Etiket: 2018’e

  • GAMEX 2018’e 4 günde 150 bini aşkın ziyaret

    Dijital eğlence ve oyun sektörünün en önemli markalarını Türkiye’de buluşturan GameX 2018 Uluslararası Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı’nı 4 gün boyunca yaklaşık 150 bini aşkın kişi ziyaret etti.

    Balkanlardan Ortadoğu’ya uzanan bölgedeki ilk ve tek fuarı olma özelliğini taşıyan fuar, en yeni dijital oyun lansmanlarına, turnuvalara, muhteşem şovlara, dijital gösterilere, drone ve robot yarışları gibi birçok eğlenceli etkinliğe ev sahipliği yaptı. Fuara 100 aşkın yerli ve yabancı dijital oyun firma ve markası katıldı.

    GameX 2018 Uluslararası Dijital Eğlence ve Oyun Fuarı’nı düzenleyen Rönesans Fuarcılık Başkanı H. İsmet Göksel, yerli ve yabancı firmaların büyük ilgi gösterdiği fuarın her yıl büyük bir gelişim içinde olduğunu belirtti. 4 gün boyunca yaklaşık 150 bini aşkın oyun severin fuarı ziyaret ettiğini belirten Göksel, “Sabahın ilk saatlerinden itibaren kuyruklar oluşmaya başladı. İzdiham nedeniyle bütün giriş kapılarını kapattığımız anlar oldu. Türkiye’de de oyun sektörü her geçen gün büyüyor. Bu doğrultuda GameX’in ziyaretçi sayısı da inanılmaz rakamlara ulaştı. GameX fuarları önümüzdeki yıllarda çok daha büyük potansiyellere ulaşacaktır” dedi.

    Okul öncesi oyuna koştular

    Okulların açılmasına sayılı günler kala dijital oyun tutkunu binlerce genç, İstanbul TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenen fuardaki salonları hınca hınç doldurdu. Dijital oyun dünyasının en yeni dijital oyunlarını oynamak ve hayranı oldukları fenomen oyuncuları görmek üzere GameX’e koşan gençler adeta bir izdihamın yaşanmasına yol açtı. Salonların koridorlarında yürümenin zorlaştığı ve yeni oyunları oynamak isteyenlerin saatlerce sıra beklediği GameX’te eğlenceli ve heyecan dolu saatler yaşandı.

    Oyun firmalarının düzenlediği turnuvalar da birbirleriyle kıyasıya rekabet içinde bulunan oyun tutkunları ayrıca muhteşem şovlar eşliğinde, PC ve Konsol Oyunları, simülatör ve VR (Sanal Gerçeklik) deneyimleriyle kendilerinden geçtiler. Profesyonel e-spor takımları ve oyuncuları, son teknoloji oyuncu ekipmanları, fenomen haline gelmiş Youtuber ve streamerlar, çarpıcı cosplay etkinlikleri, sayısız ödül ile hediye ürünler, seminerler, paneller ve atölye çalışmaları da GameX 2018 Uluslararası Dijital Oyun Fuarı’nın etkinlikleri arasında yer aldı.

  • Turkcell yüzde 17,5 büyüme ile 2018’e güçlü başlangıç yaptı

    Geçtiğimiz Mart ayında 3 yıllık yeni hedeflerini duyuran Turkcell’de 2018 ilk çeyrek sonuçları açıklandı. Turkcell grup bazında 4 milyar 762 milyon TL ile tüm zamanların en yüksek üç aylık gelirini elde ederken, 2 milyar 22 milyon TL FAVÖK’e ulaşarak yine bir rekora daha imza attığını bildirdi. Yılın ilk çeyreğinde net kâr ise 501 milyon TL’ye ulaştı.

    Turkcell, yıla güçlü bir başlangıç yaparak 2018’in ilk çeyreğini rekor gelir ve FAVÖK ile tamamladığını açıkladı. Gelirlerini geçen yılın ilk çeyreğine göre yüzde 17,5 artırarak çift haneli büyümesini sürdüren şirket, grup bazında 4 milyar 762 milyon TL ile tüm zamanların en yüksek üç aylık gelirini elde ettiğini bildirdi. 2017 yılının ilk çeyreği ile karşılaştırıldığında FAVÖK ise yüzde 44,4 oranında artışla 2 milyar 22 milyona ulaşarak yeni bir rekora imza attı. Yılın ilk çeyreğinde net kâr ise 501 milyon TL oldu.

