Etiket: “Acenteler

  • Avrupalı acenteler, 2019 yaz sezonu şimdiden harekete geçti

    Avrupalı turistlerin 2019 yaz sezonu için Türkiye’ye ilgisinin şimdiden başladığını belirten SunExpress Almanya Genel Müdür Yardımcısı Alper Özen, “2019 yılı için şuan rezervasyonlarımız çok pozitif durumda. Görüştüğümüz tur operatörleri ve acentelerimiz oldukça olumlu ve Türkiye’ye olan talebin daha da artacağını umuyoruz. Biz de bu minvalde uçuşlarımızı arttıracağız” dedi.

    Kültür ve Turizm Bakanlığının 2018 yılı Ocak-Eylül dönemindeki verileri doğrultusunda Türkiye’yi ziyaret eden yabancı sayısı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 22 artış göstererek 31 milyon 815 bin 952’ye ulaşmıştı. Bu dönemde ülkemize gelen yabancı ziyaretçilerin en çok giriş yaptıkları sınır kapısı da yaz turizminin Türkiye’deki merkezi olarak kabul edilen Antalya olmuştu. Türkiye’yi en çok ziyaret edenlerin başında 5 milyon 120 bin 599 kişiyle Rus turistler olurken, onları 3 milyon 566 bin 20 turist sayısıyla Almanya izlemişti. Ülkemize yılın ilk 9 ayında Almanya’dan gelen turist sayısında ise bir önceki yıla göre 642 bin 868 kişi artmıştı.

    2018 yılı sonunda turist rekoru kırılması beklenirken, bu kapsamda Antalya merkezli olarak ağırlıklı Avrupa ülkelerinden yolcu taşıyan SunExpres Havayolları, yılsonunda 10 milyon yolcu barajını geçmeyi hedeflediklerini açıkladı. Türk Hava Yolları ile Lufthansa’nın ortak kuruluşu olan SunExpress’in Frankfurt’taki tesislerinde Türkiye’den gelen havacılık muhabirlerine yılsonu ve 2019 yaz sezonu hedeflerini açıklayan SunExpress Almanya’nın Genel Müdür Yardımcısı Alper Özen, gelecek yaz sezonu için taleplerin şimdiden arttığına vurgu yaptı.

    “Önümüzdeki yıl da ekstra 5 tane uçağımızla geliyor”

    2017 yılının turizm ve hava taşımacılığı alanında ciddi artış kaydettiğine dikkat çeken SunExpress Almanya’nın Genel Müdür Yardımcısı Alper Özen, “2017 yılında yaklaşık 9 milyon yolcu taşıdık. Bunları 2018 yılında da yüzde 35 kapasite artışıyla Almanca konuşan ülkelerden Almanya, Avusturya ve İsviçre’den yüzde 35’lik kapasite artışıyla yaklaşık 10 milyon hedefimiz var. Önümüzdeki yıl da ekstra 5 tane uçağımızla geliyor. Bu kapasite artışına devam edeceğiz. Türkiye turizmine olan inancımız tam ve SunExpress de burada kilit noktası. Şuanda Antalya ve İzmir’den Almanca konuşan ülkelere en çok yolcu taşıyan havayolu şirketiyiz” şeklinde konuştu.

    Kış sezonunda da kapasite arttırılacak

    Talep doğrultusunda kış sezonunda kapasite artışına gideceklerini belirten Alper Özen, “2018-2019 kış sezonunda Türkiye’den 11 noktadan Avrupa’da yaklaşık 29 noktaya uçuşlar gerçekleştireceğiz. Bunların başlıcaları Antalya ve İzmir olmak üzere Anadolu’nun çeşitli noktalarından bu uçuşları planlıyoruz. Bu kış sezonunda yüzde 4’lük kapasite artışı olacak. Yazın kapasitemizi daha arttıracağız. 2019 yaz sezonundan da umutluyuz” ifadelerine yer verdi.

