Etiket: 6

  • Ansgar Hütten: “6,5 milyar dolarlık 2017 hedefimizde Türkiye’nin özel yeri var”

    Moodys’in aksine Türkiye’yi yatırım yapılabilir ülke kategorisinde gördüklerini ve bütün planlarını bu değerlendirme üzerinden kurguladıklarını vurgulayan DS-Concept Intelligent Trade Finance CEO’su Ansgar Hütten, “Bu güvenimizin bir işareti ve Türkiye’ye olan desteğimizi göstermek için CEO toplantımızı bu yıl öne alarak İstanbul’da yapmaya karar verdik” dedi.

    Uluslararası ticaret finansmanı alanında faaliyet gösteren DS-Concept Intelligent Trade Finance, zorlu bir dönemden geçen Türkiye ekonomisine güvenini göstermek için ülke CEO’larını İstanbul’da topladı. ABD’den Çin’e, İngiltere’den Birleşik Arap Emirlikleri’ne dek 11 ülkede merkezleri bulunan DS-Concept Intelligent Trade Finance CEO’su Ansgar Hütten, bölgenin en güçlü ekonomisine sahip Türkiye’nin kendileri için çok önemli olduğunu söyledi.

    Her ülkenin zaman zaman sıkıntılı dönemlerle karşı karşıya kalabildiğini belirten Hütten, Türkiye’nin içinde bulunduğu zorlu süreci en kısa sürede aşacağına ve uzun vadede dünyanın önde gelen ekonomilerinden biri olacağına inandıklarını vurguladı. Türkiye’de yıllardır hazır giyim başta olmak üzere pek çok sektörle yakın işbirliği içinde çalıştıklarını ifade eden Hütten, “DS-Concept olarak 2016 yılını 5,8 milyar dolar ciro ile kapatmayı öngörüyoruz. 2017’de ise 6,5 milyar dolar ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. Yatırım planlarımızda Türkiye’nin çok özel bir yeri var. Ekonomisi sağlam temeller üzerine oturan bu ülkede gelecekte de çok önemli işlere imza atacağız” diye konuştu.

    Türkiye’nin geleceğine dair inançlarını hiçbir zaman yitirmediklerinin altını çizen Hütten, sözlerini şöyle sürdürdü: “Küresel alıcıların ve kredi derecelendirme kuruluşlarının Türkiye ile ilgili tereddütleri olduğunu biliyoruz. Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Moody’s geçen ay Türkiye’nin kredi notunu kırarak yatırım yapılabilir seviyenin altına indirdi. Oysa DS-Concept’in 11 merkezi arasında en büyük büyüme oranını en zor döneminde bile Türkiye’de yakaladık.

    DS-Concept olarak biz Türkiye’yi yatırım yapılabilir ülke kategorisinde görüyor ve bütün planlarımızı bu değerlendirme üzerinden kurguluyoruz. Türkiye’ye olan desteğimizi göstermek ve mevcut karamsar havayı biraz olsun dağıtabilmek için CEO toplantımızı öne alarak İstanbul’da yapmaya karar verdik. Diğer taraftan dünya genelinde yıllık 2,5 milyar dolar alım yapan 11 küresel alıcıyı da İstanbul Moda Konferansı için Türkiye’ye getirdik”.

    DS-Concept’in uluslararası ticaret finansmanı alanında faaliyet gösteren ve dünya ticaretine yön veren bir organizasyon olduğunu anlatan Hutten, diğer banka ve finansal kuruluşlardan farklı olarak her firmanın ihtiyacına özel finansal çözümler geliştirdiklerini bildirdi. Ansgar Hütten, dünya ticaretine yön veren ülkelerdeki merkezleri aracılığı ile küresel ticarette edindikleri deneyimi Türkiye’deki ihracatçıların hizmetine sunmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.

  • Fındık ihracatı sezonu 249,6 bin ton ile kapandı

    Dünya fındık üretim ve ihracatının büyük kısmını elinde bulunduran Türkiye, 2015-2016 fındık ihraç sezonununda 2,2 milyar dolar gelir elde etti.

    Karadeniz Fındık Mamulleri ve İhracatçıları Birliği’nin yazılı açıklamasında, 1 Eylül tarihinde başlayan 2015-2016 fındık ihraç sezonunun ilk 12 aylık döneminde standart naturel iç fındığın kentalinin (100 kilogramı) ortalama 817 dolardan işlem gördüğü belirtildi.

