Etiket: 60’a

  • Konya merkezli FETÖ operasyonunda gözaltı sayısı 60’a yükseldi

    Konya merkezli 33 ilde Fetullahçı Terör Örgütü/Paralel Devlet Yapılanması’na (FETÖ/PDY) yönelik düzenlenen operasyonda gözaltı sayısı 60’a yükseldi.

    Konya Cumhuriyet Başsavcılığınca yürütülen soruşturma kapsamında, FETÖ/PDY’nin ’Konya il yapılanmasına’ yönelik Konya merkezli 33 ilde 80 kişi hakkında yakalama kararı çıkarıldı. Konya’da 41, diğer illerde 39 kişiyi yakalamak için Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri dün sabah erken saatlerde eş zamanlı operasyon düzenledi. Operasyon kapsamında 28 olan gözaltı sayısı yeni gözaltılarla birlikte 60’a yükseldi. Adreslerinde bulunamayan 20 şüphelinin de yakalanması için polis çalışmalarını sürdürüyor.

  • Barajlardaki doluluk oranı yüzde 60’a çıktı

    Marmara bölgesinde etkili olan yoğun kar ve sağanak yağış barajlardaki su seviyesini arttırdı. İstanbul’a su sağlayan barajların doluluk oranı yüzde 60’ı buldu.

    Marmara bölgesinde etkili olan yoğun kar yağışı ve sağanak yağış barajlardaki su seviyesini arttırdı. İstanbul’da günlerdir devam eden kar yağışı birçok noktada çileye dönüşürken barajlar için faydalı oldu. İstanbul’a su sağlayan barajların doluluk oranı yüzde 59, 86’ya ulaştı. Geçtiğimiz Kasım ayında yüzde 36’ya kadar düşen su seviyesi İstanbul için alarm vermişti. Yağmurun ve kar yağışlarının ardından barajlardaki su seviyesi ortalama yüzde 60’a çıktı.

    Barajlardaki su durumu

    İstanbul’a su sağlayan barajlardaki doluluk oranı şu şekilde:

    Ömerli: Yüzde 86,02

    Pabuçdere: Yüzde 18,05

    Sazlıdere: Yüzde 37,83

    Büyükçekmece: Yüzde 39,71

    Alibey: Yüzde 65,89

    Terkos: Yüzde 57,37

    Kazandere: Yüzde 35,72

    Elmalı: Yüzde 0,52

    Darlık: Yüzde 81,35

    Istrancalar: Yüzde 80,02

  • THY’de transit yolcu rakamları yüzde 60’a yükseldi

    Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı yolcu taşıma rakamlarına ilişkin yaptığı açıklamada, “Transitte yolcu kaybetmedik. Bir miktar lokal varışlı yolcuyu kaybettik. Tam tersi lokal varışlı yolcuda bir azalma olduğunda bunu telafi etmek için transite yüklendik. Bugün iş modelimizin içerisinde transit yüzde 60’a geldi” dedi.

    15 Temmuz darbe girişimi sonrası dünyanın farklı coğrafyalarındaki gazetecileri Türkiye’ye davet eden Türk Hava Yolları(THY), bu kez çoğunluğu Balkan ülkelerinden olmak üzere Sırbistan, Romanya, Ukrayna, Bosna Hersek, Azerbaycan ve Gürcistan toplam 11 ülkeden toplam 65 basın mensubunu İstanbul’da ağırladı. THY Genel Müdürlük binasında gerçekleştirilen konferansta yabancı basın mensuplarına hitap eden THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, FETÖ yapılanması ile 15 Temmuz darbe girişimi ve sonrasında yaşananları yabancı gazetecilerle paylaştı.

    “Transit yolcu oranı yüzde 60’a yükseldi”

    Yabancı gazetecilerin sorularını da yanıtlayan THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı, Azeri bir gazetecinin “Türkiye’de yaşanan olayların THY olarak size ne gibi etkileri oldu? Özellikle transit yolcu yolcudaki kayıplarınız ne kadar ve bunu önlemek için ne gibi önlemler almayı düşünüyorsunuz?” şeklindeki sorusuna THY’nin transit yolcuda azalma değil artışın yaşandığını dile getirdi. Aycı, “Bu yaptığımız da(yabancı gazetecileri Türkiye’ye davet etmek) bu kayıpları önlemek için attığımız adımlardan bir tanesiydi. Sizleri çağırıp samimi bir sohbet edebilmek ve size kendimizi anlatmaya çalışmak bizim geleceği telafi etmek noktasında çok önemli. Başka faaliyetlerimiz de var. Önce şunu söylemeliyim; transitte yolcu kaybetmedik. Asıl kaybettiğimiz yolcu lokal varışlı yolcuyu kaybettik bir miktar. Bizi zorlayan o. Tam tersi lokal varışlı yolcuda bir azalma olduğunda bunu telafi etmek için transite yüklendik. Bugün iş modelimizin içerisinde transit yüzde 60’a geldi. Bu transit yolcu bizim bugüne kadar hiç çalıştırmadığımız kaslarımızı çalıştırmamızı sağladı” şeklinde konuştu.

