Etiket: Acenteleri

  • ATO ve Halkbank’tan sigorta acenteleri ve eksperlerine yönelik protokol

    ATO ve Halkbank’tan sigorta acenteleri ve eksperlerine yönelik protokol

    Ankara Ticaret Odası (ATO) ile Halkbank arasında sigorta acenteleri ve sigorta eksperlerinin finansman ihtiyaçlarının uygun koşullarda karşılanması amacıyla protokol imzalandı.

    Halkbank tarafından imzalanan protokol ile ATO Üyesi Sigorta Acentelerine ve Eksperlerine Destek Paketi ile ATO üyesi sigorta acenteleri ve eksperlerine ihtiyaçları ve kredi değerlilikleri ölçüsünde işletme başına toplamda 75 bin TL’ye varan tutarda destek verilecek. İşletme sermayesi ihtiyacını karşılamak isteyen ATO üyesi sigortacılar ve eksperler, ihtiyaçları doğrultusunda çatı limit 75 bin TL olmak üzere 75 bin TL’ye kadar limitli Paraf KOBİ Kart ve 20 bin TL’ye kadar Kredili Mevduat Hesabı ürünlerinden yararlanabilecek. Protokol kapsamında talepte bulunan işletmelere uygun komisyon oranları ile acentelik yaptıkları ana firmaya hitaben düzenleyebilecekleri 75 bin TL’ye kadar 1 yıl vadeli teminat mektubu desteği de verilecek.

    ATO Yönetim Kurulu Başkanı Gürsel Baran, protokol imza töreninde sigorta acentelerine ve eksperlerine verilen desteklerden dolayı Halkbank Genel Müdür Osman Arslan’a teşekkürlerini iletti. Baran, “Bugün, Halkbank ile yeni bir iş birliği başlatmak üzere bir araya geldik. Ankara Ticaret Odamızın 67 No’lu Sigortacılık Hizmetleri Meslek Komitesi’nin talebiyle başlatılan çalışma sonucunda bugün hayata geçireceğimiz protokol sayesinde odamız üyesi sigorta acenteleri ve eksperleri, Halkbank’ın bankacılık ürünlerinden özel imkânlarla faydalanmaya başlayacaktır. Sigorta sektörü için adeta bir yeni yıl hediyesi olan bu protokolün hayata geçirilmesinde Genel Müdürümüz Sayın Arslan başta olmak üzere tüm emeği geçenlere teşekkür ediyorum” dedi.

    ATO Sigortacılık Hizmetleri Meslek Komitesi üyelerine yönelik destek paketi ile sigorta sektörünün yanında olduklarını belirten Halkbank Genel Müdürü Osman Arslan ise şunları kaydetti:

    “Bankacılık ve sigorta sektörleri finansal sistemin en önemli unsurlarıdır ve birçok alanda birbirinin tamamlayıcısıdır. İki sektör de kurumsal ve bireysel müşterilerin finansal güvencelerini sağlayabilmek amacıyla önemli bir sorumluluğu yerine getirmektedir. Bu amaçla sigorta acentelerinin ve eksperlerinin ihtiyaçlarına öncelik vererek Ankara Ticaret Odası ile bir iş birliğine gittik. İmzaladığımız protokolle ATO Sigortacılık Hizmetleri Meslek Komitesi üyesi işletmelere 75 bin TL üst limitli bir destek paketi sağlıyoruz ve sigorta sektörünün de sigortası olduğumuzu bir kez daha ortaya koyuyoruz. Farklı meslek gruplarına sağladığımız desteklerle piyasadaki canlılığa katkı vermeye devam edeceğiz.”

    Konuşmaların ardından protokol imzalandı. ATO Yönetim Kurulu Başkanı Baran, Halkbank Genel Müdürü Arslan’a hediye takdim etti.

  • İZTO ve Alman Seyahat Acenteleri Birliği arasında işbirliği

    İZTO ve Alman Seyahat Acenteleri Birliği arasında işbirliği

    İzmir Ticaret Odası (İZTO), Alman Seyahat Acenteleri Birliği (DRV) ile birlikte Ege Bölgesinin turistik potansiyelinin Almanya’da tanıtılması amacıyla online olarak bir toplantı düzenledi.