    Açıklamada, 1 Eylül 2015-30 Ağustos 2016 tarihleri arasında Türkiye’nin 249 bin 681 ton fındık ihraç ederek karşılığında 2 milyar 280 milyon 112 bin dolar gelir sağladığı vurgulandı.

    İhracatın 191 bin 74 tonunun AB ülkelerine yapıldığı aktarılan açıklamada, AB dışındaki Avrupa ülkelerine 15 bin 941 ton, denizaşırı ülkelere 30 bin 283 ton, diğer ülkelere ise 12 bin 383 ton fındık ihracatı gerçekleştirildiği ifade edildi.

    Türkiye, 2014-2015 sezonu aynı dönemde 217 bin 427 ton fındık ihracatı gerçekleştirmiş, 2 milyar 799 milyon 529 bin dolar döviz girdisi elde etmişti. Ancak o dönemde zirai don şartlarından dolayı standart naturel iç fındığın kentalinin (100 kilogramı) ortalama bin 319 dolardan işlem görmüştü.

  • AVM Ciro Endeksi Temmuz’da yüzde 2,6 düştü

    AVM Endeksi’nin 2016 yılı Temmuz ayı sonuçları açıklandı. Endeks Temmuz ayında 2015 Temmuz dönemine göre yüzde 2,6 oranında bir düşüş göstererek 189 puan olarak gerçekleşti.

    Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Temmuz ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi 2016 Temmuz döneminde 2015 Temmuz ayına göre yüzde 2,6 oranında bir düşüş göstererek 189 puan olarak gerçekleşti. AVM’lerdeki kiralanabilir alan (metrekare) başına düşen cirolar Temmuz 2016’da bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 2,6 oranında düştü. Verimlilik, İstanbul’da 741 TL, Anadolu’da 708 TL olarak gerçekleşti. Türkiye ortalamasında 721 TL’ye ulaştı.

    Temmuz ayında en yüksek ciro artışı hipermarket kategorisinde gerçekleşti

    Geçtiğimiz yılın Temmuz ayı ile karşılaştırıldığına 2016 Temmuz döneminde kategoriler bazında da endeks yüzde 3’lük bir düşüş gösterdi. Geçtiğimiz yılın Temmuz ayı ile karşılaştırıldığında endeks hipermarket kategorisinde yüzde 38, yiyecek kategorisinde yüzde 10, ayakkabı-çanta kategorisinde yüzde 8’lik artış kaydederken aynı dönemde AVM’lerdeki diğer* alanların ciroları yüzde 1, giyim kategorisi ciroları yüzde 5 ve teknoloji hipermarket ciroları da yüzde 12 oranında düşüş gösterdi.

    Ziyaret Sayısı Endeksi

    Temmuz 2016 verileri bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 2,9’luk azalma yaşandı. AVM Endeksi Temmuz 2016 sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü “AVM endeksi Temmuz 2016 döneminde bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında yüzde 2,6 oranında düşüş gösterdi, bu esasında enflasyonu da dikkate aldığımızda ciddi bir durgunluğun göstergesi olmakla beraber Bayram alışverişinin Haziran ayına sarkması önemli etkenlerden biridir. Yine aynı dönemde kategoriler bazında yüzde 3’lük ziyaret sayısı verilerinde de yüzde 2,9’luk bir azalma yaşandı. 15 Temmuz gecesi ülke olarak çok büyük bir badire atlattık. Yaşanan başarısız darbe girişimi sadece demokrasimizi değil aynı zamanda günlük yaşamımızı, birlik ve beraberliğimizi de hedef alan bir olaydı. Nitekim darbe girişiminin hemen sonrasındaki dönemde AVM cirolarında yüzde 15; ziyaret sayılarında ise yüzde 65’e yakın hızlı düşüşler gözlenmiştir. Ancak bu düşüşler süreklilik arz etmemiş hafta başından itibaren toparlanmalar başlamış ve Temmuz ayı geneli yüzde 2,6’lık düşüşle kapanmıştır. Bu dönemde kategoriler bazındaki cirolara baktığımızda en yüksek artışın hipermarket kategorisinde yaşanması AVM ziyaretçilerimizin ağırlıklı olarak zorunlu ihtiyaçlarına yöneldiklerini göstermektedir. Endeks 2016 yılının başından itibaren Temmuz ayında ilk kez düşüş kaydetmiştir. Ancak daha önceki dönemde yaşanan terör saldırıları sonrasında da görüldüğü gibi halkımız teröre ya da tahriklere teslim olmamış; günlük yaşamını gerektiği normlarda yaşayabilmenin tüm bu olaylar karşısında verilecek en güçlü yanıt olduğunu bir kez daha göstermiştir” dedi.