    Elde edilen güçlü finansal ve operasyonel sonuçlarla öngörülen hedeflere doğru emin adımlarla hızla ilerlediklerini kaydeden Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “Yılın ilk 3 ayında birçok önemli işe imza attık. Türkiye’de 4.5G şebekemizde 1 Gbps’i aşan hızları sunabilir hale gelirken, Ukrayna’da 4G’yi hayata geçiren ilk operatör olduk. Almanya’da Lifecell Europe’u ve GSMA Mobil Dünya Kongresi’nde dijital servisler portföyümüzü Türkiye dışına taşıyacak Lifecell Ventures’ı uluslararası kamuoyu ile tanıştırdık. Lifecell Ventures üzerinden fizy, Dergilik ve lifebox’ı dış pazarlara açtık. Türkiye’de kendi marka kimliğimizi ve logomuzu modernleştirdik; mağazalarımızda dijital ve görsel dönüşümü tamamladık. İstanbul’da düzenlediğimiz Yatırımcı ve Analist Günü’nde 3 yıllık stratejimizi ve yukarı yönlü güncellediğimiz finansal hedeflerimizi sunduk. Somut ve sağlam temellere oturttuğumuz dijital servislerle büyüme stratejimiz kapsamında attığımız bu adımların karşılığını yılın ilk çeyreğinde hem gelir, hem de FAVÖK’te tüm zamanların en yüksek sonuçlarını elde ederek almaya devam ettik” dedi.

    Fiber abone sayısı 1,2 milyona ulaştı

    2018 yılının ilk çeyreğinde Turkcell’in müşteri sayısını artırmaya devam ettiğini kaydeden Terzioğlu, “Bu çeyrekte 155 bini faturalı olmak üzere 536 bin net mobil abone kazanarak 34,6 milyon mobil aboneye, toplamda da 37,3 milyon müşteriye ulaştık. Mobil müşterilerimizden ses, data ve en az bir temel dijital servislerimizi aktif olarak kullanıp çoklu oyunu tercih edenlerin oranı artarak yüzde 58,7’ye ulaştı. Sabit tarafta ise fiber abonemiz 44 bin artarak 1,2 milyon oldu; bu hizmetle birlikte TV+ kullanan müşteri oranı yüzde 45,7’ye ulaştı” diye konuştu.

    Turkcell’in dijital servisleri hızla dünyaya açılıyor

    Yılın ilk çeyreğinde Turkcell’in dijital dönüşüm yolculuğunun yatırım kuruluşlarından uluslararası operatörlere kadar pek çok farklı kitle tarafından ilgiyle takip edildiği bir dönem olduğuna işaret eden Terzioğlu, “Barcelona’da sektörümüzün en prestijli organizasyonu GSMA Mobil Dünya Kongresi’nde, dijital servislerimizi Türkiye dışına taşıma görevini üstlenen grup şirketimiz Lifecell Ventures’ı dünyaya tanıttık. Bir ay sonra, Almanya’da Turkcell Europe’u dijital operatör anlayışımız çerçevesinde Lifecell Europe olarak yeniden tanımladık. Dijital müzik platformumuz fizy’yi, dijital yayın platformumuz Dergilik’i ve kişisel bulut uygulamamız lifebox’u Almanya’da müşterilerimizle tanıştırdık. Anlık mesajlaşma uygulaması olarak hayatımıza giren BiP’in yenilikçi özelliklerine bir yenisini daha ekledik. BiP’ten alıcının banka hesap bilgilerine gerek duymadan mesajla yurt içinde para göndermenin mümkün olduğu bu servisle sektörde bir ilke daha imza atmış olduk. BiP’e 57 ülkede geçerli uluslararası para transferi özelliğini de ekledik. Diğer dijital servislerimiz de yeni özellikleriyle müşterilerimize daha iyi bir deneyim sunmaya devam etti. Türkiye’nin en çok tercih edilen kişisel bulut servisi lifebox, artık yüzleri ve objeleri tanıyarak uygulama içi arama yapmayı kolaylaştırıyor” şeklinde konuştu.

    “4.5G’nin 2. yaşını 1 Gbps hız ile kutladık”

    4.5G’nin ikinci yılında Turkcell’in, yine bir ilke imza atarak Türkiye’de canlı şebekede 1Gbps hızın üzerine çıkan ilk operatör olduğunu hatırlatan Terzioğlu, “4.5G hizmetinin ikinci yılını, Mardin’de saniyede 1 gigabit’in üstüne çıktığımız hız testiyle kutladık. 5G’ye yönelik yaptığımız hazırlıkların da bir ispatı niteliğinde olan bu hızı ilk defa canlı şebekede sunmuş olduk. Aynı zamanda fiber şebekemizde saniyede 10 Gbps’a varan hızda internet erişimi sağlıyoruz. Altyapımızda ultra hızlara ulaşmak üzere yaptığımız çalışmaların, üniversite ve uluslararası kurumları da içeren geniş bir ekosistemle çalıştığımız 5G’nin kullanım modellerini geliştirme sürecine de katkısı olacağına inanıyoruz” ifadelerini kullandı.