    İZTO Yönetim Kurulu Üyesi Oğuz Özkardeş’in başkanlığında gerçekleşen toplantıya; İzmir İl Kültür ve Turizm Müdürü Murat Karaçanta, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı Turizm Ürün Geliştirme Direktörü Ceylan Şensoy, İzmir Büyükşehir Belediyesi Turizm Şube Müdürü Melih Kayacık, İZFAŞ Genel Müdürü Canan Karaosmanoğlu, İZTO Meclis Katip Üyesi Ali Yaramışlı, Tursab Ege Btk Başkanı ve İZTO Meclis Üyesi Kıvanç Meriç ile DRV Heyetinden Başkan Norbert Fiebig, Hükümetlerarası Kıdemli Yöneticisi Volker Adams, Yurtdışı Destinasyon Komitesi Başkanı Oliver Zahn ve Başkan Yardımcısı Önder Sancarlanbaz ile Dünya Turizm Örgütü Temsilcisi Gunter Ihlau katıldı.

    “Daha yakın ilişkiler kurulmasını amaçlıyoruz”

    İZTO Yönetim Kurulu Üyesi Oğuz Özkardeş açılış konuşmasında, “Uzun zamandır devam eden yakın temaslarımızın ardından başlattığımız bu toplantı serisi kapsamında, odamız ve Alman Seyahat Acenteleri Birliği ile kentimizin paydaşları arasında daha yakın ilişkiler kurulmasını amaçlıyoruz. Ayrıca, bu buluşmalar sayesinde kurum ve kuruluşlar, aralarında bilgi, tecrübe ve know-how alışverişinde bulunma fırsatını da yakalayacaklar” dedi.

    “Turistlerin büyük bir kısmını Alman vatandaşları”

    İzmir Ticaret Odasının, farklı ülkelerde bulunan turizmciler ile kurulan bağların kent turizmine önemli katkı sağlayacağı inancıyla bu görüşmelere devam edeceğini belirten Özkardeş, “Kentimize geçtiğimiz yıl kasım ayı sonu itibariyle 250 bin civarında yabancı ile 270 bin civarı yerli turist geldi. 2020’de yurt dışından gelen turistlerin büyük bir kısmını Alman vatandaşları oluştururken, özellikle yaz döneminde Çeşme beldemiz gurbetçileri de ağırladı” diye konuştu.

    Paydaş kurumlarla işbirlikleri

    İzmir Ticaret Odası olarak yaz sezonunun uzatılması, kent merkezinde ve resortlarda güvenli turizm ile daha fazla turistin İzmir’e çekilmesi hedefiyle, paydaş kurumlarla işbirlikleri kurduklarını ifade eden Özkardeş, “Batı Anadolu’nun ve kentimizde düzenlenen fuar ve etkinliklerin tanıtılmasında DRV ile birlikte çalışacağız. Kent turizmimizin gelişmesine büyük değer katacağına inandığımız bu etkinliklerdeki destekleri için Başkan Norbert Fiebig nezdinde tüm DRV temsilcilerine ve firma yetkililerine çok teşekkür ederiz” ifadelerini kullandı.

    “Türkiye’nin Ege kıyıları hala gizli bir mücevher”

    DRV´nin Destinasyon Komitesi ile birlikte düzenledikleri bu verimli organizasyon için İzmir Ticaret Odasına teşekkürlerini sunan DRV Başkanı Norbert Fiebig, “İzmir ve ilçelerinin, Alman kaynak pazarında nasıl etkin bir şekilde tanıtacağımız konusunda mükemmel bir fikir alışverişi yaptık. Çoğu Alman tatilci için Türkiye’nin Ege kıyıları hala gizli bir mücevher. Tarihi yerler, harika kültür, güzel köyler ve kasabalar, ünlü Türk misafirperverliği ve daha ilerici bir turizm biçiminin tadına hitap eden altyapı. Çok fazla potansiyel var ve ben DRV’nin bu bölgeyi tanıtmada Türk dostlarımıza ve ortaklarımıza yardımcı olabileceğine ve yardımcı olması gerektiğine inanıyorum” dedi.