    2019 yaz sezonuna acentelerden yoğun ilgi

    2018’de yaşanan yoğun talep artışının gelecek yaz sezonu için de devam ettiğini ifade eden SunExpress Almanya Genel Müdür Yardımcısı Alper Özen, “2019 yılı için şuan rezervasyonlarımız çok pozitif durumda. Görüştüğümüz tur operatörleri ve acentelerimiz oldukça olumlu ve Türkiye’ye olan talebin daha da artacağını umuyoruz. Biz de bu minvalde uçuşlarımızı arttıracağız. Kapasitemizi de bu kapsamda daha güçlü planlıyoruz” dedi.

  • Türk Acenteler Birliği’nin Almanya’da Türkiye tanıtımı çalışmaları

    Türk Acenteler Birliği (COOP TRR) ve Türk otelleri CMT Stuttgart, ABF Hannover ve Reisen Hamburg fuarlarının ardından çalışmalarını Freizeit Nürnberg fuarında sürdürüyor.

    Türklerin sahibi olduğu acentelerin tek çatı altında toplandığı Türk Acenleter Birliği, CMT Stuttgart, ABF Hannover ve Reisen Hamburg fuarlarının ardından şimdi de Freizeit Nürnberg fuarında Türkiye turizmini bir adım öteye taşımak için çalışmalarını sürdürüyor. 100 bin ziyaretçinin beklendiği Freizeit Nürnberg’de Martı Hotels, Ela Quality, Susesi Luxury, Sherwood Hotels, The Raga, Starlight Resort, Purple Tour ve Escado yazılım ile Türkiye turizmine katkı sağlamak için stant açan COOP TRR, Türkiye’yi Almanya’da tanıtmaya çalışıyor. COOP TRR’ın fuar maratonu önümüzdeki hafta Berlin’de gerçekleştirilecek olan ITB Berlin Turizm Fuarı ile devam edecek. COOP TRR ITB Berlin’de 25 numaralı salonda Türk otelleri ile birlikte tanıtım çalışması yapacak.

    Almanya’nın 4 farklı şehrinde katıldıkları fuarları değerlendiren COOP TRR CEO’ları Cumhur Sefer ve Fatih Şenel, “Freizeit Nürnberg, COOP TRR olarak katıldığımız 4’üncü turizm fuarı oldu. Önümüzdeki hafta katılacağımız ITB Berlin ile 5’inci fuara katılmış olacağız. Türkiye tanıtımına katkı sağlamak için kısa bir süre önce kurduğumuz COOP TRR, önümüzdeki süreçte çalışmalarına aynı hızda devam edecek. Katıldığımız fuarlarda Türkiye’ye karşı dikkat çeken bir ilgi var. Türkiye bu sene Almanya pazarında ciddi bir çıkış yapacak” dedi.

    Türkiye Koordinatörü Hasan Çetin ise Türk otelleri ile birlikte katıldıkları fuarlarda önemli bir tanıtım çalışmasına imza attıklarını söyledi. Almanya pazarındaki Türkiye ilgisini de değerlendiren Çetin, “Her zaman ifade ettiğimiz gibi Alman tatilciler için Türkiye çok özel bir tatil destinasyonudur. Türk turizmi için de Alman tatilcilerin yeri ayrıdır. Bu nedenle son iki yılda Almanya pazarında yaşanan gerileme geçiciydi. Almanya pazarında yükselişe geçeceğimiz bir yıl yaşayacağız” diye konuştu.

  • Bond Parlattı, Acenteler Turizm Merkezi Yaptı

    “James Bond” filminin en iddialı serilerinden “Skyfall”un aksiyon sahnelerinin çekildiği Adana’nın Karaisalı ilçesine acenteler turlar düzenlemeye başladı.

    Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Adana Bölgesel Yürütme Kurulu (BYK), Adana Bölgesel Turist Rehberleri Odası (ADRO) ve kentteki diğer turizm sektörü temsilcilerinin “Karaisalı Destinasyonu” oluşturma çabaları meyvelerini vermeye başladı. Adana başta olmak üzere Türkiye’nin değişik yörelerindeki seyahat acenteleri gözlerini “James Bond” filminin önceki serisi “Skyfall”un aksiyon sahnelerinin çekildiği, 1912 yılında Almanlar tarafından yaptırılan 99 metre yüksekliğindeki Varda Köprüsü’nün de bulunduğu Karaisalı’ya çevirdi.

    TÜRSAB’a bağlı seyahat acenteleri, Varda Köprüsü’nün yanı sıra Kapıkaya Kanyonu’nun da bulunduğu Karaisalı’yı da destinasyon olarak değerlendirmeye başlamalarının ardından günübirlik turlar da düzenlemeye başladılar.

    Özellikle, Skyfall filminde James Bond’u canlandıran Daniel Craig’in düştüğü sahnenin çekildiği Varda Köprüsü, çok sayıda ziyaretçinin uğradığı mekan haline geldi.

    ADRO Başkanı İsa Akdağ, Adana ve çevresinde gezilecek ve görülecek değişik doğa harikası yerlerin bulunduğunu ve bunlardan birinin de Karaisalı ilçesi olduğunu söyledi.

    Kapıkaya Kanyonu ve Varda Köprüsü’nün bulunduğu Karaisalı’ya acentelerin günübirlik turlar düzenlemelerinin sevindirici olduğunu belirten Akdağ, “Bir süredir sektör temsilcileri ile konu üzerinde yoğun bir şekilde çalışmalar yapıyorduk. Günübirlik turların düzenlenmeye başlamasıyla meyvelerini almaya başladık. Karaisalı artık turizm merkezi oldu. Doğa harikası Karaisalı’yı dünyanın gündemine taşımakta kararlıyız” dedi.

    Akdağ, vatandaşların acentelere giderek satın alacakları günübirlik turla Karaisalı’daki doğa harikası yerleri gezebileceklerini bildirdi.

  • Kırmızı: “Acenteler Olmazsa Olmazımız”

    Doğa Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Kırmızı, sigortacılıkta acentelerin önemine dikkat çekerek önümüzdeki günlerde Antalya’da acentelerle bir araya geleceğini açıkladı.

    Sigortacılığın ana üretim merkezinin acenteler olduğunu söyleyen Doğa Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Kırmızı, 8-10 Nisan 2016 tarihleri arasında Antalya’da acentelerle bir araya geleceklerini duyurdu. Kırmızı, “8-10 Nisan tarihleri arasında yapılacak olan toplantıda 450’nin üstünde acentemizle bir araya gelerek, satışlar, stratejiler, sorunlar hakkında değerlendirme yaparak, acentelerine hem toplantı hem de dinlenme fırsatı sunacağız” dedi.

    Sigortacılığın ciddi zaman harcanması gereken çok detaylı ve birbiriyle bağlantılı olan bir meslek olduğunu söyleyen Nihat Kırmızı, “Günümüzde sigortacılığı sadece pazarlama olarak görmek son derece yanlıştır. Pazarlama, sigortacılığın sadece satış aşamasında ortaya çıkan bir faaliyettir. Pazarlamadan önce sigortacılığın birçok alanı vardır ve bu alanların tümünün bilgi birikime sahip tek satış kaynağı acentelerdir. Bu bilgi birikimlerinin yanında 7/24 çalışan, tatili olmayan, özel günü olmayan tek meslek erbabı acentelerdir. Günümüzde hiçbir meslek erbabını gecenin 3’ünde arayamazsınız, sigorta acentesi hariç” şeklinde konuştu. Kırmızı, müşterinin ayağına sigorta hizmeti götüren, iyi günde de kötü günde müşterisinin yanında bulunan tek satış kaynağının acenteler olduğunu söyleyerek “Acentelerin şirketler ve müşteri arasında köprüdür. Acentelerin, sigorta sektörüne yeni ve kalıcı müşteriler kazandırarak artı değerler katar. Doğa Sigorta için acenteler son derece önemlidir. Üretiminin hemen hemen tamamını sadece acentelerden alan tek şirket biziz” dedi.

