Etiket: 112

  • 1.12 Tarihinde 112 Acil, 112 Çağrı Merkezine Bağlandı

    Muğla’daki tüm acil çağrı merkezlerinin tek numarada toplanması amacıyla 3 yıldır çalışmaları devam eden 112 Çağrı Merkezi’ne 110 İtfaiye, 122 AFAD’dan sonra 112 Acil Servis çağrı merkezleri de 12 Çağrı Merkezi bünyesine katıldı. 155 Polis, 156 Jandarma, 177 Orman Yangın, 158 Sahil Güvenlik ve 181 Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürlüğü olmak üzere 5 kurumun acil çağrı numaraları da iki ay içinde 112 Acil Çağrı Merkezi’ne entegre olması bekleniyor.

    Tarih itibari ile ay ve gün olarak 112’yi çağrıştırdığı için 1.12 tarihinde Sağlık Bakanlığı’na bağlı 112 Acil Servis çağrı numarası İçişleri Bakanlığı bünyesindeki 112 Çağrı Merkezi’ne bağlandı. 112 Acil Servis numarasının 112 Çağrı Merkezi’ne entegre olması nedeniyle düzenlenen törene Vali Vekili Salih Gürhan, Vali Yardımcısı Fethi Özdemir, İl Sağlık Müdürü Dr. Cihan Tekin, Halk Sağlığı Müdürü Uzm. Dr. Mustafa Nuri Ceyhan ve 112 Çağrı Merkezi Müdürü Kamil Karakaya katıldı.

    AMAÇ BÜTÜNLEŞİK HİZMET

    Vali Yardımcısı Fethi Özdemir, 112 Acil Çağrı Merkezi hizmet binasının tam kapasite hizmete sunulma aşamasına geldiğini belirti. Özdemir, “Yavaş yavaş 112 Acil Çağrı Merkezine taşınacak olan birimlerimizi taşımaya başladık. Burası 112 Acil Çağrı Merkezi. 112 Çağrı ile karıştırılıyor. Bu merkez İçişleri Bakanlığı bünyesinde Valiliklerin bir birimi. Büyükşehir Belediyelerinde Yatırım İzleme Koordinasyon Merkezi’ne bağlı bir birim. Büyükşehir olmayan illerde yine valiliklere bağlı bir birim. Aradaki fark sadece Büyükşehirlerde Yatırım İzleme Koordinasyon Merkezine bağlı olması. Burada acil çağrı numarası ile adlandırılan 8 birim konuşlanacak. Tüm çağrı merkezlerini içine alan tek numara olacak o da 112 Çağrı numarası ile aranacak. Önümüzdeki süreçte, 155 Polis İmdat, 156 Jandarma, 177 Orman yangın gibi tüm birimler 112 çağrı numarasında birleşecek. Buradaki amaç bütünleşik hizmet vermek. Tüm birimler arasında koordineli çalışma sağlamak ve tüm çağrıların tek kayıt altında tutulmasını sağlamak. Teknoloji ve donanım itibari ile daha gelişmiş ve günümüze uygun bir şekilde yapılandırma bu” dedi.

    “DAHA NİTELİKLİ HİZMET VERECEĞİZ”

    İl Sağlık Müdürü Dr. Cihan Tekin, 112 çağrı merkezinin İçişleri Bakanlığı bünyesindeki 112 Acil Çağrı Merkezine geçmesinde vakalara ulaşmada bir değişiklik beklemediklerini belirterek, “Türkiye çapında baktığımız zaman ilk 10 dakika içerisinde yüzde 95 oranında vakaya ulaşıyoruz. Muğla il genelinde 10 dakikanın altında ortalama 6,5 dakikada vakaya ulaşıyoruz. Kırsal alanlarda ise bu süre ilk yarım saatte bugüne kadar tüm vakalara ulaştık. Bizim asıl beklentimiz gereksiz çağrı yükünden kurtulduğumuz için çok daha nitelikli hizmet verme olanağına kavuşacağız. Bir diğer artı yönümüz ise bütünleşik sağlık hizmeti verilmesi olacak” dedi.

    “İKİ AY İÇİNDE 8 KURUMUN ÇAĞRI NUMARALARI TAŞINACAK”

    112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Kamil Karakaya ise ilk hizmete giren birimin Büyükşehir İtfaiye Daire Başkanlığı olduğunu belirterek, “24 Kasım’da Afet ve Acil Durum Müdürlüğü (AFAD) 112 nolu hatta sistemimize entegre edildi. Bugün özellikle ay ve gün olarak 1.12 yani 112 olması sebebiyle Sağlık Müdürlüğümüzün 112 Çağrı Merkezini bugüne ayarladık. Bugün artık 112 hattı Sağlık Bakanlığından İçişleri Bakanlığına geçmiş oldu. Şu an için 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğümüzde üç kurum hizmet veriyor. Vatandaşlarımız şu anda 110, 122 ve 112 hatlarını aradıklarında 112 Çağrı Merkezi’ne ulaşmaları mümkün. Önümüzdeki iki ay içinde de planlamamız dahilinde diğer 5 kurumumuzu da sisteme entegre edeceğiz” dedi.