    Travel Turkey Fuarı sunumu

    Toplantıda, İzmir’in butik oteller, gastronomi, keyifli yaşam tarzı, iklimi, inanç ve kültür turizmi konularında ön plana çıkarılmasının önemine değinilirken, Almanya ile Ege Bölgesi arasındaki turizm hareketliliği artırmak için destinasyonun butik ve kendine özgün yapısının da vurgulanmasının faydalı olacağı dile getirildi. İZFAŞ ile TURSAB ortaklığında ve İzmir Ticaret Odasının destekleriyle ilk kez sanal olarak gerçekleştirilecek Travel Turkey Fuarı’nın sunumunun da yapıldığı toplantıya, TURSAB Ege BTK Başkanı ve İZTO Meclis Üyesi Kıvanç Meriç, İzmir Vakfı Turizm Koordinatörü Alican Epözdemir, ETİK Başkanı Mehmet İşler ve Başkan Yardımcısı Bülent Tercan, ÇEŞTOB Başkanı Yakup Demir, Alaçatı Turizm Derneği Başkanı Celal Bayraktaroğlu, İzmir Rehberler Odası Başkanı Macit Şaşzade ve İzmir Skal Kulübü Başkanı Emre Gezgin ile Hml Travel, Tatilmax – Rafinesse Travel, Marco Polo Reisen, Service Reisen, FTI, LMX Touristik ve DER Touristik firma temsilcileri katıldı.

  • Müşteri ile acenteleri dijital ortamda buluşturan proje

    Müşteri ile acenteleri dijital ortamda buluşturan proje

    Hem yurt içinde hem de yurt dışında dijital alandaki başarıları ile adından söz ettiren Quick Sigorta, yine bir ilke imza atarak müşterileri ve acenteleri dijital ortamda buluşturdu.

    Projenin detaylarını anlatan Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar, “1.5 yıldır üzerinde çalıştığımız bir projeydi. Geçen Mart ayında pandeminin ilk haftasında ’Agent Değil Acente’ projemizin ilk etabı olan ‘Evdeyiz, Hizmetinizdeyiz’ yazılımımızı devreye almıştık. Sigortalı ve acentelerimizi evlerinden çıkmadan online ortamda buluşturmayı amaçlayan bu uygulama sayesinde sigortalımız evde, acentemiz evde ama hizmetlerimiz aksamadan devam etmişti” dedi.

    Projenin ikinci fazı olan ‘Agent Değil Acente’ uygulamasını da pandemi döneminde hayata geçirdiklerini ifade eden Yaşar, “Agent Değil Acente projemiz ile Quick Sigorta olarak gerçek çoklu kanal deneyimini daha ileri aşamaya taşıyarak, dijital deneyimine dönüştürmeyi amaçlıyoruz. Agent Değil Acente sistemimiz, web sitemize gelen ve analiz ettiğimiz davranışlarından bir uzmana ihtiyacı olduğunu anladığımız sigortalımızı fark edip, ona bir uzman desteği isteyip istemediğini soruyor. Tamamen Quick Sigorta bünyesindeki insurtech firmamız ile geliştirdiğimiz machine learning teknolojileri sayesinde sigortalımız ile ona en uygun kriterdeki acenteleri eşleştiriyoruz. Sigortalımız acentelerin bu proje için çekilmiş videolarına ve diğer tüm detaylarına, fotoğraflarına, konumlarına ulaşabiliyorlar. Sanki bu pandemi dönemimde acentenin ofisinden içeri girmişçesine ya da acentemiz sigortalımızı evinde ziyaret etmişçesine her iki taraf online ortamda eşleşiyor. Sigortalımız sonra kendine en uygun olduğunu düşündüğü acentesini kendi seçiyor. Böylece sigortalımıza adını bilmediği, yüzünü görmediği, herhangi bir çağrı merkezi agenti değil, konusunda uzman, kendi seçtiği bir acente tarafından hizmet ediliyor. Projenin ismi de buradan geliyor; Agent Değil Acente. Biz ilk günden itibaren acentelerimize dijitalleşme yönünde adımlar atacağımızı söylemiştik. Bu sistem sayesinde sigortalılarımıza gerçek omni channel deneyimini yasatıyoruz. Projemiz ile dijital ve geleneksel yöntemlerin artılarını birleştirerek, var olan iş modelinin verimliliğini arttırdık. Projemizi geçen hafta açmamıza rağmen ilk günden itibaren hem müşterilerimizden hem de acentelerimizden yoğun ilgi gördü. Çok sayıda müşterimiz acentelerimiz ile online ortamda buluştular” açıklamasında bulundu.