    “ACENTELER OLMAZSA OLMAZIMIZ”

    Nihat Kırmızı, altı bölge müdürlüğü ve yüzlerce çalışanla acentelerinin yanında olmaya devam edeceklerini söyledi. ‘Acentelerimizle beraber dürüst ve güvenilir bir anlayışla her zaman üretimimize devam edeceğiz’ diyen Kırmızı konuyla ilgili şunları ekledi: “Acentelerimizle beraber müşterilerimizin tüm sigorta ihtiyaçlarını gidermeye çalışan bir anlayışa sahibiz. Doğa Sigorta için acenteler şirketin olmazsa olmazıdır. Acentelerimizle aile ortamı gibi sıcak ve samimi bir iletişime sahibiz. Onlara, her zaman ulaşılabilir, güvenilebilir ve bölgelerinde kar merkezleri oluşturabilecek ortamlar sunuyoruz. Acentelerimiz sayesinde bir yılda 10 kat büyüme hızına sahip tek şirketiz. Yolumuza bu anlayışla devam edeceğiz”.

  • Nihat Kırmızı: “Acenteler Doğa Sigorta İle Daha Da Büyüyecek”

    Doğa Sigorta CEO’su Nihat Kırmızı, 2015 yılında 700 acenteye ulaştıklarını belirterek 2016 yılı sonunda acente sayısını bine çıkarmayı hedeflediklerini söyledi.

    Türkiye’de faaliyet gösteren sigorta acentelerini değerlendiren ve 2016 yılı hedeflerini paylaşan Doğa Sigorta CEO’su Nihat Kırmızı, yıl sonunda acente sayısını bine çıkarmayı hedeflediklerini belirterek “Doğa Sigorta 2015 yılında 700 acente sayısına ulaştı. En iyilerle çalışmayı ilke edinen Doğa Sigorta, dünyanın en güçlü reasürörleriyle iş birliği yapıyor. Kooperatif şirket olmanın avantajlarını acentelerine detaylı şekilde benimseten Doğa Sigorta kooperatif sigortacılığını da sektöre kabul ettiren şirket oldu ve bu konuda sağladığı müşteri memnuniyeti beklenenin üstünde bir seviyeye ulaştı. Doğa Sigorta’yı kooperatif sigortacılığından ayıran en önemli özellikse açık kooperatif olması, yani ortak veya üye olmadan da sigortalılar Doğa Sigorta’dan poliçe alabiliyor ve Doğa Sigorta güvencesinin konforunu yaşayabiliyor” dedi.

    Kırmızı, henüz iki yaşında olan genç bir şirket olmalarına rağmen acentelerin Doğa Sigorta’ya olan bağlılık oranının oldukça yüksek olduğunu söyleyerek “Bu anlamda oldukça memnun olduklarını dile getiren Kırmızı, bu memnuniyetlerini bu ay Antalya’da gerçekleştirecekleri acenteler toplantısında duyuracakları yeni uygulamalarla daha net ifade edecekler. Doğa Sigorta olarak, özellikle küçük ve orta ölçekli acentelerin büyümesine yardımcı olmak istiyoruz. Bankasürans üzerinde de bir bankayla çalışmaya başladık ve bu konuda iki bankayla anlaşmak üzereyiz. 2016 yılı sonunda toplamda bin civarında acente sayısına ulaşmayı hedefliyoruz. Ayrıca bünyemizde kurduğumuz call-center ile hem acentelerimize hem de müşterilerimize memnuniyet esaslı bir hizmeti taahhüt ediyoruz. Üst yönetim kadromuza yaptığımız takviyelerle 2016 yılında oto dışı branşlarda ve özellikle sağlık ve eğitimde üretimi artırmayı hedefliyoruz. Tekafül sigortacılığı hususunda da çalışmalarımız devam ediyor. Tekafül sigortacılığı ürünlerinin lansman ve pazarlamasını dijital platformlarla daha entegre bir şekilde sunmayı planlıyoruz ve bunun için de altyapı çalışmalarımız da hızla devam ediyor” şeklinde konuştu.