    Ukrayna’da ilk 4G hizmetini lifecell verdi

    Turkcell’in Ukrayna’daki iştiraki lifecell’in yılın ilk üç ayının son günlerinde önemli bir başarıya imza attığını söyleyen Kaan Terzioğlu şöyle devam etti: “Bu çeyrekte 2600 Mhz ve 1800 MHz ihalelerinin her ikisinde de 15 MHz bant alarak Ukrayna’da abone başına en geniş LTE spektrumuna sahip olan iştirakimiz lifecell, 30 Mart 2018 itibarıyla 4G hizmeti vermeye başladı. Ukrayna’da 4G’yi sunan ilk operatör olan lifecell’in güçlü altyapısının müşterilerimize gerçek dijital deneyimi yaşatmak için sağlam bir temel olacağına inanıyoruz”.

    “Üç yıllık hedeflerimizi yükselttik”

    14 Mart’ta gerçekleştirilen Yatırımcı ve Analist Günü’nde önümüzdeki 3 yılın finansal hedeflerini açıkladıklarını kaydeden Genel Müdür Terzioğlu, “2018-2020 yılları arasında gelirde yılda ortalama yüzde 14-16 büyüme, yüzde 37-40 FAVÖK marjı ve lisans hariç operasyonel yatırım harcamalarının satışa oranını yüzde 18-16 bekliyoruz. Aynı zamanda dördüncü çeyrek sonuçlarıyla açıkladığımız 2018 yılı hedeflerini de yukarı yönlü güncelledik. FAVÖK marjındaki artışa yeni UFRS standartlarının yansıması olmakla birlikte gelir büyümesini 4.5G ve dijital servislerimizi gelire dönüştürerek sağlayacağımızı öngörüyoruz” dedi.

    “Temettü dağıtım kararıyla hissedarlarımıza verdiğimiz sözü tuttuk”

    29 Mart’ta yapılan olağan genel kurul toplantısında hissedarların kararıyla 1,9 milyar TL temettü dağıtılmasının onaylandığına dikkat çeken Turkcell Genel Müdürü Terzioğlu şöyle devam etti: “Bu yılla birlikte 2010 yılından bu yana net karımızın yaklaşık yüzde 60’ını temettü olarak dağıtmış olacağız. Bu toplantıda aynı zamanda yönetim kurulumuzda ana hissedarımız Turkcell Holding’in üç temsilcisinin yer alması sağlandı. Her iki kararı da hissedarlarımız açısından memnuniyetle karşılıyoruz”.

    Eurobond ihracına büyük ilgi

    Uluslararası yatırımcıların Turkcell’e duydukları güvenin geçen haftalarda ihraç ettikleri 10 yıl vadeli Eurobond ile bir kez daha tescillendiğini söyleyen Terzioğlu, “Küresel piyasalarda yatırımcıların temkinli hareket ettiği ve dalgalanmanın oldukça fazla olduğu bu dönemde tahvil ihracımıza gelen iki kat talep bizi gururlandırdı. İrlanda Menkul Kıymetler Borsası’nda kote olan 500 milyon dolar tutarındaki 10 yıl vadeli Eurobond’un kupon faizi sabit yıllık yüzde 5,80 olacak şekilde belirlendi. En son 2015 yılında 10 yıl vadeli Eurobond ihracı gerçekleştiren Turkcell, o tarihten bu yana uluslararası piyasalarda bu denli uzun vadeli ihraç gerçekleştiren tek Türk şirketi oldu” diye konuştu.

  • Bursa ‘THY 7. Science Expo 2018’e rekor başvuru

    Türkiye’nin en büyük, dünyanın sayılı bilim organizasyonları arasında gösterilen Bursa ‘Türk Hava Yolları (THY) 7. Science Expo 2018’e Türkiye’nin dört bir yanından bine yakın başvuru yapıldı. Edirne’den Kars’a yüzlerce kişi, 6 farklı kategoride 110 bin TL para ödülünün dağıtılacağı yarışma için ‘Ben de varım’ dedi.