    Projenin ilk fazının yurt dışında da oldukça ilgili gördüğünü belirten Yaşar, “Dünyanın en büyük kâr amacı gütmeyen bankacılık ve sigortacılık kuruluşu olan EFMA projemiz ile yakından ilgilendi. Şu an dünyada örneği olmayan bu uygulamayı bir case study olarak üye kuruluşları ile paylaşmamızı istediler. Biz de bu sayede Japonya’nın en büyük sigorta şirketlerinden olan Dai-ichi Life firması ile hem Agent Değil Acente projemizle müşterilerimize sunduğumuz omni channel deneyimini hem de Avrupa’da bir Türk sigorta şirketi kurmayla ilgili planlarımızı değerlendirdik” diye konuştu.

    Pandemiden dolayı Türkiye’de 8 milyon yeni kredi kartının ilk defa internette kullanılmaya başlandığını söyleyen Quick Sigorta Bütünleşik Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Pınar Güzey ise, “E-ticaret arttı, online kanalların kullanımı arttı. Bu kimse için sürpriz olmadı. Özellikle pandemi döneminde online kanallara alışık olmayan bir müşteri kitlesi ortaya çıktı. Burada önemli olan firmalar bu 8 milyon yeni müşteriye nasıl hizmet etti, nasıl bir müşteri deneyimi sundu? Web siteleri ve teknik alt yapıları buna hazır mıydı? Bunlar çok kritikti. Biz geliştirdiğimiz Agent Değil Acente projemizle web sitemize gelen, belki de pandemiden dolayı ilk defa onlinedan poliçe satın almaya çalışan fakat satın alma sürecinde bir uzmana ihtiyacı olduğunu anladığımız sigortalımızı ona en uygun uzman acentemiz ile eşleştiriyoruz. Eskiden en uygun acente en yakın acenteyken, burada hemşerilik kriterinden, o branştaki deneyime kadar çok sayıda arkada çalışan algoritma var. Böylece sigortalımız evinden çıkmadan uçtan uca kesintisiz bir hizmet alıyor. Acentemiz ise pandemide en büyük sıkıntılarından olan yeni müşteriye ulaşma problemini çözmüş oluyor. İlk fazı ile bu sene hem yurt içinde finans sektörünün en önemli ödüllerinden olan Sardis’ten hem de yurt dışından ödül alan projemizin yine sektörde çok ses getireceğine inanıyoruz” şeklinde konuştu.

  • Şirin: “Seyahat acenteleri kapanma noktasında”

    Şirin: “Seyahat acenteleri kapanma noktasında”

    TÜRSAB Adana Bölgesel Temsil Kurulu (BTK) Başkanı Murat Şirin, korona virüs salgınından en büyük zararı turizm sektörünün gördüğünü belirterek, “Adana’da bulunan birçok seyahat acentesi kapanma noktasına geldi. Acentelerin yüzde 40’ı da satışa çıkartıldı” dedi.

    Şirin, yaptığı açıklamada, ülkeye en fazla döviz girdisi sağlayan sektörün turizm olduğunu, ancak sektörün pandemiden dolayı büyük zarar gören sektörler arasında ilk sırada yer aldığını belirtti.

    Pandemi sebebiyle gerçekleşen iptaller, kısıtlamalar ve karantina tedbirleri ile seyahat acentelerinin çok zor duruma düştüğünü ifade eden Şirin şunları kaydetti:

    “Yaklaşık altı ay süreyle kapalı olan acenteler yeni normalleşme ile yavaş yavaş açılmaya başlamışlarsa da bu sefer de artan Covid-19 vaka sayıları ile tekrar iş yapamaz hale gelmişlerdir. Adana’da bulunan birçok acente kapanma noktasına gelmiş hatta yüzde 40’lık bölümü de firmalarını satışa çıkarmışlardır. Türkiye’nin cari açığının büyük bir kısmını karşılayan sektörümüzün en önemli aktörlerinden olan seyahat acentelerini bu zor durumdan çıkarmak adına bir takım desteklerin ivedilikle hayata geçirilmesi gerekmektedir. Bunlar düşük faizli ve uzun vadeli krediler veya halihazırda kullanmış oldukları kredilerin ötelenmesi, sadece bu yıla mahsus Oda aidatlarının alınmaması gibi çözümler olabilir.”

