Etiket: 662.

  • İtalya’da son 24 saatte korona virüsten 662 ölüm

    İtalya’da son 24 saatte korona virüsten 662 ölüm

    İtalya’da yeni tip korona virüs (Covid-19) salgınında son 24 saat içinde 662 kişinin hayatını kaybetmesiyle toplam ölü sayısı 59 bin 514’ye yükseldi.

    Avrupa’da yeni tip korona virüs (Covid-19) salgınında bilanço giderek ağırlaşıyor. İtalya Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, son 24 saatte 194 bin 984 test yapıldığı, 21 bin 52 yeni pozitif vaka tespit edilmesi ile toplam vaka sayısının 1 milyon 709 bin 991’a ulaştığı bildirildi. Açıklamada, son 24 saatte 23 bin 923 kişinin virüsü yenerek iyileştiği belirtilirken, toplam aktif Covid-19 hastası sayısının iyileşen sayısının yeni vakalardan daha fazla olması sonucu 754 bin 169’a gerilediği ifade edildi. Son 24 saat içinde İtalya’da virüs nedeniyle 662 kişinin hayatını kaybettiği duyurulurken, toplam can kaybının 59 bin 514’ye yükseldiği aktarıldı.

    İtalya’da yoğun bakımdaki Covid-19 hastası sayısında ise 8 gündür süren azalma eğilimi devam etti. Salgına ayırılan yoğun bakım yataklarının 50’sinin daha boşaldığı ve ülke genelinde Covid-19 nedeniyle yoğun bakımda tedavi gören hasta sayısının 3 bin 517’ye düştüğü açıklandı.

  • 662 yıllık tarihi cami yeniden ibadete açıldı

    Aydın Vakıflar Bölge Müdürlüğü’ne kayıtlı tarihi camiler arasında yer alan Koçarlı ilçesinin Dedeköy Mahallesi’ndeki 662 yıllık Cihanoğlu Camii bir yıllık restorasyon çalışmalarının ardından dualarla tekrar ibadete açıldı.

    Aydın’ın Koçarlı ilçesine bağlı Dedeköy Mahallesi’nde 1356 yılında Menteşe Sultanı İbrahim Oğlu Musa tarafından inşa edilen Cihanoğlu Camii yapılan restore işlemlerinin ardından tekrar ibadete açıldı. 644 bin 948 liraya mal olan restorenin ardından yeni görünümüne kavuşan cami için açılış töreni düzenlendi. Açılışa Aydın Valisi Yavuz Selim Köşger başta olmak üzere Koçarlı Kaymakamı Fırat Çelik, Koçarlı Belediye Başkanı Mutlu Öztürk, Germencik Belediye Başkanı Ümmet Akın, Vakıflar Bölge Müdür Vekili Reşit Akçalı, bazı kurum müdürleri, Dedeköy Muhtarı Ahmet Maraş ve mahalleliler katıldı. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın ardından Koçarlı Merkez Cihanoğlu Camii İmam Hatibi Sami Topuz tarafından Kur’an okundu.

    Muhtar Maraş teşekkür etti

    Dedöy Mahallesi’nin tarihi Cihanoğlu Camii’nin restorasyonun 15 ay gibi bir süre içerisinde tamamlandığını söyleyen Dedeköy Muhtarı Ahmet Maraş, yaptığı konuşmada, çalışmaların yapılmasında ve tamamlanmasında emeği geçenlere teşekkür etti.

    “Allah devletimizden razı olsun”

    Camilerin birleştirici değere sahip eserler olduğunu vurgulayan Vali Köşger de, “Bu esere emeği geçen herkesten Allah razı olsun. Allah bu eserlerin banisi olan Cihanoğulları’ndan da razı olsun, bu toprağı bize vatan kılanlardan da razı olsun. Bu eser 640 bin civarında bir parayla restore edilmiş. Yollar YİKOB tarafından yapılmış. Demek ki devlet Dedeköy’e çalışıyor, Allah devletimizden de razı olsun. Devletimiz ebet müddet var olsun. Dedeköy ahalisine yapılan eserler hayırlı olsun. Allah devamını getirsin ve daha güzel köylerde, daha güzel Koçarlı’da daha güzel Aydın’da ebet müddet bizi buralarda yaşatmaya devam ettirsin” dedi.

    Uzun bir aradan sonra namaz kıldılar

    Konuşmaların ardından yapılan dualarla birlikte açılış kurdelesi kesildi. Daha sonra protokol ve mahalleliler Cuma namazı kılmak için camiye girdi. Camide yapılan çalışmaları incelendikten sonra mahalleli uzun bir aradan sonra tarihi camide Cuma namazı kıldı. Etkinlik sonunda mahalle meydanında Vali Köşger mahallelinin sorunlarını dinledi.