    Büyükşehir Belediyesi tarafından THY’nin sponsorluğunda, Bursa Eskişehir Bilecik Kalkınma Ajansı’nın (BEBKA) destekleri, Bursa Bilim ve Teknoloji Merkezi’nin (BTM) ev sahipliğinde 26-29 Nisan 2018 tarihleri arasında Bursa TÜYAP Fuar Merkezi’nde düzenlenecek etkinlik için geri sayım sürüyor. Bugüne kadar ‘Bursa Bilim Şenliği’ olarak gerçekleştirilen ancak ilerleyen zamanlarda daha geniş kitlelere ulaşması ile uluslararası kimlik kazanan yarışmaya, Türkiye’nin dört bir yanından 886 başvuru yapıldı. ‘Geleceğin Teknolojileri’ ana temasıyla 6 farklı kategoride gerçekleştirilecek organizasyonda çocuk, genç ve usta kaşifler, insansız hava araçları ve drone kategorilerinin yanı sıra geçen yıllardan farklı olarak ‘3 boyutlu tasarım ve mühendislik’ kategorisi de proje yarışmalarına eklendi. ‘Akıllı uygulamalar’, ‘yazılım mühendisliği’, ‘arttırılmış gerçeklik’, ‘sanal gerçeklik’, ‘robot’, ‘endüstri 4.0’, ‘biyoteknoloji’ ve ‘yapay zeka’ya yönelik projeler ise yarışmanın alt başlıkları olarak belirlendi. ‘3 boyutlu tasarım ve mühendislik’ ve ‘insansız hava araçları’ kategorilerinde 25’er takım ile ‘drone’ kategorisinde 20 takım final mücadelesi verecek. Finalist 50 proje, yarışma boyunca sergilenmeye hak kazanacak.

    Organizasyonun toplumda 7’den 70’e herkesi ‘kendi buluş ve projelerini hayata geçirmeye’ teşvik etiğini söyleyen Bursa Bilim ve Teknoloji Merkezi (Bursa BTM) Genel Koordinatörü Fehim Ferik, yarışma kapsamında dereceye giren proje sahiplerine, 500 TL ile 16 bin TL arasında değişen oranlarda para ödülü dağıtılacağını söyledi. Proje yarışmasıyla hedeflerinin bilimi topluma sevdirmek ve geleceğin bilim insanlarının yetişmesine katkıda bulunmak ifade eden Ferik, “Teknoloji yarışındaki yerini almak isteyen herkesi Bursa ‘Türk Hava Yolları (THY) 7. Science Expo 2018’e katılmaya bekliyoruz” diye konuştu.

    Yarışmaya başvurular, 30 Mart akşamı sona erecek.

  • Sepaş Enerji, 2018’e hazır

    Bolu, Düzce, Sakarya ve Kocaeli’nin görevli tedarik şirketi olan Sepaş Enerji’nin tüm çalışanları hafta sonu Abant’ta bir araya geldi. Bolu Abant Palace Otel’de düzenlenen organizasyona başta Sepaş Enerji Genel Müdürü Ondrej Safar olmak üzere, üst yönetim ve yaklaşık 200 çalışan katıldı.

    Genel Müdür Ondrej Safar çalışanlara seslendiği konuşmasında, “2017 bizim için oldukça yoğun ve zorlu bir yıldı. Ama her birinizin desteğiyle üstesinden gelmeyi başardık. 2018 yılında hedeflerimiz gerçekleştireceğimize inancım sonsuz” dedi.

    Şirket içi gerçekleştirilen toplantıların ardından ünlü haber spikeri Burak Törün Başarıya Giden Yol isimli bir konuşma yaptı. Sepaş Enerji’nin her yıl çalışanlarına verdiği Sepaş Enerji özel ödülüne ise bu yıl 2017 yılında sergiledikleri üstün performans sebebiyle Özcan Karataş, Ercan Şentürk, Selin Ülper, Merve Özer Bozkurt ve Yıldız Kaya layık görüldü.

    Gün boyu süren organizasyon çalışanların gruplara ayrılarak yaptıkları team art boyama etkinliğiyle sona erdi.

  • İhlas Ev Aletleri 2018’e uluslararası ödüllerle başladı

    İhlas Ev Aletleri’nin inovatif ve yenilikçi yaklaşımlarla üretmekte olduğu ürünlerinden, Aura Roboclean ve Aura Cleanmax Temizlik Robotu, Aura Cebilon Unique ve Aura Cebilon Plus Su Arıtma cihazlarının her biri Alman ‘German Design Council’ tarafından ayrı ayrı ödüle layık görüldü.