  • Turizm acenteleri Sındırgı’da buluştu

    Termal, sağlık ve kültür turizminin parlayan yıldızı Sındırgı, turizm acentelerinin de gözdesi olma yolunda ilerliyor. Sındırgı, TÜRSAB belgeli turizm acentelerini ilçede ağırlandı.

    Turizm acenta yetkilileri termal tesislerin yanı sıra, Şerif Paşa Sanat Sokağı, Türk Sokağı, Seramik Atölyesi , Akpınar Yaşam Merkezi, Hanımeli Çarşısı, Açık Halı Pazarı ,Yonca Pazarı, Doğal ürünlerin yer aldığı halk pazarı ve doğal güzelliklerin yer aldığı alanlarda iki günlük hızlandırılmış tur gerçekleştirildi. Kafileye iki gün boyunca rehberlik yapan Sındırgı Belediye Başkanı Ekrem Yavaş ilçenin tüm değerlerini en ince ayrıntısına kadar tanıttı.

    Türkiye’nin Tek Açık Halı Pazarı İlgi Gördü

    Sındırgı ilçesinin 3 bin yıllık kültürü, ilmek ilmek hasretlerin, hikayelerin işlendiği Yağcıbedir halılarının, yöreye özgü kilimlerin, heybelerin satıldığı cumartesi günleri Cumhuriyet Meydanı’nda kurulan açık halı pazarı acentelerin ilgisini çekti. Halının hikayelerinin ve her çeşidinin yer aldığı halı pazarının gezi programında önemli bir yer alacağı kaydedildi. Yağcıbedir halıları her cumartesi açık halı pazarında satıldığı gibi halı dükkanlarında da haftanın her günü satışa sunulduğu anlatıldı.

    2004 yılından bu yana Sındırgı’da stratejik planlamayı termal turizm alanında yaparak kısa süre içerisinde ilçede çığır açan çalışmalara imza atan Sındırgı Belediye Başkanı Ekrem Yavaş “ Bir hayalle başladık. Bu gün termal ve sağlık turizminde iddialı bir hale geldik. 2006 yılında termal turizm bölgesi ilan edilmemiz ile başlaya serüvende bugün ilçemizi gezilecek alanları, termal tesisleri ile ziyaretçilerimizi en iyi şekilde ağırlayabildiğimiz bir hale getirdik. Sındırgı insanının samimiyeti ve sıcaklığı çalışmalarımızda bizlere en büyük destek oldu. Bugünde turizm acenteleri ile işbirliği içerisinde ilçemize turların çoğalması konusunda çalışmalarımızı sürdürüyoruz. GMKA öncülüğünde İzmir’de faaliyet gösteren TÜRSAB belgeli turizm acente yetkililerine ilçemizi tanıttık. Uluslararası boyutta düzenlediğimiz Sındırgı Yağcıbedir Halı Kültür ve Sanat Günleri başta olmak üzere İzmir’den turlara başlayacaklarını, gelirken ön yargılı olduklarını ancak Sındırgı’nın saklı kalmış mutlaka ziyaret edilmesi gereken bir yer olduğunu belirterek Sındırgı insanının samimi ve sıcak karşılaması için teşekkür ettiler. İşbirliğimiz ve turizmde yapılan çalışmaları ziyaretçi sayısındaki artışla vatandaşlarımıza ekonomik kazanca dönüştürmek adına çalışmalarımız devam edecek. Ziyaretçi heyete, bizlere eşlik eden ve destek olan Balıkesir Güney Marmara Kalkınma Ajansı Genel sekreteri Abdullah Güç’e teşekkür ediyorum. İlçemizi ve ilimizi kalkındırma adına her türlü projeye, işbirliğine hazırız“ sözlerine yer verdi.

    İki gün süren Sındırgı turunun ardından ilçeye turların düzenlenmesi konusunda istişarede bulunuldu. Önümüzdeki günlerde ortak tur ile başlayacak Sındırgı gezileri, sürekli hale getirilecek.