  • Türkiye’de medya yatırımları, 2016 yılının ilk 6 ayında 3 milyar 662 milyon TL’ye ulaştı

    Reklamcılar Derneği üyesi medya ajanslarının verileriyle hazırlanan 2016’nın ilk yarısındaki reklam yatırımları açıklandı. Türkiye’de ilk 6 ayda toplam reklam yatırımı 3 milyar 662 milyon TL’yi buldu. Dijital mecralardaki (yüzde 22) yükselişte en büyük payı ’mobil’ aldı.

    Reklamcılar Derneği, her 6 aylık dönem sonunda hazırladığı Türkiye’deki reklam yatırımları çalışmasının 2016 yılı ilk 6 ay sonuçlarını açıkladı. Sonuçlara göre; 2016’nın ilk 6 ayına göre sektör yüzde 14 büyürken, reklam yatırımları toplamı 3 milyar 662 milyon TL’yi buldu. Yatırımların yüzde 53.2’sini televizyon, yüzde 14.75’ini basın, yüzde 22.07’sini dijital, yüzde 6.42’sini açıkhava, yüzde 2.27’sini radyo ve yüzde 1.3’ünü ise sinema reklamları oluşturdu. 2016 yılı sonu için yüzde 10’luk bir büyüme öngörülüyor.

    Bu yılın ilk yarısında en büyük artış radyo reklamlarında yaşandı. Radyo reklamlarına yapılan yatırım geçen yıl aynı dönemde 62 milyon 78 bin TL iken 2016’nın ilk yarısında yüzde 32.46’lık bir artışla 83 milyon 16 bin TL’ye yükseldi. Radyonun ardından dikkat çeken bir yükseliş de geçen yıl olduğu gibi sinema reklam yatırımlarında oldu. Geçtiğimiz yıl 41 milyon TL olan toplam sinema reklam yatırımı bu yıl 47 milyon 47 bin TL’ye ulaşarak yüzde 15.69’luk bir artış sağladı. Toplam açıkhava reklam yatırımı ise, bir önceki yıla göre yüzde 9,66 oranında arttı.

    Dijital reklam yatırımları büyümeyi istikrarlı bir şekilde sürdürüyor. 2015 yılı ilk 6 ayında yüzde 22 artış gösteren reklam yatırımı bu yıl da aynı oranda artış gösterdi. 2016 yılı ilk 6 ayında dijital reklam yatırımı toplamda 808 milyar 21 milyon TL’ye ulaştı. Bu rakamlara display, mobil ve search de dahil. Dijital reklam yatırımlarındaki dağılım içinde mobil yüzde 41.78’lik artış ile en dikkat çeken reklam alanı oldu. Dağılımda ikinciği yüzde 11.54 ile search, üçüncülüğü ise yüzde 9.11’lik pay ile display uygulamaları aldı.

    2016’nın ilk 6 ayında gazetelerin reklam yatırımından aldığı pay düşerken, net reklam gelirinde de yüzde 3.3’lük bir düşüş gerçekleşti. Gazetelerdeki düşüşü yüzde 2.37’lik oranla dergiler izledi. Toplam gazete reklamı yatırımı geçen yıl aynı dönemde 508 milyon 15 bin TL iken bu yıl 491 milyon 32 bin TL olarak gerçekleşti. Dergi reklam yatırımı ise geçtiğimiz yıl 50 milyon TL iken bu yılın ilk yarısında 48 milyon 82 bin TL’ye geriledi.

    2016 yılı sonunda tüm dünyada reklam yatırımlarının yüzde 6,5 büyümesi bekleniyor. Reklam yatırımının Gayrisafi Yurtiçi Hasıla’ya (GSYH) oranı açısından bakıldığında ise dünya ortalaması binde 75 civarındayken, bu oran Türkiye’de binde 30-35 olarak gerçekleşiyor. Ekonomik kriz yaşanan ülkelerin reklam yatırımı/GSYH oranının Türkiye’nin üstünde olduğu görülüyor. 2016 beklentisi ise bu oranın Türkiye için binde 35 olması yönünde.