    İhlas Ev Aletleri’nin üretmekte olduğu ve kendi ürün kategorilerinde Türkiye’de önde gelen dünyada ise sayılı ürünler arasında yer edinmiş olan, Aura Roboclean ve Aura Cleanmax Temizlik Robotu, Aura Cebilon Unique ve Aura Cebilon Plus Su Arıtma cihazları, ‘German Design Council’ tarafından ödüllendirildi. İhlas Ev Aletleri, modern ve estetik tasarım, yenilikçi, kullanıcıya yepyeni imkanlar sunan, üstün kalite ve hizmet desteği ile kullanıcısına, topluma ve çevreye katkıda bulunan özelliklere sahip ürünleriyle farkını ortaya koydu.

    Kuruluşundan bu güne, insan sağlığı ve temel ihtiyaçlarını esas alan, ev hayatını kolaylaştıran pek çok ürün üreterek yaygın ve etkili bir biçimde tüketici ile buluşturan İhlas Ev Aletleri’nin lokomotif ürünlerinden Aura Roboclean ve Aura Cleanmax Temizlik Robotu, dünyanın farklı merkezlerindeki saygın kuruluşlardan yedinci ödülünü alırken, Aura Cebilon Unique Su Arıtma Cihazı beşinci, Aura Plus Su Arıtma Cihazı ise dördüncü ödülün sahibi oldu. Ar-Ge çalışmalarına yaptığı yatırımlarla da öne çıkan İhlas Ev Aletleri, 2017 yılında Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından “Ar-Ge Merkezi” ünvanı verilen sayılı merkezlerden de biri olmuştu. Şirket yine 2017 yılında, TİM (Türkiye İhracatçılar Meclisi) bünyesinde yürütülen inovasyon geliştirme programı İNOVALİG’de de 21. sırada yer alma başarısını göstermişti. Birikmiş bu tecrübe ve know how’ı kullanarak, yerli ve milli olarak üretmekte olduğu ve uluslararası ödüller ile taçlandırdığı bu ürünlerini hem Türkiye’de hem de Uzak Doğu’dan Amerika’ya kadar 57 ülkedeki tüketicilerine gururla sunuyor.

    Almanya’nın Frankfurt şehrinde düzenlenen ‘German Design’ ödül töreninde takdim edilen ödülleri, İhlas Ev Aletleri Genel Müdürü Dr. Ömer Kamber ile Ar-Ge mühendisleri Haydar Uğur ve Hakan Maden ile birlikte aldı.

    “Bu ödüller tasarım ve inovasyonda geldiğimiz noktayı gösteriyor”

    Konuyla ilgili görüşlerini dile getiren Genel Müdür Dr. Ömer Kamber, şunları söyledi: “3 ürünümüze birden ‘German Design’ ödüllerinin verilmesi, bizim için tasarım ve inovasyonda geldiğimiz noktayı gösteriyor. Ödül alan ürünlerin; alanında başarılı akademisyenler, tasarım profesyonelleri ve tecrübeli girişimcilerden oluşan uluslararası jüri üyeleri tarafından tüm detaylar göz önüne alınarak dikkatlice değerlendirilmiş olması da bizim için ayrıca büyük anlam ifade ediyor. Başarı başkaları tarafından fark edildiği ve takdir edildiğinde gerçek başarıdır. Yenilikçi tasarım yaklaşımı ve çevre dostu üretim anlayışıyla dünya standartlarında üretim yapıyoruz ve bunun karşılığında önemli ödüllere mazhar oluyoruz”.

    Kazanılan ödüllerin motive edici olduğunu söyleyen Kamber, “İhlas Ev Aletleri olarak, arkasında büyük bir aile olan, çok özel ürünler tasarlayan ve üreten bir şirketiz. Kuruluşumuzdan bu güne kadar attığımız her adım ve aldığımız her kararda bu sorumluluk ve bilinçle hareket ettik, bu yolda ilerlerken emeklerimizin dışarıdan bağımsız profesyoneller tarafından ödüle layık görülmesi bizi çok mutlu etti. Aynı zamanda, sürekli gelişen ve değişimi yöneten bir organizasyon olmanın sonucunu görüyoruz. Bu ödüller, İhlas Ev Aletleri’nin hem güvenilirlik ve itibarını destekleyen unsur olduğu için, hem de çalışanlarımızı motive ettiği için çok önemli. Artık Türkiye’de üretilen ürünler sadece kaliteleriyle değil, tasarımlarıyla da dünya çapında uluslararası ödüller alıyor ve ülkemizi temsil ediyorlar, bu ülkemiz adına gurur verici” ifadelerini kullandı.