  • 112 Çağrı Hattına Yapılan İhbarların Yüzde 95’i Asılsız

    Eskişehir’de, Sağlık Bakanlığı tarafından planlanan ve Bursa’da faaliyete geçen ’Yaşama Yol Ver’ medya kampanyasının lansman toplantısı düzenlendi. Eskişehir Valisi Güngör Azim Tuna, 1 yılda 112 Acil Servis Çağrı Hattı’na yapılan ihbarların yüzde 95’inin asılsız ihbarlar olduğuna dikkat çekti.

    Valilik binası Yunus Emre Toplantı Salonu’nda düzenlenen toplantıya Vali Güngör Azim Tuna, İl Sağlık Müdürü Dr. Ali Mumcu, İl Ambulans Servisi Başhekimi Dr. Halil Yıldırım ve 112 Acil Servis personelleri katıldı. Lansmanda ilk olarak 112 Acil tanıtım konulu film gösterisi izleyicilere sunuldu.

    Burada konuşma yapan Vali Güngör Azim Tuna, 112 Acil Servis ekiplerinin gece gündüz demeden vatandaşların yardımına koştuklarını, fakat trafikte engellere takıldığına değindi. Tuna, “Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen ’Yaşama Yol Ver’ kampanyasının Eskişehir tanıtımını gerçekleştiriyoruz. Yaşama yol ver sloganı cana can katan bir ifadedir. 112 Acil Servis ekipleri milyonlarca vatandaşın duasını alarak gecesi, gündüzü ve tatili olmadan saniyelerle yarışırken her zaman soğukkanlı ve metanetli olarak hizmet vermektedir. Ancak asıl zorluklar asıl 112 hattının gereksiz yere meşgul edilmesi ve trafikte ambulanslara yol verilmemesidir. Toplum olarak hepimize düşen bir görev ve sorumluluklar var. Şehir içinde 10 dakikada olay yerine ulaşma süresini 7-8 dakikaya indirmeyi amaçlayan 112 Acil Sağlık ekiplerin önündeki en büyük engel şehir planlamaları ve trafikteki ihmalsizliktir” dedi.

    “1 YILDA YAPILAN İHBARLARIN YÜZDE 95’İ ASILSIZ”

    Vali Tuna, 1 yıl içerisinde 112 çağrı hattına gelen ihbarların yüzde 95’inin asılsız olduğuna da dikkat çekerek, “12 komuta merkezine 1 yılda gelen 120 milyon çağrının sadece 4 milyonunun gerçek vakalardan oluştuğu belirtilmekte. Yüzde olarak bakıldığı zaman sadece yüzde 5’i gerçek vakalar. Bu çok kötü bir durum aslında, ülke olarak ayıbımız. Geriye kalan yüzde 95, gereksiz aramalar ve asılsız ihbarlardan oluşmaktadır. Bu durum 112 Acil Servis ekiplerinin acil vakalara yetişmesini geciktirmektedir” şeklinde konuştu.

    “112 ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ, GENEL SAĞLIK HİZMETLERİNİN EN ÖNEMLİ BASAMAĞIDIR”

    Ardından konuşma yapan İl Sağlık Müdürü Dr. Ali Mumcu ise, 112 sağlık hizmetlerinin, genel sağlıkta en önemli basamak olduğuna değindi. Mumcu, “Hepimizin bildiği gibi 112 Acil Sağlık hizmetleri, genel sağlık hizmetlerinin ilk ve en önemli basamağıdır. Burada olacak en ufak bir aksama tüm hizmete yansımakta, hastanın geleceğini sağlık hizmetleri kalitesini etkilemektedir. Bu kapsamda bir farkındalık oluşturmak amacıyla bakanlığımız tarafından bu sene böyle bir kampanya başlatıldı. Bu kampanya dahilinde minik öğrencilere 112’nin öneminin tanıtımı yapıyoruz. Halka açık yerlerde afiş ve pankartlarda yaklaşık 1-1,5 aydır tanıtımını yapıyoruz. Büyük alışveriş merkezleri ve toplu taşıma araçlarında da tanıtım programlarımızı sergiliyoruz” ifadelerini kullandı.

    Konuşmaların ardından 112 personellerinin çektiği zorluklarını anlatan video sunumunun izlettirilmesi ile lansman sona erdi.

  • Ordu’da 112 Medya Kampanyası

    Sağlık Bakanlığı tarafından ’Yaşama Yol Ver’ ve ’112 Acili Gereksiz Arama’ sloganıyla başlatılan 112 Medya Kampanyası Ordu’nun Altınordu ilçesinde açılan stantla tanıtıldı.