    Atatürk Havalimanı’nda arttırılan güvenlik önlemlerine vurgu

    Başka bir gazetecinin olası başka saldırıları önlemek için Atatürk Havalimanı’nda ne gibi önlemlerin alındığına ilişkin sorusuna ise İlker Aycı “Bütün dünyada terör başlı başına bir mesele. Terörle mücadele konusunda biz kendi tedbirlerimizi alıyoruz. Örneğin şirket olarak EASA (Avrupa Hava Güvenliği Ajansı)’nın sivil havacılık güvenlik kuralları prosedürlerine tabiyiz. Hem Avrupa Sivil Havacılık Teşkilatı hem de uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı tarafından denetleniyoruz. Ayrıca kendimizi ayrıca denetletiyoruz. Danışmanlarla çalışıyoruz, güvenlik şirketlerinden istihbarat ve güvenlik için danışmanlık hizmetleri alıyoruz. Dünyada 10 tane 5 yıldızlı Havalimanı’ndan 5’inin güvenliğini yapan şirketten havalimanı güvenlik şirketimiz haricinde de güvenlik hizmeti alma çalışması yapıyoruz. Çok yakında sonuçlanacak. Bu anlamıyla her geçen gün güvenlik sektörüne çıkan kameralar yeni cihazların konabilmesi için çalışıyoruz” diyerek arttırılan önlemeleri aktardı.

  • Gereksiz Çağrılar Yüzde 60’a İndi

    Muğla’daki tüm acil çağrı numaralarının 4 ay gibi bir sürede 112 Acil Çağrı Merkezi bünyesinde toplanmasının ardından gereksiz aramalarda da büyük düşüş yaşandığı ortaya çıktı. 10 Kasım 2015 ve 11 Şubat 2016 tarihleri arasında Orman, AFAD, Sahil Güvenlik, Polis, Sağlık, Jandarma, İtfaiye ve Milli Parklara ait acil çağrı numaraları 112 Acil Çağrı Merkezi bünyesine dahil edildi ve tüm acil çağrılara 112 üzerinden cevap verilmeye başlandı.

    İl Emniyet Müdürlüğünün İçişleri Bakanlığı’nın yaptığı bir çalışma tamamlanıncaya kadar 155 çağrı hattı AÇM’ye yönlendirilmezken, 112 üzerinden gelecek ihbarları almak ve diğer kurumlarla koordinasyonu sağlamak üzere Emniyet personeli AÇM bünyesinde 24 saat hizmet veriyor.

    21 VATANDAŞ HAKKINDA ADLİ VE İDARİ İŞLEM BAŞLATILDI

    Muğla Valisi Amir Çiçek, Muğla il genelinde acil çağrı birimlerine yapılan gereksiz aramaların % 93 gibi bir orandan % 60 civarına inmiş olmasının sevindirici olduğunu açıkladı. Vali Çiçek, “Gereksiz çağrıların azalması demek, vatandaşımızın ihtiyaç duyduğu yardımı daha hızlı ve kaliteli alması demektir. Ancak tüm uyarılara rağmen Acil Çağrı Merkezini gereksiz ve kötü amaçlı arayan 21 vatandaşımız hakkında adli makamlara gerek adli gerekse de idari işlemlerin tesisi için müracaatta bulunuldu” dedi.

    Acil Çağrı Merkezine 1 Ocak-31 Mart 2016 tarihleri arasında 251 bin 383 adet çağrı geldi. Bu çağrıların 47 bin 599’u Sağlık, 9 bin 767’si Jandarma, 3 bin 855’i itfaiye, 3 bin 092’si orman ve milli park, Bin 142’si Sahil Güvenlik, 688’i Emniyet,76’sı AFAD kurumlarına yönlendirildi. 194 danışma amaçlı arama ile birlikte toplam 66 bin 413 çağrıya yanıt verildi. Mart ayı sonu itibarı ile ortalama 3 bin 500 acil yardım araması yapılmaktadır.

    Acil Yardım taleplerinin 08.00 -01.00 saatleri arasında yoğun olduğu, saat aralığı olarak 10.00-11.00 ile 14.00-21.00 arasında diğer saatlere göre bir yoğunluk olduğu gözlemlendi. 2016 yılının ilk üç aylık döneminde, tüm birimlerin acil yardım talebinin vakaya dönüşmesine ilişkin ortalama görüşme süresinin Sağlık 51 Saniye, İtfaiye ve Orman birimlerinin 52 saniye, güvenlik birimlerinin 1 dakika 10 saniye, AFAD biriminin 1 dakika 27 saniye olduğu görüldü.

    Vali Çiçek, yaklaşan yaz dönemi ve turizm hareketliliği dikkate alınarak gerekli çalışma ve tedbirlerin alındığını ve vatandaşların gereksiz aramalardan kaçınmalarını istedi. Çiçek, “Özellikle cep telefonlarında tuş kilidi kullanmaları, sabit telefonlarında hat kontrollerini yapmaları, her hangi bir vaka için 112 AÇM’yi aradıklarında ilgili tüm birimlerin vakadan haberdar olduğunu bilerek her kurumu tek tek aramalarına gerek olmadığı hususlarında hassasiyet göstermeleri verilen hizmetin kalitesi ve vatandaşımızın acil yardıma ulaşmasını sağlaması açılarından önemlidir” dedi.