlenen iftar programında konuşan Ouick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar, kuruluşlarının ilk yılındaki başarılarında acentelerinin katkılarının büyük olduğunu belirterek, “Quick Sigorta ilk bir yılında 1 milyon poliçe adedine ulaştı ve 750 milyon prim üretim hacmine ulaştı. Bu yerli ve milli bir sigorta şirketinin Türkiye’de bugün kadar gerçekleşmiş en önemli başarılarından bir tanesi. Biz bu başarımızı burada acentelerimizle paylaşmak istedik. Aynı zamanda ilk bir yılımızda Amerika’dan 3 büyük ödül kazandık. Bunlardan bir tanesi müşteri deneyimi ödülü, bir tanesi üniversiteler ile yaptığımız sosyal sorumluluk projesi üniversitelere yaptığımız yatırımlar ile ilgili altın ödülü, bir de aynı zamanda iletişim ile yaptığımız altın ödül. Bu üç ödülü de acentelerimize aktarmak ve bu başarımızdaki katkıları için teşekkür etmek üzere Konya’dayız. Konya her zamanki gibi çok güzel. Bizi çok iyi ağırladı. Bu başarıyı biz de onlarla paylaştık” dedi.

    İftar programının ardından acente sahiplerine hediye takdimi yapıldı.

  • Karadeniz Bölgesi’ndeki Quick Sigorta Acenteleri Trabzon’da buluştu

    Kuruluş çalışmaları yaklaşık 2,5 yıl önce başlayan ve Nisan 2017 tarihinde sigortacılık ruhsatını alarak faaliyete geçen Quick Sigorta, Karadeniz Bölgesi’ndeki acenteleri ile Trabzon’da buluştu.

    Akçaabat ilçesindeki bir restoranda yapılan acenteler toplantısı öncesi basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Quick Sigorta CEO’su Levent Uluçeçen, 1 yıl gibi kısa sürede büyük bir başarı yakaladıklarını söyledi. Uluçeçen “Son derece tecrübeli ve alanının uzmanlarından oluşan bir ekibimiz var. Farklı bir yönetim anlayışı uyguladık ve süreçlerimizin büyük bir bölümünü şirket dışına aktardık. Burada uzman şirketlerle çalışıyoruz. Hızlı karar alabilen, dinamik bir ekibimiz var” dedi.

    Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar ise zor bir zamanda faaliyete geçtiklerini ve özellikle trafik sigortası konusunda sıkıntı yaşandığı dönemde, pazara ve sektöre nefes verdiklerini kaydetti. Yaşar “Trafik ve kasko ile başladık ve bu alanda ciddi büyüme yaşadık. Ancak bu biraz da pazar şartları ile ilgiliydi. Son aylarda diğer ürünlerde de bir büyüme sağlıyoruz. GES ve benzeri ürünlerimiz hazır ve büyük ilgi topladı” diye konuştu.

    Öte yandan 1 yıl içinde toplam 1 milyon 300 bin poliçe satarak önemli bir başarıya imza attığı belirtilen Quick Sigorta’nın Türkiye genelinde bin 200 acentesi bulunuyor. Sosyal Medya platformlarında acente ve tüketiciler ile etkin bir iletişim süreci yürüten firma, Karadeniz bölgesinde 104 acentesi ile geçen bir yıl içinde toplam 50 bin poliçe satışı gerçekleştirdi.

  • Diyarbakır’daki seyahat acenteleri uçuş sayılarının arttırılmasını istedi

    Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TURSAB) Diyarbakır Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Mehmet Akyıl, kente gelmek isteyip de bilet bulamayan çok insanın olduğunu belirterek, turizm hedeflerinin önündeki en büyük engelin uçuş sayılarının azlığı olduğunu ifade etti.

    TURSAB Diyarbakır Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Mehmet Akyıl, bayram tatilini Diyarbakır’da geçirmek isteyen birçok kişinin uçak seferlerinin az olması yüzünden yer bulamadığını ya da biletlerin pahalı olması nedeniyle gelmediğini belirtti. TURSAB olarak uçuş sayılarının arttırılması konusunda taleplerini birçok kez dile getirdiklerini ve konunun ivedilikle çözülmesi gerektiğini anlatan Akyıl, çözülmemesi halinde turizmde hedeflenen seviyeye ulaşılamayacağını kaydetti.

    “Önümüzdeki en büyük engel”

    Konuyla ilgili taleplerini birçok defa dile getirdiklerini ifade eden Akyıl, “Diyarbakır’da valiyle, milletvekilleriyle bu konuyu istişare ettik. Uçuş sayılarının az olması istediğimiz turist sayısına ulaşmamızın önündeki en büyük engel. Kısa bir süre içerisinde bunu yapmamız gerekiyor. Yapmamamız takdirde hedeflenen turizm sayısına ulaşamayacağımız kesindir. Bunun yanı sıra fiyatlar da yüksek. Mevcut uçuş fiyatlarıyla turistlerin gelmesi çok sıkıntılı. Buraya sadece turlarla değil münferit insanlar da gelmek istiyorlar. Diyarbakır’ı, Mardin’i gezmek istiyorlar ancak fiyatlar 500, 600, 700 lira olduğu zaman genelde programlarını iptal ediyorlar” dedi.

    “Yüzde 30’un üzerinde düşüş var”

    Geçen yıla oranla bazı havalimanlarına yapılan uçuş sayılarının düştüğüne dikkat çeken Akyıl, “TURSAB olarak, acenteler olarak bizim talebimiz Diyarbakır’a ivedi bir şekilde uçuşların arttırılması. Özellikle Atatürk Havalimanına geçen yıla göre uçuş sayısı yüzde 30’un üzerinde düştü. Başbakanımız Diyarbakır’a geldiği zaman uçuşlarla ilgili sıkıntıların giderilmesi için bize bir ümit verdi. İnşallah biz bunun sonucunu çok hızlı alırız” diye konuştu.