    Sağlığı Bakanlığı tarafından başlatılan 112 Medya Kampanyası Ordu İl Sağlık Müdürlüğü’nün Altınordu ilçesi Tahıl Pazarı’nda açtığı stantla vatandaşlara tanıtıldı. 112 acil çağrı hattının gereksiz yere meşgul edilmesini önlemek, trafikte ambulansların geçiş önceliğine özen gösterilmesiyle ilgili toplumsal farkındalığın arttırılması için ’Yaşam Yol Ver’ ve ’112 Acili Gereksiz Arama’ sloganı ile tanıtılan 112 Medya Kampanyası vatandaşlar tarafından yoğun ilgi gördü.

    “ORDU’DA 112’YE YAPILAN ÇAĞRILARIN YÜZDE 84’Ü ASILSIZ”

    Bilgilendirme standının açılışında konuşan Ordu İl Sağlık Müdürü İsmet Kolomuç, 112 acil çağrı hattının gereksiz yere aranmasının önüne geçilmesi ve trafikte ambulansa geçiş üstünlüğünün verilmesi konularında vatandaşlardan destek beklediklerini dile getirdi. Proje ile hedeflenen konular hakkında bilgi veren Kolomuç, “Öncelikle ’112 Acili Gereksiz Arama’ sloganı ile 112 acil hattının gereksiz yere meşgul etmeyi önlemeye çalışıyoruz. Ordu’da 112 acil çağrı hattına yapılan aramaların yüzde 84’nün asılsız çağrılardan oluştuğunu görüyoruz. Hayati önem taşıyan bir hat ve ilimizde yüzde 84 gibi ciddi oranda gereksiz arama mevcut. Vatandaşlarımızın gereksiz olarak meşgul ettiği 112 telefon hattının aranması sırasında gerçek ihtiyacı olan hastanın ulaşamaması, kişilerin hayatını kaybetmesine ve sakat kalmasına yol açabilir. 112’yi gereksiz meşgul etmeyelim ki, gerçekten ihtiyacı olan hastalara ambulans gecikmesin” dedi.

    “KIRMIZI IŞIKTA AMBULANSA YOL VERMEK CEZAYA TABİ DEĞİL”

    Proje kapsamında bir diğer sloganın da ’Yaşama Yol Ver’ olduğunun altını çizen Kolomuç, “Proje kapsamında ikinci sloganımız olan ’Yaşama Yol Ver’ sloganıyla, cana can katan 112 acil sağlık hizmetlerimize trafikte gerekli önceliğin verilmesi için toplumsal bilinci arttırmayı amaçlıyoruz. Sürecilerimiz trafikte siren sesi duyduğunda öncelikle sakin olmalı, ambulansın hangi yönden gelmeye çalıştığını anlamaya çalışın, yavaşlayın, ani fren yapmayın, mümkünse aracınızı yolun kenarına çekin, kavşakta iseniz yola çıkmadan ambulansın geçmesini bekleyin ve ambulans geçtikten sonra kurallara uyarak yolunuza devam edin. Ambulansa yol verme konusunu bilmeyen vatandaşlarımız için şunu da vurgulamak istiyorum, kırmızı ışıkta ambulansa yol veren sürücülerimize ceza verilmiyor” diye konuştu.

  • 112 Acil Çağrı Merkezine Yapılan Asılsız İhbarların Ardı Arkası Kesilmiyor

    İl Sağlık Müdürlüğü tarafından 112 acil çağrı hattının gereksiz aranmasının önlenmesi ve trafikte ambulansın geçiş önceliğine özen gösterilmesi konularında toplumsal farkındalık oluşturmak amacıyla medya kampanyası başlatıldı. Düzenlenen programda basın açıklaması yapan İl Sağlık Müdürü Dr. İsmail Kılıç, 112 acil çağrıyı bazı vatandaşların gereksiz arayarak meşgul ettiğini belirterek, “Yolu bulamadık tarif edin, kedim hastalandı gelin buna da bakar mısınız?, okeye dördüncü aranıyor’ diyerek aklınıza gelecek her konuda 112 aranıyor” dedi.