  • Rahminden 6,5 Kiloluk Kitle Çıkarıldı

    Bingöl’de gebelik nedeniyle hastaneye başvuran 24 yaşındaki genç kadının rahminden ameliyatla 6,5 kilogram büyüklüğünde kitle çıkarıldı.

    Bingöl’de 35 haftalık gebeliği nedeniyle Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi Kadın Doğum polikliniğine başvuruda bulunan 24 yaşındaki G.İ.’nin yapılan muayenede rahminde yaklaşık 30×20 santim boyutlarında ve yaklaşık olarak 6,5 kilogram ağırlığında kitle olduğu tespit edildi.

    Hastanın doktoru Op. Dr. Alper Tuğlu, ameliyat öncesi 35 haftalık bebeğin sezaryen yöntemiyle sağlıklı bir şekilde dünyaya gözlerini açtığını söyledi. Tuğlu, “Bu büyüklükteki kitleye sahip bir gebeye sezaryen yapmak oldukça risklidir. Buna rağmen hastamızı başarılı bir şekilde sezaryene aldık ve bebeğimizi sağlık bir şekilde aileye teslim ettik. Hastamızı sezaryen yaptıktan bir hafta sonra dev myom için yeniden ameliyat ettik. Bunun en büyük destekçisi ise hastanemizde yeni açılan yoğun bakım ünitesi oldu. Bundan sonra Bingöl ilinde benzer ameliyatları yapmaya devam edeceğiz. Böylece Bingöl halkı çevre illere daha az sevk edilecek ve bu anlamda daha az mağduriyet yaşanacak” dedi.

  • 73,6 Milyon Epal Palet Üretildi

    Avrupa Paletçiler Birliği (EPAL) bünyesinde üretim yapan palet üreticileri 2015 yılında rekor üretim artışı ile dünya palet pazarında ilk sıraya oturdu. Denetimden geçirilen yük paletleri arasında, EPAL lisanslı paletlerin üretiminde yüzde 11’e yakın artış sağlanırken, tamir edilen palet miktarında da bir önceki yıla göre yüzde 3 artış gerçekleşti.

    EPAL Türkiye Komitesi (TEPAL) Başkanı Muzaffer Balcıoğlu, 2015 yılında EPAL paletlerinin üretiminde beklentilerin üzerinde artış sağlandığını belirterek, bir önceki yıla oranla yüzde 10,9 artışla 73,6 milyon ahşap palet üretildiğini açıkladı.

    EPAL paletlerinin tamirinde de ciddi artış sağlandığını kaydeden Balcıoğlu, ortaya çıkan rakamları ‘olağanüstü’ olarak değerlendirdi. Balcıoğlu, 2014 yılında 22.4 milyon olan tamir edilen ahşap palet sayısının 2015 yılında 23.6 milyona ulaşarak; global lojistik endüstrisiyle eşit değerde gelişme kaydedildiğini bildirdi. Balcıoğlu, 2015’teDünya genelinde üretim değerlerinin üç kat artarak, lojistik ve ambalajlama endüstrisinin genişleme rakamlarının çok üzerine çıktığına dikkat çekti.

    TEPAL Başkanı Muzaffer Balcıoğlu, üretim ve tamir rakamlarındaki yükselişin, Avrupa’da Türkiye’nin yanı sıra Belçika, Fransa, Çek Cumhuriyeti, Almanya, Macaristan, İrlanda, İtalya, Litvanya, Hollanda, Polonya, Portekiz, Romanya, İspanya ve Ukrayna’daki artıştan kaynaklandığını açıkladı. Asya’da ise, EPAL paletlerinin üretim ve tamir rakamlarındaki artışta, Çin ve Güney Kore’deki üretim faaliyetlerinin etkili olduğunu dile getiren Balcıoğlu, “Üretim ve tamir rakamları EPAL için olağanüstü sonuç. Başarı; EPAL’e bağlı 15 ulusal komitenin, EPAL temsilcilerinin ve saha yöneticilerinin üstün takım çalışması ile sağlanmıştır. EPAL marka paletler, çevre dostu özelliği ile kalitesiyle, güvenirliğiyle dünya pazarının lideri olduğunu kanıtlamıştır. EPAL marka palet üretimi, artık her yıl istikrarlı bir şekilde aynı oranlarda artış sağlayacaktır” dedi.