    Bu yıl Kristal Elma Festivali, 5-7 Ekim tarihlerinde Uniq İstanbul’da gerçekleşecek. Festival çerçevesindeki 28’inci Kristal Elma yarışmasına yüzde 3’lük bir artışla 2 bin 936 başvuru yapıldı. Festival kapsamında iletişim dünyasının önemli isimleri Türkiye’ye geliyor. Facebook’un rock yıldızı olarak tanınan Facebook Creative Shop’un APAC Bölgesi Kreatif Direktörü Fergus O’Hare, I-AM Associates Kurucu Ortağı Jon Blakeney, Felix BNI Kurucusu Peter Economides, Youtube Pazarlama Direktörü Rich Waterworth, INMA Başkanı Mark Challinor; DMG Media Strateji Direktörü-Danışmanı Steve McLaughlin, Trendwatching.com Kurucusu Henry Mason, R/GA Grup Kreatif Direktörü Fura Johannesdottiree, yeni arkadaşlar edinmek ve yeni şeyler denemek için tutku duyan bir seyyah olarak tanınan Youtuber Haifa Beseisso, Google Global Medya ve Strateji Direktörü Susan Agliata, Instagram Ürün Geliştirme Direktörü Amy Cole ve TBWA/Gavin/Reddy Kurucu Ortağı bu isimler arasında yer alıyor. Geçen yıl katıldığı oturumlarda büyük ilgi gören Dijital Kahin David Shing de festivalde olacak. Nobelli bilim adamı Aziz Sancar ise ABD’den uydu yayınıyla festivale katılacak.

    Reklamcılar Derneği Başkanı Kayhan Şardan, “Her yıl İZ Ödüllerini takdim ediyoruz. Bu yılın iz bırakanları şüphesiz 15 Temmuz şehitleridir. Bu nedenle, Kristal Elma yarışmasına başvurulardan elde ettiğimiz gelirin yüzde 10’unu ’T.C. Başbakanlık 15 Temmuz Şehitleri Dayanışma Kampanyası’na bağışladık. Uluslararası konuşmacılardan, sponsor kuruluşlara, yarışmaya katılan ajanslardan gençlere, dayanışma ruhu bu yılın festivaline damgasını vuracak” dedi.

  • Türklerin Rumeli’yi Fethinin 662. Yıl Dönümü Kutlamaları

    Türklerin Anadolu’dan Rumeli’ye geçişi, Gelibolu’nun fethinin 662’nci yıl dönümü Çardak Beldesi’nde düzenlenen etkinliklerle kutlandı.

    Türklerin Anadolu’dan Rumeli’ye geçişi, Gelibolu’nun fethinin 662’inci yıl dönümü Çardak Beldesi’nde düzenlenen etkinliklerle kutlandı. Avrupa yakasında bulunan heyetin Anadolu yakasında yer alan Çardak Beldesi’ne geçişiyle başlayan program, Gazi Yakup Bey Türbesi’ne buket sunumuyla devam etti. Bir dakikalık saygı duruşu ve akabinde okunan İstiklal Marşı’nın ardından protokol üyeleri Gazi Yakup Bey Türbesi’ne buket sunumu yaptı. Lapseki Müftüsü Remzi Karadoğan’ın yaptırdığı dua ile kutlamalar Han Meydanı’nda devam etti.

    Çardak Belediye Başkanı Basri Ulaş 662 yıl öncesine dayanan Türklerin Rumeli’ye geçişi için yaptığı açıklamada, “Osmanlı Devleti’nin kurucusu olan Osman Bey’in oğlu Orhan Gazi, o günkü adıyla Rumeli olarak anılan Trakya topraklarını fethetmek için kendi oğlu Gazi Süleyman Paşa’ya talimat verir. Yaya olarak dört günde Bursa’dan Çardak Beldesi’ne ulaşır. Daha sonra Gelibolu’ya geçmek için sal yapılır. Sevindik isimli bir nefer salların altına öküz işkembelerinden bir tulum yaparak iki büyük salla başarılı bir şekilde Gelibolu’ya geçer. Gazi Süleyman Paşa Bizans yönetiminde bulunan Çimpe Kalesi’ne girmek için yanındaki beylerle fikir yürütürken avlanmak için bölgede dolaşan bir grup askerimizde, o bölgede bulunan bir köylüyü yakalayıp Gazi Süleyman Paşa’nın huzuruna getirir. Köylünün perişan halini görerek üzülen Paşa, elbise ve altın verir. Köylünün de askerlerimize yardımıyla gizli bir geçitten Çimpe kalesine girilerek Rumeli’nin fethi gerçekleşmiştir” dedi.

    Halk oyunlarının sergilenmesinin ardından mehteran bölüğü eşliğinde Gelibolu’ya hareket edildi.

    Programa Lapseki Kaymakamı Tahir Şahin, Gelibolu Kaymakamı Oktay Çağatay, Çardak Belediye Başkanı Basri Ulaş, 18 Mart Mekanize Piyade Komutanı Tuğ General İsmail Gürgen, Lapseki Belediye Başkanı Eyüp Yılmaz, Gelibolu Belediye Başkan Vekili Kemal Tarım, idari amirler ve siyasiler katıldı. Bolayır köyünde devam edecek olan etkinliklerde Gazi Süleyman Paşa Türbesi ziyaret edilecek.