    İl Sağlık Müdürlüğü bahçesinde yapılan basın açıklamasında İl Sağlık Müdürü İsmail Kılıç, medya kampanyası ile ilgili olarak bilgiler verdi. Kılıç açıklamasında, “Bakanlığımızca sağlık hizmetlerinin ulaşılabilirliğinin ve kalitesinin arttırılmasına yönelik çalışmalar kapsamında acil sağlık hizmetlerinin sunumunda ‘112 Acil Çağrı Hattının gereksiz aranmasının önlenmesi ve trafikte ambulansın geçiş önceliğine özen gösterilmesi konularında 2015 yılı ikinci yarısından başlatılarak bir yıl içerisinde gerçekleştirilmesi hedeflenen toplumsal farkındalığın artırılması amacı ile medya kampanyası planlanmıştır. 16 Ekim 2015 tarihinde Sağlık Bakanlığımız Sayın Mehmet Müezzinoğlu’nun katılımı ile Bursa ilinde kampanyaya start verilmiştir. Türkiye genelinde 2014 yılında 112 çağrı hattı 118 milyon 260 bin 579 kez aranmıştır. Bu çağrılardan sadece 4 milyon 393 bin 884’ü acil vaka, 113 milyon 866 bin 695 çağrı ise asılsız ihbar olarak değerlendirilmiştir. İlimizde 2015 yılı ilk 10 aylık santral istatistikleri değerlendirildiğinde; 112 Komuta Kontrol Merkezine gelen 2 milyon 50 bin 401 toplam çağrıdan 887 bin 367 çağrı değerlendirilmiş bunun dışında kalan 1 milyon 163 bin 34 çağrı ise görev dışı çağrı yani asılsız ihbardır. İstatistiksel olarak santral verilerine bakıldığında toplam çağrının yüzde 43.28’i değerlendirilirken, çağrıların yüzde 56.72’si ise asılsız ihbardır. Bu da geciktirilemez ve ertelenemez sağlık hizmeti sunumunda vatandaşlarımızın alacağı sağlık hizmetlerinin kalitesini düşürmekte ve gerçek hastaların bize ulaşmasında gecikmelere sebep olmaktadır” şeklinde konuştu.

    Kampanya kapsamında vatandaşlara iletilmek istenen mesajın 112 Acil Çağrı Hattının gereksiz aranmasının önlenmesi ve trafikte ambulansın geçiş önceliğine özen gösterilmesi olduğunu dile getiren İsmail Kılıç, şunları söyledi:

    “Bir yıl sürecek kampanyamızda Milli Eğitim Müdürlüğü, Büyükşehir Belediyesi, Kayseri yerel ve ulusal medya kuruluşları, Kayseri Servis Şoförleri ile iş birliği halinde olacağız. Okullarda personelimiz bakanlığımızın hazırladığı slayt ve animasyon filmlerini sunduktan sonra okul bahçesindeki ambulansı tanıtıp tek tek çocuklarımızı ambulansa bindireceklerdir. Başka ekiplerimiz ise Kayseri meydanında alışveriş merkezlerinde stantlar açacak halkımıza broşürler dağıtacak, 112’nin önemini vurgulayarak ‘yaşama yol ver’ ve ‘112’yi gereksiz meşgul etme mesajını vereceklerdir.”

    112 acil çağrı merkezine çok sayıda asılsız ihbar geldiğini belirten Kılıç, “Asılsız ihbarlar çok çeşitlidir. Örneğin bir trafik kazasında aynı kaza için 10 kişi birden arayabiliyor. Biz bunu asılsız ihbar olarak görmüyoruz ancak çocukların kullandığı telefonlar, cep telefonu denemek için yapılan çağrılar, keyfi sohbet etmek isteyenler , ’yolu bulamadık tarif edin, kedim hastalandı gelin buna da bakar mısınız?, okeye dördüncü aranıyor’ diyenler ve aklınıza gelecek her konuda 112 acil çağrı merkezi aranıyor. Gereksiz çağrıları biz savcılığa verebiliyoruz. Bununla ilgili geçen sene Kayseri’den iki kişi de ceza aldı. Trafikte ambulanslar siren çalıyorlar. Ancak araçlar yol vermedikleri gibi ambulans şoförünü de darp edebiliyorlar. Ülke genelinde yol vermeme veya verememe olayı sık yaşanan bir olaydır. Biz Kayseri’de 37 lokasyonda çalıştığımız için ciddi bir sıkıntımız olmuyor. Ambulanslarımızın arkasında hızla seyreden araçlar var bunlar hoş davranışlar değildir” ifadelerini kulandı.

  • Altunhisar 112 Acil Ekipleri Öğrencileri Bilgilendirdi

    Niğde’nin Altunhisar İlçesinde 112 Acil Servis ekipleri öğrencileri bilgilendirdiler.

    Ambulans sorumlusu Emrah Taşdelen ve ekipleri ile birlikte Altunhisar Zübeyde Hanım Anaokulu ve Altunhisar Barbaros İlkokulunda öğrencilere ambulans ve 112 hakkında bilgiler verdi.

    Öğrencileri bilgilendirdikten sonra öğrencilere ambulansı tanıttılar. Meraklı gözlerle Ambulansı inceleyen öğrenciler Acil servis ekiplerinden ambulansla ilgili merak ettikleri konuları öğrendiler.