    “ DİJİTAL PLATFORMLARI YAKINDAN TAKİP EDİYORUZ”

    Bugünün gençlerinin yarının iş adamları olduğunu söyleyen Nihat Kırmızı, yeni jenerasyona daha yakın olmak ve daha çok hizmet verebilmek adına dijital platformları yakından takip ettiklerinin altını çizerek “Hem Y ve Z kuşağının hem de yeni neslin teknolojik anlamda geliştirdikleri alışkanlıkları ve teknolojiye olan adaptasyonlarını yakından takip etmek zorunda olduğumuzu biliyoruz. Çünkü gelişen teknolojiyle birlikte ortaya çıkan her hizmet ya da ürün aynı zamanda yeni reklam mecraları da ortaya çıkarıyor. İşte bu yüzden Doğa Sigorta olarak özellikle sosyal medya ve diğer dijital platformların yakın takipçisi olduğumuz gibi teknolojik trendleri de yakından takip ediyoruz ve bu anlamda ekibimizi ve altyapımızı güçlendiriyoruz. Sigorta sektörünün her alanında yetişmiş eleman sayısı maalesef yeterli ölçüde değil. Eksperden, hasar uzmanına hatta acente satış elemanına kadar ciddi bir insan kaynakları sıkıntısı mevcut. Doğa Sigorta olarak kısa ve orta vadeli hedeflerimizden birisi de bu anlamda eleman eksikliğini giderecek meslek lisesi ve üniversitelerle işbirliğine giderek proje ortaklığı yapmak. Özellikle sigortacılık meslek lisesi kuruluşu anlamında projeyi belirli bir safhaya getirdik. Bu projeye tamamen sosyal sorumluluk penceresinden bakıyoruz ve doğru bir iş yaptığımızın da farkındayız” ifadelerini kullandı.

    “ ÇALIŞANLARIMIZIN MUTLULUĞU BİZİM İÇİN ÖNEMLİ”,

    Doğa Sigorta’nın fırsat eşitliği kaidesine sıkı sıkıya bağlı olduğunu söyleyen Kırmızı, çalışanlarının mutluluğunun önceliklerinden biri olduğunu vurguladı. Kırmızı, “Personelin sağlıklı bir çalışma ortamında çalışmasını sağlayarak iş yerinde mutlu olmalarını sağlamak şirketimiz İK politikalarından birisidir” dedi.

    Son zamanlarda yoğun olarak yayınlanan reklamlarıyla ilgili konuşan Nihat Kırmızı: “Sigorta sektöründe hizmet veriyoruz. Reklamlarımızla vermek istediğimiz mesaj aslında çok net; ‘güvenilirlik’. Müşterilerimiz ve acentelerimiz arasında yaptığımız araştırma neticesinde ‘Doğa’ isminin toplumdaki karşılığının güvenle örtüştüğünün farkına vardık. Bu anlamda ‘Güven Doğasında Var’ sloganını kullanmanın yerinde olacağını düşündük. Reklam kampanyamızla ilgili yapılan geri dönüşler çok iyi. Televizyon, radyo ve dış saha reklamlarımız halen aktif bir şekilde devam ediyor. İlerleyen süreçte 2016 yılının sonuna doğru farklı bir kampanyayla ses getirecek bir reklam çalışmasının hazırlığına şimdiden başladık. Çok klişe bir tabir olacak ama ‘Bizi İzlemeye Devam Edin’” diyerek açıklamalarını sonlandırdı.